Mode & Beauty alle pijlers

BH-maat

22-01-2010 23:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net even te meten volgens de wikipediapagina, die aangeeft welke cup je hebt, afhankelijk van het verschil tussen de omtrek bij het breedste punt van je borsten en de omvang onder je borsten.

Bij mij is het verschil 10 cm (88-78), waarmee ik op een nipte AA-cup terecht kom.

Ik pak altijd 75C uit het rek en die past vrijwel altijd perfect. Nu moet ik zeggen dat ze er niet als een C uitzien, eerder B.

Kloppen de maten bij jullie?
Wat is het linkje? Ben te lui om te googelen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beha en dan onder maten - europa

"bh wiki" ;)
quote:Watchamacallit schreef op 22 januari 2010 @ 23:14:

Ik zit net even te meten volgens de wikipediapagina, die aangeeft welke cup je hebt, afhankelijk van het verschil tussen de omtrek bij het breedste punt van je borsten en de omvang onder je borsten.

Bij mij is het verschil 10 cm (88-78), waarmee ik op een nipte AA-cup terecht kom.

Ik pak altijd 75C uit het rek en die past vrijwel altijd perfect. Nu moet ik zeggen dat ze er niet als een C uitzien, eerder B.

Kloppen de maten bij jullie?Als man (DUS visueel ingesteld) wil ik wel even een foto zien, zodat ik mijn oordeel kan vellen !!
Aliquando et insanire lucundum est
Hema online heeft een linkje waar de maten op staan, kloppen bij mij wel. Maar het ligt toch ook vaak aan de cup trouwens.
Ik denk niet dat het ergens op slaat, wat op die wiki staat. Ik heb 14 cm verschil, en zou dus een A-cup hebben, terwijl ik echt een C-cup heb.
Bij deze website klopt de berekening wel voor mij.
Beide websites zitten er 1 cup naast. 17 cm verschil is een C cup, maar ik heb D
Misschien ligt het hieraan :

"Er zijn ook fabrikanten die alle lettertjes één plaats opschuiven in het alfabet, omwille van commerciële redenen. Een theoretische cup A wordt dan een cup B, zodat vrouwen het gevoel hebben grotere borsten te hebben - en dus ook dat lingeriemerk zullen blijven kopen."

Staat ook op de wiki-pagina.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Nou heb ik echt al mijn hele volwassen leven een B-cup, die sinds een jaar of twee een C-cup is geworden. Het zou fijn zijn om te denken dat de bh's kleiner zijn geworden, maar de realiteit is dat ik groter ben geworden
quote:delphicat schreef op 22 januari 2010 @ 23:37:

Bij deze website klopt de berekening wel voor mij.

ik schuif alleen een maatje op. maar goed, misschien ligt het aan dat ik 75 onderwijdte draag maar eigenlijk een paar cm breder ben.

@rembo haha suuuure! ik heb al mannelijke bevestiging gehad dat ze er niet uit zien als een c, dus helaas!
Ik draag zelf een F-cup, maar mannen denken dat het een C-cup is. Ze weten niet dat de cupmaatletter kan veranderen als de ondermaat verandert.
Home is where your wifi connects automatically.
Het klopt wel hoor, wat op wiki staat.

Veel mensen dragen nu eenmaal de verkeerde cupmaat. (Te groot, dan wel te klein.)
quote:tangerine schreef op 23 januari 2010 @ 20:17:

Het klopt wel hoor, wat op wiki staat.

Veel mensen dragen nu eenmaal de verkeerde cupmaat. (Te groot, dan wel te klein.)

Volgens wiki heb ik cup A.

Zoals iedereen uit het fototopic kan bevestigen heb ik echt echt geen A
De cup zegt écht niet alles. Het gaat gewoon om het verschil tussen de centimeters die je hebt vlak ónder je borsten, en de centimeters die je hebt over het grootste deel van je borsten.

Mijn cupmaat (70d) ziet er echt lang niet zo groot uit als pak'm beet een 90d.

Je kunt verder (zeer grofweg) stellen dat een 70d gelijk oogt aan een 75c. (en die weer aan een 80b.)

Puur de cupmaat (in dit geval A) zegt dus eigenlijk niets over hoe groot het allemaal oogt.

Wat is je onderwijdte, en wat is de omtrek van je borsten? Dan is het super makkelijk om daar je cupmaat uit te berekenen.

Hier, een mooi verhaal van het borstenforum:

http://www.borstenforum.n ... &func=viewpub&tid=1&pid=1

Dan verschilt het ook nog eens per merk. De 'livera merken' zeg maar vallen zoveel kleiner, dat ik aan alle kanten uit mijn 70d barst, dan heb ik een 70e nodig. (Te gek voor woorden, ik héb geen e-cup.) Bij de H&M heb ik 75d.

En echt, mijn tieten zien er uit als een c-tje .
Ik heb 75E en soms zelfs F, maar volgens allerlei berekeningen zou ik toch echt cupmaat (75)C moeten hebben. Nou, daar krijg ik ze toch echt niet in. Bij geen enkel merk. Toen de boel eens laten opmeten bij een lingeriespeciaalzaak en zij kwamen ook uit op 75E/F.
een lingerie speciaalzaak meet toch ook gewoon met een meetlint? grote kans day je zelf verkeerd meet dan.
ik vind geen passende bh, zijn aan de bovenkant altijd te groot. Bij mn rug past het, onderkant van borsten ook, maar aan de bovenkant staat het weg zegmaar. iemand ervaring mee??
heb meestal 75 A of AA, ligt aan het model.

arme ik:-(
quote:maedl schreef op 28 januari 2010 @ 15:30:

ik vind geen passende bh, zijn aan de bovenkant altijd te groot. Bij mn rug past het, onderkant van borsten ook, maar aan de bovenkant staat het weg zegmaar. iemand ervaring mee??Verkeerd modelletje?
Klopt wel ongeveer, al zou ik volgens het meten duidelijk een 80 DD/ E hebben en in de praktijk is dat de helft van de tijd een 75 en nooit onder de E. (soms zelfs F )
nee Anki, ik heb al zo veel verschillende bh's geprobeerd, en verschillende winkels, past (bijna) nooit. Word mischien ooit wel een borstvergroting maar eerst wil ik kinderen, en dan zie ik wel verder.
Maedl, heb je niet stiekem toch een kleinere bandmaat?

Ik pas op zich in een 75C maar dan zitten de cups niet helemaal goed. Ik draag meestal 70D, maar dat is hem ook niet helemaal. Heb mezelf laatst opgemeten en kwam toen uit op 70DD, maar ja, probeer dat maar eens ergens te vinden! Vandaag naar een lingeriewinkeltje geweest en daar kwamen de winkeldame en ik tot de conclusie dat ik inderdaad precies tussen een 70D en een 70E in zit. Toen heb ik zo'n beetje alle BH's in de winkel gepast en vond gelukkig twee 70E BH's die precies goed zaten! Maar echt..pff..BH's wat een gedoe..
je bedoelt nog kleiner als 75 (AA)? nee, dan word mijn rug inklegemd, heb ik ook al geprobeerd. Zal van het weekend nog eens een keer nameten, want word er een beetje moedeloos van.
Frustrerend, hoor maedl. Maar je hebt wel het voordeel dat je met een klein maatje ook soms zonder BH kunt of niet? Terwijl ik vandaag aan het passen was kwam er een dame de winkel binnen die op zoek was naar een setje in 85H..ook niet echt makkelijk te vinden lijkt mij, maar als je met zo'n maat geen goede BH kunt vinden kun je helaas niet zomaar zonder..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven