Pay it forward..

15-01-2010 15:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heb je voor het laatst iets goeds voor een ander gedaan zonder zelf iets terug te verwachten?

Ik zal het spits afbijten:

Vandaag een oude dame die stond te trillen op haar benen geholpen toen ze haar boodschappen maar niet in haar tas en looprekje kreeg. Er stonden twee mensen naast te kijken maar die deden niets. Ik heb haar spulletjes ingepakt en alles aan haar karretje gehangen. Daarnaast heb ik haar aangeboden naar huis te brengen, maar dat was niet nodig.

Vervolgens een leuke man die mij complimenteerde dat ik een mooie lieverd was, en dat dat een leuke combi is!

Gisteren eindelijk mijn auto vol troep geladen om naar de vuilcontainer te rijden (zit midden in verhuizing) toen een meneer op de fiets met een vuilniszak in zijn hand, glibberend langsfietste. Ik heb de vuilniszak van hem overgenomen om hem weg te gooien zodat hij niet zo gevaarlijk hoefde te fietsen.

Mijn buren mijn kledingkasten gratis gegeven omdat ik weet dat ze niet veel hebben.

Vorige week het huis van mijn vriendin geschilderd waar ze erg tegenop zag.

En het voelt goed om iets te doen voor iemand anders!

Wie heeft er nog meer leuke positieve verhalen?
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 15 januari 2010 @ 17:44:

There is no selfisch good deed.... (gejat uit een oude aflevering van Friends Season 5, episode 4). Het is echt moeilijk een selfless good deed te vinden ;)

Tja, we kunnen ons natuurlijk ook allemaal omdraaine als een oud dametje met haar rollator omvalt.

Pff, gezeur, doe je iets goed, ben je nog egoistisch.
Ik was - toen nog samen met - mijn ex-vriend in de winkel. Ik zag een vrouw zowat op de grond liggen, het leek er heel erg op dat ze iets zocht.

Even later zag ik een sleutel op de grond liggen. Ik wist gelijk dat die van haar was. Heb m opgeraapt en ben haar gaan zoeken.

Toen ik haar gevonden had liet ik de sleutel zien. Ze was énorm blij, want het was de sleutel van de fiets van haar overleden zus. Ze bood aan dat ik iets uit de winkel mocht hebben, wat zij zou betalen (was een gewone supermarkt), maar dat heb ik afgeslagen.
Ik viel vanmorgen plat op mn rug, er stopte gelijk een fietser en een automobiliste om te vragen of ik niks bezeerd had.

Dus er zijn nog wel meelevende/zorgzame mensen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hahaha..Starshine, kom op zeg. Doe ff niet zo aangebakken. Ik refereer aan een grappige aflevering van Friends en net zoals Tinkeldel moet ik daar altijd even aan denken bij onderwerpen als deze. Anders download je 'm even en wie weet dat je er dan ook de humor van inziet!
Starshine, mijn vader zong in een koor en hij fietste naar huis rond 23:00 en hij zag die familie een beetje verloren op straat lopen, dus is hij gestopt en heeft hij ze meegenomen. Ik vind het ook lief!

Ik hoop dat er nog veel meer forummers hun 'goede daden' met ons delen, want er moeten toch veel meer mooie verhalen zijn?

Vrijwilligers werk hoort er natuurlijk ook bij!
Ik denk dat heel veel mensen, heel vaak zonder erbij na te denken, goede dingen doen voor een ander. Daar ben ik geen uitzondering in. Gelukkig!

* geld te storten voor Haïti !! *
dreamglasses wijzigde dit bericht op 15-01-2010 23:52
Reden: zoals besproken met goldmember ;-)
% gewijzigd
Only dead fish go with the flow
Niet van mezelf: mijn zusje heeft samen met een vriendin een actie op poten gezet om 75 kinderen hier uit de regio een fijne Sinterklaas te bezorgen. Omdat de ouders afhankelijk waren van de voedselbank en zich dus niet konden veroorloven om Sinterklaascadeautjes te kopen heeft zij dit geregeld met hulp van veel vrijwilligers.

Eigen goeie daden. Kleinschalige inzamelingsacties voor de mensen in de derde wereldlanden waar ik op vakantie ben geweest (schoolspulletjes, kleding).

De stoep van mijn oude buurvrouwtjes vegen en af en toe boodschappen voor een van hen doen.

Mijn ouders ondersteunen al bijna 18 jaar de kinderen van onze voormalige schoonmaakster in zuid Amerika d.m.v. giften voor onderwijs.

Ik word zelf altijd heel blij van dit soort acties!
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 15 januari 2010 @ 21:31:

Hahaha..Starshine, kom op zeg. Doe ff niet zo aangebakken. Ik refereer aan een grappige aflevering van Friends en net zoals Tinkeldel moet ik daar altijd even aan denken bij onderwerpen als deze. Anders download je 'm even en wie weet dat je er dan ook de humor van inziet!ik had deze erbij moeten zetten
Hier in Brabant hebben we een veel goedkopere strippenkaart (60 cent voor een rit van maximaal een uur)

Ik stond samen met iemand zonder strippenkaart te wachten op de bus. Ze moest naar dezelfde eindbestemming als ik moest en zou daar voor een dagkaart moeten kopen a 3 euro; ik kon die 60 cent gemakkelijk missen
Dreamglasses, het heeft niks te maken met opscheppen, juist mooi toch dat je al die dingen doet en hebt gedaan? Werkt inspirerend, kom maar op met die verhalen!

Het kan al iets heel kleins zijn waar je een ander blij mee maakt toch?
Hoi goldmember,

Sorry voor mijn ietwat 'cynische' ondertoon in mijn post. Ik vind jou altijd een hele lieve forummer en vind het super dat je een positief geluid oproept voor de goede dingen in het leven en relaties. Ik ga mijn lijstje toch weer weghalen. Past niet zo bij mij om het op te schrijven. Goede dingen zitten in ieder's hart, dat weet jij. Daar mag je best trots op zijn.
Nou.. wat een lieve woorden Dreamglasses!! Als je het niet prettig vindt, moet je het gewoon weghalen, en ik vind dat je mooie dingen voor anderen doet! Fijn weekend!
dank je gold! Jij ook een fijn weekend!
Een vreemde laten bellen met mijn mobieltje omdat ze voor een dichte deur stond van een vriend/vriendin bij wie de deurbel het niet deed. Ze keek zo verbaasd toen ik zei dat ze even mocht bellen.....

Een vrouw geld gegeven omdat ze haar huis- en fietsleutels thuis had laten liggen en ze haar dochter niet kon bereiken. Bleek een oplichterster te zijn...ik zag haar een week later bij een ander hetzelfde kunstje flikken

Toeristen of mensen die de grote stad niet gewend zijn, raken wel eens confuus van trams en bussen. Ze gaan er vanuit dat de deuren vanzelf openen. Ik druk het knopje dan voor ze in en soms hebben ze niet eens in de gaten dat ik dat gedaan heb

Gewoon 'goedenmorgen/-middag' tegen vreemden zeggen (het liefst minder paranoide ouderen)

Ik denk dat een een goede daad zoiets simpels kan zijn als glimlachen naar een vreemde, een stapje opzij doen voor een oudere (als je bijvoorbeeld bij een halte staat), kortom: oog hebben voor je omgeving en doen wat je kunt/wilt om het prettig(er) voor een ander te maken. Mensen hoeven niet altijd te weten dat je dat voor ze doet, het zorgen voor een fijne omgeving is als dank genoeg, vind ik.
quote:Sensy12 schreef op 16 januari 2010 @ 11:31:

......

Een vrouw geld gegeven omdat ze haar huis- en fietsleutels thuis had laten liggen en ze haar dochter niet kon bereiken. Bleek een oplichterster te zijn...ik zag haar een week later bij een ander hetzelfde kunstje flikken

.

Dat is dan weer jammer. Om die reden geef ik dus nooit geld. dan zou ik eerder aanbieden om te laten bellen of om iemand weg te brengen.

Maar toen je haar later weer iemand op zag lichten, toen heb je als goede daad natuurlijk wel even ingegrepen hè?
Sensy, da's dan weer jammer van die oplichtster!

Ik had een keer 50,00 euro gepind en er stond iemand te bedelen om geld, ik zei dat ik niks had alleen 50 euro, maar wel kleingeld maar dat was echt heel weinig, maar hij mocht het hebben (waren een paar 5 en 10 centjes) en toen ik hem het gaf, ging hij er mee naar mijn hoofd gooien!!!!!! Nou jaaaaaaaaaaa!!!

Ik geef alleen af en toe de daklozenkrant verkoper wat, maar niet meer iemand op straat die staat te bedelen.
Ik heb een keer met mn ex eten gemaakt voor een zwerver. Nouja, hij was een jonge buitenlander, hier oorspronkelijk op vakantie maar wilde blijven, geen werk etc. Het was hartje winter en we liepen nog even een avondwandeling door de buurt te maken voor het slapengaan.

Toen zagen we hem ineens liggen in een slaapzak en met zn hond. Dus we vroegen of we iets voor hem konden betekenen, of hij niet naar binnen wilde, maar dat wilde hij echt allemaal niet. Thuisgekomen vonden we het toch wel erg naar, dus hebben we thee gezet, boterhammen gesmeerd en appels bij elkaar gepakt en die naar hem gebracht.

Hij was er wel blij mee, maar het was een rare situatie.
Ik koop ook altijd de daklozen krant, maar dat die ik niet geheel belangeloos als ik eerlijk ben

Hij staat altijd voor de supermarkt en mijn hondje mag daar niet naar binnen.

Nu past hij op Summerhond en ik koop daarna de krant

(die ik vervolgens dan weer nooit lees)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb gisteren in de supermarkt een oudere vrouw geholpen bij de automaat voor de strippenkaart.

Ze stond voor me bij de kassa, en de kassamedewerkster reageerde nogal bot op har vraag over de strippenkaart: 'Nee, daar hebben we de automaat voor'. Mevrouw stamelde nog dat ze niet wist hoe het werkte. Kassajuf: 'Dan moet je je geld erin stoppen, de code intypen en op de r knop drukken voor het wisselgeld'.

Vond het zo flauw van dat mens dat ik de oude dame even heb geholpen.

Vandaag een oude man geholpen die van zn fiets was gevallen. Erg sneu en pijnlijk voor de man. Hij is opgehaald door een ambulance en ik hoop dat het toch goed met hem gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven