Gezondheid alle pijlers

aspirines

26-01-2010 17:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat de gewone aspirines niet meer verkrijgbaar zijn, maar alleen op recept?

Ik wil zo'n aspirinemasker maken maar ik las ergens dat die dingen niet meer verkocht worden.

Dan hoef ik dus niet voor niks naar de winkel te gaan...
niemand?
Bel gewoon even je drogist om de hoek, lijkt me een snellere oplossing dan het forum
heb van het weekend nog 2 pakjes gekocht bij het kruitvat
Bij Appie worden ze hier niet meer verkocht maar bij een andere supermarkt (Poiesz) en bij kruidvat nog wel.

BTW, ik vond het trouwens 3x niks dat aspirinemasker.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
dank jullie, ze worden dus nog wel verkocht hier of daar.

Dan ga ik eens bij Kruidvat kijken
Overal wel. Eigen merk, dure variant, ik kom ze nog overal tegen.
Supermarkten mogen helemaal geen medicijnen meer verkopen, verder is asprine gewoon overal verkrijgbaar.

Ben wel nieuwsgierig naar zo'n masker!
Ja wat "doet"een aspirine masker?

En hoe maak je het?
quote:zakdoekjeopviva schreef op 26 januari 2010 @ 19:11:

Supermarkten mogen helemaal geen medicijnen meer verkopen Is dat sindskort weer veranderd?
quote:zakdoekjeopviva schreef op 26 januari 2010 @ 19:11:

Supermarkten mogen helemaal geen medicijnen meer verkopen, verder is asprine gewoon overal verkrijgbaar.

Ben wel nieuwsgierig naar zo'n masker!

Hoe kom je daarbij?

Bij alle supermarkten die ik ken worden gewoon nog medicijnen verkocht.
Wat is een asprinemasker?
Dit is een link waar beschreven staat hoe je een aspirinemasker maakt en waarvoor het is. (of mag dit zo niet?)

http://www.beautygloss.nl/2008/06/13/aspirine-masker/

Helpt goed bij een onzuivere huid. Tenminste...dat is de bedoeling ;)

Het lijkt me ook wel leuk om zelf zo'n masker te maken. Het is heel simpel; gewoon een paar van die aspirientjes fijnmalen, een paar druppeltjes water erbij en dat op je gezicht smeren.

Eerst nog ff die dingen gaan halen ;)
Echte aspirine (pure acetylsalicylzuur) is volgens mij alleen van Bayer te koop, groen/wit doosje. De huismerken zijn volgens mij vermengt met paracetamol.
?? WTF is een aspirinemasker??

Of is dit een hele blonde vraag?!? Echt nog nooit van gehoord! Ik stel me nu dus iets voor in de trant van een mondkapje wat je the morning after (te diep in het glaasje gekeken te hebben) opzet...
ydoj: haha, nee zie mijn link hierboven!
bayer heeft ze nog wel, ik heb ook eens eigen merk etos gehad voor zo'n masker... werkt niet want er zit een hele dikke "makkelijk slik"laag heen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
In Aspirine zit Acetylsalicylzuur. Dit werd vroeger in meerdere sterktes verkocht, voor kinderen en volwassenen. Voor kinderen zit er momenteel paracetamol in de Aspirine.

Tegenwoordig wordt het voornamelijk in lage dosering gebruikt bij hartpatienten omdat het antistollend werkt. Dat wordt dan op recept voorgeschreven.

In de volksmond wordt paracetamol vaak Aspirine genoemd.

Het heeft geen nut om paracetamol als masker te gebruiken.

Acetylsalicylzuur is (zoals de naam zegt) nogal zuur. Ik zou dit niet puur op mijn gezicht smeren.

De uitwendige variant is salicylzuur en dat wordt in diverse sterktes gebruikt in cremes, maar dan gaat het om een paar procent. Ik zou goed navragen welke sterkte tabletten voor dit masker gebruikt moeten worden! Als je even googled vind je info genoeg over dit middel maar niet als masker denk ik.
Nou ik heb dus nu de Aspro Bruis gekocht. (dat wordt lachen)

Wel gecheckt dat er echt acetylsalicylzuur in zit. 500 mg. Met daarbij nog 250 mg natrium. Waar dat goed voor is??

We zullen het zien, haha. Bedankt voor de info verder nog Suzanne. Ik ga inderdaad wel voorzichtig doen en laat het gewoon niet te lang zitten. Het is wel makkelijk denk ik dat ze bruisen, dan hoef ik ze dus niet fijn te stampen. Ik laat hier nog even weten hoe het ging...
maarre.... WAAROM??!
Natriumbicarbonaat is voor het het bruiseffect,

Is hetzelfde goedje als in knetterkauwgom e.d.
tjuny: oja natuurlijk thanks!

zeniiba: dan moet je even teruglezen. Je kunt er een gezichtsmasker van maken voor de onzuivere huid.
Voor wie het nog weten wil: ik heb het aspirinemasker gemaakt en uitgeprobeerd.

Omdat ik zo'n bruistablet had, was het heel makkelijk om te maken, hoefde niks fijn te malen. Ik gebruikte 1 halve tablet (want 1 tablet is 500 mg en dat vond ik een beetje veel). Daar deed ik een half theelepeltje water bij en dan loste het vanzelf op. Het ging niet zo snel omdat er natuurlijk weinig water was (anders wordt de consistentie van het masker te dun)

Nou daarna op mijn huid gesmeerd. Even later AUW! ik had een wondje bij mijn lip, dat wist ik niet maar dat is dus geen pretje haha.

Ik heb het er bewust maar een paar minuten op laten zitten, want ja stel dat het inderdaad niet goed is voor je huid. Maar mijn huid zag er prima uit daarna, inderdaad wat minder rood en het voelde alsof ik gescrubd had, dat er een klein beetje een laagje af was.

Dus ja ik denk dat het wel klopt dat het een peelend effect heeft.

Verder had ik niet het idee dat het echt heel erg werkt tegen roodheid op langere termijn en tegen puistjes...mm ik denk het niet maar dat kan je na 1 keer niet zeggen.

Je kan het gewoon goed doen ipv een peeling als je scrub op is ofzo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven