Wat denken jullie?

17-01-2010 06:28 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve forummers,

Ik lees al een tijdje mee hier.

Maar nu ben ik speciaal ingelogd om jullie gelijk om raad te vragen..

Het zit zo..

MIjn vriend en ik zijn nu bijna 4jaar samen,

We hebben net een huis gekocht waar we binnekort intrekken.

Nu waren wij gisteravond bij vrienden van ons.

Mijn vriend was samen met 1 van onze vrienden een site aan het maken.

Hierover kregen ze dan steeds bevestigings mailtjes.

Dus zijn inbox stond eigenlijk constant open..

Op een gegeven moment stonden een vriendin en ik ook mee te kijken met hun, en toen zag ik in zijn inbox de naam van zijn ex vriendin staan.,

En nu weet ik het heel fout, maar ik heb dus net ingelogd in zijn mail.. en wat zie ik..

Heeft hij niet 1 maar 2 exen van hem gemailt, dat hij ze mist en of ze misschien zin hebben om af te spreken om bij te kletsen ( 2 verschillende mailtjes naar die meiden toe ).

En nu heb ik niks tegen ex vriendinnen van mijn vriend..

Maar wel tegen deze 2..

Die 1ste is namelijk zijn vriendin geweest voor mij, en die heeft in het eerste jaar van onze relatie behoorlijk lopen stoken,.

En die 2e, daar gaan roddels over dat hij met haar heeft gezoent terwijl hij met mij was... hij ontkent dit..

Nu ik dit allemaal zo opschrijf weet ik waarscheinlijk al wat jullie gaan zeggen..

Maar misschien heb ik gewoon even jullie mening nodig hierover..

Xxxx
Hoe oud is hij? Waarom zou hij tegenover haar stoer willen doen? Heeft zij het destijds uitgemaakt?

Hoe meer je vertelt, hoe vreemder ik het verhaal ga vinden hoor...
Ik vind het allemaal niet heel goed klinken, maar zou toch niet al te snel conclusies trekken als ik jou was. Inderdaad eerst hem ermee confronteren. Wees eerlijk over dat je zijn mail hebt ingekeken (jij verwacht immers van hem ook eerlijkheid over de mail die hij gestuurd heeft, dus zal je zelf ook helemaal eerlijk moeten zijn) en vraag hem wat dit te betekenen heeft. Zoals gezegd: tot nog toe klinkt het allemaal niet zo lekker wat je vertelt, maar niet te snel conclusies trekken. Succes!
Hmmm, ik vrees dat jouw vriend naar zijn ex toe in ieder geval vooral zichzelf nogal belangrijk maakt, ja. Als ik dat zo lees, zeker weten is iets anders natuurlijk.

Lamzakkerig van hem, zeg.

Is er een manier waarop je met hem in gesprek zou kunnen komen over wat hij nu eigenlijk van jullie relatie verwacht? Is hij überhaupt wel ECHT in staat om in termen van ONS te denken?

Of is hij nog in de levensfase waarin hij eigenlijk voornamelijk met zichzelf bezig wil zijn en daar helaas nog een paar getuigen bij nodig heeft? (Lees: jij, exen).

Wat betekent die relatie met hem voor jou? Wat verwacht je van hem en -wees eerlijk- zitten jullie op een lijn?

Dit gaat dan niet direct meer over die exen, maar in mijn ogen is dit 'exenmailverhaal' een symptoom van iets anders, meer wezenlijks: hebben jullie hetzelfde idee van samenzijn?
Het klinkt misschien allemaal een beetje verwarrend allemaal..

Nu ik het zelf zo neer zet denk ik ook van.. Owkeeeej

Hij is 24.. en destijds is het allemaal een beetje raar gegaan..

Maar zal het even in het kort uitleggen..

Mijn vriend had zeg maar met dat meisje laten we haar even X noemen..

Ik was destijds al gewoon bevriend met mijn vriend, hij zat zeg maar in de zelfde vrienden groep..

In de groep zei hij toen al steeds van het gaat niet lekker tussen X en mij, ik zit er aan te denken om het uit te maken,..

Nou okeej, ik was nou ook weer niet zijn Beste vriendin ofzo, dus hij moest het zelf maar uitzoeken met X.

Nou toen belde hij dus s'avonds naar mij ( verdrietig ) dat hij het had uitgemaakt met X.

Ik zo goed als ik kon hem een beetje getroost ( via de telefoon ).

En later die week heb ik hem ook nog gezien en toen hebben we het er ook nog over gehad.

Nou toen dacht X dus, dat ik vriendjelief er een soort toe gezet had om het met haar uit te maken.

PARDON, zo goed kon ik hem niet eens, ik zou wel de laatste zijn die dat zou doen,..

Maargoed zij was ervan overtuigd..

Nou een hele tijd later kregen vriend en ik dus wat ( hij bleek toch wel erg leuk ;) )

En toen heeft ze dus een jaar lang zitten stoken en doen..

Hij wilde haar toch ook wel te vriend houden, dus hij dat een beetje geprobeerd te sussen ( vaak mislukt ).

En nu spreken we haar dus zeker al 2 jaar niet meer.

Maar als we elkaar tegenkomen ( kroeg/discotheek/kermis)

Dan weet ze niet hoe vuil ze moet kijken naar mij toe..

Duss vandaar dat ik niet snap wat vriend nu ineens met haar * gezellig wil bijkletsen * terwijl hij weet dat het tussen haar en mij niet lekker loopt..

En ik ergens in mijn achterhoofd nog wel het id heb.. dat zodra zij een kans ziet, ze nog wel is wat zou kunnen proberen.. al is het alleen al om mij te zieken...

Okee sorry voor het toch nog erg lange verhaal
@ corbijn

Ja tegen andere vrienden is hij juist wel heel erg van het is ONS huis en WIJ gaan lekker samenwoenen.

en het zijn ONZE auto's en dat soort dingen..

Alleen in die mail naar haar is het ikke ikke ikke
Ik vind het hele verhuizen als er een huis vrij komt verhaal ook een beetje hufterig op z'n zachtst gezegd....wat een eikel
@ dangeensuus

ja en ik snap ook echt niet waar dat vandaan komt..

Want tegen iedereen en dan nog net niet tegen de vrouw achter de kassa maar verder tegen iedereen vertelt hij dat hij niet kan wachten tot WE erin kunnen en dat het echt een super huis is en dat hij er oud wil worden enzo
Lastige situatie TO. Hoop dat Wuiles gelijk heeft maar wat ik tot nog toe gelezen heb lijkt me de kans groter dat er toch wel echt iets mis zit.

Ik zou zelf zeggen dat je zag dat hij een mail van X had ontvangen en vragen waarom ze contact met hem heeft gezocht.

Als hij dan met een lulverhaal komt zou ik genoeg weten...
@ suuzzz

ja inderdaad, dat ga ik ook doen.. maar ik ga dan wel gelijk vragen of ik soms niet belangrijk genoeg ben om de waarheid tegen te vertellen..

Maar hoop niet dat hij met een lul verhaal komt... want dan weet ik eigenlijk al voldoende..

En als hij niet over zoiets * kleins * eerlijk kan zijn..

Pfff
dan is het kennelijk niet iets kleins ;)

Het komt vast goed, wacht het eerst maar even af wat ie te zeggen heeft en anders bel ik wel even als je dichtklapt lol
haha ja dan mag jij het gesprek verder vol schelden praten ;)

Maar ik wacht het even af

Xxx
Dan zou ik hem vragen -ten enenemale- wat er zo belangrijk is aan die vrouw voor hem. En vervolgens welke gevoelens echter zijn voor hem: ONS of IK?

Vertel hem dat zij vergif is voor jou. Het feit dat jij hier zo mee zit, met die meid, dat is vergif voor jullie relatie. Ze krijgt veel teveel aandacht. Let wel: ook van jou nu he?

Stel je grens meid, want die ex is ruis, heel veel ruis. Helaas ziet je vriend dat (nog) niet en ik vrees dat als jij het honderd keer gaat zeggen dat hem niet tot inzicht brengt. Maar wie weet.

Zeg hem dat als hij te ver gaat -in het algemeen- hij jou kwijt is, want je wenst niet moedwillig gekwetst te worden.

Daarna zul je vertrouwen in hem moeten hebben en door moeten gaan. En als je voelt dat je er geen vertrouwen meer in hebt, neem dat dan serieus.

Waak ervoor dat het gesprek tussen jullie niet alleen over die ex gaat. Laat het over JULLIE gaan. Hoe meer aandacht je die ex geeft, hoe groter ze wordt, stel je grens, vertel wat er gebeurd is en focus zoveel mogelijk op jezelf en hem. Keep the poison out.

(Dit klinkt wat directief misschien, waarvoor excuses). Ik leef met je mee. Sterkte vandaag!
@ corbijn

dankjewel, alles wat er hier gezegd word neem ik mee in me hoofd..

En ik sta er al een stuk sterker in dan vanochtend voor mijn gevoel.. dus dat is alleen maar positief..

En ik zal zien wat vanavond brengt..

Maar iedereen iig alvast bedankt voor alle berichtjes (K)
quote:suuzzz schreef op 17 januari 2010 @ 12:38:

Lastige situatie TO. Hoop dat Wuiles gelijk heeft maar wat ik tot nog toe gelezen heb lijkt me de kans groter dat er toch wel echt iets mis zit.

Ik zou zelf zeggen dat je zag dat hij een mail van X had ontvangen en vragen waarom ze contact met hem heeft gezocht.

Als hij dan met een lulverhaal komt zou ik genoeg weten...Om misverstanden te voorkomen: ik zeg dus niet dat deze man monogaam is en met de beste bedoelingen een afspraak heeft gemaakt met zijn ex. Ik zeg dat we het tegendeel niet kunnen vaststellen zolang er geen gesprek heeft plaatsgevonden tussen TO en haar partner. Er zijn op dit forum voldoende voorbeelden te vinden van vrouwen die hun expartner terecht ergens van verdacht hebben; er zijn minstens zoveel voorbeelden te vinden van vrouwen die met ongebreideld wantrouwen hun relatie op de klippen hebben geholpen. Het eerste kun je moeilijk voorkomen; het tweede zeker wel.
@ Wuiles

ik snap wat je bedoelt

Ik vind je post wel fijn, zo kan ik het ook een beetje van een andere kant proberen te zien.. anders ga ik alleen maar doemdenken..

En ik weet eigenlijk nog niks, even vanavond afwachten..
quote:wuiles schreef op 17 januari 2010 @ 13:04:

[...]

Om misverstanden te voorkomen: ik zeg dus niet dat deze man monogaam is en met de beste bedoelingen een afspraak heeft gemaakt met zijn ex. Ik zeg dat we het tegendeel niet kunnen vaststellen zolang er geen gesprek heeft plaatsgevonden tussen TO en haar partner. Er zijn op dit forum voldoende voorbeelden te vinden van vrouwen die hun expartner terecht ergens van verdacht hebben; er zijn minstens zoveel voorbeelden te vinden van vrouwen die met ongebreideld wantrouwen hun relatie op de klippen hebben geholpen. Het eerste kun je moeilijk voorkomen; het tweede zeker wel.Dat bedoelde ik ook Wuiles. Weet dat je behoorlijk wat kennis in huis hebt maar ik ga er niet vanuit dat je helderziend bent
Jeetje MA, wat een raar verhaal. Ik heb weinig toe te voegen aan al deze posts, maar wil je even sterkte komen wensen. Ik heb een tijd geleden in een soortgelijke situatie gezeten en helaas kreeg mijn intuïtie gelijk. Het is uiteindelijk wel weer goed gekomen. Wat er ook voor antwoord komt vanavond, je zal sowieso een deuk in je vertrouwen gekregen hebben. Veel sterkte en laat ons weten wat er uit is gekomen!
@ Minoutje

Ik ben dus niet de enigste die in zo'n rare situatie zit haha hoe krijgen we het voor elkaar..

Gelukkig is het bij jou goed gekomen

Ik hoop dat het bij mij mee valt..

Ja ik hou jullie zeker op de hoogte

Xxx
Hoeveel exen heeft ie wel niet?

Dat ie ze mist hoeft echt niks te betekene, ik mis mijn ex ook, maar dat wil niet zeggen dat ik er weer wat mee wil. Maar zou het wel leuk vinden te weten dat het goed met hem gaat.
En als hem vertrouwt hoef je nergens bang voor te zijn, hij kent de exen beter als jij. Het is een volwassen man en geen kind die jouw bescherming nodig heeft. Wees niet zo onzeker.
Mmm, juist omdat het tussen jou en haar een soort koude oorlog lijkt te zijn kan ik me dan wel voorstellen dat hij schrijft 'mijn huis' in plaats van 'ons huis'. Omdat hij dan misschien zeker geen zin heeft om het met haar over jou te hebben, omdat zij nare dingen over je zal zeggen en hij die niet wil horen.

Zou kunnen he.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Maar zo geeft hij wel verkeerde signalen af aan die ex. Ze zal denken: he gek, hij heeft het niet over hen saampjes. En daarbij... wat moet je met een ex die jouw huidige leven niet accepteert??
Hoe is het gesprek gegaan..?
Ja.. we wachten in spanning af...
Vast geen leuk gesprek gehad...MA kom je nog ff update je geven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven