Wijze Lessen van Tante Forumster

20-01-2010 20:01 41 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
Echt waar. Ik wist het al, maar voel het door het forum nu ook echt 'Zoveel mensen, zoveel meningen'. en eigenlijk is dat een heel fijn inzicht, want dat betekent dat je het toch nooit helemaal goed kan doen. En dat scheelt een hoop stress.
quote:pippa2 schreef op 20 januari 2010 @ 20:01:

Geleerd: Mannen weten vaak ook niet wat ze willen! Blijf vooral jezelf! Niet alleen om alle cliché redenen, maar vooral ook omdat hij wel kan verkondigen dat hij X wil, maar vaak in de praktijk blijkt dat hij eigenlijk Y wil, of zelfs Z, of vandaag wel X, maar volgende week weer Y.

Oei... dat vind ik een linke... Draai het eens om: als jij aan je partner aangeeft Y te willen, en hij denkt bij zichzelf:"Bekijk het maar, volgende week wil ze toch weer wat anders!" hoe voel jij je dan?

Het is m.i. zeker niet verstandig om met alle winden mee te waaien, maar op voorhand wat je partner wil niet mee laten tellen "omdat hij toch volgende week weer wat anders wil" lijkt mij niet de weg naar het ultieme geluk zeg maar...

Zeker in het begin van een relatie lijkt het me wijs om af te gaan op wat je partner zègt, en niet op wat jij denkt dat hij bedoelt. Want hoe goed ken je elkaar nou helemaal? Aannames zitten er meestal faliekant naast.

Als je nou 10 jaar samen bent en dan weet van je partner dat die zo veranderlijk is als het weer, dan vind ik het een ander verhaal.

quote:Dus vooral to preserve your sanity, blijf je eigen spoor volgen, blijf je eigen waarden trouw blijf en je eigen interesses voeden.Zo heb je een sterke 'kern' die je kan helpen in tijden van twijfel, en die ook in goede tijden zeer aantrekkelijk maakt.En daar ben ik het dan weer wel volmondig mee eens!
Iets anders
Applaus..... je hebt het raadsel man bijna ontrafeld !
Aliquando et insanire lucundum est
"Geleerd: Mannen weten vaak ook niet wat ze willen! Blijf vooral jezelf! Niet alleen om alle cliché redenen, maar vooral ook omdat hij wel kan verkondigen dat hij X wil, maar vaak in de praktijk blijkt dat hij eigenlijk Y wil, of zelfs Z, of vandaag wel X, maar volgende week weer Y."

De mannen die ik tegenkom weten heel goed wat zij willen en waar zij voor staan. Bovendien vinden zij het prettig serieus genomen te worden en nemen zij ook anderen serieus.

Enfin, misschien kun je me uitleggen wat je bedoelt met "vooral jezelf blijven"?
Volgens mij is wat Babsjuh zegt dus dat je geen aannames moet doen. En dat lijkt mij een hele wijze les!
Mijn wijze raad is, slaap er eens een nachtje over. Je hoeft niet gelijk op alles te reageren..

Oja en als je wat wilt leren over mannen/vrouwen ga dan naar theater voorstelling vrouwen komen van venus, mannen komen van mars! Had al die boeken wel eens gelezen, maar was toch een leuke geheugen opfrisser Niet alles klopt, maar herkende toch wel veel (O:
Ik denk dat ik niet kan ontbreken in dit topic.

Mijn wijze les:

Trek niet aan een dood paard.. bedenk voor het trekken of er nog enig leven in zit, of dat je aan een dode herinnering trekt. Bovendien, een ziek paard kan je beter naar de dierenarts brengen, van trekken wordt hij ook niet veel beter,
Tante Snormel zegt: als hij niet de indruk wekt erg enthousiast te zijn, ga er dan ook niet aan lopen trekken. Een man die niet echt verliefd op je is, wordt dat zeker niet na een hoop zielige verhalen, tranen, serieuze gesprekken over "hoe het nou zit tussen ons" etc.

Tante Snormel heeft dat namelijk veel te vaak zelf gedaan en nee, het werkt echt niet

En Oom Snormel is inderdaad zo veranderlijk als wat, en vroeger liet ik me elke keer op de kast jagen als hij weer met een onmogelijk plan kwam, en nu weet ik inderdaad: laat maar even betijen. Maar goed, na 11 jaar samen mag ik dat zeggen
--
Als het in het begin niet werkt, werkt het gewoon niet.
Scheer niet alle mannen over 1 kam. Als je steeds op n 'foute' man valt kun je beter bij jezelf te rade gaan dan met n generaliserende vinger te wijzen.

Uiteraard gaat het andersom net zo goed op, verzuring/verbittering n.a.v. 1 ex from hell is zo zonde van wat n leuke man had kunnen zijn.
En haal je gevoel van eigenwaarde niet uit n man.
quote:tijgermeisje schreef op 20 januari 2010 @ 21:06:

En haal je gevoel van eigenwaarde niet uit n man.
Mannen snappen over het algemeen hinten niet. Wees dus duidelijk -letterlijk- in wat je wilt/verwacht/vindt. Dan zal hij er goed op reageren.

Stel geen vragen waar je het antwoord niet op wilt hebben.
quote:pippa2 schreef op 20 januari 2010 @ 20:59:

@ babsjuh & wuiles: het ging hier vooral om mannen die je net ontmoet, in de 'datingdagen', en het weerstaan van de neiging om te proberen te raden hoe hij wilt dat jij bent, en je daar vervolgens naar gaan vormen.

Ik kan me voorstellen dat het enigzins overkwam alsof je nooit rekening met elkaar moet houden, en dat is natuurlijk absoluut niet waar!

@Tante Snormel: wise words!

Die neiging heb ik niet, maar dat terzijde.

Ik blijf benieuwd naar de inhoud van de term "blijf vooral jezelf".
--
Als een man zegt niet toe te zijn aan een relatie, ís ie ook niet toe aan een relatie.. met jou.

Zoek niet, en gij zult vinden.
quote:pippa2 schreef op 20 januari 2010 @ 20:01:Geleerd: Mannen weten vaak ook niet wat ze willen! Blijf vooral jezelf! Niet alleen om alle cliché redenen, maar vooral ook omdat hij wel kan verkondigen dat hij X wil, maar vaak in de praktijk blijkt dat hij eigenlijk Y wil, of zelfs Z, of vandaag wel X, maar volgende week weer Y.

Ik denk dat Wuiles en jij een beetje langs elkaar heen praten. Jij bedoelt denk ik dat als hij zegt vooral op blond te vallen dat je dan niet je haar moet blonderen, want de volgende keer blijkt dat hij ook smoorverliefd op je kan worden als je bruin haar hebt.

En Wuiles bedoelt denk ik dat je hem gewoon moet geloven als hij zegt dat hij niet wil samenwonen, en niet moet doordrammen omdat je denkt "ik verander hem nog wel".

Kortom: geloof wat hij zegt, maar laat dat geen reden zijn om je anders voor te doen dan je bent,
--
De ideale vrouw is een bitch (being in to control herself)

Prachtig boek waar ik onwijs veel aan heb gehad. Paar mannelijke vrienden (single en bezette) hebben ook delen uit het boek gelezen en zeiden dat het idd zo werkt voor een man.
Haha, al op de middelbare school viel me op dat de leukste jongens vaak de grootste krengen als vriendinnetje hadden. Niet dat ik daar mijn conclusies uit getrokken heb, ik heb er lang over gedaan om een klein beetje bitchyness te ontwikkelen (nou ja, misschien denkt mijn omgeving daar anders over )
quote:pippa2 schreef op 20 januari 2010 @ 22:07:

Okee: voorbeeld.

Ik ben een meisje met latente hippie-neigingen, ik heb allerlei maffe vrienden, houd van tweedehands dingen, ben absoluut niet carriere-gericht en heb een issue'tje her en der.

Nu ben ik net begonnen te 'scharrelen' met een soort Jort Kelder-kloon, met bijbehorende levensstijl, instellingen, meningen en uitspraken.

However, ik vind hem wel heel leuk, en we hebben het erg gezellig samen.

Dan kom je in de ik-wil-hem-best-graag-houden zone, maar met de realisatie dat jullie wel heel verschillend zijn, en dat hij misschien af zou kunnen knappen op hoezeer jij niet in zijn straatje past.

De kunst is dan om NIET toe te geven aan de neiging om te proberen meer als hem te worden, en 'daardoor' (uhu) hem bij je te houden.

NATUURLIJK werkt dat niet, maar het is wel een veel voorkomende neiging die enkele vrouwen met mij vast wel herkennen.

Dat bedoel ik in deze met jezelf blijven.(verder is het natuurlijk een even uitgewoonde en over-gebruikte term als 'respect').Leuk beschreven en helemaal waar.
Oké dan tante, mijn les.

Even denken. Want het zijn er velen geweest, maar wat is de belangrijkste?

Ja, deze toch wel;

Als het goed zit, zit het goed, voelt het goed, is het goed. En dan hoef je niet te proberen om iets af te dwingen, want dan is het er al. Geef de ander tijd en ruimte om zichzelf te zijn, want daar ben je immers op gevallen. Zo niet, laat het dan los.
quote:Babsjuh schreef op 20 januari 2010 @ 20:09:

[...]

Zeker in het begin van een relatie lijkt het me wijs om af te gaan op wat je partner zègt, en niet op wat jij denkt dat hij bedoelt. Want hoe goed ken je elkaar nou helemaal? Aannames zitten er meestal faliekant naast.

Afgaan op wat de ander zegt? Bij afwijzing, afhouden door een nieuwerT ja. Verder moet je op de daden letten. Woorden kunnen mooi zijn, maar hoe zijn de daden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven