FRSSWND
maandag 11 januari 2010 om 12:41
maandag 11 januari 2010 om 12:43
Ik kan je wel thuisbrengen, ga toch met Aap zijn auto.
Apie speelt ook op haar kamer met vriendinnen. Verder meer beneden eigenlijk.
Ik vind twee boterhammen niet echt weinig maar ik ben geen goed voorbeeld. Ik ontbijt ook niet en eet daarom veel avondeten. Een gezond eetpatroon aanleren staat ook op mijn lijstje van voornemens
Apie speelt ook op haar kamer met vriendinnen. Verder meer beneden eigenlijk.
Ik vind twee boterhammen niet echt weinig maar ik ben geen goed voorbeeld. Ik ontbijt ook niet en eet daarom veel avondeten. Een gezond eetpatroon aanleren staat ook op mijn lijstje van voornemens
maandag 11 januari 2010 om 12:51
We kijken wel wie me thuisbrengt, maakt op zich niet uit toch? En ik neem idd alleen de kinderwagenbak mee.
Met wisselvoeden wissel je van borst zodra kind zijn interesse verliest, dus niet meer gulzig drinkt of bijna in slaap valt ofzo. Dat doe je weer bij de 2e borst en gaat terug naar de begin borst. Op die manier geef je dan 4 of soms wel 6 'borsten' in dezelfde tijd als dat ik nu voed, alleen krijgt kind dan meer binnen.
Ik eet heel regelmatig. Ben gek op ontbijt en beperk me tot 1-2 boterhammen. Dan dus lunch en avondeten. Mijn tussendoortjes zijn momenteel wel erg ongezond dus dat ga ik verbeteren. En geen chips 's avonds.
Met wisselvoeden wissel je van borst zodra kind zijn interesse verliest, dus niet meer gulzig drinkt of bijna in slaap valt ofzo. Dat doe je weer bij de 2e borst en gaat terug naar de begin borst. Op die manier geef je dan 4 of soms wel 6 'borsten' in dezelfde tijd als dat ik nu voed, alleen krijgt kind dan meer binnen.
Ik eet heel regelmatig. Ben gek op ontbijt en beperk me tot 1-2 boterhammen. Dan dus lunch en avondeten. Mijn tussendoortjes zijn momenteel wel erg ongezond dus dat ga ik verbeteren. En geen chips 's avonds.
maandag 11 januari 2010 om 13:22
Bedenk me ineens dat ik zeg dat mijn eigen wagen in mijn auto past, maar ik heb hem er nog nooit ingehad. Terwijl ik deze auto al een maand heb. Voordeel van een kind dat loopt, en van winkels dichtbij denk ik.
Ik heb drop gekocht vanochtend, en het lukt me dan weer niet om daar vanaf te blijven. Moet het ook niet kopen, maar vind het voor Schorrie wel leuk als hij een snoepje kan eten 's middags.
26 stemmen ineens. Wie stemt er dan ineens nog? Ik ben erg benieuwd!
Ik heb drop gekocht vanochtend, en het lukt me dan weer niet om daar vanaf te blijven. Moet het ook niet kopen, maar vind het voor Schorrie wel leuk als hij een snoepje kan eten 's middags.
26 stemmen ineens. Wie stemt er dan ineens nog? Ik ben erg benieuwd!
maandag 11 januari 2010 om 13:49
Jee, druk hier, gezellig hoor . Ik ontbijt net als Nathje ook nooit, maar had bedacht dat als ik zwangerschapsbuik kwijt wil er toch echt wat kilo's af moeten en dus idd gezonder eetpatroon. Dus heb nu van die zakjes van Brinta gekocht. Soort koude pap is het, ik vind het wel lekker en het is vloeibaar maar toch met vezels enzo. Zit ook vast veel suiker in, maar ala, beter dan geen ontbijt. Verder probeer ik ook om niet meer te snoepen en vooral niet meer 's avonds te eten. En om wat meer fruit te eten. En als de sneeuw straks weg is ga ik weer meer fietsen, dat zal ook een hoop schelen. Tot nu toe lukt het allemaal wel aardig eigenlijk. En geeft ook wel een beter gevoel om het niet te doen. Net als slaaptraining van vannacht, ondanks dat het echt onwijs vermoeiend was is het wel een heel fijn gevoel dat we er nu iets aan doen, want het was echt te gek die idiote nachten die we hadden. En voor Poppetje zelf ook beter, kind heeft ook gewoon nachtrust nodig.
maandag 11 januari 2010 om 13:51
Wat een idiote adviezen zeg van kraamhulp. Waarschijnlijk juist omdat ze wat ouder is? Ik had bij Poppetje een heel jong meisje (19 ofzo) die nog onder begeleding werkte, maar zij zei af en toe dingen waar ik echt wat aan had of die ik nog niet wist. Kan nu even niks bedenken, maar vond ik toen heel grappig.
maandag 11 januari 2010 om 13:55
Als het je een goed gevoel geeft, ga je het vast volhouden LLL. Zowel het letten op je eten, als de slaaptraining. Ik weet nog dat ik Knorrie met een maand of 10 inslaaptraining gaf en dat ik het ook goed vond voelen, een soort houvast ofzo, ipv maar wat aanmodderen. Bij Knorrie hielp het binnen 3 dagen, ben benieuwd hoe dat bij Poppetje gaat!
Ben aan een ondernemingsplan begonnen. Best leuk, heel veel dingen die ik op moet schrijven heb ik hier of op de SG eigenlijk al geschreven. Ik heb meer in mijn hoofd uitgedacht dan ik dacht.
Ben aan een ondernemingsplan begonnen. Best leuk, heel veel dingen die ik op moet schrijven heb ik hier of op de SG eigenlijk al geschreven. Ik heb meer in mijn hoofd uitgedacht dan ik dacht.
maandag 11 januari 2010 om 14:00
Mijn kraamhulp bij KW zei dat ik hem de eerste avond (!!) suikerwater moest geven. Idioot toch?
Net terug uit Rotterdam waar ik stof heb gekocht voor het mandje. Kan ik er morgen mee aan de slag, want vanmiddag de inbox van FR door. Er staan nogal wat openstaande dingen in. Fijn hoor. We zitten nu op een opdracht per dag (en dat waren er 4 per maand!).
GW is naar Delft met de Bugaboo (ronde witte knoppen zaten vast waardoor je de wagen niet meer kunt verstellen) en ik wacht op mevrouw die een Coca Cola blik/emmer komt ophalen (lang leve Marktplaats).
Oh, KW is vanmorgen naar de schooldokter (GGD) geweest en is helemaal goedgekeurd. Alles was goed (lengte icm gewicht, BMI, zicht, gehoor etc.). Hebben jullie ook een oproep gehad?
Net terug uit Rotterdam waar ik stof heb gekocht voor het mandje. Kan ik er morgen mee aan de slag, want vanmiddag de inbox van FR door. Er staan nogal wat openstaande dingen in. Fijn hoor. We zitten nu op een opdracht per dag (en dat waren er 4 per maand!).
GW is naar Delft met de Bugaboo (ronde witte knoppen zaten vast waardoor je de wagen niet meer kunt verstellen) en ik wacht op mevrouw die een Coca Cola blik/emmer komt ophalen (lang leve Marktplaats).
Oh, KW is vanmorgen naar de schooldokter (GGD) geweest en is helemaal goedgekeurd. Alles was goed (lengte icm gewicht, BMI, zicht, gehoor etc.). Hebben jullie ook een oproep gehad?
maandag 11 januari 2010 om 14:03
Oh, en brood. Ik ben echt een broodmens, maar weet me te beheersen. Ik (eigenlijk het hele gezin) eet 's morgens (gezellig gezamenlijk aan tafel) 1 boterham met een glas Coolbest en 's midddags 2 tot 4 boterhammen en een plakje ontbijtkoek. Merk wel dat het thuis vaker 4 boterhammen zijn en dat ik er naar mijn werk 2 of 3 mee nam. En eigenlijk eten wij heel regelmatig. 's Morgens ontbijt, 's middags lunch (zo tussen 12.00 en 13.00) en 's avonds prakkie
maandag 11 januari 2010 om 14:04
quote:Morrie schreef op 11 januari 2010 @ 13:55:
Leuk! GW is er ook aan begonnen en krijgt er helemaal energie van.
Heb je al idee voor een bedrijfsnaam?
Leuk! GW is er ook aan begonnen en krijgt er helemaal energie van.
Heb je al idee voor een bedrijfsnaam?
maandag 11 januari 2010 om 15:42
Ja, Wind en de prakkies, dat vergeet ik denk ik nooit meer, dat je dat graag doet .
datregeltMorriewel.nl dekt de lading heel mooi, vind je niet . Ik wil geen bedrijfsnaam, ben maar in mijn up, dus wil er niet een hele naam aan ophangen. Heb er wel even over na zitten denken, maar het voelt gewoon beter om onder mijn eigen naam te werken.
datregeltMorriewel.nl dekt de lading heel mooi, vind je niet . Ik wil geen bedrijfsnaam, ben maar in mijn up, dus wil er niet een hele naam aan ophangen. Heb er wel even over na zitten denken, maar het voelt gewoon beter om onder mijn eigen naam te werken.
maandag 11 januari 2010 om 15:47
Ja, bij jouw werk lijkt me dat ook prima. Bij het mijne misschien ook wel, maar ik vind het toch een beetje raar klinken ofzo, mijn eigen naam. En wat ook meespeelt is dat Harrie ook al opereert onder zijn eigen naam. Als ik al onder mijn eigen naam ga werken, moet er nog iets achter.....
Nee, ik heb dus nog geen bedrijfsnaam .
Nee, ik heb dus nog geen bedrijfsnaam .
maandag 11 januari 2010 om 15:50
maandag 11 januari 2010 om 16:06
Een prakkie? Klinkt euhm, heel Hollands?
Ik ontbijt ontbeet nooit en eet ook niet altijd brood 's middags. Vaak een (bami)soepje, of wat sla ofzo. 's Avonds eten we meestal pasta of rijst, nooit gekookte aardappels. Lusten de kinderen niet en ik ben er ook niet dol op. In de VS kennen ze het ook niet zo, dus als mijn moeder hier is wil ze altijd aardappelen-groente-vlees eten, en dat vinden de kinderen dan echt maar raar. Heel exotisch ofzo . Stamppot (= prakkie?) eten we nooit, vinden Sjaak en ik wel lekker maar de jongens kijken ons dan echt aan alsof we niet goed bij ons hoofd zijn. Misschien komt het ooit nog. Oh en we eten ook regelmatig een maaltijdsoepje 's avonds, daar zijn de kinderen dol op en zit ook alles in. Moet voor vanavond ook nog iets verzinnen...
Ik ontbijt ontbeet nooit en eet ook niet altijd brood 's middags. Vaak een (bami)soepje, of wat sla ofzo. 's Avonds eten we meestal pasta of rijst, nooit gekookte aardappels. Lusten de kinderen niet en ik ben er ook niet dol op. In de VS kennen ze het ook niet zo, dus als mijn moeder hier is wil ze altijd aardappelen-groente-vlees eten, en dat vinden de kinderen dan echt maar raar. Heel exotisch ofzo . Stamppot (= prakkie?) eten we nooit, vinden Sjaak en ik wel lekker maar de jongens kijken ons dan echt aan alsof we niet goed bij ons hoofd zijn. Misschien komt het ooit nog. Oh en we eten ook regelmatig een maaltijdsoepje 's avonds, daar zijn de kinderen dol op en zit ook alles in. Moet voor vanavond ook nog iets verzinnen...
maandag 11 januari 2010 om 16:12
Wij eten vanavond tartaartjes, gebakken aardappels en brocolli. Haha, naast stamppot eten we eigenlijk bijna nooit aardappels, alleen zo nu en dan in gebakken vorm. Dit is wel een echt hollands maaltje zo. Wij eten meestal rijst, mie of pasta. En maaltijdsoep was ooit prima, maar Kiloknaller heeft ineens verzonnen niet van soep te houden en weigert dan ook echt ook maar 1 hap te nemen, dus dat slaan we maar weer een tijdje over.
En nu komen mijn boterhammetjes met gesmolten kaas uit de oven, dus die ik ga nu opknagen.
En nu komen mijn boterhammetjes met gesmolten kaas uit de oven, dus die ik ga nu opknagen.
maandag 11 januari 2010 om 16:15
Prakkie = Hollandse kost
En ik prak dat dan weer graag. Ziet er niet uit en wordt allemaal heel ondefinieerbaar maar zo vind ik het het allerlekkerst.
Wij eten afwisselend aardappelen, rijst, pasta of mie.
Ik denk zo'n 2 á 3 keer per week Hollandse groenten (stampot zuurkool/boerenkool of andijvie, snijboontjes, sprecieboontjes etc.) met aardappelen en een stukje vlees. En de rest van de week dus bami, nasi, chili, burrito's, kerrie, macaroni, lasagne oid. Oh, en zaterdag is onze brooddag, dan eten we brood 's avonds. Mmmhh...
En ik prak dat dan weer graag. Ziet er niet uit en wordt allemaal heel ondefinieerbaar maar zo vind ik het het allerlekkerst.
Wij eten afwisselend aardappelen, rijst, pasta of mie.
Ik denk zo'n 2 á 3 keer per week Hollandse groenten (stampot zuurkool/boerenkool of andijvie, snijboontjes, sprecieboontjes etc.) met aardappelen en een stukje vlees. En de rest van de week dus bami, nasi, chili, burrito's, kerrie, macaroni, lasagne oid. Oh, en zaterdag is onze brooddag, dan eten we brood 's avonds. Mmmhh...
maandag 11 januari 2010 om 16:34
Zo, jullie hebben aardig doorgeschreven
Ik kan je ook best thuisbrengen hoor Peb, mocht het Nathje, Wind, Morrie en Lien toch onverhoopt niet lukken. En de wagen past bij ons iig. achterin, als ie bij jullie ook past
En datregeltmorriewel.nl, hoe kom je erop Lien
Verder ben ik het weer even kwijt. Wel alles gelezen, maar zo'n vol snotterig watterig hoofd dat er verder weinig in kan
Oh ja, Morrie die juist de andere dingen naast het lesgeven leuk leek ter afwisseling. Dat vind ik dus ook
Ik kan je ook best thuisbrengen hoor Peb, mocht het Nathje, Wind, Morrie en Lien toch onverhoopt niet lukken. En de wagen past bij ons iig. achterin, als ie bij jullie ook past
En datregeltmorriewel.nl, hoe kom je erop Lien
Verder ben ik het weer even kwijt. Wel alles gelezen, maar zo'n vol snotterig watterig hoofd dat er verder weinig in kan
Oh ja, Morrie die juist de andere dingen naast het lesgeven leuk leek ter afwisseling. Dat vind ik dus ook
maandag 11 januari 2010 om 17:29
Ik had wel wat gelunched, maar niet genoeg kennelijk . Nadeel is dat ik nu geen zin meer heb in koken zo, terwijl de rest natuurlijk wel trek heeft. Maar goed, als ik ergens zin in heb dan moet het meteen... anders val ik van de graad. Op kantoor ga ik dan door met werken en voel me niet lekker totdat ik in de auto zit waar altijd wel evergreens enzo liggen (op kantoor vrat ik die 's ochtends dan al op), thuis is het makkelijker op te lossen.
Zo en nu ga ik BNJMN halen.
Zo en nu ga ik BNJMN halen.
maandag 11 januari 2010 om 17:30
En Mille, goede naam toch voor Morrie, valt alles onder. O en kinderwagenbak is iets anders dan hele kinderwagen inderdaad, en sowieso past dat vast prima in Morrie's auto . Ik laat me altijd graag rijden door Morrie en Morrie vind rijden leuk, dus dat komt goed uit .En nu ga ik echt, anders zit BNJMN daar nog in zijn eentje...
maandag 11 januari 2010 om 19:09
Mijn duit: Erwtensoep, en een stokbroodje gezond gegeten vanavond. Toen ik wilde gaan koken en de koelkast opentrok zag ik dat we nog een pannetje snert van mijn moeder hadden staan, en dat moest echt op. Dus plannen omgegooid.
Wij eten heel afwisselend. De laatste dagen veel Hollands omdat Harrie de boodschappen had gedaan maar we eten denk ik gemiddeld 2 keer pasta, 2 keer rijst, 1 keer maaltijdsalade en dan nog 2 keer Hollands als in aardappelen (al dan niet gebakken) met groente en vlees.
Ik ben verkouden aan het worden. Irritant. Ga morgen op kraamvisite en tevens daar praten over website. Maar kind is al ruim twee maanden, dan is een beetje verkoudheid niet zo erg toch?
Ik noem mijn bedrijf gewoon Ruler.
Schorrie moet naar bed, ga ik maar eens even voorlezen.
Wij eten heel afwisselend. De laatste dagen veel Hollands omdat Harrie de boodschappen had gedaan maar we eten denk ik gemiddeld 2 keer pasta, 2 keer rijst, 1 keer maaltijdsalade en dan nog 2 keer Hollands als in aardappelen (al dan niet gebakken) met groente en vlees.
Ik ben verkouden aan het worden. Irritant. Ga morgen op kraamvisite en tevens daar praten over website. Maar kind is al ruim twee maanden, dan is een beetje verkoudheid niet zo erg toch?
Ik noem mijn bedrijf gewoon Ruler.
Schorrie moet naar bed, ga ik maar eens even voorlezen.
maandag 11 januari 2010 om 19:35
Mijn kind is 2 maanden en is zelf al verkouden. Niet zo gek met chronisch snotterende broer. Ik met echt nog eens naar huisarts met KP, misschioen nog eens neusamandelen eruit ofzo. Maar het leed is al geschied. Altijd mond open, en mondademen dus, en heel erg slissen. Tsja.
Ik heb mie met roerbvakzooi erdoor gegeten. Van schoonmoeder meegekregen dus lekker. Wij eten denk ik wel 3 soms 4 keer per week gekookte aardappelen of stamppot. Pebbeltjes zijn daar erg gek op. En pasta's. Ik ben niet zo van oosters eten eigenlijk, al vond ik het vanavond wel lekker.
In onze auto gooien we onderstel en kinderwagenbak zonder het geheel uit elkaar te halen. Dus schuiven gewoon complete wagen op zijn kant erin. En dan heeft Kefpep ook nog een gaatje. Die zit nu aan ketting achterin. Sprong altijd over achterbank naar Pebbeltjes, maar er is nu geen plek meer voor hem op achterbank. En hondenrek niet handig ivm pakketten zaak.
Morgen Moshje hele dag naar schoonmoeder en ik werken met Pebblo en schoonvader. Heb er zin in, ook wel gek.
Oh, enb Morrie, ik wil graag je melk bewaar dingen lenen. Had jij nu ook nog een magnetronsterilistaor te leen? Of was dat iemadn anders?
Ik heb mie met roerbvakzooi erdoor gegeten. Van schoonmoeder meegekregen dus lekker. Wij eten denk ik wel 3 soms 4 keer per week gekookte aardappelen of stamppot. Pebbeltjes zijn daar erg gek op. En pasta's. Ik ben niet zo van oosters eten eigenlijk, al vond ik het vanavond wel lekker.
In onze auto gooien we onderstel en kinderwagenbak zonder het geheel uit elkaar te halen. Dus schuiven gewoon complete wagen op zijn kant erin. En dan heeft Kefpep ook nog een gaatje. Die zit nu aan ketting achterin. Sprong altijd over achterbank naar Pebbeltjes, maar er is nu geen plek meer voor hem op achterbank. En hondenrek niet handig ivm pakketten zaak.
Morgen Moshje hele dag naar schoonmoeder en ik werken met Pebblo en schoonvader. Heb er zin in, ook wel gek.
Oh, enb Morrie, ik wil graag je melk bewaar dingen lenen. Had jij nu ook nog een magnetronsterilistaor te leen? Of was dat iemadn anders?