Groene ontlasting

23-01-2010 19:36 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste sorry voor de rare titel maar dat is wat mijn zoontje van 7 heeft,groene ontlasting terwijl we al dagen niks groens hebben gegeten.Ook moet hij overgeven en heeft hij veel last van zijn buik.

Ik maak me zorgen en vraag me af wat t kan zijn.

Sorry nogmaals voor de onsmakelijke vraag.
Huisarts bellen
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ga naar de HA, misschien heeft hij wel een parasiet of iets op gelopen.
Huisarts bellen.
voedselvergiftiging.. snel de huisarts bellen...
en huisarts gebeld?
Ja heb gebeld

Moet t ff afwachten kan een teken zijn van t noro virus of iets met de gal of lever.

Maar zoon is nu bezig met een beschuitje en een glas water en nu moeten we van de ha afwachten of dat erin blijft.

Ben er eerlijk gezegd niet echt gerust op maar goed we wachten af.
Heb even gegoogled:

http://www.wrongdiagnosis.com/sym/green_stool.htm
Kan ook salmonella zijn. Dat krijg je niet alleen van kip maar ook van andere voeding die niet goed is.

*aanvulling: ik zie dat de link hierboven dat ook als mogelijke oorzaak geeft*.
anoniem_70540 wijzigde dit bericht op 23-01-2010 20:00
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Of giardia lamblia, heeft mijn zoon ook gehad ooit, is een parasiet, krijg je een AB kuur, maar ja het kan van alles zijn dus even de HA afwachten
oftopic: Ik ben altijd een beetje tegen het googlen van een lichaamlijk probleem of geestelijk gestel. Das namelijk nooit goed wat daar in staat.

Ontopic:Waarom niet gewoon afwachten of die het binnenhoud zo niet, de huisarts weer bellen.
Ik wacht idd maar ff de ha af.

Beschuit en glas water blijft tot nu toe binnen.
Kijk het even aan, maar als hij niet snel opknapt en de pijn aan blijft houden, dan zou ik de huisartsenpost opnieuw bellen. Wellicht krijg je dan een andere arts die iets anders zegt.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal zorgelijk trouwens, dat een kind van 7 "al dagen" niets groens binnen krijgt.
@ nummerzoveel :daar bedoel ik mee geen eten waar je echt groene ontlasting van kan krijgen.

We wachten af,hij ligt nu op bed .
@bromsnor

Ah, ok, gelukkig maar. Anders had de oorzaak namelijk ook ondervoeding kunnen zijn (niets als in "helemaal geen eten krijgen" maar als in "te weinig gezonde voedingsstoffen binnen krijgen").
quote:nummerzoveel schreef op 23 januari 2010 @ 20:19:

@bromsnor

Ah, ok, gelukkig maar. Anders had de oorzaak namelijk ook ondervoeding kunnen zijn (niets als in "helemaal geen eten krijgen" maar als in "te weinig gezonde voedingsstoffen binnen krijgen").

Valt ook wel mee hoor. Zoon leeft van brood en 1 appel per dag en heeft nooit groene ontlasting.

@ to... succes met de zieke knul!
Nee wat dat betreft mogen we niet klagen ,hij is altijd een goede eter ,tot aan gisteren eigenlijk , afgelopen nacht begon het overgeven ,alleen vanavond dan een beschuitje met een glas water ,wat er tot nu toe in is gebleven.
quote:pipeloentje1 schreef op 23 januari 2010 @ 20:03:

oftopic: Ik ben altijd een beetje tegen het googlen van een lichaamlijk probleem of geestelijk gestel. Das namelijk nooit goed wat daar in staat.

Verder off-topic:

Zolang je Google niet gebruikt voor een officiële diagnose, dan is het een prima leidraad om een idee te krijgen wat iemand eventueel, mogelijkerwijs, zou kunnen mankeren.

Dat is ook de reden dat ik het gecopy-paste linkje heb geplaatst. Ik stel geen diagnose, ik reik slechts TO wat info aan, zodat zij wat informatie kan doorlezen over wat haar zoon eventueel onder de leden zou kunnen hebben.

En waarom zou het nooit goed zijn wat-er-'daar'-in-staat? Google is een zoekmachine die in luttele seconden een samenraapsel toont van jouw (medische) zoekopdracht. Lijkt mij logisch dat je eerst leest wat dokter-online heeft te melden en niet meteen de wijk neemt naar de pissenbeddenpasta van Klazien-uut-Zalk....

Bovenal moet jenatuurlijk altijd je boerenverstand blijven gebruiken.

(Dus: als iemand naar zijn borst grijpt en inelkaar stort: 112 bellen, reanimatie starten en niet gaan Google-en... ... )

@TO: Sterkte met je zoontje, hoop dat hij snel weer opknapt!
Ik heb het ook eens gehad, was toen aan het opknappen van een buikgriep volgens mij. Google zegt enge dingen, maar bij mij was het snel weer weg en had ik eigenlijk nergens last van, behalve dat mijn darmen wat over hun toeren waren. Mocht het aanhouden, dan zou ik inderdaad toch nog even de huisartsenpost bellen, maar grote kans dat het onschuldig is.

Beterschap voor je zoon!
Thnx allemaal voor jullie reacties.

We wachten gewoon af tot nu toe blijft alles erin.

Hopen op een goede nacht slaap voor ons allemaal.

Bij verdere ontwikkelingen meld ik me weer
@quinty, ik zeg ook niet dat de informatie die er staat niet waar is. Als je op een betrouwbare site terecht komt (wat deze ongetwijfeld is) is de informatie ook zeer betrouwbaar.

Echter bedoel ik, dat je 9 van 10 keer als je googled op een eigenschap van de betreffende ziekte op dat moment, ontzettend veel enge ziektes tegen komt, waardoor je alleen maar nog ongeruster word dan je al bent. Ook al ben je nog zo nuchter. Terwijl het ook een simpel griepje zou kunnen zijn, maar dat staat helaas nergens vermeld.

Ik zeg ook nergens dat jij een diagnose stelt of dat jij je niet goed inzet om TO te helpen.

Het was niet aanvallend bedoelt mijn excuses daarvoor, mocht dat toch zo overgekomen zijn.
ps heel veel succes vanavond, hopen dat het snel over is
quote:pipeloentje1 schreef op 23 januari 2010 @ 20:49:

@quinty,

Het was niet aanvallend bedoelt mijn excuses daarvoor, mocht dat toch zo overgekomen zijn.Nee hoor, zo heb ik het ook niet opgevat!
ff een update.

Hij heeft niet meer overgegeven en ook geen rare ontlasting meer gehad.

Zit nu lekker aan de crackers met thee,hopen dat t goed blijft gaan.

Nog ff contact gehad net met de ha post de groene kleur kwam waarschijnlijk van gal die nog niet goed zn werk had kunnen doen omdat t wat sneller als normaal voorbij kwam in de darmen.

Bedankt voor alle reacties en tips.
Gelukkig Bromsnor! Fijn dat je zoontje zich weer beter voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven