budgetkoken

13-01-2010 23:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie heeft er recepten voor goedkope gerechten die ook makkelijk te maken zijn???? Ik kan namelijk voor geen meter koken en ik krijg zaterdag eters én mn geld is (bijna) op !!!

Iemand tips?
Taco's. Van zo'n Lidl pakket.

gehakt braden ,de kruiden uit het pakket erdoor , blik bruine bonen , blik mais , blik kidneybonen , blik chamignons ( bespaar je toch al gauw een zeventig cent door geen verse te kopen ).

Erbij ; ijsbergsla in reepjes gesneden, geraspte kaas, creme fraiche , geraspte kaas, hete saus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En ach, ik vind pesto uit een potje op zijn tijd niet echt vies hoor, en wel snel en makkelijk. #durft dat gewoon te bekennen.
Pannekoeken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 januari 2010 @ 00:25:

( bespaar je toch al gauw een zeventig cent door geen verse te kopen ).

Verse champs kosten bij de ap zo'n 80cent per bakje! Een blik is geloof ik net zo duur...en veel viezer!
Oeh, ja, champs uit blik vind ik dan wel weer vies #heb blijkbaar tocg mijn grenzen
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=591786

Voorbeeld hierboven, maar je kunt ook chili con carne maken en dan het recept op de kruidenmix volgen. Volgens mij heeft Versteegen wel een lekkere. Daar kan je gewoon rijst of aardappelpuree bij geven. Los erbij tomatenketchup en evt. geraspte kaas.

Rode uien, knoflook, prei, evt. paprika, gehakt en kerriepoeder. Een koolsoort die (krop zelf snijden) in de aanbieding is en aardappelpuree (zelf maken) of rijst.

Boerenkool is trouwens in de aanbieding bij AH deze week. (http://www.ah.nl/bonus/) Net als de spekreepjes en de rookworst.

http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=boerenkoolstamppot

Zoeken kan zelfs op BUDGET.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 14-01-2010 00:50
Reden: aanbieding
% gewijzigd
Champignons uit blik zijn zompig en vies, maar wel lekker voordelig.
Ingrediënten

- 200 gram gehakt

- 1 courgette

- 1 pakje tomatenblokjes

- 1 ui

- 2 stokbroodjes

- 2 eetlepels provenciaalse kruiden

- 1 eetlepel (olijf) olie

Bereiding

Gooi de olijfolie in de pan en bak daarin het gehakt rul. Bak vervolgens de ui mee en voeg de kruiden toe. Hol ondertussen de stokbroodjes uit en gooi de broodkruimels ook in de pan, samen met de courgette en de tomatenblokjes. Laat deze een 2-3 minuten meebakken en vul de stokbroodjes ermee. Doe de stokbroodjes in de oven en eet smakelijk!

Eventueel kun je nog wat geraspte kaas meebakken of over de broodjes strooien voor een extra hartige smaak.
Vrijdag:

Antilliaanse Bonenschotel.

Benodigdheden:

1 ui

2 teentjes knoflook

1 rode paprika

1 tomaat

2 stengels bleekselderij

3 eetlepels olie

50 gr rozijnen

1 blik bruine bonen

4 eetlepels kokosmelk

3 eetlepels fijngehakte peterselie

zout

eventueel wat tabasco.

Pel en snipper de ui en de knoflook. Maak de paprika, de tomaat en de bleekselderij schoon en snijd ze in kleine stukjes. Verhit de olie in een ruime pan of wok en fruit hierin de ui met de knoflook in 3 minuten goudgeel en glazig. Voeg de paprika, de tomaat, de bleekselderij en de rozijnen toe en bak alles al omscheppend 5 minuten. Voeg de bonen met het vocht, de kokosmelk, 1 dl kokend water en 2 eetlepels peterselie toe, schep het mengsel om en laat de bonen goed heet worden. Breng het gerecht eventueel op smaak met wat zout en een paar druppels tabasco.

Bestrooi het gerecht vlak voor het serveren met de rest van de peterselie en serveer het geheel met gekookte rijst.
heb altijd een blikje champ achter de hand, al is het maar voor omelet of zo, of onverwachte biefstuk. Niet optimaal, best een ok alternatief.
Nee, sorry, ik vind het niks. Dan liever omelet of biestukje zonder champs. Maar verder eet ik best veel dingen die anderen vies of not done vinden hoor.

Slapen nu. Beter dan wakker blijven. Debat is toch steeds saaier aan het worden want steeds zelfde gezeur.
Misschien kun je beter tegen je eters zeggen dat je financieel aan de grond zit. Zou als gast liever de keus hebben jou mee uit eten te nemen dan dat ik 'n pan spaghetti voorgeschoteld krijg zonder kaas omdat kaas te duur is.
Ik kreeg gisteren de nieuwe Allerhande onder ogen en die staat vol met budget eten! Leuke recepten, misschien kan je daar nog wat mee?
Op de site van AH kun je ook 'budget' aanklikken en dan krijg je allemaal recepten van goedkope maaltijden.

Zo kun je het vinden:

AH site--> recepten--> uitgebreid zoeken--> 'budget' aanklikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven