Tilburg subsidie Marokkanen om naar de Efteling te gaan

22-01-2010 01:09 129 berichten
Alle reacties Link kopieren

Marokkanen gesubsidieerd naar de Efteling

TILBURG - Honderdtwintig Marokkanen die naar de Efteling gaan, dertig Marokkaanse vrouwen die elke maand een sauna in Waalwijk bezoeken en Marokkaanse moeders die in Brussel de band met hun kind bevorderen. Dit alles met subsidie van de gemeente Tilburg...

Volgens de Tilburgse afdeling van Trots Op Nederland zijn dit enkele 'zeer schokkende' resultaten uit een onderzoek naar gemeentelijke subsidies, meldt de krant De Tilburgse Koerier.

Zaalvoetbal

Volgens Trots Op Nederland heeft de Marokkaanse stichting Tilburg (MAST) in 2008 63.000 subsidie gekregen en uit die subsidiepot worden de uitjes betaald. Naast de excursies zou er 1.100 euro subsidie zijn verstrekt om zes Marokkaanse zaalvoetbalteams tegen elkaar te laten voetballen. Volgens lijsttrekker Joost van Puijenbroek is dat 'onzinnig'. "Omdat de Marokkaanse teams alleen tegen elkaar spelen, bevordert dit de integratie niet."

Waarderingssubsidie

Trots op Nederland Tilburg begon in juni vorig jaar met het onderzoek. Hierbij heeft de werkgroep zich met name gericht op integratie, cultuur en milieu. Volgens de werkgroep van Trots Op Nederland is de subsidie voor 2009 begroot op 84.500 euro, een stijging van ruim 30 procent, terwijl er geen sprake zou zijn van een duidelijke uitbreiding van activiteiten.

Een woordvoerder van de gemeente zegt dat het bij het bedrag van 63.000 euro om een waarderingssubsidie ging. Dat wil zeggen dat MAST zelf mag bepalen wat zij met het geld doet.

owwwwwwwwww een waarderingssubsidie , ik denk dat er heel wat Nederlandse kindjes ook weleens gewaardeerd willen worden van alleenstaande moeders die dat niet kunnen betalen,

het is ook wel een eerste levensbehoefte ook als Marokkaan zijnde he dat je naar de Efteling gaat.

Naar de sauna gaan is ook van essentieel belang.

Ik ben benieuwd hoe dit nu weer goedgepraat wordt door politiek correcte geitenwollensokken.

Komt u maar.
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in de Efteling.

Ook al kreeg ik geld toe, dan zou ik nog niet naar dat vreselijke oord gaan.
.
quote:IlikeFormentera schreef op 22 januari 2010 @ 18:53:

[...]

Dan ga maar alvast in therapie want je wilt je dochtertje dat plezier op termijn toch niet onthouden?

En waarom zou ik daarvoor in therapie moeten gaan oh,grote wijze?

Zijn genoeg andere leuke dingen die ik met m'n dochter kan doen en als ze perse Efteling wil is papa er ook nog en anders haar allerliefste tantes en nichten, ooms en neven.
.
.
De Efteling is geen flikker aan.
quote:IlikeFormentera schreef op 22 januari 2010 @ 19:45:

[...]

Als je spreekt in termen van "nog niet dood gevonden willen worden" of "zelfs met geld toe ga ik er niet heen" dan doe je voorkomen alsof dat een verschrikkelijk traumatische gebeurtenis voor jou moet zijn om daar naar toe te gaan. Als dat zo is ben je rijp voor therapie. Of je bent een enorme dramaqueen, dat kan ook nog.

Je moet niet zoveel invullen voor anderen.

En om een en ander voor je te verhelderen: dat zijn uitdrukkingen om aan te geven hoe je over iets denkt.

Dat traumatische bedenk je er zelf bij, maar hey what's new
quote:Zoey_ schreef op 22 januari 2010 @ 19:45:

De Efteling is geen flikker aan. Je bent getraumatiseerd en anders heb je op z'n minst iets met homo's.
quote:iris1969 schreef op 22 januari 2010 @ 18:38:

Laat ik nu toevallig in een achterstandswijk werken en je raadt het al wie het merendeel van mijn HALT-klantjes zijn, juist ja.Laat mij raden: De kinderen van degenen die in die achterstandswijk wonen? En? Kan ik doorgaan voor de duizend euro vraag
Goh wat ben jij materialistisch, Jaap.
Ik wil best naar de Efteling op de dag dat al die Marokkanen gaan. Is er lekker veel politie, en ik geil ontzettend op mannen in uniform.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Zoey_ schreef op 22 januari 2010 @ 21:07:

Goh wat ben jij materialistisch, Jaap.Als ik win, gaat de opbrengst naar Haïti!
VC, langs gaan bij een politieschool een idee?

Of langs bij de marinebasis, vind ik persoonlijk smakelijker want vaker gespierd.
quote:Very Cherry schreef op 22 januari 2010 @ 21:09:

(..)ik geil ontzettend op mannen in uniform.Kun je beter naar de vlootdagen in Den Helder, of de Taptoe als die terugkeert naar Breda.
quote:jaap schreef op 22 januari 2010 @ 21:13:

[...]

Taptoe als die terugkeert naar Breda.
quote:Donna schreef op 22 januari 2010 @ 21:12:

VC, langs gaan bij een politieschool een idee?

O? En hoezo mag ik nu ineens niet meer naar de Efteling? Laat mij lekker naar de Efteling gaan op die Marokkanen-dag.

Ik hoef geen subsidie hoor, ik werk gewoon
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Oh, je wil dus ook naar de EftHELing voor de fun?

Kdacht dat je alleen lekkere mannen in uniform wilde spotten.

Soepsidie is overigens alleen voor de Marokkanen.
VC, ben je al eens naar Delfsail geweest ?

Lekker spul in uniform, als ze te jong zijn neem je er gewoon twee.

Plaatje lukt niet ? Zal wel komen omdat het van een officiële fotograaf is.
De subsidie word NIET gebruikt waarvoor het bedoeld is: de integratie van in dit geval Marokanen. Integreren doe je niet in de sauna of efteling met je eigen clubje volgens mij. Integreren is de taal en een vak leren.

Ik vind sowieso dat ondanks de bezuinigingen in den haag er nog veel te veel met subsidie gestrooid word, of het nu voor allochtonenorganisaties is of voor kunstenaars of sportclubjes. of het vervoeren van allochtonen naar hun integratietraject terwijl ze ook kunnen fietsen of met de bus. Het kan in deze tijden allemaal wel minder vind ik.

In mijn woonplaats word nu even E 20.000,-- uitgegeven om een beeld van een bronzen stier te maken en op een rotonde te plaatsen. Je reinste waanzin en geldverspillerij in deze tijden. En daarom krijgen bejaarden geen koekje meer bij de koffie bijvoorbeeld. Van dat geld kunnen ze veel nuttigere dingen doen, onze bejaarden die het land na de oorlog hebben opgebouwd een goed laatste periode in hun leven te geven.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Inderdaad, stuur dat geld naar de zorg en het onderwijs.
Links zorgt voor de tweedeling in deze maatschapij niet rechts. Links knuffelt allochtonen, krakers en criminelen. Owee als je je eigen huis verdedigt tegen een inbreker ben jij degene die word opgepakt omdat de linkse rechters vinden dat je die arme inbreker niet had mogen meppen bijvoorbeeld.

Links vind het blijkbaar goed dat krakers zomaar een pand in mogen dringen en dat de eigenaar hen er niet uit mag zetten en zelf word opgepakt.

Links heeft de afgelopen decenia de allochtonen geknuffeld door ze niet te laten inburgeren en alles wat ze deden met de mantel der liefde te bedekken.

De linkse ach "die arme crimineel, er schuilt vast en zeker nog wel een goed mens in hem" gezever. Jaja, de meeste keren na hun straf weer net zo hard de criminaliteit weer in.

Ik ben die geitenwollensokkenmentaliteit van links nogal zat. Goed rechts zal ook zo zijn niet leuke kanten hebben maar links heeft vanaf de jaren 60/70 met hun softe politiek veel kapot gemaakt hier: overbevolking, intergratieproblemen, te lage en softe straffen, te veel geld verspild aan milieuonzin terwijl het allemaal mee bleek te vallen enzovoort.

Voor alle duidelijkheid, ik wil geen reclame maken voor rechts, ieder moet voor zich weten waar men op stemt. Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen in 2011. Mischien is tegen die tijd Balkenende en co eindelijk eens wakker geworden??
mutsje78 wijzigde dit bericht op 22-01-2010 23:23
Reden: Was nog niet klaar.
% gewijzigd
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:Mutsje78 schreef op 22 januari 2010 @ 23:21:

Links zorgt voor de tweedeling in deze maatschapij niet rechts. Links knuffelt allochtonen, krakers en criminelen. Owee als je je eigen huis verdedigt tegen een inbreker ben jij degene die word opgepakt omdat de linkse rechters vinden dat je die arme inbreker niet had mogen meppen bijvoorbeeld.

Links vind het blijkbaar goed dat krakers zomaar een pand in mogen dringen en dat de eigenaar hen er niet uit mag zetten en zelf word opgepakt.

Met een beetje nuance....:) Er zijn panden die echt jaren staan te verpauperen, en dat terwijl er woningnood is en er veel gezinnen in opvang voor daklozen zitten. Dat vind ik van de zotte.

Waarom is die eigenaar opgepakt? Ik ken dat verhaal niet.

Links heeft de afgelopen decenia de allochtonen geknuffeld door ze niet te laten inburgeren en alles wat ze deden met de mantel der liefde te bedekken.

Dat er van veel nieuwkomers van buitenaf loketslaven zijn gemaakt is zeker niet goed geweest. Maar laten we dat dan op een positieve manier oplossen.

De linkse ach "die arme crimineel, er schuilt vast en zeker nog wel een goed mens in hem" gezever. Jaja, de meeste keren na hun straf weer net zo hard de criminaliteit weer in.

Hoe wil jij dit oplossen?

Ik ben die geitenwollensokkenmentaliteit van links nogal zat. Goed rechts zal ook zo zijn niet leuke kanten hebben maar links heeft vanaf de jaren 60/70 met hun softe politiek veel kapot gemaakt hier: overbevolking, intergratieproblemen, te lage en softe straffen, te veel geld verspild aan milieuonzin terwijl het allemaal mee bleek te vallen enzovoort.

Voor alle duidelijkheid, ik wil geen reclame maken voor rechts, ieder moet voor zich weten waar men op stemt. Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen in 2011. Mischien is tegen die tijd Balkenende en co eindelijk eens wakker geworden??
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:Very Cherry schreef op 22 januari 2010 @ 21:09:

Ik wil best naar de Efteling op de dag dat al die Marokkanen gaan. Is er lekker veel politie, en ik geil ontzettend op mannen in uniform.Hahaha, en zo maken we van iets negatiefs iets positiefs :D
Ach gos, weer een ´Marokkaantjes krijgen ook alles!´ topic,

vele stichtingen (Kerkelijke, Nederlandse, enz.) doen d.m.v. subsidies weleens een excursie, de 1 gaat naar de Efteling en de ander naar Volendam, who cares!

TON probeert op een slinkse wijze zieltjes te winnen en sommigen lijken daar nog in te trappen ook!

Zoals in de reactie van MAST zelf te lezen is (staat ook op hun site, thanks Jaap voor de link) is het niet zo zwart/wit als TON stelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven