Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Oh, ik had ook geen postzegels nodig eigenlijk... maar ging toch op die site kijken en nu heb ik voor 30 euro besteld...

Die kabouters en met vliegtuigen en van Europa met landkaarten en met muziek iets...

Nou, voorlopig meer dan voldoende dus...

Zazana, welkom! Veel PC plezier!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
*volgens mij heeft Zazana zich aangemeld, ik zag een ZZ naam voorbij komen bij what's happening now*
Haha, goed kijken, want ik ga me ook NU aanmelden
Ik heb ook een bestelling geplaatst maar voor 15,00. Maar bij de kabouters moet nog wel 2ct bij of niet?
Ja, die zijn 75 cent. Maar 2 cent zegels heb ik (ook) nog. Jij?
Hoi hoi

Ik heb nu postzegels besteld op postzegelsmetkorting.nl.

Nu heb ik een vraagje, ik heb geen IDEAL dus heb het gedaan via Factuur. Misschien een domme vraag, maar krijg ik de postzegels met een factuur daarbij, of moet ik nu eerst de factuur betalen en krijg ik dan de postzegels?
Hoi allemaal!

Bedankt voor de antwoorden!!!

Ik heb me inderdaad aangemeld! Heb 2 adressen aangevraagd, eentje gekregen uit Rusland en eentje uit Duitsland, en die kaartjes gaan morgen gelijk op de post!

Echt geweldig dit! (Heb eerste 40 pagina's doorgelezen van dit topic, morgen de rest :P)
Als je internetbankieren hebt, kun je betalen met Ideal, daar hoef je niets verder voor te registreren ofzo.

Ik denk dat je ze tegelijk krijgt, de postzegels en de rekening..
Zazana, geen 5 adressen? Knap... hihi! Wacht maar
O ... denk dat ik dan toch blondttt ben ;) Hahaha ja ik heb wel internet bankieren, maar goed heb dus met factuur aangevraagd... Ik wacht wel even af anders.

Ja knap hoor dat je niet direct 5 kaarten aanvraagt ;) Hahahaha

Deed ik ook niet hoor.... eerst 2.... daarna nog 1..... toen kreeg ik er een thuis. Daarna de rest verstuurd.
Kreeg net dus een mailtje, dat nadat de betaling binnen is, ik de postzegels ontvang. Dus morgen toch maar eens internet bankieren.
Oh, balen... Mailen ze die rekening dan? Of moet je op de post wachten?

Je kunt bij ideal gewoon op je eigen bank klikken en dan gaat het gewoon zo als dat het bij normaal internetbankieren gaat, als je je opdrachten verzend.
quote:Janna80 schreef op 10 januari 2010 @ 22:36:

Ja, die zijn 75 cent. Maar 2 cent zegels heb ik (ook) nog. Jij?Nee, maar heb nog wel zeer oude kerstzegels dan plak ik die erbij.
quote:Zazana1985 schreef op 10 januari 2010 @ 22:44:

Hoi allemaal!

Bedankt voor de antwoorden!!!

Ik heb me inderdaad aangemeld! Heb 2 adressen aangevraagd, eentje gekregen uit Rusland en eentje uit Duitsland, en die kaartjes gaan morgen gelijk op de post!

Echt geweldig dit! (Heb eerste 40 pagina's doorgelezen van dit topic, morgen de rest :P)

Succes ermee, met het lezen dan.

Heet je daar ook iets met ZZ?
Hoi Hoi,

Ik las hier iets over de postzegels met korting.

Blijven die gewoon altijd geldig?

Zo,ja, dan ziet zo'n kaartje er wel "gewichtig" uit met al die postzegels

Leuk hoor!!
Hoi Hoi,

Zazana, welkom bij je nieuwe hobby c.q. verslaving!!

Snoet, die postzegels van postzegelsmetkorting blijven idd gewoon geldig. Wel moet je bijplakken, een "oude guldenzegel" die vroeger voor Europa gebruikt werd, is nu van te lage waarde dus daar moet je dan bij plakken. Maar de zegel an sich blijft dus wel geldig.

Ik heb gisteravond nogeven twee adresjes aangevraagd, kaarten gaan naar Slovenie en Finland. Als ik wil mag ik nog een kaartje sturen (nu 12 onderweg, mag er 13) dus misschien doe ik dat vanavond nog wel.
Ik had vanochtend een hurray uit duitsland. Kijken hoe de stand aan het eind van de dag is. Dan ga ik weer adressen aanvragen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Welkom Zazana!
Hallo allemaal,

Bedankt voor het warme welkom, allemaa! :-) Jullie zijn echt een leuk cluppie bij elkaar! Lijkt me erg leuk te delen wat ik allemaal krijg, verstuur etc en de volgens mij zeeeeeer verslavende hobbynieuwtjes uit te wisselen!

Nee, ik begin netjes met 2, zolang ik me nog kan inhouden. Straks in de pauze van het werk gelijk naar de Bruna om kaarten/postzegels te kopen. Wieeeeeehhaaa!

Op PC heet ik idd ook Zazana!
quote:Snoet80 schreef op 11 januari 2010 @ 00:05:

Hoi Hoi,

Leuk hoor!!Snoet, even geknipt en geplakt van de website. De Guldenpostzegels vanaf 1977 zijn en blijven geldig voor frankering.

Het zijn 3 zegels per kaart, soms best proppen nog. Daarom plak ik tegenwoordig eerst de zegels voor ik het adres schrijf.

Even over postzmk.nl. (even slim afgekort )

Ik had bij mijn bestelling (25* 77 c en 25* 95c) bijna allemaal dezelfde (saaie) zegels.

Mijn zus had bij haar bestelling bijna allemaal verschillende en heeel mooie postzegels (kinderpostzegels, vogels, natuur, anne frank, sport, kunst etc.)

Hoe zagen jullie pakketjes er uit?
Zazana, bij Bruna hebben ze niet veel ansichtkaarten (tenminste hier niet meer). Hema, VVV, AKO (volgens mij ook wel).

Ligaa, was ik niet de enigste bij pmk. Veel dubbele zaten erbij. De vorige keer was het wel veel leuker. Nouja, voorlopig maar hier mee doen. De kaart zit idd wel snel vol.
Zazana, welkom. Het is echt leuk. Ik heb eerst eentje verstuurd en daarna meteen 5 adressen aangevraagd. Kaartjes heb ik besteld via artsunlimited (website) en gekocht bij de slegte en een boekhandel (kaartjes van mijn woonplaats).

Ligaa en Steph, hier ook heel saaie postzegels. Voor binnen Europa een Beatrix zegel en daarbij nog een saaie blauwe zegel van 10 ct.

Hier vanmorgen 1 hurray die uit NL. Dus meteen adres aangevraagd en mag eentje naar DL sturen. Ik zit nu op 18 verstuurde kaarten. Nog 2 en dan mag ik er eentje extra versturen.
Leuk trouwens dat er hier nu zo veel wordt geschreven.

Kom er net achter dat ik mijn gisteren geschreven kaartje naar Finland thuis vergeten ben. Normaal doe ik die op weg naar mijn werk in de bus. Potver...
Vandaag weer een hurray! Vanuit Duitsland, het meisje was al 22 dagen niet online geweest, dus dacht dat het niet meer ging komen, maar blijkbaar had ze gewoon geen kaarten ontvangen ofzo :-) Mag dus weer een adres aanvragen. Of er kaartjes zijn toegekomen weet ik (nog) niet, zit nog in pyama in de zetel, te lui om me te wassen :P

edit: 2 kaartjes ontvangen, eentje uit Noorwegen en eentje uit Finland :-) 2 mooie kaartjes zelfs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven