Ethinylestradiol/Levonorgestrel) - Microgynon
zondag 17 januari 2010 om 22:26
Naar aanleiding van mn vorige topic over een baarmoederbesparende operatie wil ik het hier even hebben over de pil Microgynon 30. Ik ben nu 2 weken voor het eerst aan de pil. en het valt me ZWAAR.
Ik heb last van PMS:
-Opgezette buik,
-pijnlijke tepels door de kou -heb ik normaal nooit,
-gespannen borsten,
-een overgevoelige lichtpijnlijke buik.
-het gevoel dat mn lichaam elk moment zwaar zal menstrueren
-Zwaar depressief,
-moe,
-misselijk
-kortademig, benauwd en 1 keer voelde ik een enorme druk op mn borst. Ik dacht eerst dat het door de warmte op mn werk kwam.
Wat een nare manier om je menstruatie uit te stellen En ik stel het uit omdat ik tijdens mijn menstr. al genoeg te verduren had.
Of zijn deze symptomen normaal ?? Te bedenken dat ik dit 3 maanden vol zou moeten houden.
Morgenochtend maak ik iig meteen een afspraak met met HA om hierover te praten.
Ik heb last van PMS:
-Opgezette buik,
-pijnlijke tepels door de kou -heb ik normaal nooit,
-gespannen borsten,
-een overgevoelige lichtpijnlijke buik.
-het gevoel dat mn lichaam elk moment zwaar zal menstrueren
-Zwaar depressief,
-moe,
-misselijk
-kortademig, benauwd en 1 keer voelde ik een enorme druk op mn borst. Ik dacht eerst dat het door de warmte op mn werk kwam.
Wat een nare manier om je menstruatie uit te stellen En ik stel het uit omdat ik tijdens mijn menstr. al genoeg te verduren had.
Of zijn deze symptomen normaal ?? Te bedenken dat ik dit 3 maanden vol zou moeten houden.
Morgenochtend maak ik iig meteen een afspraak met met HA om hierover te praten.
zondag 17 januari 2010 om 22:36
De bijwerkingen van de pil zijn per persoon heel verschillend, sommige mensen kunnen er heel goed tegen, anderen minder. Ik heb in het verleden de Microgynon 30 geslikt, nu de 50 en ik heb nooit ergens last van gehad.
Jouw klachten zijn wel typische pil-klachten, maar als ze zo extreem zijn dan kun je beter een andere pil vragen bij de HA. Misschien met minder of andere hormonen?
Jouw klachten zijn wel typische pil-klachten, maar als ze zo extreem zijn dan kun je beter een andere pil vragen bij de HA. Misschien met minder of andere hormonen?
zondag 17 januari 2010 om 23:01
maandag 18 januari 2010 om 06:26
Jaren microgynon gebruikt, daarna 8 jaar de Mirena tussendoor jaar pilloos geweest.
Vanuit deze hoek: nooit meer kunstmatige hormonen in mijn lijf, de zon scheen inderdaad een stuk harder als ik die troep niet gebruikte!
Een bijwerking van Mirena is trouwens dat je stopt met menstrueren (bij 20% vd vrouwen). Dus als dat je doel is zou ik zeggen praat daar eens over.
Succes!
Vanuit deze hoek: nooit meer kunstmatige hormonen in mijn lijf, de zon scheen inderdaad een stuk harder als ik die troep niet gebruikte!
Een bijwerking van Mirena is trouwens dat je stopt met menstrueren (bij 20% vd vrouwen). Dus als dat je doel is zou ik zeggen praat daar eens over.
Succes!
maandag 18 januari 2010 om 08:38
maandag 18 januari 2010 om 10:11
dank voor jullie reacties, ik slik de pil zelf altijd om 1 uur smiddags, en nu, een paar uur voor het slikmoment voel ik me weer helemaal uitstekend!!
Ik voel totaal geen narigheid, misschien moet ik er gewoon nog erg aan wennen maar misschien voel ik me om 3 uur smiddags weer net zo beroerd, ik kijk het iig nog even aan.
Na mn operatie stop ik zoiezo met de pil, ik vind dat je lichaam gewoon ongestoord zn werk zou moeten kunnen doen zonder hormoongeklooi maar voorlopig heb ik even geen andere keus.
Ik voel totaal geen narigheid, misschien moet ik er gewoon nog erg aan wennen maar misschien voel ik me om 3 uur smiddags weer net zo beroerd, ik kijk het iig nog even aan.
Na mn operatie stop ik zoiezo met de pil, ik vind dat je lichaam gewoon ongestoord zn werk zou moeten kunnen doen zonder hormoongeklooi maar voorlopig heb ik even geen andere keus.
zaterdag 23 januari 2010 om 02:15
Ik ben een jaar aan de microgynon geweest, daarvoor de Diane. Om een lang verhaal kort te maken, ik reageerde er erg heftig op met pijn in mijn onderbuik, infecties en ik voelde me niet echt vrolijk. Ik schijn nogal heftig te reageren op levonorgestrel. Dit zit overigens ook in de Nuvaring (die ik om die reden 2 dagen heb ingehad voordat ik "gek" werd 
Zit nu al meerdere jaren aan Ministad. Deze is ideaal voor mij!
Zit nu al meerdere jaren aan Ministad. Deze is ideaal voor mij!
zaterdag 23 januari 2010 om 08:57
je moet wel even de tijd nemen (hoewel dat in juw geval niet echt opgaat omdat het maar voor 3 maanden is). De eerste strip(s) heb je vaak last van bijwerkingen, maar meestal trekt dat wel bij binnen een paar weken.
Je kunt wel altijd je slikmoment aanpassen, bv verschuiven naar net voor je naar bed gaat.
Je kunt wel altijd je slikmoment aanpassen, bv verschuiven naar net voor je naar bed gaat.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 17 oktober 2014 om 14:05
Lieve meiden,
Ik zie over het algemeen alleen maar negatieve reviews over de Ethinylestradiol/Levonorgestrel Mylan 0.03/0.15mg.
Twee weken geleden begon ik met het slikken van deze pil, en in eerste instantie was het een zware tegenvaller. Ik had elke avond last van bonkende hoofdpijn en misselijkheid, geen of weinig eetlust en ik had nergens zin in. Ik had al in mijn achterhoofd dat als deze bijwerkingen zouden aanhouden, dat ik zou stoppen met het slikken van deze pil.
Maar ik zit nu in mijn derde week en vrijwel alle bijwerkingen zijn over, het voelt alsof mijn lichaam eindelijk gewend is aan deze pil. Nu voel ik me weer beter, en ik heb de verschrikkelijke hoofdpijn niet meer. Mijn eetlust is weer zoals voorheen en ik doe gewoon wat ik altijd ook deed.
Het is een feit dat elke pil bij iedereen anders aanslaat in de werking en bijwerkingen, maar soms moet je je lichaam ook even de tijd geven om aan de hormonen te kunnen werken, naar mijn ervaring. Als de klachten blijven aanhouden moet je natuurlijk wel weer terug naar de dokter om een andere pil te vragen.
Liefs!
Ik zie over het algemeen alleen maar negatieve reviews over de Ethinylestradiol/Levonorgestrel Mylan 0.03/0.15mg.
Twee weken geleden begon ik met het slikken van deze pil, en in eerste instantie was het een zware tegenvaller. Ik had elke avond last van bonkende hoofdpijn en misselijkheid, geen of weinig eetlust en ik had nergens zin in. Ik had al in mijn achterhoofd dat als deze bijwerkingen zouden aanhouden, dat ik zou stoppen met het slikken van deze pil.
Maar ik zit nu in mijn derde week en vrijwel alle bijwerkingen zijn over, het voelt alsof mijn lichaam eindelijk gewend is aan deze pil. Nu voel ik me weer beter, en ik heb de verschrikkelijke hoofdpijn niet meer. Mijn eetlust is weer zoals voorheen en ik doe gewoon wat ik altijd ook deed.
Het is een feit dat elke pil bij iedereen anders aanslaat in de werking en bijwerkingen, maar soms moet je je lichaam ook even de tijd geven om aan de hormonen te kunnen werken, naar mijn ervaring. Als de klachten blijven aanhouden moet je natuurlijk wel weer terug naar de dokter om een andere pil te vragen.
Liefs!
vrijdag 17 oktober 2014 om 14:08
Ik heb altijd die pil geslikt, na mijn zwangerschap weer begonnen en ik kon er opeens helemaal niet meer tegen. Het was wel de B variant dus de merkloze.
Ik werd elke nacht en ochtend misselijk wakker, alsof ik weer zwanger was haha. Ook moest ik ervan zweten en voelde ik me depressief.
Heb nu een spiraaltje en nergens meer last van. Misschien kun je een andere pil krijgen?
Ik werd elke nacht en ochtend misselijk wakker, alsof ik weer zwanger was haha. Ook moest ik ervan zweten en voelde ik me depressief.
Heb nu een spiraaltje en nergens meer last van. Misschien kun je een andere pil krijgen?