Mode & Beauty alle pijlers

tips tegen droge haren

11-01-2010 14:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een roaccutanekuur (een zwaar medicijn tegen acné) en daarvan worden mijn huid en haren heel erg droog. Aangezien ik normaal 'gezegend' ben met snel vet wordende haren heb ik totaal geen ervaring met shampoo's, maskers en andere producten tegen droog en beschadigd haar. En daarbij heb ik ook geen zin om een vermogen aan allerlei producten uit te geven waarvan ik niet weet of ze werken.

Dus, een vraag aan de mensen met droog/beschadigd haar; hoe en met welke producten houden jullie je droge haren in topconditie? (Denk aan shampoo, haarmasker of andere producten die je (dagelijks?) als verzorging op je haren aan kan brengen).

O ja, ik heb blond fijn haar.
Ik heb weleens gelezen dat het goed is voor je haar als je het insmeert met olijfolie.

Een halfuurtje laten intrekken, en dan goed uitwassen natuurlijk.

En ik gebruikte vroeger altijd de 'hot oil' van glisskur. Ook een fijn spulletje.
@Dolce noemt Gliss kur. Daar is een hele serie voor droog en beschadigd haar van. Zelf gebruik ik daar ook hot oil en afwisselend het haarmasker van. Best wel lekker spul.

Er is ook spul in die serie (hair repair) dat je in het haar kunt doen zonder het uit te spoelen. Gewoon bij de drogist even kijken wat er staat.
anoniem_93340 wijzigde dit bericht op 11-01-2010 15:05
Reden: kleine aanvulling
% gewijzigd
Glisskur shampoo de gele en roze .Twee keer wassen en laatste wasbeurt 5 minuten laten intrekken .Daarna cremespoeling van dit produkt

Als je blond haar hebt kun je beter kleurloze olijfolie gebruiken
quote:Dating_vrouw schreef op 11 januari 2010 @ 15:00:

Ik heb geen idee wat je als oorzaak van droog haar noemt. Daar heb ik geen verstand van. Hoeft ook niet.

O sorry, een roaccutanekuur is een (zwaar) medicijn dat gegeven wordt bij ernstige acné.

Ik ben al bij de drogist geweest, maar daar stond zoveel dat ik niet wist wat te kiezen. Vandaar mijn oproep op het forum.
Soms is er een actie 3 halen en 2 betalen en dan mag het iedere combinatie zijn. Misschien heb je mazzel.
anoniem_93340 wijzigde dit bericht op 11-01-2010 15:08
Reden: Ernstige type-fout verbeterd.
% gewijzigd
De conditioner van John Frieda helpt mij goed, tegen de droogheid van mijn haar.

En laat het er dan maar lekker 1 uurtje inzitten,kan niks geen kwaad.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:lizettetje schreef op 11 januari 2010 @ 15:05:

[...]

Ik ben al bij de drogist geweest, maar daar stond zoveel dat ik niet wist wat te kiezen. Vandaar mijn oproep op het forum.Ja, er staat héél veel en niet te veel gaan gebruiken.

Lijkt me niet zo goed voor het haar. Ik zorg er zelf voor dat ik niet meer dan 2x mijn haar moet uitspoelen.

Ik bedoelde alleen maar de gebruiksaanwijzing lezen die er op staat. Dan weet je ook wat het gebruik inhoudt.

Een oude douche-muts om het haarmasker in te laten intrekken is wel handig en ook als het wat langer is.
Misschien kun je jojoba olie gebruiken. Een scheutje in je (milde) shampoo of puur, even in laten trekken, en dan uitwassen? Het is onder andere te koop bij De Tuinen. Je kunt het ook op de huid gebruiken trouwens.
Je kan shampoo en conditioner juist beter niet lang in laten zitten. 2 a 3 minuten is genoeg, tenzij het anders op de verpakking staat. Ik ken jouw probleem en eigenlijk gebruik ik van alles.

Nu op dit moment gebruik ik Herbal essence voor droog en beschadigd haar, daarna doe ik gliss kur anti spray in en als het bijna droog is doe ik care hair repair van andrelon in.

Niet te vaak fohnen en af en toe een lekker haarmasker (eigen merk etos bijv.) en wellicht komt het dan goed!
Jojoba olie: gisteren gebruikt als haarmasker.

Ergens gelezen dat je het in je haar doet (op de fles van de tuinen staat 10 min), elders 20 min. en weer ergens anders 's avonds en de volgende morgen met een milde shampoo uitwassen.

Heb ik gedaan en tot nu toe voelt het wel lekker. Het is ook niet pluizig. Ik heb het geprobeerd omdat ik het zo'n gedoe vind om zoveel te moeten spoelen. Er stond ook dit iedere 3 wasbeurten te doen. Ik kan het niet meer terug vinden.

Ik heb na het wassen wel nog iets gesmeerd dat ik niet hoef uit te spoelen.
Je haar niet meer met shampoo wassen. Helpt als een trein. Wel echt volhouden.

Is ook de goedkoopste oplossing denk ik :-)
Ik heb van mezelf droog haar (krullen) en het was door het gebruik van een goedkope elke dag shampoo nog droger dan normaal geworden.

Nu gebruik ik Gliss Kur shampoo voor droog en beschadigd haar, en Gliss Kur Total Repair (dat spoel je niet uit). Het werkt echt onwijs goed!

Voorheen heb ik ook weleens John Frieda spullen gebruikt. Was ook goed, maar ik ben geloof ik meer tevreden over Gliss Kur. Is ook goedkoper.
jojoba-olie! Al eerder genoemd, maar waar. Zodra mijn dunne fijne haar droog wordt, smeer ik het er even in. Het werkt beter als olijfolie, te vet en zwaar
Ik zeg ook jojoba olie. Ik smeer lekker veel in mijn haar en ga er mee slapen. Volgende ochtend eruit wassen met een klein beetje shampoo, dan is het weer lekker zacht.
Klein beetje babyolie erin.

Ik heb krullen (slag) en bij mij werkt het goed. Maar als je fijner haar hebt weet ik niet wat het resultaat wordt.

Als t niet werkt kun je t altijd nog voor je droge huid gebruiken.
de spray van Guhl, tarwekiemolie heet hij geloof ik. Werkt perfect, die spray je op je droge haar en spoel je niet uit, ik zag in een paar dagen al echt verschil. Kost 6 euro geloof ik.
Ik heb nog een gouden tip voor droog haar! De kwaliteit van je kussensloop maakt veel uit. Een katoenen kussensloop absorbeert vocht waardoor je haar droog wordt. Kussenslopen van satijn zijn de oplossing! Ik heb een hele lading besteld op Satin Sleepers en merk echt verschil! Hopelijk heb je er iets aan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven