Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Hello allen!

Welkom alle nieuwelingen! Het is een heerlijke verslaving

Hier geen heel bijzondere kaarten gehad of verstuurd. Vanochtend een adres opgevraagd naar THailand! Ik heb alleen helaas veel slechte ervaring met dit land, bijna allemaal expired, maar heb er iets leuks van gemaakt, het wordt haar 1e kaartje! Heb mij net een weg door de sneeuw gebanjerd, want mééén..hier ligt veel! Tot je knieeen zak je erin weg! De wegen en sommige fietspaden zijn wel schoon, maar eer ik vanaf mijn voordeur beneden ben.. (woon in een flat).

Ik heb nu nog stijve handen van de kou, dat typt een beetje lastig

Ik kreeg van de week een stomme kaart, uit duitsland, niet bepaald mijn favoriete land en dan schrijft ze ook nog mijn naam verkeerd. Hoe moeilijk is het? Je schijft het toch over van de site? En dan tot 2 keer aan toe, zowel in het adres als in de text. Grrr... Met stomme kaart bedoel ik dus het plaatje, was een gratis ding volgens mij die ze bij een winkel had meegenomen. Nou ja...

Ik heb trouwens eind november ofzo een hele voorraad postzegels met korting besteld en ik kreeg wel allemaal verschillende. Heb ze van de week zitten scheuren want ik bewaar ze in een kistje. Ik kreeg wel andere bedragen zeg maar dan de vorige keer, toen had ik voor buiten europa 1x 80 en 2x 65. Nu kreeg ik 3x 70. Grappig dat daar ook nog verschil in zit.

C_estelle: mijn Round Robin kaarten zijn allen aangekomen en ze vonden de strand kaarten allemaal heel mooi!

Ik ben nog steeds jaloers op degene die kaarten uit maleisie krijgen of daarheen mogen sturen. Ik aas daar al op vanaf het begin, maar nu, na 212 kaarten verstuurd te hebben en 204 ontvangen, nog steeds geen maleisie :(

Ik heb er best veel onderweg nu dus ga maar even rustig aan doen. Het is de bedoeling dat ik ook naar de meeting ga, dus dan wil ik ook wel graag een aantal officials kunnen schrijven
Zo, ik heb zojuist weer 3 adressen aangevraagd.

Nu moet ik 2 kaarten sturen naar Finland en 1 naar Duitsland (hoe origineel ;) )
Kozoo, ga jij ook? Wat gaaf, ik weet alleen niet meer hoe je daar heet. *schaam*

Vreemd dat die persoon je naam tot twee keer toe fout schrijft, lette er duidelijk niet op voor wie het was (zeerwaarschijnlijk veel adressen aangevraagd).

Één kaart binnen uit Finland (nummer zoveel) maar wel een mooie kaart en een leuk verhaal.

Als er nu kaarten aankomen bij anderen, 3 kunnen het er zijn,

vraag ik ook geen adressen meer aan. Wacht liever tot volgende week vrijdag.
Raar toch dat ze je naam verkeerd schrijven, ik heb het zelf soms weleens dat als ik een kaart ontvang ik met geen mogelijkheid de naam kan lezen en dan is het vaak alleen hoi.

Net weer een hurray uit China gekomen, had er maar... 21 dagen overgedaan en jeeeej sorry kozoo.... mag er nu 1 naar maleisie sturen!!!
Poeh he...wat gaat het hier hard! Maar er staan wel veel leuke tips tussen...ga meteen op zoek naar de postzegels mk!

Ik krijg bij TNT altijd een factuur meegestuurd met mijn postzegels. Ik vind het leuk om altijd andere postzegels te gebruiken. Ik spaar ze verder zelf niet ofzo, maar vind het wel altijd leuk als er iets bijzonders op zit, dus wil dat dan ook voor anderen doen.

De kaartjes die ik aan de vriend van mijn moeder geef (allemaal eigenlijk) komen niet meer terug. Ik doe er eigenlijk toch niks mee. En hij bewaart ook vaak het hele kaartje, gaat geloof ik niet alleen om de postzegel, maar ook om de stempel ofzo.

Als er weinig in het profiel staat schrijf ik inderdaad meestal maar iets over de kaart, of over nederland. Heb net een hele stapel kaarten besteld bij artunlimited. Ook bijvoorbeeld van een kaaswinkel, juichende oranjefans, boterham met hagelslag. Wat een leuke kaarten hebben ze daar toch!!
Ik heb nóg een hurray gekregen, wit rusland (maar zonder bedankje, misschien komt dat nog wel).
Snjókorn falla, á allt og alla
Volgende kaartje gaat bij mij weer naar Finland, Turku :-)

edit: oja in België heb je amper originele postzegels voor het buitenland. Heb nu gezien dat er bestaan voor Europa van Pater Damiaan en buiten Europa van Belgisch Werelderfgoed. Anders is het gewoon onze koning die er op staat.. Binnen België zijn er dan weer wel mooie te vinden, Duostamps van vanalles van Disney enzo. Maar buitenland echt niet veel. Momenteel zijn het zelfs nog kerstzegels die ik gebruik, die blijven geldig bij ons :-)
Leuk, Turku! Ben ik ooit geweest voor mijn studie!! Elke keer als er een kaartje naar Finland "moet" dan hoop ik dat het daarheen is. Tot op heden nog niet helaas...
Turku, ben er vorig jaar nog geweest! En ik heb er ook een kaartje uit gekregen

Mittens, leuke kaarten hebben ze er idd.
Hallo,

Ik ben net terug van de stad, brrr, snel de kachel aangemaakt.

Heb een heleboel leuke kaartjes gekocht, heerlijk!

Bij het postkantoor kwamen morgen nieuwe zegels voor buiten Europa binnen, dus ben benieuwd!

Ik heb nog 2 adressen aangevraagd,allebei naar China.

Mijn man wordt gek van me, kan bijna alleen nog maar over PC praten, haha. En,o,o, heb nog niet eens een kaartje ontvangen,

Arme hij.......hihihihi

O,ja, wat is eigenlijk een swap? ( Ben bij pagina 67 en het nog niet tegengekomen)

@Ligaa, bedankt voor het opzoeken. Lief van je.
Hihi Snoet, dat afwachten is echt geduld hebben. Tot je je eerste kaartje hebt Ik was ook heel ongeduldig tot ik mijn eerste kaartje had
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer eens!

Sorry dat ij zo lang niets van me liet horen, maar op de een of andere manier was ik er een beetje klaar mee.

Ik had een paar rottige profielen, waardoor ik het helemaal niet leuk vond om leuke kaarten uit te kiezen en te versturen en ik deed er ook steeds langer over om de kaarten te scannen en netjes in de brievenbus te gooien.

Daarbij was ik enorm druk, dus ik heb het allemaal even op een laag pitje gegooid.

Zelfs mijn 100e kaart jubileum is ongemerkt aan mijn neus voorbij gegaan!

Ik heb vandaag 5 adressen aangevraagd en de kaartjes gaan morgenochtend op de bus.

De bekende standaardlanden en Litouwen gaan verstuurd worden.

@ Snjokorn, ik zag dat je FvdM bent geworden, gefeliciteerd!
quote:steph schreef op 11 januari 2010 @ 15:21:

Turku, ben er vorig jaar nog geweest! En ik heb er ook een kaartje uit gekregen

Mittens, leuke kaarten hebben ze er idd.

Leuk! Ik wil er ooit nog wel eens terug gaan!

Ja, vind ze ook echt leuk, maar moet eerlijk zeggen dat ik over de kwaliteit niet overdreven te spreken was. Had het idee dat het niet heel "sprekende" kleuren enzo waren. Maar goed...het zijn leuke kaarten en ze hebben zó onwijs veel! Ik vind het echt een uitkomst. Zijn er eigenlijk nog meer van dat soort sites?
Ik vind kaartjes sturen eigenlijk nog bijna leuker dan kaartjes krijgen...suf he?
Gavia: dank je wel.

Ik heb nog een hurray gekregen, uit NL (dat worden 4 adressen vanavond....)
Snjókorn falla, á allt og alla
Zo nu toch maar 5 kaarten te gelijk onderweg. Deed het steeds 2 tegelijk en dan wachten op een hurray of zelf een kaartje, maar gewoon lekker 5 tegelijk is ook wel makkelijk en dan maar zien wat er binnenkomt en of het aankomt op de bestemming,

Mijn kaartjes gaan nu richting Finland en Engeland
quote:Snoet80 schreef op 11 januari 2010 @ 15:30:

Hallo,

Ik ben net terug van de stad, brrr, snel de kachel aangemaakt.

Heb een heleboel leuke kaartjes gekocht, heerlijk!

Bij het postkantoor kwamen morgen nieuwe zegels voor buiten Europa binnen, dus ben benieuwd!

Ik heb nog 2 adressen aangevraagd,allebei naar China.

Mijn man wordt gek van me, kan bijna alleen nog maar over PC praten, haha. En,o,o, heb nog niet eens een kaartje ontvangen,

Arme hij.......hihihihi

O,ja, wat is eigenlijk een swap? ( Ben bij pagina 67 en het nog niet tegengekomen)

@Ligaa, bedankt voor het opzoeken. Lief van je.Snoet een swap is een ruil, het staat ook in je profiel of je het wilt of niet. Verder kun je je aanmelden op het PC-forum en daar staat meer erover (pas op het is zeerverslavend).
Gavia, geeft niets dat je al een tijdje niet bent komen posten. Kaarten posten en krijgen is veel leuker.

Jammer dat je door de profielen minder ging PC-en. Gelukkig ben je weer beter en verslaafd.

Ojee, Brutsel is ook een echte verslaafde!

Kan iemand de teller van 3000 postings (met mij) in de gaten houden en het volgende topic gewoon Postcrossing noemen en de eerste posting van hier kopieren?
Kozoo, leuk! Ik ben blij te horen dat de kaarten die ik voor je heb uitgekozen goed bevonden zijn !

Vraagje, ik post niet op het PC-forum, alleen hier. Zou ik dan ook naar die meeting de 23e mogen gaan? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie!

As we speak krijg ik eeen Hurray binnen! Straks weer een nieuwe kaart aanvragen. Jippie!!!
Vandaag het eerste kaartje verstuurd.

Maar ik heb nu al mijn 3e adres gevraagd.

Ik heb een vraagje: in mijn profiel staat bij alle drie de adressen '0 days' hoewel ik die eerste toch echt gister heb aangevraagd (en wellicht verstuurd, dat weet dat ding niet) dus verandert dat echt pas in 1 day na 24 uur precies?

Of verandert dat pas als iemand hem registreert, omdat ze dan uitrekenen hoeveel dagen het was nadat ie aangevraagd was?
Zazana, het veranderd idd pas na 24 uur.

Het heeft niets te maken wanneer iemand hem registreerd. Maar als je nu al je derde adres hebt aangevraagd dan serieus verslaafd.

C_estelle, je mag ook komen als je niet forumt.
C_estelle, ik kan je hier geen vriend maken maar heb aan een angel gevraagd om mijn e-mailadres door te geven.
Steph, ik dacht dat ik jou dan wel vriend kon maken maar ook dat werkt niet. Terwijl Snjokorn me wel van de week kon toevoegen. Het werkt hier dus weer niet goed allemaal.
Hej!

Dat swap betekent dus, dat als je iemand 'ziet' die je wel een kaart zou willen sturen, je dat kan vragen?

Die meeting is volgende week vrijdag he? Dan kan ik sowieso niet, dus hoef ik er ook niet over na te denken

Verder geen PC nieuws hier. Ik ga zo eens opzoek naar de site van artsunlimited denk ik.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
C_estelle, klopt, ik heb wel eens gehoord gelezen dat het ligt aan in welke database je 'zit' of je wel of geen vrienden kan worden met die functie...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven