FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Het gaat er denk ik om dat je nog geen activiteiten verricht voor en inkomsten haalt uit je eigen onderneming. Inschrijven op zich kan geen kwaad (volgens coach GW).
quote:Pebbles schreef op 15 januari 2010 @ 13:56:

[...]

En hoe willen ze dat dan gaan controleren? Dat je geen activiteiten verricht? Man, ik word plaatsvervangend opstandig van deze berichten. Hoe kan iemand in dit geval zeggen wat wel en wat niet mag terwijl het hele idee -aan het werk gaan- alleen meer lovenswaardig is. Als GW al kan gaan werken dan zou ik dat gewoon doen en dan uiteindelijk factuur sturen op datum dat het wel mag. Snapje?

Ja, dat doet hij ook. Hij is er druk mee.

Er staan ook wel wat klussen op Leadz en Werkspot waar hij op gaat bieden. Hij is nu bij de laatste coach van een re-integratiebureau en dan kiest hij er één. Dit was ook één van de voorwaarden die het UWV had voordat hij verder "mag". Dat hij een bureau heeft uitgezocht dat hem ondersteuning gaan bieden. Nu snap ik Lien ook wat meer. Toch te debiel voor woorden. Wat kost het UWV zo'n IRO traject? Een paar duizend euro? Stem dat af op de behoefte ipv dat op iedereen toe te passen.
De mijne schrijft expliciet dat ik 'moet' wachten met inschrijven bij KvK. Maar als ik wel al kosten mag maken zoals op link van Pebb staat dan is het niet zo'n probleem meer. Dan ga ik gewoon die laptop aanschaffen.
Ik snap trouwens wel dat het UWV zich ermee bemoeit. Als je dat niet wilt, moet je gewoon beginnen zoals Lien doet, dan heb je niets te maken met UWV. Het is natuurlijk wel zo dat je voor dat 'bemoeien' ook geld krijgt.
quote:Morrie schreef op 15 januari 2010 @ 14:32:

De mijne schrijft expliciet dat ik 'moet' wachten met inschrijven bij KvK totdat hij mijn plan goedgekeurd heeft en het traject met me heeft doorgenomen. Maar als ik wel al kosten mag maken zoals op link van Pebb staat dan is het niet zo'n probleem meer. Dan ga ik gewoon die laptop aanschaffen.
Eens met Morrie. Ik ben vast heel simpel daarin dan: 6 maanden rugdekking door UWV daar horen ook een aantal verplichtingen bij. Overigens vind ik een coach dan echt een absurde verplichting, maar ik vond de coach sowieso al niet zo nodig.

Liefst zou ik g ewoon opgeven aan WW wat ik verdien en als ik dan niets verdien krijg ik WW. Heb het alleen nog niet opgezocht of dat nog mag. En anders dan moet ik gewoon heel hard op zoek naar extra opdrachten, want UWV als remmende factor is echt niets voor mij. Dan zeg ik het gewoon helemaal op.

En Morrie, voor jou als tussenweg: je kan eventueel laptop ook op Harries bedrijf aanschaffen?
En heb je vandaag weer een klusje verzonnen Wind? Want eigenlijk vond ik dat je maar gewoon moest gaan bevallen, wil nu wel eens weten of het een meisje of een jongen is .
Staat op de planning voor vannacht. As we speak pakken de jongens hun koffertje in

Hoe is het gesprek gegaan?

Of staat dat op de SG?

Geen idee wat ik vanavond ga doen trouwens. GW gaat eten met een vriend en de jongens dus logeren. Mmmhh...
Ik zou het ook het liefst zo doen als jij Lien. Gewoon de inkomsten opgeven en dat korten op mijn ww. Maar ik geloof dat dat geen optie is, die is mij in ieder geval niet geboden. Maar dat kan ik eind januari nog weleens vragen.

Ik heb net voor 235 aan schoenen gekocht, en er maar 100 euro voor betaald. 1 paar nieuwe winterschoenen voor Schorrie, die doet namelijk maar een maand of 3 met een paar schoenen...., 1 paar winterschoenen voor Knorrie, die groeit nogal hard, en 1 paar Replayslippers voor de zomer voor mezelf. Het was 3 voor 1 en er moest 1 paar zomerschoenen bij zitten dus maar een paar slippers meegepakt, kan nooit kwaad.

Schorrie nu toch weer maat 30 trouwens, dus nog niet helemaal dezelfde maat als KP.
quote:Morrie schreef op 15 januari 2010 @ 16:47:

Ik zou het ook het liefst zo doen als jij Lien. Gewoon de inkomsten opgeven en dat korten op mijn ww. Maar ik geloof dat dat geen optie is, die is mij in ieder geval niet geboden. Maar dat kan ik eind januari nog weleens vragen.

Volgens mij is dat geen optie. Of je begint, zonder toestemming van het UWV, en zegt daarmee je rechten op een uitkering op of je gaat het hele traject in onder begeleiding/na toestemming van het UWV. En als zou het hebben goed gekeurd dán kun je kiezen voor optie hierboven.

KW heeft maat 29 trouwens. Was het 3 halen 1 betalen dan Morrie? Wat goedkoop!
Wind, als je dit leest:

ik zag dat je de verkeerde naam had geschreven in je felicitatiepost op het topic van Arc. Het is helemaal duidelijk dat het gewoon een vergissing/vertyping is, maar het staat er nu nogal onhandig, vandaar dat ik het even meld.
Oh, fijn dat je het even meldt!

Heb het meteen aangepast en hoop maar dat ze het niet gelezen heeft. We schrijven ook met elkaar op een besloten groep met allemaal januari 2010 uitgerekende vrouwen dus zal haar daar wel even op de hoogte brengen. Thanxx.
Je kan volgens mij gewoon loon uit inkomsten hebben, ik was niet van plan helemaal uit te leggen dat dat dan eigen bedrijf heet, maar nog steeds niet uitgezocht. Ik ben nieuwjaarsborrel-weduwe, ga nu even snel de kindjes voorlezen. Wordt geen computer avondje, want Linoleum heeft heel lief de laptop hier gelaten, maar de voeding meegenomen en de laptop is leeg.

Wind, beval ze .
quote:Wind schreef op 15 januari 2010 @ 16:52:

[...]

Volgens mij is dat geen optie. Of je begint, zonder toestemming van het UWV, en zegt daarmee je rechten op een uitkering op of je gaat het hele traject in onder begeleiding/na toestemming van het UWV. En als zou het hebben goed gekeurd dán kun je kiezen voor optie hierboven.

KW heeft maat 29 trouwens. Was het 3 halen 1 betalen dan Morrie? Wat goedkoop!

Ja maar dan is het dus wél een optie begrijp ik. Van mij mogen ze het plan goedkeuren e.d., als ik daarna maar gewoon geld kan verdienen wat gekort wordt op mijn ww. Dat vind ik prima. Beter dan die regeling dat je over twee jaar nog wat terug moet betalen. Maar ik hoor het eind van de maand wel, ga nu gestaag door met het plan.

Het was 3 halen, 1 betalen inderdaad. 1 daarvan moest dan een zomerschoen zijn. Ik heb dus voor allebei de jochies nieuwe schoenen en voor mezelf dure slippers. Er was niets anders meer in mijn maat wat me leuk stond, dus dan maar slippers . En zomerschoenen voor de jongens dat durfde ik niet aan, ik weet niet wat ze dan voor maat hebben en vind het toch altijd wel prettig als de voet opgemeten wordt op het moment dat ik de schoen koop.

Lien, ik neem toch aan dat je wel moet opgeven bij welk bedrijf je die inkomsten hebt. En in jouw geval is het dan al snel duidelijk dat het je eigen bedrijf is, als je je eigen naam als bedrijfsnaam aanhoudt .
Da's waar. Nu ja, moet ik maar snel een aantal opdrachten regelen, want ik heb geen zin in het geneuzel. Ik ga het maandag even uitzoeken, ga nu de computer uitzetten.

Fijn weekend, en als Wind bevallen is graag even sms=en .
Ach lieve Pebbles. Ik moest bij het schrijven van mijn bericht ook al aan jou en je moeder denken. Ik wilde er ook iets over zeggen maar wilde er ook weer niet teveel de nadruk op leggen. Misschien was het juist wel beter geweest om wel het te doen zoals Lien deed. Ik koester ook deze momenten met haar, juist omdat ik via jou weet hoe vreselijk het gemis kan zijn. Het zal zeker een moeilijke tijd voor je zijn. Het is een en al herinnering...

Wat een gedoe zeg met die UWV. Wat ook meespeelt is dat weinig mensen binnen het UWV precies weten hoe het zit met al die regeltjes, volgens mij. Dus nemen ze meer tijd om dingen intern te bespreken en zelf te checken. Hoe vaak ik verschillende verhalen over 1 zaak te horen heb gekregen zijn niet op 1 hand te tellen.

Aap komt nu binnen met gipsplaten. Morgen wordt een deel van onze zolder afgetimmerd. Wel relaxed dan is dat ook weer netjes.
Ik heb trouwens gereageerd op SG. Lief dat jullie zo met me meedenken!
Oja, vergeet ik nog te zeggen: Wind, ik haal je veel liever op en breng je naar huis wanneer je wilt dan dat je niet komt. Geen reden om je schuldig te voelen want ik bied het zelf aan! Denk er maar over je mag morgen tot het laatste moment beslissen.
Jeetje wat erg zeg. Op Mode en Beauty is een topic waarin mensen heel kort hun foto posten. Daar zit ik dus al de hele avond te refreshen. Zonde van mijn vrijdagavond! Maar jeetje, ik denk de hele tijd dat er misschien een keer een bekende voorbij komt en dat wil ik dan niet missen.

Trouwens, iedereen schrijft daar de hele tijd over anderen dat ze zo mooi zijn, en de meesten zijn dat ook. Maar sommige vind ik toch echt niet mooi, en ik ben zeker een bitch dat ik dat hier opschrijf?
't Zou wel een stunt zijn als Wind morgenavond bevalt. Kan ze het ons in 1 keer vertellen, LLL bellen we dan wel .
Beval ik dan voor of na het eten?

Vanavond kwamen mijn broertje en schoonzusje onverwacht langs en hebben we samen gegeten en heel de avond gekletst en Kolonisten gedaan. En zij zijn net weg en GW komt nu binnen.

Was echt heel gezellig én ik heb twee keer gewonnen

Nu slapen en morgen lekker uitslapen!
Ik geloof niet dat ik ooit tegen jou een spelletje wil doen Wind, want je bent veel te fanatiek volgens mij .

O ja Pebb, mocht je nog een plekje over hebben, kan je dan mijn vergeten spullen van vorige etentje ook in een luiertas mikken? En anders heb ik nog een goed excuus binnenkort langs te komen, ook goed.

Zo, nu even kinderen in hun kleren praten. Is wel gezellig zo met al die pyjama kinderen. BNJMN is echt veel drukker dan Leen, wat een verschil zeg. Nu begin ik wel te begrijpen dat het ene gezin met 3 kinderen niet het andere is. Onze laatste is gewoon een arbeidsintensief apie. Gelukkig kan hij enorm innemend met zijn hoofd schuin heel veel kusjes uitdelen, dat maakt een hoop goed .
Morrie, hoe laat zal ik bij jou zijn?
Hoe laat hebben we afgesproken? Ik denk dat als jij een half uur voor afgesproken tijd bij mij bent, we het wel redden. Maar ik weet dus niet hoe laat we afgesproken hebben....

Ik heb allerlei spullen bij me, ook de Lodger Shelter voor jou Wind dus toch handig als je wel komt .
O ja niet onbelangrijk: het toetje is klaar en staat in de koelkast .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven