Mening gevraagd: in de friendzone of niet?

16-01-2010 14:53 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lieve Viva forummers. Ik wil jullie graag iets voorleggen en om jullie mening vragen. Na een jaar in het buitenland gewoond te hebben, sprak ik afgelopen zomer kort na terugkomst uitgebreid een oud collega op een bedrijfsreunie. Zij, alweer een poos zelfverkozen single na een lange relatie en ik, nog steeds op zoek naar de ware met hier en daar wat relaties / flings. Op deze reunie spraken we over het feit dat ongeveer iedereen in onze omgeving steady gaat met in toenemende mate kinderen. Waarop ik half grappend zei dat ik bijna geen vrienden meer heb om spontaan mee te gaan stappen omdat ze allemaal hooked zijn en druk met vrouw en / of kind. Aan het eind van de avond, toen ik vertrok droeg ze me op haar snel te bellen om een keer uit te gaan, waarbij ze zelfs checkte of d'r tel. nr wel goed in m'n telefoon stond. Ik was positief verrast, want ik heb haar stiekem altijd wel leuk gevonden, maar destijds een no-go area, want ze had toen een relatie.

Zo gezegd zo gedaan. Een aantal keren ben ik aangehaakt wanneer ze in de kroeg stond met een paar vriendinnen, wat altijd erg leuk en gezellig was. Redelijk vaak kwam het gesprek daarbij op potentiële partners, en de al dan niet kansloze verhalen daaromheen (nee, 24 is echt te jong geworden, constateerden we samen over een van mijn prospects of, als hij niet meer belt na een spannende friemeldate, dan is de kans klein dat er nog interesse is, over een van haar encounters). Zeker vanwege dit soort gesprekken bedacht ik mij dat onze relatie niet meer is dan een vriendschappelijk 'lotgenotencontact'; prima. Maar ook wel stiekem een beetje jammer.

Nu ben ik gaan twijfelen. Rondom de feestdagen ben ik voor drie weken weer naar het buitenland gegaan om mijn vrienden daar op te zoeken. Ik had al eerder met haar erover gehad dat emigreren steeds meer een reeële optie lijkt te worden voor me. Ze had al eerder aan me laten weten het erg jammer te vinden als ik dat zou doen, en toen ik in het buitenland zat, SMSte ze me een gelukkig 2010 en dat ik in het nieuwe jaar maar nog even maar niet moest emigreren.

Terug in Nederland had ik met haar een afspraak om mystery guest te spelen in een kroeg (in opdracht van een bedrijf je voordoen als gast en letten op zaken als gastvrijheid, rommeligheid etc.). Ze smste me of ik zin had om vooraf bij haar thuis een (eenvoudig, zoals ze schreef) hapje te komen eten. Natuurlijk! En ik was eerlijk gezegd verbaasd/ verrast over deze uitnodiging. Het was ook erg gezellig en ze zag er leuk uit. De avond die volgde in de kroeg was ook top. We voelen ons erg bij elkaar op ons gemak. En ook weer na deze avond smste ze me dat ze het weer een zeer geslaagde avond vond.

Gedurende de periode dat we uitgaan merk ik aan mezelf dat ik het steeds minder leuk vind als ze het over andere mannen heeft. Positiever geformuleerd: ik begin haar steeds meer dan vriendschappelijk leuk te vinden. Ooit, in een gesprek over relaties met haar en een van haar vriendinnen, had ik ooit gezegd dat ik als een blok val voor drie dingen aan een vrouw: namelijk gevoel voor humor, gevoel voor humor en gevoel voor humor. En zij heeft dat. Volgens mij is dat ook wat ons een beetje bindt als vrienden; samen lol maken en lachen. Die laatste avond in de kroeg waren we lekker mensen aan het kijken en aan het ranken, toen ze quasi wanhopig naar me uitriep; waar istie nou, die leuke man met gevoel voor humor!? Iets in me zei dat ze dat zo expliciet tegen me zei om me uit de tent te lokken. En het zweet brak me uit, want eigenlijk wilde ik haar zeggen: nou volgens mij staat hij naast je... Maar ja, dat heb ik niet gedaan...

Als de dame in kwestie op dit forum rondspookt, dan zal ze dit verhaal ongetwijfeld herkennen... en zo ja: hey, ik vind je echt heel erg leuk, maar moet eerst bij honderdduizend andere dames even om raad vragen hoe ik deze boodschap het beste bij je kan overbrengen zonder de vriendschap in gevaar te brengen...

Aan de lieve Viva forummers: ik ben een man, en heb (dus?) een enorme plaat voor m'n kop waar het gaat om het oppikken of juist interpreteren van signalen. Daarom hoop ik van deze hulplijn gebruik te mogen maken. Ik wil sowieso binnenkort aan haar vertellen dat ik d'r meer dan gewoon leuk ben gaan vinden. Al is het maar dat haar antwoord m'n emigratieplannen wel eens zouden kunnen beïnvloeden... Ik vraag me dus af: zit ik nog steeds in haar degelijke friendship zone, of denken jullie dat er wel eens sprake zou kunnen zijn van meer interesse?

(Jezus, wat een verhaal is dit geworden zeg...!)

Dank voor de reacties alvast!

Friendzon?

Totaal aantal stemmen: 29

Yep, clearly. (3%)
Nope, ga d'r voor. (52%)
Tsja, hmmm, lastig lastig... (45%)
Klinkt goed VDD!

In het gebabbel over het wknd nog iets over andere mannen?

Ik denk echt dat ze je een leuke vent vindt, hoe leuk is alleen nog even afwachten
quote:dolphin74 schreef op 19 januari 2010 @ 16:23:

Klinkt goed VDD!

In het gebabbel over het wknd nog iets over andere mannen?

Ik denk echt dat ze je een leuke vent vindt, hoe leuk is alleen nog even afwachten

Nope, niet in de mail. Wellicht volgen die verhalen nog .

We shall see. Ik denk / hoop dat m'n uitnodiging om samen naar Up in the air te gaan wel al een beetje duidelijk maken dat ik haar wel erg leuk vind?
Whiehoeoeoeoeoe.......VDD, dat klinkt me toch een partij goed zeg!

Rooss, ik denk dat we samen moeten gaan eten hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
VDD> Analyseren... onzekerheid...vrouwenforums..

Euh ... is het gek dat ik me afvraag of je niet Gay bent ;)

Beetje dollen moet kunnen toch :P maar leuk dat ze gemaild heeft en nu willen we zaterdagavond wel een verslag over hoe het was....

ennuh tip : als meisje wordt je er onzeker van als je door een man naar de bios wordt gevraagd en hij probeert je niet te zoenen. (ik wel tenminste want de uitnodiging is codetaal voor ik vind je leuk). dat snapt zij ook wel. Dus;; zoenen..zoenen.. ;)
VDD, ik denk ook dat er zeker potentie in zit, kennelijk voelt ze zich ook erg goed bij jou en de initiatieven komen van beide kanten, dat is altijd goed.

Wat charmant ook van je dat je een escape voor haar inbouwt (en zelf zachtjes op je bek kunt gaan ), maar ik denk ook dat jullie die misschien helemaal niet nodig hebben. En als je haar net zo keurig benadert als je hier schrijft en ze ziet het niet zitten, dan zal ze je dat ook op een nette manier laten weten.

Maar ik zeg:

ZOENEN, ZOENEN, ZOENEN
Haha, Sanna, we denken hetzelfde
quote:sanna1 schreef op 19 januari 2010 @ 19:46:

VDD> Analyseren... onzekerheid...vrouwenforums..

Euh ... is het gek dat ik me afvraag of je niet Gay bent ;)

Beetje dollen moet kunnen toch :P maar leuk dat ze gemaild heeft en nu willen we zaterdagavond wel een verslag over hoe het was....

ennuh tip : als meisje wordt je er onzeker van als je door een man naar de bios wordt gevraagd en hij probeert je niet te zoenen. (ik wel tenminste want de uitnodiging is codetaal voor ik vind je leuk). dat snapt zij ook wel. Dus;; zoenen..zoenen.. ;)Hahahaha! Point taken. Ik vlieg zo weer terug naar mars.
Ah, ik ben eruit!

Hahaha, vraag haar even waar ze staat in dit plaatje :p
Beter een half motto....
VDD, héél veel plezier morgen! En succes natuurlijk. Ben zo benieuwd.... maar jij nog meer natuurlijk.
quote:dolphin74 schreef op 22 januari 2010 @ 20:48:

VDD, héél veel plezier morgen! En succes natuurlijk. Ben zo benieuwd.... maar jij nog meer natuurlijk.Hey, thanks! Vind het wel spannend worden...
Go for it, je kunt beter spijt hebben van dingen die je wel hebt gedaan dan spijt hebbben van dingen die je niet hebt gedaan!
Van die dingen

Een oogopslag, een lach kan heel wat lijken,

voor iemand die op zoek is naar wat meer

dan vriendschap, en 't gebruikelijk verkeer

van alle dag. Je gaat toch anders kijken.

Betekenissen die nog maar moeten blijken,

vooringevuld door een hoopvolle meneer

die toewerkt naar de juiste sfeer

om een lieve wens voorzichtig te bereiken.

De liefde laat zich vaak lastig kennen

voor hen die hard op zoek naar liefde zijn.

Hoe dan ook zal het nooit wennen

te moeten zien: het was maar schijn.

En toch, ik blijf graag voor de liefde rennen,

want hoeveel meer dan lief te hebben, is het mooier lief te zijn?
Dus?!
Houdt het gedicht in dat je voor Rooss en mij komt koken VDD?
'tis niks geworden?
Summertje!!

Vandiedingen...vertel...gooi het er maar uit..bij ons, vivadames. Je gedicht klinkt droef en hoopvol tegelijk.

Moet ik de peultjes alvast uit de vriezer halen??
quote:Summerdance schreef op 24 januari 2010 @ 01:00:

Houdt het gedicht in dat je voor Rooss en mij komt koken VDD?Deal
quote:Rooss4 schreef op 24 januari 2010 @ 01:09:

Summertje!!

Vandiedingen...vertel...gooi het er maar uit..bij ons, vivadames. Je gedicht klinkt droef en hoopvol tegelijk.

Moet ik de peultjes alvast uit de vriezer halen??

Topavond gehad, echt supergezellig. 't Hoge woord eruit, maar helaas helaas is ze voorzichtig aan de verbroken relatie met d'r ex weer aan het opwarmen. *zucht*

In elk geval heb ik nu duidelijkheid en ga ik vol gas m'n emigratieavonturen in gang zetten
He vervelend VDD. Las alleen maar mee, maar wil je even laten weten dat het jammer is dat het zo is gelopen.

De romanticus in mij hoopte op een happy ending.

Sterkte met koken voor de dames
Ik vreesde er al voor, ondanks al die romantische zielen hier

klote VDD
Oooo vandiedingen, toch onwijs jammer!!

Goed van je dat je je emigratieplannen uit de ijskast haalt.

Aan één kant wel goed dat je duidelijkheid hebt!!

Peultjes: check

varkenshaas: check

rijst: check

Bubbels: check!!

Nu de datum nog
VDD, wat onwijs jammer!

Had je eigenlijk wel een goeie afloop gegund...

Schrok je van je ontboezeming?

Of is jullie vriendschap sterk genoeg voor zulk soort gesprekken

Echt hoor, vind het moedig dat je het haar verteld hebt!

Maar om er nou gelijk voor te gaan emigreren
Klinkt lekker Rooss4!

(Maar goed, ik lust dan ook zowat alles! Hint hint )
Rooss,mag ik mijn varkenshaasje inwisselen voor er tournedo-tje?

Ik krijg bultjes van varkensvlees en dat staat dan weer zo raar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven