leuk restaurantje centrum Utrecht

13-01-2010 12:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komend weekend ben ik in Utrecht en ik ben op zoek naar een goed, leuk en gezellig restaurantje / eetcafé in het centrum (nabij Jaarbeurs).

Geen hoogdravend gedoe en chique bedoening, maar gewoon lekker eten in een gezellig restaurantje. Normale prijs, en verder maakt de keuken niet echt uit (Mexicaans, Grillrestaurant, Griek, etc.)

Iemand een leuke suggestie?
In de Voorstraat zit een heel leuk tapas restaurant "El Mundo" ong. tien min. lopen vanaf Jaarbeurs.

Niet heel duur, maar wel lekker en gezellig eten..

Fijn weekend!
Hoi,

Kijk eens op www.iens.nl alle restaurants eetcafe's op een rij!

Staat ook bij hoeveel het ongeveer kost ect en verschillende keuken. succes met zoeken!
Inderdaad El Mundo erg leuk!
quote:Emytje schreef op 13 januari 2010 @ 13:02:

In de Voorstraat zit een heel leuk tapas restaurant "El Mundo" ong. tien min. lopen vanaf Jaarbeurs.

Niet heel duur, maar wel lekker en gezellig eten..

Fijn weekend!De voorstraat is toch wel verder dan 10 minuten lopen van de jaarbeurs? Ik denk eerder 20 minuten lopen. Neemt niet weg dat er wel leuke restaurants zitten. Saigon is leuk en betaalbaar als je van Vietnamees houdt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Op het Oudkerkhof zit een nieuw tapasrestaurant La Cubanita. Erg gezellig, lekker eten, niet duur en heeeeeeeeeeerlijk Sangria! Echt een aanrader!
Tapasrestaurant Maria is ook erg leuk, zit vlak bij het conservatorium. Vrij nieuw restaurant, gezellig, betaalbaar en goede bediening.

El Mundo is ook erg goed. Altijd wel heel druk en mijn laatste ervaring was daar niet zo goed. Moest heeel erg lang wachten totdat ik kon bestellen, we zaten wel al aan een tafeltje. Op een gegeven moment heb ik maar om stokbrood gevraagd. Maar het eten is wel super!
quote:lolapaloeza schreef op 13 januari 2010 @ 13:05:

[...]

De voorstraat is toch wel verder dan 10 minuten lopen van de jaarbeurs? Ik denk eerder 20 minuten lopen. Neemt niet weg dat er wel leuke restaurants zitten. Saigon is leuk en betaalbaar als je van Vietnamees houdt.Ja, je hebt gelijk.. maar ik dacht ze pakt misschien ff de bus/tram naar het centrum..
Tot dusver allemaal bedankt voor de reacties! Hier kan ik wel wat mee. De tapasrestaurantjes klinken erg goed.

Andere suggesties (misschien iets anders dan tapas?) blijven welkom!

Enne, het is inderdaad de bedoeling dat het vanaf de jaarbeurs te lopen is...
Café/restaurant Aperitivo is heel erg leuk. Zit op de Vinkenburgstraat, tussen het Neude en de Oudegracht in.

www.aperitivo-utrecht.nl/

Het is een soort eetcafé, maar dan iets chiquer (niet meteen poepchic, maar ook niet een bruin eetcafé-idee, als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben hier één keer geweest en het was superlekker eten, een hele gezellige uitstraling en goede bediening.
EDIT: vervallen!!!! Ze zijn inderdaad gestopt.
http://www.popocatepetl.nl/

adres: Nobelstraat 163

3512 EM Utrecht

erg gezellig en lekker!
http://www.dinnersite.nl/ ... es_Bistro/Utrecht/Utrecht

ook wel gezellig en betaalbaar.
De Ommekeer op de Voorstraat. Een héééél oud klein pandje met hele vriendelijke bediening en lekker eten
Er zitten als ik het goed begrijp dus een hoop restaurantjes op de Voorstraat?

Maar dat is dus echt wel een dikke 20 minuten lopen vanaf de Jaarbeurs? Hmm, had eigenlijk toch liever iets dichter bij gehad...
Echt dicht bij de Jaarbeurs: www.iens.nl (al eerder genoemd) en zoek dan op wijk: Rivierenwijk. Daar zitten verschillende nieuwe restaurantjes, vanwege een nieuw ontwikkelde wijk bij de Jaarbeurs.

Ook leuk: www.zakkendrager.nl (van de eigenaar van El Mundo). Hiervoor steek je Hoog Catharijne door tot aan de Vredenburg en dan is het één van de zijstraatjes. Vanaf de Jaarbeurs 15 minuten lopen. De Voorstraat is nog wat verder weg.
De zakkendrager in de zakkendragersteeg is leuk en lekker, wel iets chiquer dan een eetcafe. Dat is een steeg tussen Vredenburg en Oude Gracht.

Op de steeg daarnaast (drieharingensteeg denk ik) zit volgens mij ook Samsam, is ook prima.

En op de Oude gracht zit vanalles: the ostrich (afrikaans eten) is OK, ook het nachtrestaurant (tapas). Allebei aan de werf.

En Toque Toque kan ik ook aanraden.
Kooken heeft gelijk, in de rivierenwijk zit vanalles leuks, ook een leuke betaalbare sushi/japans restaurant.
Delphis (Grieks restaurant) aan de Neude of Pronto Pronto (Italiaans) aan de Schoutenstraat. Delphis vind ik echt een heel goede Griek.
Corfu op de Oudegracht heel leuk en gezellig grieks restaurant.

Ik vond de bediening ook erg goed. Prijs is prima.
Olivier: groot belgisch restaurant/cafe in een oude kerk die aan Hoog Catharijne vastzit. Vanaf de jaarbeurs hoog catharijne doorlopen en dan zit het buiten aan de kant van Xenos.

Ook leuk: Copa Bodega of de Reunie (beiden aan het Wed, iets verder lopen) of Delano, dat zit bij de Mariaplaats (bij het conservatorium en Stairway to heaven als dat wat zegt). De mariaplaats is ook goed te lopen vanaf de jaarbeurs, Hoog Catharijne doorlopen en er bij de AH_kant uitgaan.
Aan de Veilinghaven zitten diverse leuke restaurants, dat is echt op steenworp afstand van de jaarbeurs. De harbourclub is erg leuk en de japanner ook (let op, je stinkt daarna wel enorm naar frituur omdat je boven de bakplaten zit)
amor aan de gracht... spaans portugees tapas
quote:meisje1980 schreef op 13 januari 2010 @ 18:51:

Aan de Veilinghaven zitten diverse leuke restaurants, dat is echt op steenworp afstand van de jaarbeurs. De harbourclub is erg leuk en de japanner ook (let op, je stinkt daarna wel enorm naar frituur omdat je boven de bakplaten zit)Je kunt in die japanner ook meer naar achteren in de zaak gaan zitten dan zit je niet aan de platen. Het is daar ook iets rustiger, als je dat prettig vind.
http://www.restaurant-namaskar.nl/ Deze is lekker, en vlakbij t station!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven