muizenplaag

24-12-2009 13:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet wat we kunnen doen om muizen zo humaan mogelijk weg te krijgen. we hebben een kat,maar ze bevinden zich in de keukenkastjes erachter en daar kan mijn kat niet komen.

Maar als iemand iets weet.

Mijn buren hebben er ook last van.

vwg mijn kat wil ik ook liever geen gif.
Muizenvallen? Of van die lokdoosjes (maar daar zit ook gif in) neerzetten op plekken waar de muizen wel zitten, maar de kat niet bij kan?

Maar als het echt een plaag is denk ik dat je contact op moet nemen met een verdelgingsbedrijf, voor drastische maatregelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Muizenvallen zijn korte klap. Vind ik een stuk humaner dan gif waardoor ze in 72 uur uitdrogen. En die passen prima in je keukenkastje. Wel vaak checken. Toen ik nog in Frankrijk op het platte land woonde kon ik zo'n beetje naast die val gaan zitten. Lopende band werk .
Ik dacht altijd dat een kat in huis de muizen weghield?

Wat doen je buren eraan?

Gif is erg zielig ja, hebben wij ooit gebruikt maar dat doe ik geen tweede keer.
Een verdelgingsbedrijf doet uiteindelijk hetzelfde als wat je zelf ook kunt: gif plaatsen.

Hier is verteld dat ze dit bij voorkeur in de kruipruimten onder het huis zouden doen. En dat het niet veel zin heeft, want de muizen van de buren komen dan wel de plek innemen van je eigen muizen.

Mijn muizen zijn vertrokken toen er voor hen niets eetbaars meer was. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat er in jouw keukenkastjes niets bereikbaar is voor ze, als het even kan ook niet ruikbaar.

Missschien zijn ze gek op kattenbrokjes. Dan zul je daar iets mee aan moeten vangen.
Muizenklemmen met pindakaas of vleeswaren, worst bv.

Gif werkte hier echt niet, de muizenklem wel.

Verder alles in blikken opbergen (even naar de action.xenos), zodat er geen rijst, pasta, koek, papier meer te vinden is.

Kat helpt niet. Ik ken genoeg mensen met katten die ook last van muizen hebben.

Veel schoonmaken en stofzuigen.

Succes!
Inderdaad echt goed schoonmaken. Op een klein beetje gemorste suiker of meel schijnen muizen tijdenlang te kunnen overleven.
Ik heb 3 katten, maar had ook muizen in de kelder. Na een aantal vallen gezet te hebben zijn we ze kwijt.

Plak wel het aas goed vast op de val, sommige muizen zijn zo slim om het er anders af te trekken!
Keukenkastjes 1x per week open laten staan zodat de kat er wel inkan. Hier enorme muizenplagen bij de buren, maar hier in huis dankzij 2 katten in 3 jaar tijd nog maar 1 (door de kat gevangen en gedode) muis gezien.

Vaak is de geur van de kat al voldoende, ook al kan ie er niet helemaal bij.
Er bestaan ook muisvriendelijke vallen, waarbij de muis in leven blijft. Het is een soort tunnel waarbij het deurtje dichtvalt achter de muis. Je kunt hem dan gewoon weer buiten zetten ( zou ik wel ver weg doen )
Kasten goed afsluiten, idd afsluitbare dingen kopen voor het voedsel, veel stofzuigen i.v.m. kruimels e.d.

kattenharen achter de keukenkastjes neerleggen? Kat geen eten meer geven en keukenkastjes open zetten?

Bij mij liepen de muizen gewoon over de vallen heen, waardeloos.
Gif is misschien wel heel zielig, maar ik denk dat dit wel het beste werkt. Humane oplossingen zijn muizenvallen.. maar die werken niet altijd even goed!.. Dan moet die muis PRECIES op die plek aanwezig zijn.. is erg lastig!..

Ik ben ook een dierenvriend.. maar muizen zijn vieze dieren.. en ik denk dat gif toch echte het beste werkt!
Hoe komen ze binnen? Bij mij ooit door kleine geknaagde gaatjes her en der achter in kasten e.d. Die volgepropt met aluminiumfolie (schijnen ze niet zo tof te vinden) en nooit meer een muis gezien.
Visje, muisvriendelijke muizenvallen zijn beslist niet muisvriendelijk. Ik heb er 1 diertje in vastgeklemd gekregen (dood) en 1 is er van de stress alsnog doodgegaan. Zo'n klem is toch muisvriendelijker, want dan zijn ze gelijk dood.
Ik had ook eens een muizenplaag. Wat mij goed heeft geholpen was om mijn hele huis vol te zetten met verhuisdozen. Echt waar, ik heb geen muis meer gezien daarna

Het is ook echt een hele humane methode, als ik er zo over nadenk. Al vraag ik me af wat er humaan valt te doen tegen dieren. Maar goed.
Ik heb ook opeens last van muizen. Weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Ik ga geen gif strooien en de poes kijkt me aan of ik gek geworden ben als ik zeg : Ga eens muizen vangen!
verplaatst naar thuis
quote:Jonari schreef op 24 december 2009 @ 22:39:

Ik heb ook opeens last van muizen. Weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Ik ga geen gif strooien en de poes kijkt me aan of ik gek geworden ben als ik zeg : Ga eens muizen vangen!

Net zoals de spinnen komen ze naar binnen als het buiten koud wordt. Binnen is het lekker warm, droog en eten in overvloed. Geef zo'n muis eens ongelijk...

Hier trouwens 4 katten die bij het zien van een spin een stapje achteruit zetten, muizen hebben we geen last van. De buurman heeft kippen namelijk (met het bijbehorende voer) en een grote schuur vol met houtblokken (voor de warmte en droogte).
Pindakaas in lokdoosjes, muizen zijn dol op pindakaas!

Wat je vervolgens doet met de muizen die je hebt gevangen geen idee... Muizen vinden altijd weer hun weg terug... Ik zou zelf daardoor ook eerder kiezen voor een methode waarbij de muizen het niet overleven...
In gaten een oude panty ingesmeerd met groene zeep stoppen helpt ook goed. Tip van mijn wijlen oma toen ik nog in een studentenhuis woonde met niet zulke nette mede-bewoners. Of de muis het leuk vindt is de vraag.(denk het niet). Of leg mottenballen neer, muizen schijnen niet van de geur ervan te houden.
Helaas hebben we toch voor gif moeten kiezen en vorige week is het gelukt. De muis is dood. Bleek er eentje te wezen. gisteren is hij met de vuilnis afgevoerd.

Hij was in zijn gifdoosje overleden. Had het liever ook anders gewild,maar gif was de enigste oplossing.

Nog bedankt voor de reacties.
Hai,ik heb er ook last van,heben al een hele tijd een val maar deze muis is echt slim,pindakaas,kaas hij gaat er niet in,zo'n diervriendelijke dan.Want ik vind het ook zo zielig,maar toch maar van de week gif gekocht maar daar komt ie ook niet aan....nu met het betere weer gaat ie misschien vanazelf weg dat hoop ik dan maar.Wil geen nest hier,want heb toch 2 kids en die keutels overal...
De bedoeling is toch trouwens om die zakjes heel te laten?Die knagen ze toch zelf kapot?Staat op de doos
Hier is het momenteel ook oorlog tegen de muizen. In het begin vond ik het niet zo heel erg.. toen waren het er waarschijnlijk ook niet zo veel (1?) We hadden gif geplaatst in lokdoosjes (waar je inderdaad het plastic heel kunt laten) en het probleem leek voorbij. 1 dode muis gevonden.

Laatst was de voorraad van pasta, noodles, thee en chips geplunderd. Overal gaatjes en keutels.. bah. Heb nu een grote opbergdoos gekocht bij de blokker en daar de hele voorraad in gestopt. Maaar, dan moet je dus echt ALLES weghalen. Een vergeten zak chips maakt een ontzettende herrie als zo'n muis daar 's nachts van komt snoepen, dus op zich betrap je ze vrij gemakkelijk.

Eergisteren stond ik 's morgens in de keuken en begon mijn doos cruesli te bewegen.. ieeehhh..!! We hebben nu echt niks eetbaars meer los in de kastjes of op het aanrecht staan. Vandaag ga ik nog maar wat gif halen, al ben ik daar ook niet echt voor natuurlijk. Maar dit is ook niks..

Heb laatst gehoord dat als je aan het verbouwen bent en muurtjes weg haalt, dat je dan hele bergen dode muizen schijnt tegen te komen. Die liggen dan fijn tussen je muren.. geen fris idee!
Nog steeds loopt ie rond hier,niet in de val,en ook niet aan het gif,zaterdag een poging gedaan om m'te vangen,mislukt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven