3000+Deel 26
zondag 24 januari 2010 om 21:54
Iedereen is hier van harte welkom en alle onderwerpen zijn bespreekbaar. We houden niet van regels, maar hebben wel vijf punten waarop gelet dient te worden:
1. Quoten van gevoelige, persoonlijke informatie wordt niet getolereerd (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).
2. We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.
3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
4. Minny wordt niet geknuffeld, ook niet als scherts!
5. Hengelen is toegestaan mits wordt voldaan aan specifieke voorwaarden, op te vragen tijdens de algemene ledenvergadering
(In optie punt 6: De nachtploeg wordt eerder naar bed gestuurd)
Geschiedenis 3000+
Op 14 Oktober 2009 opende Floor een topic voor de grap. Ze kon niet weten dat het topic uit zou groeien tot een topic vol met sterke, lieve en grappige dames (en zelfs een aantal heren) die elkaar enorm veel steun, afleiding en ja, zelfs liefde zouden geven.
Veel plezier weer 3000plusserts.
maandag 25 januari 2010 om 00:39
maandag 25 januari 2010 om 00:42
Mijn eerste reactie (maar ik ben hulpverlener hè): Loslaten! Het is zijn wasmachine, zijn probleem, zijn onderbuurman.
Zelfde geldt voor de reactie richting de buurman; 'het is uw waterschade, uw probleem en uw bovenbuurman. Het me spijt heel erg. Ik kan u niet helpen. Mijn zoon woont op zichzelf en is volwassen. Probeer het eens via zijn begeleider!'
Klinkt heel hard, maar je zult een hoop lucht krijgen als je dit soort dingen een beetje los kunt laten!
Je zoon zal er ook van leren.
Zelfde geldt voor de reactie richting de buurman; 'het is uw waterschade, uw probleem en uw bovenbuurman. Het me spijt heel erg. Ik kan u niet helpen. Mijn zoon woont op zichzelf en is volwassen. Probeer het eens via zijn begeleider!'
Klinkt heel hard, maar je zult een hoop lucht krijgen als je dit soort dingen een beetje los kunt laten!
Je zoon zal er ook van leren.
maandag 25 januari 2010 om 00:42
Ik zou het terug koppelen naar zijn begeleider.
Ik zou de huisbaas te kennen geven dat jij niet verantwoordelijk meer bent voor de gedragingen/aangebrachte schade van je zoon en je ook niet wenst daarover gecontacteerd te worden.
Is er een ander contactpersoon aan te wijzen die daar wel als tussenpersoon voor kan functioneren?
Ik zou de huisbaas te kennen geven dat jij niet verantwoordelijk meer bent voor de gedragingen/aangebrachte schade van je zoon en je ook niet wenst daarover gecontacteerd te worden.
Is er een ander contactpersoon aan te wijzen die daar wel als tussenpersoon voor kan functioneren?
maandag 25 januari 2010 om 00:46
Tx meiden. Had ik ff nodig.
Eigenlijk wat ik zelf ook al dacht het beste te kunnen doen.
En Floor, je hebt helemaal gelijk en gelukkig kan ik het de laatste 2 jaar goed los laten en dat werkt voor onze relatie zo veel beter.
Dat heeft zijn begeleider ons toen ook drngend geadviseerd. Maar is best moeilijk hoor.
Eigenlijk wat ik zelf ook al dacht het beste te kunnen doen.
En Floor, je hebt helemaal gelijk en gelukkig kan ik het de laatste 2 jaar goed los laten en dat werkt voor onze relatie zo veel beter.
Dat heeft zijn begeleider ons toen ook drngend geadviseerd. Maar is best moeilijk hoor.
Jammer dat zoon dat zo ziet, maar jij hoeft niet lastiggevallen te worden. Even hard gezegd, als hij denkt het zelf op te kunnen lossen, dan moet ie dat maar misschien ook doen. En als je weer gebeld wordt, kort mededelen dat het geen enkele zin heeft om jou lastig te vallen. Klaar uit.
Dan kun je misschien beter geen contact met de begeleider opnemen trouwens...want dan heeft huisbaas wel wat ie wil..en laat ie je helemaal niet meer met rust..
Dan kun je misschien beter geen contact met de begeleider opnemen trouwens...want dan heeft huisbaas wel wat ie wil..en laat ie je helemaal niet meer met rust..
maandag 25 januari 2010 om 00:51
Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is Moos. Ik ben niet alleen hulpverlener, maar vooral ook moeder.
Ik wil het niet te laat maken vanavond, maar ik wil er graag een keer wat verder op doorgaan met je. Ik werk veel met dit soort jongens en hoe meer ze 'geholpen' worden hoe verder ze achterover gaan leunen. Enig zelfinzicht betreft eigen kunnen en aankunnen moet soms op een wat confronterende manier aan de 'man' gebracht worden.
Ik wil het niet te laat maken vanavond, maar ik wil er graag een keer wat verder op doorgaan met je. Ik werk veel met dit soort jongens en hoe meer ze 'geholpen' worden hoe verder ze achterover gaan leunen. Enig zelfinzicht betreft eigen kunnen en aankunnen moet soms op een wat confronterende manier aan de 'man' gebracht worden.
maandag 25 januari 2010 om 00:54