Gezondheid alle pijlers

Visolie-capsules of gewoon vis?

18-01-2010 19:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zit er aan de denken om visolie-capsules te gaan gebruiken maar raak een beetje in de war door de tegenstrijdige berichten daarover, omdat je ook vaak leest dat je net zo goed vette vis kunt eten. Nou zou ik in principe ook wel een paar maal per week vis kunnen eten alleen weet ik niet zo goed wat nou precies vette vis is en of het eventueel ook gewoon vis uit blik mag zijn. Hebben jullie misschien een idee? Alvast bedankt, Manestraal.
Hoi manestraal,

Je kunt inderdaad net zo goed twee maal per week (vette) vis eten, vers of uit blik (of je moet echt een groot tekort aanbepaalde stoffen hebben waardoor die capsules een goede aanvulling kunnen zijn). Vette vissoorten zijn o.a. zalm, tonijn, en makreel.
Hier een stukje over vis op de website van het Voedingscentrum : link
Vet zijn o.a.: makreel, haring, zalm, paling, heilbot, bokking, sardines, forel

Matig vet zijn o.a.: baars, schar, tong, tonijn, zeewolf, zeeduivel

Mager zijn: kabeljauw, schelvis, wijting, koolvis

(voedingscentrum.nl)
Ik ben zelf nooit te beroerd allerlei supplementen te slikken, maar vis vind ik toevallig erg lekker en eet 't dan ook 'n paar keer per week, dus in dat geval denk ik dat capsules niet nodig zijn.
quote:Klontje schreef op 18 januari 2010 @ 19:11:

Vet zijn o.a.: makreel, haring, zalm, paling, heilbot, bokking, sardines, forel

Matig vet zijn o.a.: baars, schar, tong, tonijn, zeewolf, zeeduivel

Mager zijn: kabeljauw, schelvis, wijting, koolvis

(voedingscentrum.nl)Weet jij toevallig waar de Panga en de Tilapia onder vallen? Dat zijn tegenwoordig toch best populaire vissen. Zelf gok ik dat ze vrij mager zijn (want witvis)
Klopt elninjoo, dat zijn ook magere vissoorten (witvis en erg licht verteerbaar). Raar trouwens dat ze niet in het lijstje staan, die soorten kom je inderdaad juist vaak tegen.
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Ik ben blij dat ik dus ook gewoon vis uit blik kan eten, dat is wel zo makkelijk. En Elninjoo, zelf ben ik ook zo'n type dat graag voedingssupplementen gebruikt, maar in dit geval probeer ik het toch eerst maar eens met vis i.p.v. die capsules.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven