Cafe in Utrecht voor een eerste date... tips??

20-01-2010 21:07 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

a.s. vrijdag heb ik een date in Utrecht met een leuke vent die ik heb leren kennen tijdens een speeddate. Ik zoek een leuke lokatie (cafe) in Utrecht waar we wat kunnen gaan drinken.

Hebben jullie tips??

Alvast bedankt!!
Ik zou zeker naar 't Oude Pothuys gaan, aan de Oudegracht meter of honderd voorbij Tivoli. Romantische tent, leuke sfeer, heel lekker eten (van een snelle, goede bediening) en vaak 's avonds nog een jazzbandje...
Het licht op de Biltstraat, daar kan je ook eten.
quote:Mevrouw75 schreef op 20 januari 2010 @ 21:44:

[...]

En hoe heet dat andere ding op het ledig erf ook alweer? Dus niet H'looper of l'erf, maar de 3e?

De Poort bedoel je denk ik. Daar kun je ook lekker eten, eetcafesfeertje.

Een heel knus restaurantje vind ik De Garde. Kost wel wat, bediening is goed en persoonlijk. Ook lekkere wijn.
...
anoniem_99200 wijzigde dit bericht op 20-01-2010 22:09
Reden: mosterd!
% gewijzigd
Oh ja, De Poort, dat is leuk en lekker eten. En vrij neutraal voor een eerste date trouwens.
Le Journal, en daar kun je ook eten hoor!
quote:Koolwijk schreef op 20 januari 2010 @ 21:48:

Ik zou zeker naar 't Oude Pothuys gaan, aan de Oudegracht meter of honderd voorbij Tivoli. Romantische tent, leuke sfeer, heel lekker eten (van een snelle, goede bediening) en vaak 's avonds nog een jazzbandje...Ik had mijn eerste date met mijn vriend in 't Oude Pothuys. Inderdaad een leuke tent, ik vond het erg positief dat hij die locatie had uitgekozen.
quote:Babbelz schreef op 20 januari 2010 @ 21:46:

Waar ik qua sfeer naar op zoek ben is een gezellige, bruin maar toch beetje hip grand cafe (ja... lastig). Ik ken hem nog niet zo goed en ben op zoek naar iets waar iedereen zich wel een beetje op zijn gemakt voelt.

Omdat we gaan borrelen na het werk is het handig als je er ook een hapje gaat eten. Als je daar weer naar op zoek moet, kan het de avond zo "dood" slaan. Dat wil ik voorkomen!

Zelf vind ik Stairway erg leuk, kom er al jaaaaren, maar vind het toch niet iets om een eerste date mee naartoe te nemen.

Quignon zag er op de website erg leuk uit qua inrichting, maar ook daar lees ik dingen over slechte bediening (al heb je dan wel iets om over te praten... haha) Klopt, de bediening is belabberd!

Ik maak het mezelf veel te lastig volgens mij

winkel van sinkel is een echt leuk grand cafe. Het ligt aan de oude gracht, waar 4 jaar geleden die trap is ingestort. (recht ertegenover)

Laat je ons weten hoe het was?
quote:flip123456789 schreef op 20 januari 2010 @ 21:17:

Mijn eerste date was in Stairway to heaven. Is goed bevallen, want we zijn al meer dan 10 jaar bij elkaar Maar daar kun je elkaar toch nauwelijks verstaan? Of is dat juist waarom 't zo goed bevallen isX-D
Flip, ik ook in de stairway eerste date en bijna 10 jaar samen :-)
Ik mis de ouwe daen op de oude gracht in het overzicht.

Heeft zijn eigen bier, je kan er gezellig wat drinken en ook lekker eten.
Badhu op het Willem van Noortplein.

geweldig eten ( kleine hapjes ) leuke sfeer en ze hebben 8 hotelkamers boven..
Pothuys.. goede sfeer, lekker eten en na t eten live muziek..

Laat je ook weten wat je eindelijk gekozen hebt en hoe de date gegaan is?
quote:Hip1 schreef op 21 januari 2010 @ 21:45:

Badhu op het Willem van Noortplein.

geweldig eten ( kleine hapjes ) leuke sfeer en ze hebben 8 hotelkamers boven..

Jij gaat alweer een stap verder

Ik heb geen date, maar lees wel mee voor tips
De zaak! Maar niet om te eten en altijd druk.

Stockholm is ook leuk maar uit richting (of is het solo? Nee het was Solo en is nu Stockholm denk ik). Ook geen eten trouwens.

Voor eten is Aal leuk.

Pothuys vind ik ook leuk!

Oh en er zit ook iets leuks op de hoek van de Voorstraat en Lucas Bolwerk maar ik weet de naam niet. Ja, toch Tilt! Heb er nog nooit gegeten maar ik vind het leuk.
quote:Bertha schreef op 21 januari 2010 @ 21:38:

Ik mis de ouwe daen op de oude gracht in het overzicht.

Heeft zijn eigen bier, je kan er gezellig wat drinken en ook lekker eten.

Oudaen is zeker een leuke plek voor een eerste date.

TS, ik weet niet of jullie met de auto naar de date plek willen of met OV?
De Beurs aan de Neude, niet zo alternatief tenminste :D
Wow! Wat een tips heb ik allemaal gekregen, bedankt

Uiteindelijk is het De Poort geworden. Inderdaad een leuke tent, matig eten.

Voor een eventueel vervolg heb ik al voldoende ideeen!!
Hoe was het? :-o
He, je bent best vroeg thuis voor een vrijdagavond............ Nog smakelijke details???
Nee, geen sappige details. Het was mijn meest brave date ooit! Geen echte "chemestry", maar ja kan dat na 1 keer? Ik weet het niet. Hij wil een vervolg, ik denk er nog even over na....
Komt dus geen vervolg:-)
Toch ergens wel jammer dat het niet zo geslaagd was. Als je het op z'n minst maar een beetje leuk heb gehad is het mooi. :-)
de Poort is leuk!

Zit op het ledig erf toch?
quote:Babbelz schreef op 23 januari 2010 @ 13:00:

Nee, geen sappige details. Het was mijn meest brave date ooit! Geen echte "chemestry", maar ja kan dat na 1 keer? Ik weet het niet. Hij wil een vervolg, ik denk er nog even over na....Ja chemistry kan zeker wel bij een eerste date! Mijn laatste eerste date was een blikseminslag, wederzijds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven