3000+Deel 26

24-01-2010 21:54 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren

Iedereen is hier van harte welkom en alle onderwerpen zijn bespreekbaar. We houden niet van regels, maar hebben wel vijf punten waarop gelet dient te worden:

1. Quoten van gevoelige, persoonlijke informatie wordt niet getolereerd (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).

2. We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.

3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.

4. Minny wordt niet geknuffeld, ook niet als scherts!

5. Hengelen is toegestaan mits wordt voldaan aan specifieke voorwaarden, op te vragen tijdens de algemene ledenvergadering

(In optie punt 6: De nachtploeg wordt eerder naar bed gestuurd)

Geschiedenis 3000+

Op 14 Oktober 2009 opende Floor een topic voor de grap. Ze kon niet weten dat het topic uit zou groeien tot een topic vol met sterke, lieve en grappige dames (en zelfs een aantal heren) die elkaar enorm veel steun, afleiding en ja, zelfs liefde zouden geven.

Veel plezier weer 3000plusserts.
@Iry: Maar wordt huisgenoot er nou uitgedonderd? Want als hij het afdoet als grap en dronken, dan is kans op herhaling behoorlijk groot.
Iry, dat is heerlijk als je dochter je vertrouwt en alles bij je kwijt kan, koesteren.
Ik heb het gelezen.....

Ik ben nog aan het hersenkraken wat ik zou doen.

Momentje
Ik zou niet tegen huisbaas liegen Mocy, maar hem wel duidelijk maken dat hij jou niet dient lastig te vallen hiermee. Daar heeft hij geen recht toe, klaar uit. Jij staat hierbuiten. Laat m anders die begeleider lastigvallen, denk dat die meer te vertellen heeft in dit geval.
....
anoniem_51634 wijzigde dit bericht op 25-01-2010 01:40
Reden: zorgen om zoon
% gewijzigd
Mijn eerste reactie (maar ik ben hulpverlener hè): Loslaten! Het is zijn wasmachine, zijn probleem, zijn onderbuurman.

Zelfde geldt voor de reactie richting de buurman; 'het is uw waterschade, uw probleem en uw bovenbuurman. Het me spijt heel erg. Ik kan u niet helpen. Mijn zoon woont op zichzelf en is volwassen. Probeer het eens via zijn begeleider!'

Klinkt heel hard, maar je zult een hoop lucht krijgen als je dit soort dingen een beetje los kunt laten!

Je zoon zal er ook van leren.
Ik zou het terug koppelen naar zijn begeleider.

Ik zou de huisbaas te kennen geven dat jij niet verantwoordelijk meer bent voor de gedragingen/aangebrachte schade van je zoon en je ook niet wenst daarover gecontacteerd te worden.

Is er een ander contactpersoon aan te wijzen die daar wel als tussenpersoon voor kan functioneren?
Ja, ik dacht er ook al over zijn begeleider ff te mailen. Maar denk dat zoon dat dan weer ziet als bemoeien en hij kan zijn eigen boontjes doppen denkt en zegt hij (niet dus).
Tx meiden. Had ik ff nodig.

Eigenlijk wat ik zelf ook al dacht het beste te kunnen doen.

En Floor, je hebt helemaal gelijk en gelukkig kan ik het de laatste 2 jaar goed los laten en dat werkt voor onze relatie zo veel beter.

Dat heeft zijn begeleider ons toen ook drngend geadviseerd. Maar is best moeilijk hoor.
Jammer dat zoon dat zo ziet, maar jij hoeft niet lastiggevallen te worden. Even hard gezegd, als hij denkt het zelf op te kunnen lossen, dan moet ie dat maar misschien ook doen. En als je weer gebeld wordt, kort mededelen dat het geen enkele zin heeft om jou lastig te vallen. Klaar uit.

Dan kun je misschien beter geen contact met de begeleider opnemen trouwens...want dan heeft huisbaas wel wat ie wil..en laat ie je helemaal niet meer met rust..
Maar...... moedergevoel zegt ook wel wat anders.

Zoon met een stoornis die dit soort dingen nogal eens zal zien terug keren.

Zou ik het kunnen loslaten?

Met als gevolg toekijken hoe er calamiteiten ontstaan en vervolgens uit de hand lopen.

Lastig.
Oei....ik strooi wel een beetje onrust misschien met mijn moeder hart dat ook spreekt
Is er een contactpersoon aan te wijzen Mocy die voor dit soort zaken kan functioneren?
Min, daar heb je ook een punt. Maar stel dat die eruit moet. Huisbaas is hem liever kwijt dan rijk inmiddels.
quote:iry schreef op 25 januari 2010 @ 00:47:

Oei....ik strooi wel een beetje onrust misschien met mijn moeder hart dat ook spreektNee, dat is nou juist ook het moeilijke eraan. En die onrust is er al hoor.
Want het is wel een logisch iets binnen het verhaal dat het niet ten goede komt van jullie relatie als jij dat zou zijn, bovendien erg belastend voor jou.
Ja een contactpersoon is er wel was. Ook een idee.
Iemand eruit zetten gaat niet zo makkelijk hoor, wat dat betreft hoef je niet te vrezen dat hij morgen op straat staat.
Ik heb hem gisteravond zo duidelijk mogelijk proberen te zeggen dat hij een probleem heeft en er iets aan moet doen. Maar als ik er te lang oer doorga gooit hij zijn kont tegen de krib. Dus heb luchtig afgesloten...
Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is Moos. Ik ben niet alleen hulpverlener, maar vooral ook moeder.

Ik wil het niet te laat maken vanavond, maar ik wil er graag een keer wat verder op doorgaan met je. Ik werk veel met dit soort jongens en hoe meer ze 'geholpen' worden hoe verder ze achterover gaan leunen. Enig zelfinzicht betreft eigen kunnen en aankunnen moet soms op een wat confronterende manier aan de 'man' gebracht worden.
En hij denkt en voelt het ook echt niet als een probleem.
....
Moos pas er voor op dat jij zijn verantwoordelijkheden niet overneemt.Dat is echt niet goed voor hem. Zet de lijntjes uit en wees verder gewoon moeder.
Dank je meiden en Floor er op doorgaan met een deskundige is altijd welkom. Alles wat ik kan verbeteren is meegenomen. Beter laat dan niet (werd pas op zijn 18e duidelijk wat er met hem was).

Ik voel me al een stuk lichter door het er ff over gehad te hebben.
Wat wil ze doen dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven