3000+Deel 26

24-01-2010 21:54 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren

Iedereen is hier van harte welkom en alle onderwerpen zijn bespreekbaar. We houden niet van regels, maar hebben wel vijf punten waarop gelet dient te worden:

1. Quoten van gevoelige, persoonlijke informatie wordt niet getolereerd (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).

2. We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.

3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.

4. Minny wordt niet geknuffeld, ook niet als scherts!

5. Hengelen is toegestaan mits wordt voldaan aan specifieke voorwaarden, op te vragen tijdens de algemene ledenvergadering

(In optie punt 6: De nachtploeg wordt eerder naar bed gestuurd)

Geschiedenis 3000+

Op 14 Oktober 2009 opende Floor een topic voor de grap. Ze kon niet weten dat het topic uit zou groeien tot een topic vol met sterke, lieve en grappige dames (en zelfs een aantal heren) die elkaar enorm veel steun, afleiding en ja, zelfs liefde zouden geven.

Veel plezier weer 3000plusserts.
En ik bedoel niet nu hoor Floor. Ik ben er ff uit.
Dat klopt absoluut wat Floor zegt en is feitelijk op veel van toepassing.

Sturing is the keyword, en dat is wat anders dan totale overname of constant de kolen uit het vuur halen.

Dat stuurt niet aan tot zelfredzaamheid.
Ja Iry, haar vader heeft ws weer een andere kijk erop en met zijn 3en kom je dan wel tot iets.
Tja...het is dubbel...maar hij is wel volwassen en zal zijn eigen zaken op een rijtje moeten krijgen/houden. Moeilijk voor een moeder, dat wel.
Ja, kleine kinderen, kleine zorgen, grote.... etc. Vroeger dacht ik altijd wat een gelul.....
Vooral voor iemand met asperger (of autisme) is alleen de waarschuwing vaak veel te abstract. Ze moeten het probleem soms letterlijk zien, ervaren en ondergaan, voordat ze er wat mee kunnen.

Zolang dat niet gebeurd, is het probleem er vaak ook (nog) niet. Af/beschermen achter de schermen is wel belangrijk.
quote:floor72 schreef op 25 januari 2010 @ 00:59:

Af/beschermen achter de schermen is wel belangrijk.Dat vind ik heel moeilijk. Hoe doe je dat?
......
Ik had vorige week een (autische cliënt) die bij me kwam voor een voorschot op zijn huishoudgeld. Mijn antwoord daarop is dan;

'Sorry, morgen is de afspraak. Dus als je de wekker zet ben je de eerste.'

'Maar ik heb honger, ik heb niks te eten en mijn geld is op.'

'Da's dom. Maar goed ik wil niet flauw doen. Je kunt een half brood bij me komen halen, een pak kaas en water kun je uit de kraan halen.'

'Maar ik eet op zondag altijd pizza en dan haal ik er een blikje cola bij'

'Zonder geld kun je dat niet halen!'

Vandaag stond hij heel trots op de stoep van kantoor met exact het afgetelde bedrag in zijn hand voor een pizza en een blikje cola!'

Ik denk dus dat ik hem vorige week geholpen heb. Ook al lijkt ff voorschieten veel menselijker.
quote:mocy schreef op 25 januari 2010 @ 01:00:

[...]

Dat vind ik heel moeilijk. Hoe doe je dat?De hulpverleners inschakelen en betrokken/wakker houden!
Jouw dochter maakt op mij best een verstandige indruk Iry. Luister naar haar, heb vertrouwen en laat haar weten dat ze altijd bij je terecht kan.
....
anoniem_51634 wijzigde dit bericht op 25-01-2010 01:38
Reden: zorgen om zoon
% gewijzigd
quote:floor72 schreef op 25 januari 2010 @ 01:09:

[...]

De hulpverleners inschakelen en betrokken/wakker houden!Tx, ga hem toch maar ff mailen van de week. In het begin hadden we nog wel intensief contact, tegenwoordig niet meer.
Dat zijn wel herkenbare conflicten in mijn hoofd naar mijn kids toe Floor .

Ik weet dat ik ze help door in bepaalde gevallen niet toe te geven.

Maar meeeen soms is dat moeilijk hoor als ik het middel in huis heb om heel makkelijk een blij kindersnoetje te toveren.

Maarja hoe blij blijft blij als alles maar makkelijk gaat.

En hoe hard is dadelijk hard als blijkt dat de boze wereld zo niet werkt
quote:floor72 schreef op 25 januari 2010 @ 01:10:

Jouw dochter maakt op mij best een verstandige indruk Iry. Luister naar haar, heb vertrouwen en laat haar weten dat ze altijd bij je terecht kan.

Dat vind ik ook Floor dat ze dat is, maar hierin ben ik haar ff kwijt

Maar goed, ik geef haar ruimte, maar niet van harte deze keer. Dat weet ze.

Ik doe het wel.
Ik hoop dat ik ongelijk heb , en zij gelijk.
Er was eens een tekkel, die tekkelde een tekkel.

Toen tekkelde de getekkelde tekkel, de tekkel die hem tekkelde terug
quote:iry schreef op 25 januari 2010 @ 01:12:

Maarja hoe blij blijft blij als alles maar makkelijk gaat.

En hoe hard is dadelijk hard als blijkt dat de boze wereld zo niet werktDaarin ben ik ernstig tekort geschoten. Heb zelf een hele vervelende jeugd gehad en vond dat het mijn kids aan niets mocht ontbreken. Zoooo fout.
Mocy lieverd, ik wens je veel wijsheid.

Wat is dit ook moeilijk zeg, wat jij hebt met je zoon blijft ook iets wat telkens weer kan (en blijft) terugkeren .

Daar een weg in vinden blijft denk ik iedere keer weer opnieuw voor jezelf toetsen, zit ik nog steeds goed.

Het blijft kwestbaar.

Lastig hoor wijffie
Precies Iry.

Ik ben ook heel erg blij met blije kindersnoetjes hier thuis.Maar ik denk dat kinderen heel erg geholpen zijn bij zelfstandigheid en het zelf mogen oplossen.

Probeer het eens!

Zeg tegen je dochter; 'Ik vind het heel erg rot wat je gebeurt is, maar ik vertrouw erop dat jij het oplost zoals jij denkt dat het goed is. Je kunt altijd bij me terecht en ik zal je helpen.'

Geef ze de regie over hun eigen leven en hun eigen beslissingen.
quote:mocy schreef op 25 januari 2010 @ 01:16:

[...]

Daarin ben ik ernstig tekort geschoten. Heb zelf een hele vervelende jeugd gehad en vond dat het mijn kids aan niets mocht ontbreken. Zoooo fout.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar.

!!!

(oh die vevelende jeugd ligt voor een groot deel buiten de schuld van mijn ouders. het ligt nogal ingewikkeld, voel altijd de behoefte dat er bij te zetten)
quote:TjaavanGs schreef op 25 januari 2010 @ 01:16:

Er was eens een tekkel, die tekkelde een tekkel.

Toen tekkelde de getekkelde tekkel, de tekkel die hem tekkelde terug

Heej Tjaa. Je komt gezellig even buurten? Is iedereen bij Libelle naar bed?

Dank je wel lieve schatten
Ik ga ook naar bed! Slaap lekker lieverds!

En maak het niet te laat!

Trustuh floor en ik ben blij met je, goed om weer eens goed over na te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven