Wat in plaats van jeneverbessen?

15-01-2010 13:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een recept waar ik mee bezig ben, hier moeten jeneverbessen in (niet veel, 8 stuks). Maar ik ben de jeneverbessen vergeten in de winkel.. kan ik deze eventueel vervangen door iets als kruisbessen? Ik kan nu niet weglopen hier om naar een winkel te gaan!

edit: ik heb hier aalbessen en cranberriecompote..
Jeneverbessen hebben een zeer eigen smaak maar mss kan je ze vervangen door rozemarijn.
O, sorry zie nu dat je vruchtencompote maakt. Gember??
Mien Dobbelsteen, jeneverbessen zijn geen bessen zoals aalbessen maar een soort peperkorrels.
als je het gebruikt in een vruchtencompote zou ik ze vervangen voor kruidnagel of kaneel.
Oh jeetje, wat een keuken-leek ben ik ook.. hahaha! Ik ben hier aan het koken voor vanavond, maar ik geloof dat ik mezelf iets te veel gevraagd heb :D. Krijg een soort van Bridget Jones achtige situaties..

Ik maak linzen met gegrilde karbonaatjes. Door de linzen gaan ook paprika, ui, winterpeen en dus die jeneverbessen.

Ik heb in de vriezer nog cranberriecompote, vandaar dat ik dacht dat ik dat misschien kon gebruiken (je kan dat immers juist goed bij vlees eten!).

Iemand nu nog suggesties?
Tijm & peper

Ik heb laatst appel-mango-compote gemaakt, en dat was erg lekker met tijm en verse peper.
als het door de karbonaatjes gaat, zou ik inderdaad kruidnagel doen.

En als je ze met zijn alleen in een stukje citroen- /sinaasappelschil prikt, dan kun je ze er zo in zijn geheel uitwippen, zonder dat iemand ze straks in zijn kies steekt...
quote:MienDobbelsteen schreef op 15 januari 2010 @ 14:04:

Oh jeetje, wat een keuken-leek ben ik ook.. hahaha! Ik ben hier aan het koken voor vanavond, maar ik geloof dat ik mezelf iets te veel gevraagd heb :D. Krijg een soort van Bridget Jones achtige situaties..

Ik maak linzen met gegrilde karbonaatjes. Door de linzen gaan ook paprika, ui, winterpeen en dus die jeneverbessen.

Ik heb in de vriezer nog cranberriecompote, vandaar dat ik dacht dat ik dat misschien kon gebruiken (je kan dat immers juist goed bij vlees eten!).

Iemand nu nog suggesties?Heerlijk cranberrycompote bij vlees. Zeker doen! Ik eet het ook zondag bij mijn vlees.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Maar gooi alstjeblieft geen 8 kruidnagels in je eten, is heel erg sterk! Ik begrijp dat je de linzen stooft met wat groentes voor bij lamskarbonaadjes? Dan zou ik de jeneverbessen gewoon lekker weglaten en eventueel, als je het toch in huis hebt, wat tijm meestoven.

Eet smakelijk, en sterkte
Ik zou gewoon peperkorrels doen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
cranberries ipv jeneverbessen is hetzelfde als bruine bonen ipv chocolade ;) Gewoon wat kruidnageltjes ( 3 ofzo), eventueel een laurierblaadje, rozemarijn of tijm
Mijn kruiden kook ik meestal mee in een theeëi, dat scheelt gefrunnik om ze weer te verwijderen.
goede tips.. ik doe er wat tijm bij. Laurierblaadjes en kruidnagels zitten inderdaad al in het recept. Tijm niet.. dus ik doe dat gewoon!

Als ik het niet gevraagd had hier.. had ik waarschijnlijk net zo makkelijk druiven ertussendoor gegooid :-D. Tnx
schijnt iets vrouwelijks te zijn, een vervangend ingredient te verzinnen in plaats van het recept te volgen. Heb ik hier op het forum gelezen. En ik heb het getest, want mijn vriend was helemaal van de rel toen de witte basterdsuiker op was en hij een toetje af moest maken
quote:ingmagh schreef op 15 januari 2010 @ 15:28:

schijnt iets vrouwelijks te zijn, een vervangend ingredient te verzinnen in plaats van het recept te volgen. Heb ik hier op het forum gelezen. En ik heb het getest, want mijn vriend was helemaal van de rel toen de witte basterdsuiker op was en hij een toetje af moest maken

hahaha,

Bedoel je iets positiefs vrouwelijks of negatiefs? Lijkt mij positief, maar uit je intonatie klinkt iets negatiefs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven