Werk & Studie alle pijlers

Salaris Informatie

21-01-2010 00:18 33 berichten
Hallo allemaal ik sinds kort werk ik een kleding een wat duurdere kleding winkel, ik ben zelf 21 jaar oud, werk 28 uur per week.. maar toen ik mijn loon specificatie had gelezen staat er 730 euro brutto.. wat mij wel heel erg weinig lijkt voor iemand die bijna 30 uur werkt, vind ik het wel erg weinig weet iemand of dit wel klopt.. want ik vind het wel grappig als ik een jongentje van 16 moet vergelijken dan heeft hij even veel geld als mij?.. ik denk dat hier iets niet klopt maar ik kan me ook vergissen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier iets aan...

http://home.szw.nl/index. ... ctype_id=6&link_id=180842

Daar staat een overzicht van het minimumloon per leeftijd. Als je daar op af gaat, dan denk ik haast wel dat je bruto loon klopt.
Heb zelf in een kledingzaak gewerkt, en denk dat het wel aardig klopt. Detailhandel minimum loon ligt nu eenmaal vrij laag.

weet je wat je uurloon is?
Wat ik dan niet begrijp waarom is het een minimum loon als ik al vrij veel ervaring heb ??????
Omdat je beroerd onderhandeld hebt?

Of wilde je zeggen dat je helemaal geen salaris onderhandeling hebt gevoerd? Tja...
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 januari 2010 @ 00:37:

Omdat je beroerd onderhandeld hebt?

Of wilde je zeggen dat je helemaal geen salaris onderhandeling hebt gevoerd? Tja...Begrijp ik ook wel maar dat leek me gewoon een beetje onbeleefd maar ik vond wel dat het tenminste 800 brutto kon zijn.
Salarisonderhandelingen zijn niet onbeleefd maar zakelijk, dat merk je nu op de pijnlijke manier.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 januari 2010 @ 00:40:

Salarisonderhandelingen zijn niet onbeleefd maar zakelijk, dat merk je nu op de pijnlijke manier.Ik heb nu wel het idee dat ik een beetje belazerd, ben ik bedoel.. mag er daar wat van worden gezegd op je werk? want kom op zeg het is wel erg weinig kon op z'n minst.. 800 brutto zijn.. mja enige tips of iets? of ben ik de pineut nu
Vaak maakt het voor een winkel niet zoveel uit hoeveel ervaring je hebt m.b.t loon. Je beging met minimumloon, en elk jaar dat je in die winkel werkt krijgt je er wat bij (als ze volgens cao werken)

Tenzij je natuurlijk goede afspraken maakt over een hoger loon ivm ervaring.. dan zullen ze hoger beginnen.

Waarom zouden ze jou meer dan het minimumloon betalen als ze daar recht toe hebben en jij er niet om vraagt?

Onderhandelen over het loon is heel gewoon hoor, maar nu waarschijnlijk te laat.

edit:

belazerd ben je niet, tenzij je onder het minimum loon betaald krijgt, maar dat is niet het geval volgens mij met dit bedrag. Je hebt eerder jezelf belazerd door niet te vragen wat je betaalt zou gaan krijgen. (ik zou dat willen weten voor ik ergens begin)

Je hebt het trouwens over een 'wat duurdere winkel' maar dat maakt voor het minimum loon helemaal niks uit.
quote:Siepel schreef op 21 januari 2010 @ 00:42:

Vaak maakt het voor een winkel niet zoveel uit hoeveel ervaring je hebt m.b.t loon. Je beging met minimumloon, en elk jaar dat je in die winkel werkt krijgt je er wat bij (als ze volgens cao werken)

Tenzij je natuurlijk goede afspraken maakt over een hoger loon ivm ervaring.. dan zullen ze hoger beginnen.

Waarom zouden ze jou meer dan het minimumloon betalen als ze daar recht toe hebben en jij er niet om vraagt?

Onderhandelen over het loon is heel gewoon hoor, maar nu waarschijnlijk te laat.Maar goed ik denk ook al dat ik onderhandeld heb da het niet veel zou schelen bovendien.. kan die gene ook wel gelijk hebben want ik ben er nieuw.. en ken heel hun manier van werken nog niet helemaal.. maar goed ik hoop niet dat iemand nuv an 17 die er ook werkt even veel verdient.. anders zou dat wel erg k*t zijn.
quote:Ninolino schreef op 21 januari 2010 @ 00:44:

[...]

Maar goed ik denk ook al dat ik onderhandeld heb da het niet veel zou schelen bovendien.. kan die gene ook wel gelijk hebben want ik ben er nieuw.. en ken heel hun manier van werken nog niet helemaal.. maar goed ik hoop niet dat iemand nuv an 17 die er ook werkt even veel verdient.. anders zou dat wel erg k*t zijn.Het minimum loon voor iemand van 17 ligt nog veel lager. Elk jaar dat je ouder wordt komt er wat bij, en t/m 22 zijn dat geen drastische stijgingen maar vanaf 23 wordt het aardig meer.
Het spijt me, maar jij hebt dit LATEN gebeuren, daar kun je nu bijznder weinig meer aan doen. Het enige wat je kunt proberen is met hangende pootjes naar je werkgever gaan, aangeven dat je vanwege je ervaring andere verwachtingen hebt en vragen of er afspraken mogelijk zijn over een mogelijke loonsverhoging na (bijvoorbeeld) 6 maanden, waarin blijkt dat je goed presteert.

Verder? Door solliciteren en de volgende keer niet zo dom meer zijn niet te onderhandelen over salaris.
quote:Siepel schreef op 21 januari 2010 @ 00:46:

[...]

Het minimum loon voor iemand van 17 ligt nog veel lager. Elk jaar dat je ouder wordt komt er wat bij, en t/m 22 zijn dat geen drastische stijgingen maar vanaf 23 wordt het aardig meer.Maar ik heb zelf ook net lopen uitrekenen eigenlijk klopt wel voor iemand die 28 uur werkt dat die 730 nog wat verdient en ja je moet dan wel lang werken in een zelfde bedrijf om meer geld te verdienen? ik word in april 22.. denk dat het dan 150 euro meer zal worden.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 januari 2010 @ 00:47:

Het spijt me, maar jij hebt dit LATEN gebeuren, daar kun je nu bijznder weinig meer aan doen. Het enige wat je kunt proberen is met hangende pootjes naar je werkgever gaan, aangeven dat je vanwege je ervaring andere verwachtingen hebt en vragen of er afspraken mogelijk zijn over een mogelijke loonsverhoging na (bijvoorbeeld) 6 maanden, waarin blijkt dat je goed presteert.

Verder? Door solliciteren en de volgende keer niet zo dom meer zijn niet te onderhandelen over salaris.Waar slaat dat op ik ben DOM?
quote:Ninolino schreef op 21 januari 2010 @ 00:48:

[...]

Maar ik heb zelf ook net lopen uitrekenen eigenlijk klopt wel voor iemand die 28 uur werkt dat die 730 nog wat verdient en ja je moet dan wel lang werken in een zelfde bedrijf om meer geld te verdienen? ik word in april 22.. denk dat het dan 150 euro meer zal worden.

Je loon zal omhoog gaan als je 22 bent, en als ze volgens de cao werken zal het ook omhoog gaan als je een jaar bij het bedrijf werkt.

Ik zie overig nergens dat ze je dom noemt.

edit: laat maar zie het al
Nee, je hebt iets doms gedaan. Iets wat gevolgen heeft voor je maandelijks inkomen en je de volgende keer waarschijnlijk niet meer zult doen: nalaten te (proberen te) onderhandelen over je salaris.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 januari 2010 @ 00:51:

Nee, je hebt iets doms gedaan. Iets wat gevolgen heeft voor je maandelijks inkomen en je de volgende keer waarschijnlijk niet meer zult doen: nalaten te (proberen te) onderhandelen over je salaris.Weet je probleem is ik ben gewoon beleefd en een aardig persoon dus ik vond het eigenlijk een beetje raar om het te vragen, want laten w enou eerlijk zijn in deze tijd werk hebben .. moet je al mee tevreden zijn maar het maakt zowiezo niet uit joh ik ben in april 22.. dus ik zag dat ik dan 720 euro netto ga verdienen op basis van 28 uur.
Voor de volgende keer: Onderhandelen over een salaris is normaal. Nee heb je, meer is mogelijk. Op het moment dat er niets wordt genoemd kun je vragen naar een salarisindicatie. Als men dan weer minimumloon biedt (dus zoek van te voren uit wat dat is!) kun je aangeven dat je gezien je X jaar ervaring eerder dacht aan een salaris Y. Ik weet niet precies wat gangbaar is in jouw tak van sport, maar 50 euro meer bruto per jaar ervaring (bovenop het minimum loon) lijkt me op jouw leeftijd zeker niet gek.

Kijk dit is niet alleen nu belangrijk, maar ook voor je pensioensopbouw en je toekomstige salaris!
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 januari 2010 @ 01:00:

Voor de volgende keer: Onderhandelen over een salaris is normaal. Nee heb je, meer is mogelijk. Op het moment dat er niets wordt genoemd kun je vragen naar een salarisindicatie. Als men dan weer minimumloon biedt (dus zoek van te voren uit wat dat is!) kun je aangeven dat je gezien je X jaar ervaring eerder dacht aan een salaris Y. Ik weet niet precies wat gangbaar is in jouw tak van sport, maar 50 euro meer bruto per jaar ervaring (bovenop het minimum loon) lijkt me op jouw leeftijd zeker niet gek.

Kijk dit is niet alleen nu belangrijk, maar ook voor je pensioensopbouw en je toekomstige salaris!Dat is allemaal wel mooi en duidelijk uitgelegd zal ik volgende keer mee rekening houden, maar ik studeer zelf nog als BBL-er dus ga heus niet hier niet aan mijn pensioen werken :P. Maar ja zodra ik 22 ben ben ik er wel tevreden mee.thanks
Ehm... dan is het weer anders, een leerervaringsplek is niet een baan (of in ieder geval niet precies hetzelfde) Daar weet ik het fijne niet van. Kom morgen nog eens terug dan zullen er vast ook wel wat P&O mensen reageren die hier meer van af weten!
BBL is een leer- werkplek maar wel een baan met hetzelfde contract als een 'gewone' medewerker.

Wat voor opleiding doe je? Detailhandel? Dan zul je waarschijnlijk ook nog wel wat krijgen over loon etc. Heb ik in ieder geval wel gehad!
Los van het feit of het een leer-werk plek is of niet. Hoe kun je ergens gaan werken zonder te vragen wat je gaat verdienen. Ik neem aan dat je een contract hebt ondertekend? Onderhandelen is heel normaal en is totaal niet onbeleefd. Doe je dat niet dan blijf je de rest van je leven op minimum loon werken. De meeste bazen zullen niet uit zichzelf een heel hoog salaris bieden.
Die 150 meer als je 22 wordt zal vast ook een bruto-bedrag zijn maar dat wist je wel denk ik?
Is BBL tegenwoordig ook studeren?
Zo lekker denigrerend Stoeptegel. Waarom zou je het geen studeren mogen noemen..het is niet zo dat het aangewaaid komt toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven