Ben mijn stem bijna kwijt!
zondag 24 januari 2010 om 13:11
zondag 24 januari 2010 om 13:29
zondag 24 januari 2010 om 13:31
Goed idee die thee met honing, ga het gelijk zo maken!
Klinkt niet bepaald opbeurend zeg 2 weken je stem kwijt. Ik kan wel een beetje praten maar er komt een hees/krakkend geluid uit me. Daarbij doet mijn keelpijn met slikken enzo.
Mijn amandelen zijn jaren geleden al verwijderd dus daar kan het niet aan liggen.
Klinkt niet bepaald opbeurend zeg 2 weken je stem kwijt. Ik kan wel een beetje praten maar er komt een hees/krakkend geluid uit me. Daarbij doet mijn keelpijn met slikken enzo.
Mijn amandelen zijn jaren geleden al verwijderd dus daar kan het niet aan liggen.
zondag 24 januari 2010 om 13:35
gorgelen met rode wijn!
Heeft mijn vader op aanraden van de dokter moeten doen, moest spreken voor iets belangrijks en de dag ervoor (of 2 zoiets) werd hij hees, heeft de dokter gebeld wat hij kon doen en die kwam met dit op de proppen. Mijn vader doet het nog steeds als hij hees gaat worden, dus het schijnt te werken.
Heeft mijn vader op aanraden van de dokter moeten doen, moest spreken voor iets belangrijks en de dag ervoor (of 2 zoiets) werd hij hees, heeft de dokter gebeld wat hij kon doen en die kwam met dit op de proppen. Mijn vader doet het nog steeds als hij hees gaat worden, dus het schijnt te werken.
zondag 24 januari 2010 om 13:39
Dat spul om je mond mee te spoelen na het tandenpoetsen, listerine, helpt ook. Sinds mijn kind naar de creche gaat gebruik ik dit preventief om niet ook ieder verkoudheidje mee te krijgen. Mijn vriend die de verhoudheid van deze week ook weer opgepikt heeft gaat dat nu toch ook maar doen. Bij mijn moeder hielp het ook om haar stem weer veel sneller terug te krijgen. Zal de bacteriën wel doden of zoiets.
zondag 24 januari 2010 om 13:54
* stemrust
* niet fluisteren !
* niet in rokerige ruimtes
* vocht om je stembanden (bestaand uit 2 zg 'vocal-cords'= stemband-spieren èn 'vetmassa') soepel te houden
* klinkt een beetje als een keelontsteking, dus ff morgen je huisarts raadplegen en ws zal je carbasalaat krijgen ; poeder op laten lossen in water en doormee gorgelen.
sterkte en de groetjes van een logo !
* niet fluisteren !
* niet in rokerige ruimtes
* vocht om je stembanden (bestaand uit 2 zg 'vocal-cords'= stemband-spieren èn 'vetmassa') soepel te houden
* klinkt een beetje als een keelontsteking, dus ff morgen je huisarts raadplegen en ws zal je carbasalaat krijgen ; poeder op laten lossen in water en doormee gorgelen.
sterkte en de groetjes van een logo !
dinsdag 26 januari 2010 om 23:39
woensdag 27 januari 2010 om 07:30
Ik ben een paar keer per jaar mijn stem volledig kwijt. Ik doen eigenlijk helemaal niks omdat het vanzelf wel weer terug komt. Bij mij gaat het nog niet eens altijd gepaard met verkoudheid, wel met hoesten.
Dus hete snoepkes en afwachten maar....
Ik fluister wel altijd en na al die jaren is er geen verandering in mijn stem hoor!
Succes
Dus hete snoepkes en afwachten maar....
Ik fluister wel altijd en na al die jaren is er geen verandering in mijn stem hoor!
Succes