FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Was Criminal Minds op Veronica? Dan keek ik het ook.

Wind sapjes is misschien erg zwaar om te tillen?

Pompoensoep lust ik, was ik nog vergeten te zeggen want had het wel gelezen.

Maxi's vader gaat weer trouwen. Apart idee lijkt me dat. Kan me voorstellen dat ze daar even aan moet wennen, ondanks dat hij ook al een kind heeft gekregen met deze vrouw.

Alleen maar leuk als je over Moshje praat Pebb.

En had ik nog iets? O ja, ik heb altijd het idee van lesgeven dat ik de dingen er omheen juist niet erg vind, dat dat een beetje afwisseling geeft, die vergaderingen enzo. Maar misschien is dat wel een heel vertekend beeld hoor .

Ik heb de hele avond gestreken, en moet er nu nog een groot deel van opruimen. Ga ik maar even afmaken, dat geef wel een goed gevoel!
Leuk Wind dat je ook aan de mandjes gaat! Je hebt ook vlieseline nodig als je met gewoon katoen werkt. Als je toch stofjes gaat kopen hebben ze dat ook vast wel!

Overigens is het mandje echt klein ( 8 bij 8 bij 8 cm) dus je zou hem ook twee keer zo groot kunnen proberen?

Ik vind jou ook geen ego poster, Pebbles. Heerlijk juist om te lezen die blijdschap van zo'n klein babietje. Ik ben echt benieuwd naar hem. En wat Morrie zegt, je mag hem ook aan mij geven als je wilt eten (en waarschijnlijk aan alle anderen ook )

En mijn beeld van de grote dochters is ook gewoon neutraal hoor! Ik vind het wel lief dat je daar zorgen over maakt, echt een moeder.

En vervelend dat je ex dat zo aanpakt. Echt een beetje lomp en onnadenkend. Is ze nu al een beetje aan het idee gewend?

Lekker pompoensoep! Gelezen maar vergeten te zeggen!

Ik zal even treugscrollen wat handig was dat ik zal meenemen. Sapjes is voor mij ook geen probleem.

Wij hebben deze week onze straat en stoep ook maar even schoongemaakt. Omdat er maar twee huizen in staan maar wel regelmatig auto's in en uit gaan was het behoorlijk glad.

Ik was al bang dat Aap zijn moeder zou uitglijden ofzo. Die heeft zo'n pech dat ze meteen wat breekt. Strooien hielp toen nog goed.

Verder is onze gemeente echt laks met strooien. Je kunt echt de gemeente afscheiding zien doordat er wel/geen sneeuw op de weg licht. Best raar.

Ik had eigenlijk een afspraak in midden van het land maar die is afgezegd. Nu even administratie doen en dan Apie ophalen. Die heeft vandaag maar een half dagje school.
Brood en dingen erop is voor mij ook prima!
Morgen!

Even kijken of ik het allemaal onthouden heb...

Lekker zo´n op het laatst afgezegde afspraak (en dan hopelijk verzet) zodat je extra q-time hebt met Apie. Wat een rare dag om trouwens een middag vrij te zijn.

Hier ook geen ander beeld van dochters door jullie verhalen, maar snap wel wat jullie bedoelen. Ik had dat van de week een beetje nav opmerking tav mijn relatie/verhouding met GW en zijn werkperikelen. En later heb ik mijn schouders opgehaald en bedacht dat onze relatie nou eenmaal zo is en dat wij ons daar prettig bij voelen

Wij proberen iedere week Criminal Minds te kijken. Echt een goede serie. Gisteren een dubbele aflevering en volgende week het vervolg.

Ik denk dat ik dan het mandje wel groter ga maken. Wat doe jij er in? Maar eh... vlieseline?!?

Oh, en over zaterdag. Ik weet nog niet of ik kom dus misschien is het niet handig als ik meegenomen word in het boodschappenlijstje. Als ik dan kom dan neem ik wel wat lekkers mee extra voor bij de koffie ofzo. Oké?

Oh, en de kat miauwt heel hoog en lang zo alf en toe op de dag. Iemand enig idee? Ze is nu 5 maanden. Zal ze krols worden?
Goeiemorgen!

Ik heb ook geen raar beeld van Dochter of Maxi hoor, ook al heb ik ze nog nooit gezien. Gewoon karaktertrekjes van een groter geheel. Maar kan me wel voorstellen dat je het denkt, ik denk ook altijd dat jullie wel zullen denken dat ik een huishouden heb waar de supernanny eens langs zou moeten komen .

Vanochtend met Sum bloed wezen prikken, wat een drama. Zo zielig, hij mocht niks eten maar was al om kwart over zes wakker. Dus zat onder een dekentje op de bank toen ik beneden kwam en riep de hele tijd, ik wil een boterhaaahaaahaaaaaam! Met stroohoohoop! Maar goed, met kinderen mag je gelukkig voor in het ziekenhuis dus waren snel aan de beurt, en ik had hem goed in de houdgreep dus ging verder gewoon goed. En Sjaak had een pakketje voor hem gemaakt met een boterham en een doosje rozijntjes en een pakje drinken dus toen het klaar was was hij weer blij. Ben benieuwd of er iets uitkomt, maar duurt tien dagen voor we de uitslag krijgen.

Wind, ik zat nog te denken, wil jij misschien de pakjes lenen die ik aan Peb geleend had? Ze zijn niet van velours en ook niet met beren (hoewel, er staat wel een gap-logo op en dat is ook een beertje ). Want dan kan Peb ze misschien voor je meenemen zaterdag. Ik heb ze toch niet meer nodig, al wil ik ze wel ooit terug omdat ik het leuk vind om ze te bewaren.

Ik heb echt megaslecht geslapen, want zijn begonnen met 'slaaptraining' voor Poppetje. Ze werd echt steeds vaker wakker en wilde nu zo ongeveer om de drie uur een fles. Is natuurlijk belachelijk voor een kind van een jaar (dat met acht weken al doorsliep!), dus vannacht laten huilen en om de tien minuten even gaan aaien en speen terugstoppen. Maar het is een doorzetter dus ben van een tot drie zoet geweest. Nou ja, het werkt altijd wel dus is wel even de investering waard.

Nu snel een powerpoint voor Sjaak afmaken.
Vlieseline is spul dat je op het katoen strijkt zodat het steviger wordt. Je gebuikt het ook in een kraagje van een overhemd bijvoorbeeld. As je het zegt bij een stoffenkraam dan weten ze meteen wat het is. En meteen een meter of wat meenemen want het is altijd handig.

Nu echt even aan de administratie!
He daar is LLL nog even.

Ach die Sum. Al klinkt het alsof hij het niet eten erger vond dan de prik?

Goed hoor van de slaaptraining! Nu even investeren en dan hopelijk snel resultaat!
Ach, arme Sum. Hier gelukkig nog nooit bloed hoeven te prikken bij de kinderen. Kan er bij mezelf al heel; slecht tegen (mietje) dus moet er niet aan denken! Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen, LLL.

Pakjes is goed. Ik heb nu zelf een aantal pakjes (wit en crème) en wil pas na de geboorte uit gaan breiden omdat we dan weten wat het is. Dus neutrale pakjes zijn welkom!

Heb net online stofjes bekeken en leuke gezien, want geen markt in de buurt op maandag. Misschien morgen naar de markt, want dan kan ik meteen vlieseline en stevig lint kopen. Waar koop jij je stofjes, Nathje? Ik ken helemaal geen stoffenwinkel meer. Alleen de markt.
As we speak ligt er een kat, EEN KAT!, op mijn schouder te knorren.

Lekker warm... maar dat is toch gek?
Ach die Sum. Arm jochie. Maar gelukkig ging het prikken goed. Bij Schorrie lukte het een keer niet toen hij ook al wat ouder was, en toen moest ik uiteindelijk toen ze met zijn 3-en plus ikzelf bezig waren hem in de houdgreep te houden huilen.

Ik ben benieuwd of er iets uitkomt. Misschien wel gewoon laag Hb, dat heeft Schorrie vaak gehad en daar word je ook suf van.

Zal ik eens wat vertellen? Harrie is het rolgordijn aan het halen in Rotterdam! Het ligt er nu toch al zo'n 2 maanden, dus het werd tijd . Maar we vonden het toch wel een beetje open, zo slapen zonder raamverduistering .

Als ik op kraamvisite kom bij jou Wind, kom ik ook op kattenvisite. Ik ben erg benieuwd naar die kat .
Is Harrie al weg, Morrie? Ik kan hem ook nog wel halen en hem aan je geven zaterdag of als je op kraamvisite komt namelijk.
O, hij is al weg ja, al een half uur dus laat hem maar. Hij vond het ook niet erg om te doen. Maar thanks .
Ik ga nog even boter halen, en tandpasta. En lekker broodbeleg ondanks dat ik mezelf op het rantsoen van 2 boterhammen tussen de middag heb gezet. En dan mijn Schorriemanneke weer halen. Hij is echt leuk. Hij wordt zo groot en wijs, en kon gisteren zo goed schaatsen dat ik er nog ondersteboven van ben .

We gaan kijken voor een bureau op zijn kamer, daar kan hij dan lekker aan lego-en zonder dat hij op Knorrie hoeft te letten en zonder dat hij het op hoeft te ruimen. Hij speelt alleen niet graag op zijn kamer, spelen jullie kinderen daar vaak alleen? Schorrie is liever gezellig bij ons in de woonkamer.
Ik wilde het steeds al aanbieden (het rolgordijn) maar steeds vergeten en nu te laat. Sorry!

Hier spelen de jongens steeds meer (maar nog steeds weinig) op hun kamer. En eigenlijk altijd samen en nooit alleen. Merk wel dat BRS zichzelf beter kan vermaken dan KW. KW wil echt samen spelen. Komt misschien omdat hij de oudste en altijd alle aandacht kreeg en het feit dat BRS twee dagen naar de crèche gaat?

Hier spelen ze voornamelijk in de woonkamer. En op dit moment wordt er bij ons thuis veel gekleurd. En dan aan de eettafel.

Ja, wat zijn ze wijs aan het worden hé?

KW vroeg rond de kerst hoe de eerste mensen op aarde zijn gekomen en deze week vroeg hij hoe de baby in mijn buik ademt.

Vind ik echt leuk!
Hier speelt Kiloknaller met name als hij naar bed gebracht is nog een half uurtje op zijn kamer (en doet dan zelf het licht uit, vind dat altijd zo schattig dat hij dat zelf kan). Dochter veel met vriendinnetjes, maar niet alleen doorgaans. En natuurlijk als ze samen zijn, hebben ze geen last van BNJMN. En wij sturen ze ook wel eens naar boven, gewoon om beneden ook even rust te hebben (en doorgaans spelen ze dan leuker, want zijn wij niet in de buurt als scheidsrechter ).

Twee boterhammen? Dat vind ik wel erg weinig, waar ontbijt je dan mee?
Pebbeltjes spelen ook meestal beneden. Als ze boven spelen is het vaak als er een vriend(innet)je is. Of als ik ze naar boven stuur omdat ik geen zin heb in herrie om me heen.

En ze spelen boven als ik ook boven bezig ben, ze spelen dus het liefst waar ik ook ben en dat is eigenlijk gewoon gezellig.

GP kan zichzelf ook slecht vermaken binnen. Speelt dus ook liefst met anderen. Klein Pebbeltje speelt het best als GP er niet is. Hij laat zich een beetje meetrekken in GP's verveling soms terwijl hij zich alleen echt meer dan prima vermaakt. Kan idd zijn omdat GP de eerste was, maar nu ik Moshje heb denk ik toch meer aan de aard van het beestje. Ik dacht namelijk ook dat GP een 'kleefaapje' was omdat hij de eerste was en 'verwend'. KP sliep altijd in zijn wiegje, naar mijn idee lag hij daar de hele dag en ik dacht dus dat dat kwam omdat hij de 2e was en makkelijker 'werd opgeborgen' omdat GP ook zijn aandacht vroeg.

Maar nu is mijn 3e dus ook een kleefaapje en is het dus de aard van het beestje. Wel fijn, dan kunnen ze over een tijdje aan elkaar kleven. Groot Pebbeltje ligt met zijn lange lijf nog het liefst op ons, zit op schoot of op zijn minste tegen ons aan. Als hij op dreef is is het een soort schaduw, waar je gaat is hij ook. Op je, naast je en tegen je aan.

Toen ik hem zei dat we over 2 jaar Moshje naar hem toe sturen als hij vroeg wakker is en bij ons in bed wil vond hij het een geweldig idee. Dus, die gaan idd lekker samen kleven.

Pebblo speelde ook nergens mee als kind en schooierde voornamelijk buiten, ik was meer een Klein Pebbeltje en kon uren puzzelen, tekenen en me heel goed zelf vermaken.

Wind, de pakjes van LLL zijn wel echte jongenspakjes. Ik kan ze voor je meenemen zaterdag, maar ook wachten tot je bevallen bent en ze dan meenemen. Moet ik wel direct komen, want baby kan ze direct aan. En ze zijn echt leuk.

Zaterdag brengt Pebblo me naar Mille (en gaat dan met Pebbeltjes uit eten). Kan iemand mij na afloop thuis afgooien? Met Moshje, kinderwagen en autostoeltje?
Ik vind 2 boterhammen tssen de middag ook weinig. Ik eet er 4, maar zou er wel 6 lusten! Maar, ik ben dan ook wel gek op brood.
Jep, dat kan Pebb, als kinderwagen past in auto Linoleum, onze eigen kinderwagen past er niet in (is wel een dure bak, maar o zo onhandig, want eigenlijk overal te klein voor, heb laatst Linoleum voor het eerst horen zeggen dat hij voortaan niet meer zulke dure auto's koopt. Heb er nooit wat van gezegd, maar ben wel blij dat hij tot inzicht is gekomen). Als de andere auto weer gerepareerd is dan gaat het zeker .

En 6 boterhammen als je ook gewoon borstvoeding geeft zou ik niet eens gek vinden. Ik at ook de hele dag door in het begin.

Zo en nu vertrek ik naar boven om boekjes te updaten.
Het is niet gelukt, de 2 boterhammen. Het waren er 4, en een kapje. Ik eet 's ochtends 2 of 3 boterhammen. Maar merkte dat ik echt wat zwaarder werd nu ik thuis ben. Ik eet ook echt wel veel. Meer dan op mijn werk iig.

Schorrie kan zichzelf prima vermaken, en is ook de oudste en heeft 4 jaar lang de aandacht gehad. Ik denk niet dat het daar aan ligt, het is denk ik meer iets wat in het karakter zit. Knorrie kan zich ook goed vermaken, maar wil wel graag heel vaak boekjes lezen met ons.

Ik kan je thuisbrengen Pebbles, wilde al aanbieden om je ook op te halen thuis?
O, te laat, Lien brengt je al thuis .

Toen ik borstvoeding gaf heb ik eens 12! boterhammen gegeten tussen de middag.
Oh, en Moshje gilde het hele cb bij elkaar vanmorgen. Hij had het niet naar zijn zin. Kreeg toen ook nog prikken dus feest compleet. Weegt 6150 gram bij 61 cm dus komt goed aan.

Wijkverpleegkundige vond 8 voedingen per etmaal nog veel bij 2 maanden (ik niet) en adviseert me te gaan wisselvoeden. Kind drinkt dan meer en is langer verzadigd.

Op internet lees ik dat je moet gaan wisselvoeden als je denkt dat je te weinig voeding hebt. Gezien de groei van mijn kind, en het feit dat hij zich gedurende de voeding verslikt omdat de melk er uit spuit is het dus een onzin advies.

Ook adviseerde ze iets te halen tegen krampjes zodat hij 's vonds misschien rustiger is. En dat doe ik ook niet. Krampjes horen er nu eenmaal bij en Moshje wil 's avonds gewoon graag kleven. Zie ook mijn vorige post.
In plaats van wijzigen ging ik mezelf quoten. Laat dan maar zitten.

Ik heb echt moeite met het aannemen van advies van een jong meisje dat wijkverpleegkundige is. Zo jong dat ze naar alle waarschijnlijkheid zelf geen kinderen heeft en alle wijsheid dus uit een boekje komt.

De adviezen van mijn kraamhulp waren ook apart. Voormelk en achtermelk waren onzin. Melk is melk. Ik moet niet met mijn borsten boven het vriesvak van de supermarkt hangen ivm borstontsteking (volgens mijn buuf overigens wel waar). Borstelen van de haartjes van baby bevorderen bloedsomloop. Door te huilen huilt hij zijn longetjes schoon. Lachstuipjes geven aan dat de baby het naar zijn zin heeft. En ze was 59, dus zou toch wijzer moeten zijn. Ze had ook tegen een collega gezegd 'ik heb er nu zo een die in bed blijft liggen'. Oh, en om er een ritme in te krijgen moest ik overdag meer met Moshje spelen zodat jhij langer wakker bleef. In de eerste week dus.

Nu weet/wist ik wel beter, maar een kersverse moeder zou toch een hoop onzin op de mouw gespeld krijgen!
Gelukkig spelen die van jullie dus ook niet veel alleen boven. Ik dacht al dat het aan ons of ons kind lag . Het lastige is een beetje dat als Schorrie met de lego gaat, Knorrie daar dan niet bij mag en het dus op de eettafel moet. En die moet dan als we gaan eten weer opgeruimd. Nou ja, misschien ook een kwestie van een paar maanden en dan kunnen we Knorrie alweer meer uitleggen.
Morrie, sta je standby als de kinderwagen niet in de smalle achterbak past?

En Pebb: helemaal prima, lekker je gevoel volgen, dat zal vast kloppen.

En nu ga ik echt wat doen, want zit mijn tijd te verlummelen.
Wat is wisselvoeden? Dat je eerst een paar minuten de ene en dan een paar minuten de andere borst geeft?

Als dat het is lijkt me dat een slecht advies als je ook zegt dat hij zich verslikt. Dan zou hij zich dus meerdere keren verslikken en alleen maar meer krampjes krijgen doordat hij daardoor ook meer lucht binnen krijgt. Maar misschien begrijp ik niet goed wat wisselvoeden is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven