Radio op het werk
dinsdag 19 januari 2010 om 07:15
Bij ons op kantoor is het beleid dat er geen radio aan mag, omdat de directie niet wil dat als klanten bellen er geluid van de radio op de achtergrond is. Op andere plaatsen zoals in het productiegedeelte is wel een radio die de hele dag aan staat.
Ik vind dit vervelend en de dag lijkt hierdoor langer te duren.
Ik zit samen met nog 1 verkoper en de telefoniste in 1 ruimte, dus we hebben wel de hele dag klanten aan de lijn, dus mag nooit radio aan.
Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie geregeld is?
Zien jullie misschien mogelijkheden om onze directie op andere gedachten te brengen?
Ik vind dit vervelend en de dag lijkt hierdoor langer te duren.
Ik zit samen met nog 1 verkoper en de telefoniste in 1 ruimte, dus we hebben wel de hele dag klanten aan de lijn, dus mag nooit radio aan.
Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie geregeld is?
Zien jullie misschien mogelijkheden om onze directie op andere gedachten te brengen?
dinsdag 19 januari 2010 om 07:27
Hier staat nergens een radio aan, maar zitten er wel mensen met ipod's en dergelijke en oortjes in.
Wij hebben nogal grote kantoortuinen die al rumoerig genoeg zijn en bovendien is het beleid: als 1 iemand het vervelend vindt, dan geen radio.
Ik zou er zelf niet aan moeten denken, leidt veel te veel af, zowel muziek als het gebep.
Wij hebben nogal grote kantoortuinen die al rumoerig genoeg zijn en bovendien is het beleid: als 1 iemand het vervelend vindt, dan geen radio.
Ik zou er zelf niet aan moeten denken, leidt veel te veel af, zowel muziek als het gebep.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 19 januari 2010 om 07:46
Bij ons heeft juist degene die het meest de telefoon oppakt een radio staan. Ik ben blij dat ik 'n eigen kantoor heb en heb daar geen muziek aan. Als ik op het kantoor kom met die radio dan kan ik mezelf soms niet horen denken, vooral als er gepraat wordt op de radio. Hij staat overigens niet loeihard, maar mijn concentratie wordt er wel door verstoord.
dinsdag 19 januari 2010 om 07:52
dinsdag 19 januari 2010 om 08:43
Ik heb de hele dag de radio aan. Op mijn vorige werk zelfs de tv (maar zonder geluid). Tja, mediabedrijf hè. Moet er niet aan denken om de hele dag in de stilte te zitten. Als er iets is waarbij ik me heel erg moet concentreren wil ik 'm wel eens uitzetten maar doorgaans lukt het prima met. Als de radio zachtjes aan staat en niet direct naast je telefoon staat lijkt het me ook dat degene aan de andere kant van de lijn het niet eens hoort, eerlijk gezegd. Andere argumenten om de directie te overtuigen heb ik niet, sorry.
dinsdag 19 januari 2010 om 08:44
(kantoor van ongeveer 50m2, opgedeeld in 2 gedeeltes dmv tussenwand met open deur, vier personen: 2 aan de ene kant van de muur/deur, 2 aan de andere kant)
Hier staat de radio ook de hele dag aan, wel zachtjes. Ik ben degene die er het meeste belang bij heeft, dus hij staat op mijn bureau. Ik heb altijd het idee dat degene aan de andere kant van de lijn dat niet hoort! Mijn collega's aan de andere kant van de tussenwand (deur open) horen het sowieso niet.
Als degene aan de andere kant van de lijn zachtjes praat, bij een lastig gesprek of als het rumoerig is (nog iemand aan de telefoon, kopieermachine in gebruik, etc.) dan doe ik 'm wel even uit.
Hier staat de radio ook de hele dag aan, wel zachtjes. Ik ben degene die er het meeste belang bij heeft, dus hij staat op mijn bureau. Ik heb altijd het idee dat degene aan de andere kant van de lijn dat niet hoort! Mijn collega's aan de andere kant van de tussenwand (deur open) horen het sowieso niet.
Als degene aan de andere kant van de lijn zachtjes praat, bij een lastig gesprek of als het rumoerig is (nog iemand aan de telefoon, kopieermachine in gebruik, etc.) dan doe ik 'm wel even uit.
dinsdag 19 januari 2010 om 09:03
Ik heb ook een eigen kantoor en heel weinig muziek op of radio aan. Ik ben ook veel bezig met schrijven en het leidt alleen maar af. Overigens mag het wel gewoon bij ons. Bij telefoongesprekken wordt de radio gewoon even op mute of uit gezet.
Ik zou als ik jou was ook kiezen voor een mp3 speler of telefoon met radio. Stoor je niemand en kan jij fijn zelf genieten. Alleen wel lastig als je telefoon gaat.
Ik zou als ik jou was ook kiezen voor een mp3 speler of telefoon met radio. Stoor je niemand en kan jij fijn zelf genieten. Alleen wel lastig als je telefoon gaat.
dinsdag 19 januari 2010 om 09:21
Wij hebben nooit de radio aan, alleen als het niet zo druk is en de baas is er niet (wíj mogen wel luisteren, maar hij vind het vervelend, dus als hij in de buurt is moet het ding uit.). Ik heb wel op een afdeling gezeten waar de radio altijd aan stond, maar ik werd op een gegeven moment gillend gek, ik kan er niet niet naar luisteren. Ik kan ook niet inparkeren met de autoradio aan, dus waarom zou ik wel geconcentreerd kunnen werken?
En de radio op de achtergrond als ik ergens heen bel vind ik soms heel onprofessioneel overkomen. Inderdaad, zoals heejhallo zegt: dat wordt een andere baan zoeken. Als jij zonder radio de dag niet doorkomt, zou je moeten kijken of er niet een andere oorzaak is, want alleen aan het al dan niet aanwezig zijn van geluid kan jij het tikken van de klok niet wijten natuurlijk.
En de radio op de achtergrond als ik ergens heen bel vind ik soms heel onprofessioneel overkomen. Inderdaad, zoals heejhallo zegt: dat wordt een andere baan zoeken. Als jij zonder radio de dag niet doorkomt, zou je moeten kijken of er niet een andere oorzaak is, want alleen aan het al dan niet aanwezig zijn van geluid kan jij het tikken van de klok niet wijten natuurlijk.
dinsdag 19 januari 2010 om 09:24
Ik heb de radio aan maar die gaat zacht / uit wanneer ik telefoon krijg. Anders kan ik de klant ook niet goed horen. Geloof niet dat een beller hoort dat ik de radio aan heb
Maar als de directie het zo wil... Ik snap het punt wel. Denk dat je er meer mee opschiet om het gewoon te accepteren voor wat het is, hoe jammer ook.
Maar als de directie het zo wil... Ik snap het punt wel. Denk dat je er meer mee opschiet om het gewoon te accepteren voor wat het is, hoe jammer ook.
dinsdag 19 januari 2010 om 09:32
dinsdag 19 januari 2010 om 09:52
Gelukkig staat bij ons de radio niet aan. Kantoortuin met flexplekken, er wordt de hele dag gebeld en gepraat, mensen lopen in en uit. Het is al lastig genoeg om je te kunnen concentreren.
En bovendien heb ik een ongelooflijke hekel aan meeneurien en meezingen, dat ervaarde ik echt als terroriserende geluidsoverlast op mijn vorige werkplek.
Wanneer ik thuis werk heb ik de radio overigens ook niet aan. En als die een heel enkele keer wel aanstaat omdat er iets belangrijks gebeurd is ofzo, dan zet ik 'm uit wanneer ik ga bellen of gebeld wordt.
Als ik aan de andere kant van de lijn een radio hoor dan denk ik dat ik met een garage/bollenschuur/horeca te maken heb.
En bovendien heb ik een ongelooflijke hekel aan meeneurien en meezingen, dat ervaarde ik echt als terroriserende geluidsoverlast op mijn vorige werkplek.
Wanneer ik thuis werk heb ik de radio overigens ook niet aan. En als die een heel enkele keer wel aanstaat omdat er iets belangrijks gebeurd is ofzo, dan zet ik 'm uit wanneer ik ga bellen of gebeld wordt.
Als ik aan de andere kant van de lijn een radio hoor dan denk ik dat ik met een garage/bollenschuur/horeca te maken heb.
dinsdag 19 januari 2010 om 10:39
Hier hebben wij wel de mogelijkheid een radio aan te zetten. Meestal is dat trouwens iTunes met alleen maar muziek. Ik vind het soms wel fijn. Niet altijd. Ook omdat het niet altijd "mijn" muziek is.
Nog vervelender vind ik collega's die een koptelefoon op hebben. Meestal zie je die kleine dingetjes niet, waardoor ze hun telefoon niet opnemen, je niet verstaan als je een heel verhaal aan het vertellen bent, of niet reageren als er iets gebeurd. Echt super irritant.
Een te harde radio of geklets vind ik onprofessioneel. Maar dat geldt ook voor collega's die een gesprek voeren die hoorbaar is voor anderen. Voor mij kan je het dus eigenlijk nooit goed doen!
Nog vervelender vind ik collega's die een koptelefoon op hebben. Meestal zie je die kleine dingetjes niet, waardoor ze hun telefoon niet opnemen, je niet verstaan als je een heel verhaal aan het vertellen bent, of niet reageren als er iets gebeurd. Echt super irritant.
Een te harde radio of geklets vind ik onprofessioneel. Maar dat geldt ook voor collega's die een gesprek voeren die hoorbaar is voor anderen. Voor mij kan je het dus eigenlijk nooit goed doen!
Volg je hart. Dat klopt.
dinsdag 19 januari 2010 om 12:30