Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Iemand bekend met de originele van Roberto Cavalli?

Is haast niet meer te krijgen. In nederland sowieso al niet.

Ik heb de laatste keer in Amerika een grote fles mee genomen, maar oh wat is hij toch lekker!

Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol: http://www.fragrancex.com ... id_Perfume__products.html

Fragrancex heeft gratis verzending wereldwijd, als je bij de coupon FREE invult. Als de waarde onder ca. 28 Euro blijft hoef je ook geen extra belasting te betalen. Soms kan het wel 3 weken duren voordat je het pakje hebt, soms maar 10 dagen.
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Overigens, goede sites voor niche geuren:

*edit: zie OP*

Het is op een aantal van deze sites ook mogelijk om proefjes te bestellen
Hoi hoi,

Ik ben nog steeds in Parfums d'Armando Martinez - Maquillage

Geurnoten:

Composition: Description

Head: Lemon, Lime, Peach

Heart: Honey, Rose, Lily, Peony, Jasmine, Violet, Carnation, Iris, Geranium

Base: Vanilla, Hay, Balsam of Peru

Erg jammer dat ze deze alleen in 50 ml verkopen. Ik vind de geur zacht, maar heel erg vrouwelijk en ruikt naar ouderwetse poederdozen en die oude lippenstiften (dit is althans de bedoeling geweest van de ontwerper en ik zo ruikt het ook vind ik)

Nog twee mooie websites zijn:

http://www.thedifferentscent.de/

http://shop.lessenteurs.com/
Berteke, klinkt goed, ik ben ook zo voor de poederige parfums, ga deze zeker eens gauw proberen :-)
Ah Berteke, bedankt voor de aanvulling! Ik wil de geuren van Armando Martinez ook nog heel graag proberen, zit hij niet ook veel op perfumeoflife.org? Of ben ik nu weer in de war met iemand anders....

En Inkie

oja, nog meer forums voor parfumfreaks:

*edit* zie OP
Hai,'

Via een proefje heb ik het geurtje Chia geroken. Helaas ruik ik bijna niks. het luchtje is heel licht vind ik. Ik las op het forum dat het luchtje lijkt op Pink Sugar. Wie weet of dit luchtje sterker ruikt dan Chia???
Kim, Chia ken ik (nog) niet, heb er wel goede dingen over gelezen...Pink Sugar ken ik, en die vind ik behoorlijk sterk, die ruik je echt wel!
Oké bedankt marnie.
Kim, ben het eens met Marnie, pink sugar is absoluut geen lichte geur en blijft erg lang bij je :-)
Juliette has a gun vind ik een van de lekkerste parfums ever. Lang niet overal verkrijgbaar, en duur, maar zit boordevol rozen en daar word ik toch wel heel blij van.
Lindy, bedoel je de Lady Vengeance of Miss Charming? Ik heb van dit merk trouwens de Citizen Queen, heerlijke musk
Allebei, ik vind zowel de Lady Vengeance als de Miss Charming super. Die andere heb ik nog niet geprobeerd, er zijn er inmiddels nog een paar geloof ik.
wie kent een geur met een beetje wierrook erin? en dan niet al te zwaar, wel vrouwelijk.
poeder: probeer eens l'Artisan Passage d'Enfer, lichte wierrook met lelie, erg lekker. Of Etro: Shaal Nur, Armani Onde Mystere, Prada Infusion d'Iris, deze geuren zijn allemaal niet zwaar in mijn beleving
Marnie wat een mooi topic.

Vandaag draag ik van Guerlain Plus Que Jamais. Heerlijke vrouwelijke geur vind ik. Bloemig en op het eind komt de Vanille waar Guerlain zo beroemd om is naar boven.
...en voor wie nog steeds geen genoeg kan krijgen van parfum: probeer ook eens de kleine zelfstandige parfumeurs, je kan er echt fantastische geuren vinden:

http://www.tauerperfumes.com

www.sonomascentstudio.com

www.cjscents.com

voor nog meer puur natuur: Dawn Spencer Hurwitz www.dshperfumes.com

zoveel te ontdekken in geurenland!
Ik heb vandaag een proefje op, ook van Guerlain: l 'instant Magic elixir..

Ik vond hem in t begin erg lekker alleen begint de geur na een tijdje een beetje op babyzeep te lijken?
Ha Smelly!

Plus Que Jamais wil ik ook nog heel graag proberen...of is hij discontinued? Anders kan ik 'm in Wevelgem testen misschien
Marnie hij is in Wevelgem te koop hoor, zo mooi joh. Ik hoorde dat Attrape eruit gaat....maar daar hebben ze hem ook.

Lanvin de elixir vind ik erg lekker en intenser. Wel machtig lekkere babyzeep hoor!
Ik weet nu al dat ik voor m'n verjaardag in maart alleen maar parfum ga vragen (in liquide $$$ vorm, dan kan ik zelf kiezen)....ik laat maar vast een fles Tonka Imperial opzij zetten..

Lanvin: de elixir heb ik ook, vind ik lekker, maar ik vind de gewone l'Instant meer bijzonder. De associatie met babyzeep had ik nog niet gehad trouwens, die heb ik weer eerder met Champs Elysees van Guerlain, weet ook niet waarom...
Ik zie nu pas dat er een nieuw parfumtopic is....! Ga het proberen bij de houden,

Smelly, bedoel je dat Attrape Coeur er uit gaat? Vond ik juist een lekkere geur, al begreep ik dat dit de mindere versie was van Guet-Apens. Waarom doen ze dat nou....?

Ik snap het natuurlijk wel, uit commercieel oogpunt, maar het is zo balen als een lekkere geur niet meer te krijgen is
Ladyp ja ik las dat ergens op de site vanuit Parijs dus die gaat er uit maar nog te koop in de bijenfles te Wevelgem, is zo n heerlijke geur vind ik !

Marnie, eigenlijk wil ik ze allemaal. Secrest de Sophie, de hele reutemeteut.....ik word er nu al onrustig van.
Ach laat ik dan mn trots maar inslikken, ik heb op dit topic regelmatig dingen gezegd die ik niet meende (zal ik niet meer doen) en laatst n paar dingen die even recht uit mn hart kwamen (zal ik voortaan bewaren voor intimi, vechten is hechten en ja daar had Trix gelijk in, wil je contact op n dieper niveau zit je op het net verkeerd)

Note to self: Gewoon on topic blijven dan kan er nix fout gaan.

Krijg ik jeuk, ga ik op mn handen zitten.

Vandaag Pink Riviera van Manuel Canovas getest, vond m 'generic'. Vrij zonnig zoetig maar ik kreeg er verder weinig gevoel bij.

Later me flink ondergedompeld in mijn 'hug in a bottle', AdR.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven