Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Mogen hier ook de ergenissen en sores van een scriptiebegeleider worden neergezet? ;)
Ik ben momenteel druk bezig met mijn scriptie/onderzoek. De eerste 2 deelvragen, theoretisch zijn vandaag voor goedkeuring naar school en de opdrachtgever gestuurd. Nu hebben we nog 2 praktijkdeelvragen open staan, de lastigste :S
Ik ga ook weer beginnen aan het scriptie schrijven. Dit wordt alweer mijn 3e (!) scriptie.... Heb het onderzoeksvoorstel ingeleverd, reactie op ontvangen en volgende week een afspraak. Moet zeggen dat ik eerder een persoon ben die gewoon maar aan de slag gaat en dan wel ziet hoe het loopt (en wonder boven wonder, altijd goed). Ik werk er overigens nog 40u per week naast en de deadline (mijn eigen deadline) ligt op juni (=afstuderen), dus dat wordt nog best pittig
..
..
Ja, ik ben ook weer van de partij Mevrouwtje.

En heey Paris, jij bent ook nog druk bezig. Ik dacht inderdaad door het vorige studietopic dat iedereen wel zo'n beetje klaar was. Maar voor jou is het einde wel bijna in zicht, nog 2 weekjes, dat is wel fijn toch? Even schoudertjes eronder.

Bij mij zit alles ineens ook in een stroomversnelling, want nu kwam er van mijn werk ineens druk achter. Ze geven me nog 3 weken om het af te maken, en anders moet ik de afgelopen 4 jaar terug betalen. Daar kwamen ze vorige week mee, en ik ben nog te beduusd en letterlijk ziek ervan om te bekijken wat mijn rechten en plichten zijn hierin.

Maar toch besloten het te gaan proberen, gewerkt als een gek deze week, werkt mijn studiebegeleider weer niet mee, miereneuken over de kleinste dingetjes!!!... pfffff, zelfmedelijden mag wel even toch, nu?
In welke richtingen studeren jullie af? Wordt er wel nieuwsgierig van namelijk
quote:paris_rose schreef op 28 januari 2010 @ 13:58:

@Magnolia, naast 40 uur werken een scriptie schrijven die je in juni af wil hebben, petje af! Doe je een aan je werk gerelateerd studie? Ik ben zelf bezig met scriptie 2, en ik weet wel dat dit de allerlaatste keer is dat ik ga afstuderen.

Ha Paris, volgens mij hebben wij dezelfde HBO studie gedaan, meen ik mij te herinneren, iets Europees toch?

Ik doe wel een studie die gerelateerd is aan mijn andere studies en daardoor hoefde ik alleen maar de master te doen. Kan het wel gebruiken in mijn werk.... Overigens is de master voltijd in de avond, maar wel minder colleges.
quote:Alyssaa schreef op 28 januari 2010 @ 14:18:

In welke richtingen studeren jullie af? Wordt er wel nieuwsgierig van namelijk sociale wetenschappen.....
Leuk zo veel reacties al!

Paris/Sheolin, wat leuk dat jullie weer meeschrijven, alleen voor jullie misschien wat minder want nog steeds bezig. Spannend paris dat de deadline in zicht komt!

Sheolin; hoe komt het zo dat ze er nu ineens vaart achter zetten?

Magnolia, klinkt zwaar! Respect als je nog een scriptie schrijft naast een 40-urige werkweek. Dat zou mij echt niet lukken want ben al 40uur per week bezig met mijn scriptie.

Hier komt de deadline ook in zich... eindelijk :D Ik wil volgende week mijn eerste concept inleveren en nu druk bezig met de discussie/conclusie en nog de resultaten wat mooier neerzetten. Maar de volgende scriptie komt wel weer in zicht.... heb eigenlijk wel zin in een ander onderwerp :D
quote:mama1982 schreef op 28 januari 2010 @ 13:19:

Mogen hier ook de ergenissen en sores van een scriptiebegeleider worden neergezet? ;)

Bedoel je dat zelf een student begeleidt bij het scriptie schrijven?

Als dat zo is, misschien wel leuk om 't verhaal van de andere kant te horen :D Hoe is het voor een begeleider om een student te begeleiden?
quote:magnolia81 schreef op 28 januari 2010 @ 14:32:

[...]

sociale wetenschappen.....

Leuk!

Ik heb een combi van sociale wetenschappen en omgevings wetenschappen.
Oow leuk! Ik sluit me aan. Ik studeer rechten en studeer af op privaatrecht. Ben bezig met de inhoudsopgave nu en heb eerste gesprek al gehad. Onderwerp was goed, alleen misschien wat ambitieus (das toch juist goed??)

Moeten jullie ook nog andere vakken doen? Ik reserveer per week 3 uur voor scriptie nu omdat ik ook nog andere vakken te doen heb.
Ik moet nog 1 vak doen, staat vast in het programma maar dat is eind maart afgelopen, dan heb ik waarschijnlijk meer tijd voor mijn scriptie, maar wil nu alvast beginnen..... Weet uit ervaring dat er altijd wat hobbels op de weg komen tijdens het schrijven
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 28 januari 2010 @ 14:38:

[...]

Bedoel je dat zelf een student begeleidt bij het scriptie schrijven?

Als dat zo is, misschien wel leuk om 't verhaal van de andere kant te horen :D Hoe is het voor een begeleider om een student te begeleiden?Ik begeleid studenten bij hun bachelorscriptie. Dat zijn soms hele leuke ervaringen en soms is het een echte crime iemand over de eindstreep te trekken.
Ook ik ben bezig met mijn afstudeerscriptie (al een poosje). De data zijn al verzameld dmv veldwerk, wat ik heel leuk vond. Nu moet ik het alleen gaan verwerken en in een model zetten en dat vind ik echt verschrikkelijk. Hebben jullie ook dat je je er zo moeilijk toe kunt zetten daadwerkelijk iets te doen? Ik zit wel heel de dag achter de computer maar echt productief ben ik niet...
Ik weet niet of dit het goede topic is maar ik moet het even kwijt :

Grrrr het vinden van een afstudeerstage lukt voor geen meter!

Studeer Hotel en Eventmanagement en moet z.s.m. beginnen want ik wil het liefst geen studievertraging oplopen!

Ik zoek een uitdagende plek in de evenementenwereld maar dat is nog knap lastig! Had bijna een plek, bleef die stagiair toch bij het bedrijf en was er dus geen plek voor mij!

Nu weer verder zoeken! Hopelijk gaat het snel lukken!
..
Oh ik wil graag ook even mee praten, zit er op het moment helemaal doorheen en zie het niet meer zitten.. ik hoef geen scriptie te maken maar een afstudeer collectie ( kunstacademie) maar word er zo gestoord van. heb constant het gevoel dat ik er alleen voor sta en dat de leraren niet mee werken. Ook de constante twijfel aanmezelf (die ik niet moet hebben, ik weet het) werkt natuurlijk ook niet in mijn voordeel. op het moment haat ik het echt en vraag mezelf echt af waarvoor ik het doe! maar goed, ik ga der voor en dan ben ik er vanaf ik weet het maar juni is nog zo ver weg en zo dichtbij als je bedenkt hoeveel ik nog moet doen.

nou ik moest het duidelijk even kwijt

( ik kan niet inloggen dus vandaar even met de vivabiecht)
Volgend semester ga ik een bachelorscriptie schrijven voor Europese studies, ben benieuwd wat het gaat worden.
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 28 januari 2010 @ 14:39:

[...]

Leuk!

Ik heb een combi van sociale wetenschappen en omgevings wetenschappen.

grappig Ik ben ook bezig in de sociale wetenschappen!

Dat maakt al drie! (als ik goed geteld heb)

Ja... ze hadden mij in september al uitstel gegeven tot februari, maar door allerlei zaken privé, werk en combinaties daarvan, schoof ik het steeds maar voor mij uit. Zij vergoeden mijn studie, maar ik dacht, als ik na mijn uitstel nog steeds bezig ben, dan betaal ik dat gewoon zelf.

Maar dat mag dus niet... Ze zeggen; we betalen alles, of niets...

Het enige wat ik nu nog kan doen, is nog een keer schriftelijk uitstel aanvragen, maar ik weet niet of ik dat voor elkaar krijg...

Zo niet, dan kan ik dag zeggen tegen mijn spaarcentjes.

Voordeel is wel dat ik nu tik alsof mijn leven ervan afhangt.

Het vivaforum is voor de pauzes die ik mezelf af en toe gun.

Wel lekker mevrouwtje, ook bijna klaar! Maar de volgende alweer in zicht? Hoe zat dat ook alweer? Deed je er nou twee tegelijk?
quote:Vivabiecht schreef op 28 januari 2010 @ 20:30:

Oh ik wil graag ook even mee praten, zit er op het moment helemaal doorheen en zie het niet meer zitten.. ik hoef geen scriptie te maken maar een afstudeer collectie ( kunstacademie) maar word er zo gestoord van. heb constant het gevoel dat ik er alleen voor sta en dat de leraren niet mee werken. Ook de constante twijfel aanmezelf (die ik niet moet hebben, ik weet het) werkt natuurlijk ook niet in mijn voordeel. op het moment haat ik het echt en vraag mezelf echt af waarvoor ik het doe! maar goed, ik ga der voor en dan ben ik er vanaf ik weet het maar juni is nog zo ver weg en zo dichtbij als je bedenkt hoeveel ik nog moet doen.

nou ik moest het duidelijk even kwijt

( ik kan niet inloggen dus vandaar even met de vivabiecht)Eigenlijk kwam ik hier per toeval (ik klikte verkeerd), maar Vivabiecht, tijdens mijn academie afstuderen voelde bijna iedereen zich zo, zeker in deze tijd van je afstudeerjaar. De beste tip die ik kreeg; doe wat JIJ leuk vind, waar JIJ lol in hebt. In al die jaren ervoor luister je toch veel naar docenten (bij ons in elk geval wel, maar dat is een ander academie dan waar jij zit, dus dat kan verschillen). Als je een collectie weet te maken waar je met heel veel plezier en liefde aan hebt gewerkt, dan zal je dat altijd zien in het resultaat. Als het een collectie is wat toch ook gericht is op docenten, dan zul je dat vaak ook zien. Uiteindelijk heb ik na 2 maanden besloten een ander docententeam samen te stellen (nee, daar waren ze niet blij mee). Daar heb ik veel aan gehad, want vanaf toen deed ik echt mijn eigen ding. Dat was ook zichtbaar in het eindwerk. Nouja, een heel verhaal. Eigenlijk wou ik je een hart onder de riem steken. Ik ken het gevoel, en het is rete pittig, maar zet m op, en luister niet teveel naar je docenten
quote:paris_rose schreef op 28 januari 2010 @ 16:03:

@Magnolia, ik denk dat je me verward met een ander. Ik heb wel richting Europees gedaan, maar op de universiteit en binnen de faculteit geesteswetenschappen. Lekker vaag .

Dan verwar ik je inderdaad met iemand anders, die een nickname had die op die van jou lijkt! Vaag mag hoor :D ik blijf ook altijd wat vaag

Zou vandaag een eerste afspraak met mijn supervisor hebben, maar ze belde gisteren dat er iets was tussen gekomen. Zuuuucht, ze heeft wel eea op de mail gezet, dus ik ga die aanpassingen maar doorvoeren. Wel vervelend wat mijn supervisor werkt alleen maar part time en dus niet in de middag, is dus lastig te combineren met het werk....
Dames, ik meld me hier ook weer even! Ook ik ben al tijden bezig met afstuderen, mijn onderzoek werd steeds door factoren buiten mij om uitgesteld. Nu komt het er toch eindelijk van! Eind maart heb ik een berg data die ik kan gaan analyseren. Intussen werk ik aan het theoretisch deel van mijn scriptie, want dat kan ik principe nu allemaal al schrijven. Maar sjongejonge dat valt me knap zwaar! Volgende week moet ik mijn conceptversie af hebben, en daar gaat nog heel wat werk in zitten...

Sheolin en zonneschijn, heel veel succes met jullie 'definitieve' deadline-stress!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven