Wat denken jullie?

17-01-2010 06:28 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve forummers,

Ik lees al een tijdje mee hier.

Maar nu ben ik speciaal ingelogd om jullie gelijk om raad te vragen..

Het zit zo..

MIjn vriend en ik zijn nu bijna 4jaar samen,

We hebben net een huis gekocht waar we binnekort intrekken.

Nu waren wij gisteravond bij vrienden van ons.

Mijn vriend was samen met 1 van onze vrienden een site aan het maken.

Hierover kregen ze dan steeds bevestigings mailtjes.

Dus zijn inbox stond eigenlijk constant open..

Op een gegeven moment stonden een vriendin en ik ook mee te kijken met hun, en toen zag ik in zijn inbox de naam van zijn ex vriendin staan.,

En nu weet ik het heel fout, maar ik heb dus net ingelogd in zijn mail.. en wat zie ik..

Heeft hij niet 1 maar 2 exen van hem gemailt, dat hij ze mist en of ze misschien zin hebben om af te spreken om bij te kletsen ( 2 verschillende mailtjes naar die meiden toe ).

En nu heb ik niks tegen ex vriendinnen van mijn vriend..

Maar wel tegen deze 2..

Die 1ste is namelijk zijn vriendin geweest voor mij, en die heeft in het eerste jaar van onze relatie behoorlijk lopen stoken,.

En die 2e, daar gaan roddels over dat hij met haar heeft gezoent terwijl hij met mij was... hij ontkent dit..

Nu ik dit allemaal zo opschrijf weet ik waarscheinlijk al wat jullie gaan zeggen..

Maar misschien heb ik gewoon even jullie mening nodig hierover..

Xxxx
Ja dat zou kunnen, dat het niks is, maar dan nog is het m.i. niet normaal om tegen een ex te zeggen dat je die mist en niet aan jou laat weten dat hij een afspraak met haar wilt maken.
Dát bedoel ik dus ook...dingen die zo stiekem gaan, voorspellen meestal niks goeds...
quote:Nammma schreef op 17 januari 2010 @ 09:53:

Dát bedoel ik dus ook...dingen die zo stiekem gaan, voorspellen meestal niks goeds...

Laatste poging: wat nou stiekem? Er zijn wel meer dingen die TO niet weet van haar partner en die we ook niet stiekem zouden noemen. Dat de trainer van zijn laatste cursus een vrouw was en dat hij de serveerster in het café om de hoek eigenlijk best een lekker ding vindt bijvoorbeeld.

We weten niet of hij iets verbergt of dat hij iets nog niet heeft verteld omdat hij er zelf weinig waarde aan hecht.
Ik vind er nogal een verschil in zitten wat een man denkt ( lekker wijf bij de sportschool/werk/winkel/restaurant) en wat de man doet ( mailen/bellen/sms-en)

MA ik zou uiteindelijk na zijn verhaal ook open kaart spelen dat je alle mailtjes hebt gezien. Je verwacht van hem dat ie eerlijk is, dan moet je zelf ook eerlijk zijn. Hij zal het niet leuk vinden, maar dat is dan ff jammer, je bent in ieder geval eerlijk.

Ik zou zeker het andere mailtje ook noemen, waarom is hij ineens contact aan het zoeken met twee van zijn exen? Ik vind het niet kunnen zo out of the blue zonder even overleg met jou, maar dat is mijn mening. Wees eerlijk over hoe jij je hieronder voelt. Je kunt wel zeggen dat je het geen probleem vind, maar uit je postings hier blijkt dat je er toch mee zit, dat lijkt me wel belangrijk voor je vriend om te weten.

Als jij je voordoet tegenover vriend als heel vrij en ruimdenkend en ondertussen toch het jouwe er van denkt dan krijgt ie ook geen eerlijke kans denk ik
Hij weet wel hoe ik in elkaar zit denk ik ;)

Ik gaf ook al aan, dat als hij het gewoon even mededeeld ik niet zo moeilijk ben, maar zo achter mijn rug om...

En mss heb je ook wel gelijk, het zit me wel dwars..

Dus ik ga het eerst aan hem laten of hij mij gaat vertellen waar dat mailtje over ging.. En zodra hij niet eerlijk is, geef ik toe dat ik zijn mail heb gelezen..

En dan word hij maar even boos.. daarna mag hij uitleggen waar dit ineens vandaan komt..

En waarom ook met 2 van je exen..

Dat je nou mss met 1tje even bij wil kletsen okee.. Maar het zou eerlijk gezegd niet in mij opkomen om op een werkdag tijdens mijn werk even mijn exen allemaal een mail te sturen dat ik ze mis :S en of ze even willen afspreken om bij te praten?
@wuiles: ik ben het met je eens, maar ik vind dat hier wel sprake is van een context waardoor het allemaal een rare bijsmaak krijgt. de exen hebben als ik het goed lees allebei raar gedaan, maar in ieder geval heeft een van beide een jaar lang lopen stoken. Ik neem aan dat het contact met haar daarom sterk verminderd is. Noi kan het natuurlijk best dat vriend denkt: het is zo lang geleden, het is geweest, ik wil wel weten hoe het met haar gaat. En ja, het kan zijn dat hij er nog mee komt bij to, maar omdat dit lang heel gevoelig heeft gelegen (zal z'n nasleep voor to ook wel gehad hebben) vind ik dat hij het had moeten aankaarten voordat hij een voorstel tot afspreken deed. Hij had ook eerst eens kunnen mailen 'hee hoe gaat het' ipv meteen een afspraak voor te stellen. En dan tegen to zeggen: 'goh to, ik mail sinds kort weer wat met x en ik zou wel een keer, vriendschappelijk, wat met haar willen drinken. hoe sta je daar tegenover?' dan was er gewoon een open gesprek geweest. Ook als hij het nu zou vertellen van die afspraak staat to voor het voldongen feit dat vriend wat gaat afspreken met een ex die zich een tijdlang naar heeft opgesteld. Ik vind dat je als vriendin het recht hebt om dit te kunnen bespreken. En ik vind het van hem uit noodzakelijke loyaliteit. Misschien ben ik daar wat principieel in, maar dit is wel mijn standpunt.
@ laura289

Ja dat zit me dus idd ook dwars.. dat het juist die ex is die zo lekker heeft lopen stoken tussen ons..

En dan kan het al zo lang geleden zijn..

Toen der tijd hebben wij er best wel ruzie om gehad..

En dan wil hij ineens met haar bij praten want hij mist haar..

Sorry maar daar word ik dus niet zo vrolijk van..

Kijk je kan best vergeven dat zij heeft zitten stoken toen der tijd..

Maar ik vergeet zoiets niet..

En mijn vriend weet ook dat ik waarscheinlijk niet vrolijk zou reageren als hij het zou vragen aan mij... maar ik zou het niet verbieden ofzo..

Misschien dat hij het daarom niet heeft gezegd,..

Maar dan nog.. snap ik niet waarom hij weer zonodig contact wil hebben met haar..
wat ik raar vind is dat je er vanuit gaat dat je vanavond weet of er meer aan de hand was... volgens mij moet je gewoon nu al beslissen of het te ver gaat dat hij achter jouw rug om contact zoekt met exen, want dat is het enige dat er aan de hand is. En de kans dat hij vanavond gaat zeggen dat hij contact met ze zocht om nog iets meer uit te spoken dan alleen bij kletsen lijkt mij niet groot...

Overigens vind ik het feit dat hij 2 exen heeft gemaild juist een teken dat het hem echt alleen om bijkletsen gaat. Als hij nog meer gevoelens ofzo had, dan zou hij dat vast niet opeens tegelijk voor 2 meiden hebben............
@ soepkippie

Ja ik weet niet, ik wil wel zijn reactie afwachten als ik hem vraag wat dat voor mailtje was..

Maar ik ga hem sowieso wel duidelijk maken dat ik er helemaal niet blij mee ben dat hij met hun wil afspreken achter mijn rug om..

Ja daar heb je mss wel gelijk in.. omdat het er 2 zijn... maar het is gewoon een stom gevoel... hoe komt hij er bij om ineens zijn exen te willen zien? en dan dat * ik mis je * naar ex1 dat vind ik echt niet tof..
Ik zou er geen moeite mee hebben hem te confronteren hoor, zou gewoon zeggen dat jullie iets gemeen hebben met elkaar, "stiekem doen", hij mailt met zijn ex die ie mist en jij hebt gekeken waar het over ging, das iig al 1-1.

Nou mag hij uitleggen hoe ie het in zijn botte hoofd haalt om af te willen spreken met iemand die zo lelijk heeft gedaan en waarom ie haar mist, wat hij dan blijkbaar in jou mist.
eens met Sarah!
Ja ben ik het ook volledig mee eens!
@ Sarah

Ja das zeker een goeie.. kan die er ook gelijk niks meer tegenin brengen dat ik in zijn mail heb gekeken ;)

Ja ben wel benieuwd naar zijn uitleg..

En als hij zegt.. ja ik wilde gewoon even gezellig bijpraten..

Dan wil ik wel graag weten waarom eigenlijk... of ben ik dan een zeur?

Ik bedoel zij heeft mij, en ik denk hem ( maar blijkbaar niet) toen best wel gekwetst.. en vooral zwaar geirriteerd,..

En dan mist hij haar toch??
het feit dat hij iemand mist die mij gekwetst heeft en nog steeds een grafhekel aan mij heeft..

Dat doet me nog het meeste pijn denk ik.... :(
ja precies. Best kans dat hij gedacht heeft dat je het misschien zou verbieden, maar gezien het verleden vraag ik me af wat hem doet besluiten dat risico niet gewoon te nemen, maar dan maar achter jouw rug om te handelen. Ik bedoel, als jij aangeeft het echt vervelend te vinden als hij het zou vragen... Nou, dan spreekt hij toch niet met haar af? What's the loss, het gaat om iemand die hij al tijden niet meer sprak en die bovendien negatief tegenover z'n relatie staat...
Dat klopt ook voor geen ene meter MA, hij zou juist ontzettend pissed moeten zijn op die ex omdat zij jou gekwetst heeft.
Dus jullie vinden niet dat ik zeur? omdat het al zolang geleden is?

Ik ben namelijk niet zo snel in het vergeten van dingen..

Ik Onthou meestal alles.. en dan vind ik het lastig dat het hem dus blijkbaar niks boeit wat er toen gebeurd is.. want meneer mist haar en wil graag lekker bij kletsen,..

Als ik het zo opschrijf word ik alweer sago..
Wuiles, ik denk dat jij en ik hele andere ideeën hebben over stiekem. Ik hoef iemands gedachten niet te weten, die zijn privé. M.a.w. als hij eens aan een lekker ding denkt of aan de serveerster/verkoopster etc.

Maar achter iemands rug om dingen doen, waarvan je wéét dat het je partner ook nog eens kwetst, dát vind ik stiekem. Als hij gewoon gezegd had, dat hij eens wilde afspreken, was het een ander verhaal.
Trek je het nog een beetje?
Ik vind niet dat je zeurt. Ik vind dat je best mag opkomen voor je eigen gevoel. Als ik jouw postings zo lees dan haal ik er uit dat je het heel vervelend vind maar eigenlijk vind dat je niet zou moeten zeuren. Je mag het echt rot en niet eerlijk vinden, dat is jouw gevoel en daar heb jij recht op.
Er zijn mannen (en vrouwen naturellement) die met hun exen afspreken om ze te laten zien dat het zo goed met ze gaat, vanuit een soort eerzucht. Is dat iets wat bij jouw vriend zou kunnen passen?

Wellicht was de relatie tussen jouw vriend en de dames wel getroubleerd en speelden zaken als gekrenkte eer een grote rol tijdens het uitgaan van de relatie. Hij is nu met jou, heeft een huis gekocht, wil hij niet gewoon ook pronken? Zijn ego oppoetsen in het bijzin van zijn exen? Natuurlijk is dat niet volwassen.

Ik kan je alleen zeggen wat ik zou proberen te doen.

Ik zou hem zo open mogelijk (moeilijk) vragen waarom zijn exen belangrijk voor hem zijn. En hem ook vragen wat het met zijn ego doet en of het misschien daarom gaat. Daarna zou ik hem zeggen dat ik het begrijp (aaaargh!), maar volstrekt NIET accepteer: kiezen of delen. Time to grow up. Ik zou hem zeggend dat ik voor onbepaalde tijd boos ben op hem en dat met krachttermen bijzetten, mijzelf kennende. Dat is een mededeling. Op een moment dat mijn woede wat gezakt is, zou ik hem vertellen wat zijn gedrag met me doet; kwetsend, onveilig, etc. en zou verwachten dat hij zich dat aantrekt.( Als dat niet zo zou zijn dan, zou ik mezelf afvragen wat ik nu wil en vanuit daar pas verder denken.)

Veel succes, houd het zo eenvoudig mogelijk voor hem en met name jezelf: "Gedrag is niet okay: doe er wat aan, anders wij probleem."

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij best weet wat hij fout doet (jou niet vertellen), maar geen flauw idee heeft waarom hij eigenlijk zo nodig zijn exen wil zien. Anders had hij het je wel verteld. Het feit dat hij ze wil zien, vind ik in zichzelf niet raar. Dat hij niets zegt wel. Boys will be boys, kennelijk.
anoniem_98463 wijzigde dit bericht op 17-01-2010 12:02
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Jawel hoor.. met mij gaat het goed..

Word alleen beetje zwaar sago af en toe als ik alles is zo lees wat ik gepost heb..

Maar ik wacht het af.. nog een paar uur dan ben ik weer klaar met werken, en dan zal ik straks aan hem vragen hoe en wat het zit met dat mailtje...

Kijken hoe hij reageerd..

Echt super lief dat jullie allemaal reageren,

Het helpt wel om het een beetje van een zonnigere kant te zien,..

Misschien denk ik wel heel slecht..

Xxx
Ja ik weet het niet..

Uit dat mailtje bleek niet echt dat hij wilde pronken dat hij het nu samen met mij goed heeft..

Eerder met zichzelf..

Hij schreef het ook echt als..

ja IK heb een huis gekocht en gelukkig hoef IK er niet veel aan te doen..

Maar het staat wel in woonplaats x das niet wat IK wilde.. maar als IK een huis tegen kom in woonplaats y dan verhuis IK gewoon daarheen..

eventjes * woonplaats x = mijn woonplaats en woonplaats y = haar woonplaats **!!!

Nu liggen die plaatsen nog geen 1,5km bij elkaar vandaan dus waar gaat het over..

Maar hij schreef het meer alsof ik er helemaal niks mee te maken of over te zeggen had..
Dát zou mij ook zeker storen! Ik neem aan dat er van allebei geld in zit, dus dan is het ONS huis. En kinderachtig, dat hij noemt dat HIJ niet wilde verhuizen naar die plaats....hoezo? Laat hij zich zo makkelijk overhalen???
we hebben allebei de helft erin gestoken,.. dus het is inderdaad ONS huis..

en daarnaast... hij is helemaal weg van dat huis, hij wilde het het liefst dezelfde dag al kopen, dat ik nog zei van.. laten we er nou even goed overnadenken..

Ik vind het huis ook helemaal super, maar zoiets beslis je niet in een halfuur..

Dus het lijkt in mijn ogen meer stoerdoenerij naar haar toe ofso.. Dat ik niks te vertellen heb.. en dat alles van hem is ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven