Mode & Beauty alle pijlers

Zelf haar verven, tips?

19-01-2010 18:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik liet mijn haar altijd verven (blond) bij de kapper, althans de uitgroei. Ben behoorlijk grijs geworden in de loop der jaren, en het is geen gezicht als ik er te lang mee wacht. Nu ben ik de laatste tijd vaak in het buitenland en op reis, en ben ik niet altijd in de gelegenheid om het te laten doen.

Ik wil het nu zelf proberen, maar heb er geen enkele ervaring mee. Hebben jullie tips voor mij wat betreft het merk, hoe ik het het beste kan doen, en wat het verschil is tussen spoeling en verf.

Kost het veel tijd, en moet je dan je hele haar verven, of kun je net als bij de kapper zelf ook alleen de uitgroei kleuren? En hoe zit het met het verschil wat je nu ziet tussen het grijze en blonde deel; wordt de kleur dan wel over de hele lengte hetzelfde?

Alvast bedankt voor de reacties!
Heb het laatst ook zelf gedaan.Toen geen tijd om te gaan.

1) Bepaal welke kleur je moet hebben. Vragen bij de kapper als je een vaste hebt.

2) Van de drogist is minder goed dan van de kapper. Niet allemaal hebben ze grijs-dekking. Zelf heb ik dat wel gebruikt, omdat ik het het voordat ik door de kapper liet doen altijd zelf deed. Hier is een andere topic over: zelf even googlen op kappersverf en waar te koop of zoiets.

3) Bij mijn kapper zou ik ook die verf van hem kunnen kopen.

Dat was het. O ja, in de gebruiksaanwijzing staat hoe je uitgroei het best kunt behandelen. Opletten bij de kapper hoe zij het doen en vragen stellen eventueel.
LAat het iemand anders doen om te voorkomen dat je er een grote kliederboel van maakt.. Eerst de uitgroei goed insmeren en daarna de rest door je hele haar smeren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou de eerste keer je hele haar doen. Vervolgens voor de uitgroei iedere keer dezelfde verf gebruiken, weet je tenminste zeker dat je geen kleurverschil krijgt. En je moet verf hebben, geen spoeling (want dat spoel je er na zoveel wasbeurten weer uit) Oh en handschoenen gebruiken, die meuk vlekt op je handen!!
Ja, goed idee de verf bij de kapper te kopen. Ze mengen het echter altijd voordat ze het aanbrengen (2 substanties geloof ik). Kun je dat dan zelf ook?
Ik verf mijn haren altijd zelf (al jaren), en ik gebruik altijd haarverf van de drogist...gewoon goed de instructies lezen, dan komt alles goed.
Ja, als je google doet met ''kappersverf"op het ViVa forum (rechts) dan krijg je er een heleboel.

forum.viva.nl/forum/list_message/3436115

forum.viva.nl/forum/list_message/3020640

etc.

Oude handdoek, kleren en kam zijn handig.

Gebruiksaanwijzing vooraf bestuderen en vragen formuleren.
Dank voor alle tips.

@small_voet, ik ga zoeken binnen het viva forum.

@magic_frill, hoe vaak verf je het dan zelf? Ben alleen nog bang dat de verf mijn haar zal beschadigen als ik het iedere keer helemaal verf. Ga inderdaad proberen het de eerste x helemaal te verven, en vervolgens alleen de uitgroei.
ik verf mijn haren ook al jaren zelf en heb nog een handige tip voor je.

smeer je voorhoofd, nek, oren etc. in met wax. dan kun je de haarverf zo van je hoofd vegen mocht dit gebeuren.

scheelt je heel wat boen werk op je hoofd ;)

succes ermee.
"Simply becease you can breathe, doesn\'t mean you\'re alive..."

= because

doesn't

you're

Ik verf mijn haren ook altijd zelf.

Nu weet ik toevallig wel dat uitgroei behandeling in een lichtere kleur dan je natuurlijke haarkleur, wel de meest lastige klus is om zelf te doen. Hier heb je vaker kans op groen/oranje verkleuringen.

Ik doe het altijd een paar tinten donkerder en gelukkig nog nooit op een fiasco uitgelopen.
Stay with me, let\'s just breathe.
quote:maria100 schreef op 19 januari 2010 @ 20:48:

"Simply becease you can breathe, doesn\'t mean you\'re alive..."

= because

doesn't

you're

Huh???

@toadette; mijn natuurlijke haarkleur bestaat niet meer, maar was ook blond, in vrijwel dezelfde kleur als ik het nu verf. Moet nu de grijze peper- en zoutkleur wegverven. Hoop niet dat ik groene of oranje vlekken ga krijgen....
quote:eeep schreef op 19 januari 2010 @ 20:20:

ik verf mijn haren ook al jaren zelf en heb nog een handige tip voor je.

smeer je voorhoofd, nek, oren etc. in met wax. dan kun je de haarverf zo van je hoofd vegen mocht dit gebeuren.

scheelt je heel wat boen werk op je hoofd ;)

succes ermee.Goede tip!
quote:poohbear schreef op 19 januari 2010 @ 19:37:

@magic_frill, hoe vaak verf je het dan zelf? Ben alleen nog bang dat de verf mijn haar zal beschadigen als ik het iedere keer helemaal verf. Ga inderdaad proberen het de eerste x helemaal te verven, en vervolgens alleen de uitgroei.Ik verf het al 8 jaar ofzo maar ik verf het niet heel vaak bij. 2 of 3 keer per jaar. Meer omdat ik te lui ben om het vaker te doen dan om mn haar te besparen. Ik merk niks van beschadegingen aan mijn haar. Maar mijn haar is van nature erg dik en kan veel hebben geloof ik.
Ik kan het betreffende bericht niet zien, maar de tip met de wax. Ik doe het altijd met een beetje vaseline. Wel vooraf doen en even de tijd geven om in te trekken. Dat doe ik trouwens ook als ik naar de kapper ga om het te laten verven.
Ga naar een groothandel van kappersbenodigheden sommige adviseren maar niet elke groothandel doet dit dankan je het aan je kapper vragen.

Voor een tube verf betaal je ongeveer 10 euro en dan je waterstof natuurlijk nog erbij.

Ga niet aan de slag met drogistrommel zonde van je geld en slecht voor je haar.

succes
iemand interesse in haarverf alle kleuren? ik heb het voor goedkoop;) mail me maar> mogtar_84@hotmail.com laat maar weten
Verf het ook zelf, meestal elke 6 weken. Pakje van de drogist (Schwarzkofp/ Garnier/ ...) . Gaat supersnel en is erg simpel, binnen een uur ben ik tegenwoordig klaar incl. douchen, terwijl ik het altijd 3 kwartier in mijn haar laat zitten....

Inderdaad eerst wat vaseline a/d haargrens/oren.

Heb lang haar, gebruik altijd 1 pakje. Meestal maak ik mijn haar vochtig van tevoren. En de laatste 5 of 10 minuten nog meer water in het haar erbij en goed laten schuimen/ kneden met handen.

Tip; Oude handdoek en/of badjas. Alles is wel weg te wassen (tegels etc) hoor, maar op een witte handdoek blijf je het zien.

Ik was mijn haar bijna iedere dag. Bij verven doe ik altijd mijn hele haar. Jammer dat je niet zelf high lights kunt doen (1x geprobeerd, lukt echt niet!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven