Ikea verduisterende rolgordijnen

17-12-2009 22:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt t al..ik wil voor mn nieuwe huis ikea rolgordijnen halen, wel de verduisterende, want ze zijn voor boven. En ze zijn erg betaalbaar, maar toch ben ik wantrouwig want t scheelt wel heel veel geld met bijv. alle bekende bouwmarkten.

Vandaar mijn vraag: wie heeft deze hangen en ben je er tevreden mee??? Alvast bedankt!
Hier ook de donkerblauwe... uhm... we hebben er 6. En echt geen problemen mee!
Als je ze hebt en je bent niet tevreden, mag je ze ook na een jaar nog terugbrengen. Kun je ze omruilen voor goede. (Mits je de bon hebt).

Ik heb bij Ikea gewerkt en die verduisterende gordijnen ook zelf gehad, nooit problemen mee gehad en ook bijna nooit terug gekregen (werkte op klantenservice) .

Kans dat je er een productiefout in zit, is natuurlijk reeel en met dat afknippen moet ik zeggen dat mensen dat ook heel vaak zelf verkeerd of scheef doen:).
Mijn Ikea verduisterende rolgordijn was eigenlijk te groot, op maat gemaakt en er erg blij mee!

Ik vraag me serieus af hoe zo'n ding kan krimpen... de wasmachine krijg je m niet in...
Nou ga ze dan toch maar halen, toch redelijk wat positieve reakties, dus ga de gok wagen. Voor dat geld, kan ik aardig wat besparen op mijn 'verbouwdepot' haha had veel meer geld daarvoor gereserveerd, toch weer een meevaller...

Bedankt allemaal!!!
Ik heb ook ooit een verduisterend rolgordijn gehad maar vreemd genoeg verduisterde hij niet helemaal. Of helemaal niet eigenlijk. Je zag ook strepen zonlicht aan beide zijden. Na een paar keer bleef hij dus altijd opgerold.

Dat effect was overigens wel te bereiken met een simpel zwart jute-achtig gordijn.
Groll, das balen dan he!! Ja ik ga er sowieso gordijnen bij hangen hoor, dat vin ik wel zo gezellig staan ook. Dan ws gelijk van die velourse dikke dingen, staat wel mooi en die zijn ook best verduisterend.
Even een kleine up, ik heb een vraag voor de mensen die de rolgordijnen van de Ikea hebben; hoe moeten ze op maat gemaakt worden? Ik ben van plan ze te kopen maar beschik over weinig gereedschap dus zou daar dan rekening mee moeten houden.

Alvast bedankt!
Met een (stof)schaar de stof en het buisje waarom hij oprolt met een ijzerzaagje. Hier doen ze het trouwens ook prma. Ja piepje maar dat neem ik voor lief, valt ook in het niet bij het rolluikgeluid;)
Hier ook ingekort met schaar en zaag, maar geen piepje hoor
Ok bedankt! Fijn om te horen dat ze het prima doen, en of het wel of niet piept zie ik nog wel haha
quote:missworld schreef op 17 december 2009 @ 22:54:

Titel zegt t al..ik wil voor mn nieuwe huis ikea rolgordijnen halen, wel de verduisterende, want ze zijn voor boven. En ze zijn erg betaalbaar, maar toch ben ik wantrouwig want t scheelt wel heel veel geld met bijv. alle bekende bouwmarkten.

Vandaar mijn vraag: wie heeft deze hangen en ben je er tevreden mee??? Alvast bedankt!Ik heb er één in de grootste maat als projectiescherm. Ja, ze zijn echt, echt, echt verduisterend. Topspul.
Ik heb de donkerblauwe op de slaapkamer hangen..ideaal, klein kiertje omdat ik boven 2 ramen heb maar dat is dan ook alles ( en ik had ze zelf iets rechter kunnen knippen..)
Hier ook de ikea rolgordijnen in de slaapkamer.

Ook ik twijfelde een beetje. Het verschil is zo groot, het koste mij maar 10% van wat het had gekost bij een stoffeerder.

We hebben ze zelf (lees: vriend heeft ze) op maat geknipt, geen bobbels of rafels.

En dat gepiep? Met wat WD40 is het zo gepiept zeg maar.
Nou ik ben overtuigd hoor dames, ik krijg vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis en ik ga ze dus toch kopen voor de bovenverdieping!! Bedankt voor alle ervaringen!!!!
quote:kat75 schreef op 11 januari 2010 @ 18:53:

Ik heb de donkerblauwe op de slaapkamer hangen..ideaal, klein kiertje omdat ik boven 2 ramen heb maar dat is dan ook alles ( en ik had ze zelf iets rechter kunnen knippen..)Bij mijn zoon op de kamer hadden we ook last van de kiertjes (want hij werd daardoor vroeger wakker dus wij hadden er letterlijk last van ). Ik heb toen zelfklevend klittenband (zeeman, bij de kassa) op het midden van raamkozijn en midden op het rolgordijn geplakt. Als we de rolgordijnen dicht doen 'plakken' we het gordijn tegen het raam en vrijwel geen licht meer tussendoor en langs de zijkanten. Meer slaap voor ons:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven