FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
En mensen krijgen nu wel een vreemd beeld van Linoleum dankzij GW .
O ja Wind, jullie hebben natuurlijk nog niet heel veel followers, maar ik zou wel even wachten tot kaartjes klaar (en verzonden!) zijn. Ik zou het zelf niet echt leuk vinden als mensen niet via mij vernemen dat ons kind geboren is en de naam bekend is gemaakt door iemand anders. Maar misschien ben ik daar te gevoelig in. En ach, dat geldt pas als jullie 100.000 followers hebben misschien, maar toch, ter overweging.
Goede tip, Lien!

Helemaal niet aan gedacht.

Nu in dit geval kregen wij de geboorte door (als cc van de klant) maar normaal gesproken pas als we facturen krijgen van de drukker en dan zijn de kaarten al verstuurd. Dus eigenlijk komt het goed... maar toch bedankt.

Ja, welk beeld hebben mensen nu van Linoleum
Sjemig, moet ik na een middagje 2 pagina's bijlezen!

Terwijl ik natuurlijk eigenlijk alleen maar op 1 bericht had gehoopt .

Eens even bijlezen.....
Jeetje Lien, wat leest dochter goed! En wat nu? Kan ze dan door met het volgende, of gaat ze dan teveel voorlopen? Want op een dag ben je dan klaar, als je in groep 6 zit oid, en dan zijn er nog 2 jaren te gaan.... Alhoewel, lezen kun je altijd, de wereld is vol met boeken!

Pebb, 125 euro voor een boek. Beetje veel geld vind ik. Heb je het er voor over? En zou Pebblo het op waarde weten te schatten? Dan is het wel bijzonder om te hebben (en het stijgt in waarde waarschijnlijk).

Ik heb vandaag het boek Pushing the Limits van Keith Bakker besteld. Ik ben echt helemaal fan van die man, vind hem zo'n goed coach. Het boek schijnt heel heftig te zijn, over zijn tijd toen hij nog verslaafd was en op de wallen 'overleefde'. Ik hoop dat ik Harrie ermee aan het lezen krijg. Het enige boek dat ik hem ooit heb zien lezen was de bio van Lance Armstrong en ik heb er toen zo van genoten, mijn man met een boek!

Wat grappig Lien, dat je over een I-phone begint. Ik heb vanmiddag bedacht dat ik niet alleen een laptop ga kopen, maar ook een smartphone. Denk geen I-phone trouwens. Maar weet het nog niet zeker.

Ik zit nu bij Telfort en moet daar denk ik wel een jaar blijven. Maar dat kost 8,95 oid in de maand, dat houd ik dan gewoon voor prive.

Het was echt heel leuk vanmiddag. Het komt volgens mij prima in orde met mij en de eerste opdracht! Vertel er op SG wel meer over. Voel me wel alsof ik 10 koppen koffie op heb, helemaal hyper. Wel goed want ik moet nog hardlopen.....

Tweetdeck installeren ging bij mij heel simpel?

Alleen is mijn pc echt wel vol nu, na al die installaties die ik de laatste tijd uitvoer. Kreeg nog een goede tip vanmiddag, moet zelf nog even kijken, maar dat is Xobni. Daar kun je een naam invullen (of een e-mailadres, dat laat ik in het midden) en dan toont Xobni alle info van diegene van LinkedIn en Twitter en weet ik veel wat in 1 scherm.
Helaassss...

Mijn moeder belde net. OP van de zenuwen, want ze durfde niet te bellen. Ze heeft namelijk al heel de dag het gevoel dat ik vandaag ga bevallen (verjaardag van haar overleden vader). Echt bizar wat het met alle mensen doet dat overtijd lopen.

Verloskundige belde ook nog. Niet om me op te jagen maar om te vragen of ik al íets voelde. Moest haar helaas teleurstellen :-)

Ze snapt er niets van...

Wel grappig. De verloskundige van gisteren heeft op mijn zwangerschapskaart geschreven/voorspelt dat het een jongen wordt en 4140 gram weegt en die van vandaag schreef er op dat het een meisje wordt en ze 3970 gram weegt. Schijnen ze altijd te doen op het laatst. Grappig hé?

Morrie, ik ben zo benieuwd hoe het vanmiddag was!
En zo heeft er altijd wel iemand gelijk .
Ik vind jou er nu juist heel rustig onder Wind, klopt dat?

Het loslaten lukt je aardig! Maar ik hoop niet dat je lang meer hoeft te wachten. De VK's voorspellen lekker gevulde kindjes, he?

Wat leuk Morrie! Ik ben benieuwd!

Echt knap, Lien! Kan ze ook mooi voorlezen, bijvoorbeeld voor BJMN?

Ik heb mijn Iphone volgens mij gratis gekregen, maar ik heb ook een abonnement van 60 euro en dat heb ik zeker wel nodig met mijn werk.
En dat lezen, ja, op een gegeven moment kan je het gewoon en dan maakt het niet meer uit. Dan lees je dus alles zoals wij het ook lezen, maar woordenschat ontwikkelt zich natuurlijk nog wel. Ik heb niet de indruk dat ze zich verveelt, ze krijgt allerlei verdiepingstaken (begrijpend lezen, een verhaal met vragen die niet rechtsstreeks in de tekst staan bijvoorbeeld, terwijl het niveau van groep 4 doorgaans multiple choice is als er stukken worden gelezen). En verder dictee enzo, ze maakt absoluut nog allerlei schattige fouten als ze zelf moet schrijven. Dat is gewoon groep 4 niveau. Heerlijk fonetisch zo nu en dan .
Ik ga nu even een verslagje schrijven jongens.

En Wind, je doet het hartstikke goed!
Jep, dochter kan BNJMN voorlezen, BNJMN luistert alleen nooit . Maar ze leest Kiloknaller wel vaak voor en daar genieten ze alletwee van. Gek genoeg leest ze zelf niet zoveel, ze is vooral bezig met hoeveel bladzijden ze heeft gelezen, maar het lezen zelf heeft nog niet gegrepen volgens mij. Ik kon soms echt een hele middag verdiept zijn in een boek en zij is veel sneller afgeleid. Of in elk geval niet zo geboeid dat ze verder wil lezen.

Jij belt veel zeg Nath, althans, ik heb 300 minuten waar ik meestal net wel/net niet genoeg aan heb. En dan vind ik dat ik al veel tetter . Of hebben jullie geen vaste telefoon op kantoor? Dan kan ik het me wel weer voorstellen. Ik vind dat ik van mobiel altijd warmer oor krijg dan van gewone telefoon.
Oh, leuk... ik ga zo direct naar de SG!

Twitteren is leuk!

Al snap ik er de helft nog niet van

Als jullie nou op mijn twitteraccount van FR kijken. Zie je dan wat ik zie als ik op "profile" of "home" kijk in mijn eigen profiel? Dat is me nog niet duidelijk.

Nathje... tja, relax, relax. Moet wel zeggen dat ik met de dag chagrijniger op sta als blijkt dat er weer een nacht voorbij is. Maar vandaag gaat het goed. Ben druk met twitter ( ) en wacht het af, maar natuurlijk baal ik wel dat strippen (waarschijnlijk) weer niet heeft geholpen terwijl ik er zo 'klaar' voor schijn te zijn. Ik hoop alleen zo dat ik niet word ingeleid volgende week. Dat is echt mijn enige 'angst' nog. De datum maakt me allang niet meer uit.
Let op, voor je naar de SG gaat, ik ben wel een beetje hyper. Dat straalt het verslag ook wel uit .

Gaat wel weer over .
Dochter is misschien vooral aan het presteren tijdens het lezen? En moet ze de echte lol van lezen nog leren kennen. Daar is ze misschien nog iets te jong voor? Ik zit me te bedenken wanneer ik echt ging lezen, ik weet het niet meer. Ik genoot er wel van, dat was ook al op de lagere school want ik weet nog wel dat ik op een gegeven moment alle B en C boeken uit had en bij de volwassenen boeken ging lenen. Mijn eerste volwassen boek was Bloemen op Zolder en toen zat ik nog op de lagere school.
Het giet hier. Niet hardlopen dus. Slappeling dat ik ben .
Slappeling
Ik heb pannenkoeken gegeten, hockey gaat niet door en ik zou naar de film, maar er draaide niets leuks. Lopen is nog niet bij me opgekomen, maar idd het regent .

En toen ik 9 was ging ik alleen op de fiets naar de bieb (naar de Oudegracht in Utrecht, kan me niet voorstellen dat dochter dat over ruim een jaar zou mogen) en ruim daarvoor had ik toch echt wel het leesvirus te pakken. Maar goed, komt vast wel, ze moet ook nog beetje leren zoeken in de bieb, want komt telkens met flutboeken aan. Althans, boeken die ze ook in de klas lezen en dat is veel plaatjes en weinig echt leuke verhalen. En de boeken van Paul van Loon vindt ze te eng . Maar goed, heb laatst een leuk boek voor haar gekocht en dat had ze in 2 dagen uit, dus wellicht is daar nog meer van te vinden. En wat ik toen las weet ik ook niet meer echt. Op z'n kop in de prullenbak enzo, maar dat vindt zij niet leuk.
Wind, je zag dat ik op jouw tweet gereageerd hebt he? Volgens mij zien al mijn volgelingen dan ook dat ik dat heb gedaan en kunnen op die manier bij fantasie-rijk uitkomen.
Ik las alles van Jan Terlouw, dat weet ik nog goed.

Ik herinner me ook nog het boek De Artapappa's, dat was van mijn vader dus vast een heel oud boek. Ik zocht gewoon boeken uit de boekenkast van mijn ouders.

Alleen op de Wereld weet ik ook nog. Ik moest er wel erg om huilen. Om De Artapappa's ook trouwens. Nog niet echt voor dochter geschikt misschien.
En bijvoorbeeld de Wereld van Beer Ligthart van J. ter Haar, heb ik echt wel duizend keer gelezen, maar misschien is ze daar nog tikje te klein/te gevoelig voor? Zal ook wel weer per kind schelen denk ik.
O ja, was die niet doof? Ik heb dat boek volgens mij nooit gelezen, sprak me blijkbaar niet aan.
De Artapappa's, man, wat heb ik daar ook om gehuild, dat Bloem dood was... Ook uit de kast van mijn vader . Maar daar is ze echt nog tikje te klein voor hoor, dan ben je echt een jaar of 9, vanaf groep 5 a 6 denk ik.
Hij was blind, bijna goed .
quote:lien schreef op 27 januari 2010 @ 20:10:

De Artapappa's, man, wat heb ik daar ook om gehuild, dat Bloem dood was... Ook uit de kast van mijn vader . Maar daar is ze echt nog tikje te klein voor hoor, dan ben je echt een jaar of 9, vanaf groep 5 a 6 denk ik.

Wat leuk dat je hem ook kent! Had altijd het idee dat het een onbekend boek was. Jeetje, wat was dat erg zeg. Ik zou er nu nog om kunnen huilen denk ik. Dat die Bloem die andere de hele weg droeg naar huis.

Ik denk wel dat dit boek erg gedateerd is, en termen bevat die nu als discriminerend ervaren worden.
quote:lien schreef op 27 januari 2010 @ 20:10:

Hij was blind, bijna goed .O, nou ja, detail

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven