Smoothies met bevroren fruit -> HELP!

14-01-2010 13:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Ik weet dat er al een topic is over smoothies, maar daar wordt niet meer op gereageerd en een antwoord zou ik wel fijn vinden!

Ik ben een grote smoothiefan en in het verleden heb ik talloze smoothies gemaakt met alle ingedriënten die je kunt bedenken. Waren altijd enorm lekker en gezond. Nu heb ik wat minder tijd om uitgebreid een smoothie te maken dus wil ik het simpel houden. Op internet gelezen dat bevroren fruit lekker en snel is. Dus ik een smoothie geprobeerd te maken met melk en bevroren bosbessen en frambozen (uit een doosje van de Appie).. maar... de smoothies smaken nergens naar! Ook als ik een bevroren bosbes zo opeet dan is de smaak heel ver te zoeken. Toch zie ik talloze recepten met bevroren fruit.

Wat doe ik fout? En wat kan beter?

Ik ben benieuwd! :-)

Alvast bedankt!
Ik vind smoothies/shakes met bijvoorbeeld sinaasappel, banaan en bevroren frambozen altijd erg lekker. Als je het fruit zo koud opeet wordt de smaak wel wat gedempt ja maar in een smoothie vind ik het juist altijd lekker fris.
Ik heb ook weinig tijd en maak mijn smoothies met kant-en-klaar fruit. Gewoon dat fruit uit de schappen van de groenteman of supermarkt die al klaar zijn voor gebruik. Even wassen en klaar. Veel gemakkelijker en super smakelijk!

Met fruit uit de vriezer weet ik alleen dat je samen met slagroom heel gemakkelijk ijs kan maken. Het smaakt echter ook niet echt heftig naar fruit...
Volg je hart. Dat klopt.
volgens mij moet je het fruit wel eerst laten ontdooien toch? Of staat er echt dat je het bevroren en al in de blender moet gooien?? Mischien kun je wel gewoon(vers) fruit kopen en dat in de vriezer leggen, en dat dan gebruiken.
Maak mijn smoothies met hetzelfde bevroren fruit. Maar niet met melk maar met biogarde. Veel milder en voller van smaak (hou niet van magere yoghurt, wel van volle).

Giet er meestal nog een klein scheutje lessini doorheen.

vind ze heerlijk zo.
Ik gebruik vers fruiten fijngemalen ijsblokjes om het lekker koud te maken.
ontdooi het fruit juist niet. Bevroren fruit maakt smoothie meteen lekker koud.

Verder kiep ik bevroren fruit door cakebeslag etc, hoef ik het ook niet eerst te ontdooien. Juist niet want dan wordt het enkel natter in de cake.

PS: is de help niet een behoorlijk overdreven voor een flauw smakende smoothie? Nog nooit een echte tegenslag gehad... ?
Ik ontdooi het wel, want bevroren is inderdaad smakeloos
Ik meng wat bevroren fruit voor de frisse koude smaak met vers fruit, meestal banaan of kiwi, en een beetje vruchtensap en (vanille)yoghurt.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Lijkt me ook dat je eerst moet oontdooien. Ik doe dat in ieder geval wel altijd en heb nergens last van.

Melk, yoghurt, jus en ontdooid fruit...lekker hoor!

Die bosbessen hebben inderdaad wat minder smaak, maar met name de frmabozen en bramen zijn echt prima!
ik gooi wat sinaasappelsap oid bij de yoghurt en bevroren fruit. Anders een schep suiker, maar ik denk dat veel mensen een ander idee daarover hebben
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Volgens de verpakking moet het fruit idd eerst ondooit worden, maar dat duurt 3 uur en aangezien ik met bevroren fruit aan de slag ben gegaan onder het mom van "haast" is eerst ontdooien geen optie. En omdat in de recepten echt staat "bevroren fruit" neem ik dit letterlijk.

Anyhoe.. naar aanleiding van de reacties ga ik het binnenkort proberen met yoghurt, vers gesneden fruit uit de fruitschappen van de supermarkt én bevroren fruit. Even kijken wat daar uit komt

En ik vind smakeloze smoothies toch echt een probleem. Dit forum is niet alleen voor mensen met een trauma mag ik toch aannemen?
Heerlijk, ik doe dit ook heel vaak met die doosjes van de AH. Ideaal!

Je kan het fruit de avond ervoor ook alvast uit de vriezer halen en in de koelkast zetten en dan bijvoorbeeld (in de ochtend) voordat je gaat douchen het fruit weer uit de koelkast halen. Dan is het alweer iets op kamertemperatuur gekomen.

Ik maak ze wel vaak gewoon met bevroren fruit, niet direct uit de vriezer, maar ook niet helemaal ontdooid. Ik vind het heerlijk zo fris!
Lekkere vind ik:

1 uitgeperste sinaasappel, 1 banaantje, aardbeien

Vanille yoghurt, frambozen, aardbeien, bosbessen

Vanille yoghurt, mango, ananas

Eigenlijk kun je eindeloos combineren
Het fruit (grotendeels) laten ontdooien. Je kan een portie fruit er bijvoorbeeld 's avonds uithalen en 's morgens gelijk 'blenderen'. Als je dat vergeten bent kan je het bevroren fruit ook in een plastic zakje doen en er even warm water opgieten, dan is het grotendeels ontdooid en smaakt het prima!

Geheel bevroren fruit smaakt inderdaad niet lekker, maar door het fruit niet helemaal te ontdooien krijgt je smoothie wel een dikkere textuur. 't Is net wat je lekker vind
ik kwam dit topic tegen omdat ik lekkere recepten zocht voor smoothies.

Sinds kort ben ik een smoothie fan, wat ik nu doe voor de dikke textuur :een paar blokjes spinazie uit de vriezer. Je proeft er niks van en het schijnt erg gezond te zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven