Gezondheid alle pijlers

Acute tandvleesontsteking

20-01-2010 20:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteravond heb ik ineens enorm veel pijn aan mijn tandvlees, kan mijn tandenborstel bijna niet meer verdragen.

Ik poets altijd goed, floss en stook tanden en ik heb (daardoor?) een schoon en goed gebit.

Al googelend kwam ik erachter dat ik ws acute tandvleesontsteking heb. De pijn in mijn giechel is echt niet te harden. Morgenochtend meteen bellen voor een afspraak dus.

Mijn vraag: heeft iemand dit ooit (ook) gehad en waaruit bestond de behandeling? Ik ben nieuwsgierig.

Alvast bedankt!
Takes a second for your life to change
Heb ook eens een fikse ontsteking gehad, wat erg veel pijn deed.

Van de tandarts toen een of ander spoelmiddel meegekregen, Tendo Waterstofperoxide heette dat geloof ik. Was een paar keer per dag gorgelen met dat spul, maar het hielp gelukkig wel.

Gelijk bellen morgen iid! Sterkte!
Hi, ik studeer toevallig voor mondhygieniste ...

Is het je gehele tandvlees >

heb je een harde tandenborstel ? veel mensen poetsen veel te hard en schuren daarmee hun tandvlees kapot.

Dat kan enorm gaan branden! Als je jezelf hierin herkent, een paar dagen heel zacht poetsen en minder poetsen.

Als het echt om een ontsteking gaat (wat ik me niet kan voorstellen omdat je het zo schoon houd.. ) krijg je vanzelf inderdaad waterstofperoxide mee van je tandarts..

Als het 1 plek betreft (bijv je verstandskies) dan kan de tandarts het ook even plaatselijk uitspoelen met waterstofp. dan is de pijn gelijk minder. sterkte
Hoi!

Bedankt voor jullie reacties!

Nee, ik heb juist een heel zachte tandenborstel en ik 'rag' mijn tanden ook niet schoon (vroeger wel en daardoor beschadigde tandvlees idd).

Mijn hele tandvlees is gevoelig, boven en onder en het voelt ook week aan (en het ziet er wittig uit, terwijl het normaal roze is). Ga vandaag dus maar bellen. Hoop dat peroxide helpt, anders desnoods een kuurtje antibio... had vannacht al nachtmerrie dat al mijn tanden eruit zouden vallen. Brrr.

Bedankt voor de tip. Zal laten weten hoe ik gevaren ben.
@ TO: Ben je toevallig een roker? In dat geval heb je bij mijn weten een grotere kans op tandvleesontstekingen.
.
.
Moet idd spoelen met chloorhexine (oid) en blijven poetsen/flossen/stoken. Volgens de tandarts is het een griepje of ander virus dat op deze weg naar buiten wil.

Nee, ik rook niet en zorg altijd voor goede mondhygiene, heb ook geen gaatjes-gebit ofzo.

Over 3 weken terug, ook weer voor de periodieke controle, dus hopelijk snel effect. Die cloorhexine werkt voor mijn gevoel nog voor geen meter, want sterf van de pijn in mijn giechel. Nou even doorbijten maar, denk ik.
idd. chloorhexide 0,12 genaamd Period-Aid rond de 7 euro bij de apotheker. Ik heb de afgelopen weken gebruikt omdat mijn verstandskies ging ontsteken, maakt het weer rustig in je mond. De kies is er inmiddels uit en ik zal morgen weer beginnen met chloorhexidine. Het brand niet want er zit geen alochol in, wel verkleurd het lichtelijk je tanden, maar dat is tijdelijk.

Oh ik lees dat je het al gebruikt, even doorzetten het zal binnen een paar dagen echt helpen. succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven