Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Kodak even een vraagje,

Hoe zijn de campground bij jullie in de buurt. Welke zijn schoon en niet te druk?

sfo-vrouw wil graag naar mcarther-burney falls en vanaf daar de trips maken dus ja ik weet het even niet.
Ja dat klopt er is een pagina die het weer geeft .

http://www.nps.gov/lavo/

Want ik geloof dat manzanita lake campground dicht gaat na labor day.
De burney falls ook een echte aanrader. Je vrouw weet ook wel waar ze heen wil. Maar allemaal te doen in een paar dagen tijd het is hier allemal dicht bij . By the way ik woon in Redding

http://www.parks.ca.gov/?page_id=455

Je kunt even informeren of er plaast is,maar denk het wel omdat de scholen al weer begonnen zijn en jullie toch pas volgende week gaan na Labor day .
De campgrounds zijn behoorlijk schoon. Vooral de state camp grounds die worden netjes bijgehouden.

http://www.burneychamber.com/camping.html
mcarther-burney falls heeft inderdaad genoeg plek en sfo-vrouw heeft haar hele leven al gekampeerd vandaar deze plek. We hebben er inderdaad ook bewust voor gekozen om volgend weekend te gaan nu de scholen weer zijn begonnen.

We merken het hier direct in de Bay dat het verkeer weer flink is toegenomen.
Ja in de bay is het altijd drukker dan hier. En ach je moet maar zo denken als je richting LA gaat dan is het nog drukker. Je zal zien als je volgende week nar het noorden vertrekt dat het rustiger is . Het was vandaag wat druk op de I-5maar dat komt omdat het lang weekend is.Normaal gesproken zijn de weekenden wat rustiger. Geniet ervan als je vrouw er al geweest is dan zal ze je de mooiste plekjes laten zien,dat weet ik zeker.
Inderdaad het is hier niet zo druk als in LA maar voormij doen toch wel veel.

Woon zelf net buiten de drukte en dat is meteen wel weer een plus punt.

Heb diverse keren al de Interstate 5 naar Portland gereden en moet zeggen dat ik altijd geniet als ik langs Shasta kom.
Moviveau hoever ben je met je plannen? Ben je al wat wijzer geworden in welk gedeelte je eventueel zou willen wonen en haalbaar is voor je?

Wat voor een werk je eventueel zou willen doen?
Net even de Kodak-SFO dialoog gelezen... hehe cool.... 2 ouwe rotten over National Parks..

Er zijn er ook zoveeel dan wil je na een dikke keus niet de verkeerde maken en net een prachtig gebied voorbij rijden en dan in een mindere variant terecht komen. Met een maand onderweg kun jeje dat natuurlijk niet veroorloven...

Ik zie mezelf wel eindigen in Utah, Arizona, California of ergens daaromheen.. I should be soooooo lucky!!!!

Maar eerst zijn al mijn pijlen gericht op APRIL en mijn rondcrossmaand. Daarna begint het sparen opnieuw voor een langer verblijf.

Ondertussen wordt mijn contract hiero ook weer verlengd wat betekent dat ik weer meer ga verdienen en gemakkelijker die APRIL vrij kan nemen voor mijn holiday.

Ik ben projectbegeleider in het welzijnsleven... begeleid mensen die weer aan de slag willen/moeten bij het werk en eventuele uitstroom naar regulier werk. We hebben verschillende horeca en schoonmaak projecten waar ze aan de slag kunnen. Hiervoor heb ik 10 jaar in een hotel gewerkt en zou dat ook weer erg graag gaan doen... En natuurlijk ooit mijn eigen B&B of motel of campground of hotelske.... groeien er in California of Arizona ook dollartrees??? Heeft iemand daar ervaring mee???
Mmm Dollartrees, nee die heb ik nog niet gevonden.

Mischien bij Mt Shasta?

Een B&B zal mij ook wel passen echter de laatste kid is hier net naar College en dan weet je wat dat kan betekenen, kassa. Dus we blijven dan ook maar eens extra uurtjes draaien.

Op het moment heb ik weer Nederlandse vrienden opbezoek dus mocht ik niet zo vaak reageren dan weet je waarvan dit komt.
Movi dollartrees ik ga dit weekend hiken en zal kijken of ik er hier eentje kan vinden voor je :-)

Maar zover ben ik er nog geen tegen gekomen.

Ik werk voor mezelf en heb het fortune niet veel te hoeven werken omdat we ons geld goed geinvesteerd hebben en dus dar elke maand de vruchten nu van plukken.En nee we zijn nog niet oud. Ik ben 42 en mijn man 40 dus dat is lekker als je gewoon wat keuzes kan maken zonder echt veel er voor te hoeven doen. Ik weet dat we bevooroordeeld zijn.Zeker ook om hier te wonen en van de natuur kunnen genieten.

Heerlijk SFO om je Nederlandse vrienden op visite te hebben. Vandaar dat je erop uit gaat en ze de mooie omgevingen te laten zien. Zijn ze al vaker geweest? Mijn vriendin komt bijna elke twee jaar en die is hier niet meer weg te slaan en kijkt nog steeds haar ogen uit. Geniet ervan.
Een goedenmorgen Kodak, nog even een reactie voordat ik weer met min hobby begin. Dit zijn inderdaad vrienden die hier steeds terugkomen sinds dat ik hier woon. Ze vinden het gezellig, genieten altijd van de omgeving en gaan na 10 dagen met een huurauto richting Atlanta met de diverse stops natuurlijk. Probeer elk jaar een paar dagen tijd vrij te maken zodat ik wat met ze kan ondernemen, vandaar nu Burney Falls.

Sfo-vrouw kreeg vanmorgen te horen dat er overstaffing was in het ziekenhuis dus die kan nu met hen optrekken.

Tijd om de kar aan te trappen.
Goedenmorgen allemaal

Goh wat was het hier gisteren een mooi dag 33 graden.Heerlijk windje en vandaag gaan we weer gewoon naar 42/45 graden. De meeste zullen denken :"goh wat heet". Maar dat is het weer hier in de zomers.Airco is hier en must als je wil overleven.

Overstaffing in the hospital. Komt dan nu erg mooi uit voor je vrouw. Ik hoop alleen niet dat ze ontslagen is. Zodat ze nog terug kan nadat de vrienden zijn gegaan .

Vandaag komen ze voor de zoveelste keer de kabels nakijken (charter) omdat het internet er steeds uitvliegt. Ik heb het idee dat ze het zelf niet echt weten wat er aan de hand is . Dit is nu al zo lang een probleem hier.

Ik las gisteren ook in een nederlandse krant dat ze bij tilburg een grote Mall willen bouwen. Het zou open moeten zijn in 2011. Zal zoiets lopen in nederland ? Ik zou eerder denken aan een super wallmart inplaats van een mall. Maar goed wie weet loopt het wel. Ik ga even joggen nu is het nog lekker en is er niet veel in het park. Het is nog lekker vroeg kwart over zes.Ik hou van vroeg op staan zodat ik mijn jog erin kan krijgen omdat het overdag natuurlijk veel te heet is See you all later .
SFO

Even een kleine update .Zat net het nieuws te kijken en er is een fire at moonlight Wildland.

Hier is en webpage die je op de hoogte houd . Het is bij lassen vandaar dat ik het even meld aan je .

http://inciweb.org/incident/978/
Hartelijk dank Kodak voor de snelle update.

Dacht laat ik nog even het forum checken voordat ik ga maffen.

Pfffffffff, gelukkig nog maar een dagje werken.
SFO Nog 1 dag werken en je hebt wat vrij .Geniet ervan.

Nou charter is geweest en nu maar hopen dat alles verholpen is .Ik ben namelijk erg gesteld op mijn Internet.

Movi dat zijn moiie staten waar je eventueel zou willen wonen. Ik hoop dat je alles voor elkaar krijgt en bedenk aan alle papierwerk en wachten komt ook een eind.Elke dag kom je een stapje dichterbij.

En er zijn overal leuke hotelletjes en B&B te vinden. Kijk wel uit met een hotellletje dat er niet teveel hookers komen want dan heb je de hele nacht geen rust . Meestal worden er wat reviews weergegeven op websites over hotels.

Milous ga je ooit nog terug naar nederland ?

Theo het zal niet echt heel makkelijk worden om werk te vinden voor een half jaar . Vaak wordt je uitgenodigd door bedrijven etc.

Nou even lekker joggen voordat het weer heet wordt vandaag .
Haha ja thanx... hookers zitten we niet echt op te wachten...

hostels.com heeft ook wel leuke plekkies zag ik zowiezo zooooveeeeel keus ...

Ik moet ook nog een keer de earthships uitchecken in Taos New Mexico...daar komen we nu denk ik niet aan toe dus dat moet nog even wachten...

echt gave bouwsels zeg....

goed jog ze en have a good day.

mo
Hallo, ik woon ruim drie en half jaar in Oregon. Het bevalt me hier prima..ik woon hier trouwens met mijn Nederlandse man en twee kinderen, de kans is vrij groot dat wij ons hier voorgoed gaan vestigen. Wij hebben hier ook nog steeds prachtig weer en volgens de berichten blijft het de komende week ook zo. Vreemd om te lezen dat sommige mensen in Nederland al de kachel aan hebben..Ik weet eigenlijk niet of ik terug kan lezen op de vorige pagina..dus ik weet eigenlijk niet waar moviveau nu woont..
Hallo margje waar woon je in Oregon als ik vragen mag,. En hoe ben je zo verzeild geraakt in Oregon. Heelrijk geen sales tax daar en kwam er graag vooral bij de Mckenzie river en in Bend en Sisters.En ben ook wel in Beaverton geweest daar zit een hollands winkeltje.Had goede kenissen in Portland en heb nog vrienden in Eugene wonen waar we nog weleens komen.

Welcome op het Amerika topic. Ik vind het heel leuk dat er meerdere mensen vanuit USA schrijven. Zelf woon ik in Redding california.
Wij zijn hier gekomen door het werk van mijn man. Voor mij is het heel normaal dat we dus geen tax betalen, we wonen tegen de grens van washington en daar moet je dat wel weer betalen..maar ik hoef gelukkig niet vaak te rekenen. Ik heb net even gekeken waar Redding precies ligt en volgens mij mogen jullie niet klagen. Wij wonen in Portland, wij wonen ongeveer op zo'n tien minuten rijden van het Nederlandse winkeltje vandaan. Altijd wel handig als je ineens trek in drop krijgt.

Jij bent hier wel op heel leuke manier gekomen:))

In bend en Sisters zijn wij ook wel ook wel geweest..in het vervolg kom ik terug met de naam bloemetje. Het is niet dat ik met meerdere namen op het forum zwerf maar ik ben een beetje op margje uit gekeken..en wil herkenning voorkomen.
Het bericht hier boven is dus van Margje.
Nee wij mogen zeker niet klagen waar we wonen. En we zijn hier echt op onze plek. Dat is zeker. Er moet veel gebeuren wil ik nog verhuizen. wat leuk dat jullie de kans gekregen hebben om hier te wonen en werken. En zo te horen zie jij je ook helemaal vestigen in USA..Ik heb mijn nederlandse paspoort al opgegevn dat is zeker.Alhoewel we natuurlijk nog weleens op bezoek gaan in nederland. Maar wonen zal ik er nooit meer willen of kunnen denk ik. Ik ben al zo lang weg en iedere keer als ik weer terug ga dan zijn er zoveel dingen verandert. Fijne avond wij gaan een filmpje pikken.
Mmm Portland,

De stad met de heerlijke biertjes, welkom op de topic.

Ik heb inderdaad het werk erop zitten, een dagje troubleshoten bij diverse klanten. Ben bekaf en geniet nu even van een Baco met mijn Nederlandse gasten, nog effe de Hot Tub in en dan hups het bed in.
Welkom Bloemetje!!!!

Wie weet hebben we strax mensen "in alle staten"....

Ikzelf woon nog in NL enben druk bezig met mijn trip te plannen voor april ...

I know duurt nog wel even maar de voorpret is ook al megaheerlijk...

Ooit wil ik me ook gaan vestigen in de States vandaar dat ik ook al rondkruip op dit forum...stiekum meegenieten van jullie verhalen en me verheerlijken bij het toekomstbeeld in mijn hoofd.

het weer is hier inderdaad $%#*%*^(*(*
Het weer is op dit moment ook een stuk minder in de Bay Area, de FOG is weer even terug tot in de Valley's. Aangenaam als je moet werken maar dat is dan ook het enige plus punt. Nee ben blij dat we vandaag richting Redding rijden en dan vervolgens lekker een weekend in Burney Falls gaan kamperen. Heb dan ook eindelijk tijd om mijn boek uit te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven