Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Bij mij zit er geen maximum aan. Is maar goed ook, want zit nu denk al aan 45 pagina's en dan moet het gehele financieringsplan nog.

Hier begint de motivatie aardig weg te zakken. Komende week had ik mijn deadline staan, maar door mijn begeleider van het werk heb ik behoorlijk vertraging opgelopen. Ik ga nu proberen om binnen 3 weken mijn hele afstudeeropdracht klaar te hebben en dan laatste week mei eerste week juni te presenteren. Al was dat ook eigenlijk niet het plan. We hebben binnenkort een bruilof (laatste week mei) en mijn deadline als 2e optie was daarvoor alles presenteren, maar helaas moet ik bekennen als ik alles al klaar heb ik heel blij mag zijn als mijn begeleider van het werk het binnen 1 week teruggeeft ipv de gebruikelijke 4 weken.

Succes iedereen!
Hoi allemaal! Ik zie dat het topic flink gezakt is (goed teken? Iedereen druk bezig? Of slecht teken? Niemand wil nog iets delen :p) maar ik wil toch even mn ei kwijt. Vandaag heb ik mijn scriptie zo goed als afgerond! Morgen gaat ie naar de opdrachtgever voor feedback en dinsdag moet het ingeleverd!! Die van mij mag ook max 30 blz. Blijkt toch lastiger dan een minimum aantal! Opzich wel goed criterium want je moet heel selectief zijn.

Vanmiddag voorwoord getypt. Een paar weken terug dacht ik: nou als ikt voorwoord kan typen dan ben ik zo blij want dan betekent het dat ik klaar ben. Haha en nu is t zover en nu denk ik alleen maar: ehm ok... Maar ik juich pas bij een goede beoordeling..

Succes iedereen
@Waldorf114 je was me net voor! Ik was hem ook al aan het zoeken haha.

Goed bezig ben je? En dan moet je je scriptie nog verdedigen of presenteren of is het nu gewoon echt klaar?

Ik ben vandaag ook bezig met de afronding. Zo meteen de algehele conclusie schrijven wat zo gebeurd is. Ik heb namelijk bij elk hoofdstuk al een kleine conclusie geschreven. Vervolgens voorwoord, nawoord en inleiding en dan mailen naar mijn begeleider van het werk. Deze heeft beloofd om maandag of dinsdag mij mijn feedback te geven. Vervolgens aanpassen en dan naar school mailen. Hierna nog alles achter elkaar zetten en dan afwachten. Het schiet dus heel erg op ineens.

Succes iedereen!!
Ooeps, ja, was met alle drukte het topic ook een beetje kwijt! Met mijn scriptie gaat het opzich wel oke, mijn theoretisch kader is af en goedgekeurd en ik heb een hele lijst met respondenten die ik kan interviewen. Doe momenteel een tijdje onderzoek in het buitenland (ander onderzoek, niet voor scriptie) dus scriptie ligt even een maandje stil. Daarna weer hard aan de slag.

25 pagina's lijkt mij wel heel erg weinig eigenlijk! Daar zit ik zo op.Maargoed, zo zie je maar weer hoeveel opleidingen kunnen verschillen.

@zaza en Waldorf! Dat klinkt goed! Lijkt me een heerlijk gevoel als het zo goed als af is!
Ja, Ik ben ook zo goed als klaar! Heb nog een maand om de scriptie in te leveren, dus alles verloopt volgens planning:) .

Komende week de aanbevelingen schrijven en dan alles doornemen met mijn begeleiders vanuit de organisatie.

Ben zo blij dat het er bijna opzit! Eindelijk dat diploma en aan het werk:)

Succes nog iedereen!
Wow iedereen gaat goed! Ben benieuwd naar de resultaten.

En ik dacht ook inderdaad dat het een goed gevoel zou zijn.. nou serieus, ik zit alleen maar in de stress! Twijfelen of ik dit of dat niet beter anders had kunnen doen, slaat het wel ergens op, is het niet allemaal onzin? Etc. etc. Heb het expres al aan een aantal mensen laten lezen zodat die een oordeel konden geven en is tot nu toe allemaal goed. Zelf zie ik het gewoon niet meer omdat ik er zo in zit! Heb ook geen concept ingeleverd dus het is compleet een verrassing. Ben ook wat dat betreft wel blij dat ik het vlak voor de deadlinde af heb. ALs het hier al weken zou liggen dan zou ik helemaal gek worden!

En als het voldoende beoordeeld is moet ik het idd nog presenteren en als dát ook voldoende is dan ben ik afgestudeerd.
Hallo hier,

Ik begin binnenkort eindelijk aan mijn scriptie.. het idee ervoor ligt al jaren op de plank. Nu weet ik opeens niet meer zo zeker of ik genoeg tijd ervoor heb uitgetrokken.. Ik werk erbij dus kan maar 1 a 2 dagen per week aan de scriptie werken. Ik ben dus benieuwd, hoelang doen jullie ongeveer over je scriptie?
Hoi Metatron, hoop dat er nog wat mensen schrijven hier, want zoals je wellicht gezien hebt was het topic aardig gezakt!

Wat is je onderwerp en hoeveel tijd heb je er voor uit getrokken? Doe je HBO of WO? Soort onderzoek? Het kan met van alles te maken hebben hoeveel tijd je nodig hebt. Zelf heb ik een kwalitatief (hbo) onderzoek uitgevoerd met 8 respondenten. Daar ging veel tijd overheen, want ik was afhankelijk van 8 agenda's. Een afstuderende collega van mij heeft dat niet goed gepland en komt nu enorm in tijdnood.

Ten de interviews eenmaal gedaan waren was het een kwestie van analyseren en schrijven. Dat kun je helemaal in je eigen tempo doen.

Al met al ben ik in januari begonnen met onderwerp bedenken, in februari een onderzoeksopzet (+plan van aanpak ingeleverd). In de eerste week van maart kon ik beginnen met interviewen (toen had ik pas een feedback op mijn opzet, eerder kon ik niet beginnen). Begin april had ik alle interviews gehad. Die moesten allemaal letterlijk uitgetypt worden. Toen heb ik een tijdje niks gedaan omdat ik een soort van afstudeerblock had ofzo en 2 mei ben ik begonnen met schrijven en 6 mei had ik het af.

Nou ben k niet bepaald een gemiddelde student dus ik weet ook niet of ik een goeie graadmeter ben. Veel succes in ieder geval!
Super, bedankt voor je reactie!

Ik denk dat het te herkenbaar wordt als ik m'n onderwerp noem, maar ik doe een literatuurstudie voor het HBO. Ik heb dus alleen met m'n eigen agenda te maken..

Heb al een groot deel van de literatuur gelezen maar er komt steeds meer bij en ik moet nu de stap gaan maken naar het schrijven. Ik heb mezelf rond de 3 maanden gegeven, maar ik weet niet of dat genoeg is, gezien ik dus niet veel dagen per week over heb en ik sommige weken zelfs helemaal geen tijd ervoor zal hebben. Nou ja, volgens mij is het gewoon een kwestie van beginnen en dan zie ik het wel.

Ben nu bezig met een soort werkplan op te stellen...
Metraton,heel veel succes met een begin maken.

Dat vond ik het moeilijkste van heel mijn scriptie. Ik had/heb geen baan ernaast, dus doorwerken aan mijn scriptie lukte me prima.

Ik heb 'm vandaag de deur uit gedaan. Nu afwachten op de eerste 'keuring'. 6 juni is de inleverdatum van de definitieve scriptie, dus ik heb gelukkig nog even om aanpassingen te doen! Het komt nu wel erg dichtbij, dat afstuderen. Gelukkig sta ik helemaal achter mijn onderzoek en aanbevelingen. Afwachten of de rest het er ook mee eens is!

Iedereen succes!
Hallo Iedereen,

Ik lees in diverse topics dat het goed met jullie! Vandaag heb ik van begeleider van school te horen gekregen dat de scriptie akkoord is. Morgen meteen inbinden. Onder voorbehoud heb ik maandag over een week de presentatie. Wat een drama zeg een afspraak maken met 4 agenda's haha. Nu hopen op een goed cijfer.

Hoe staat het bij de rest nu?
Hoi allen, ik heb zojuist mijn scriptiebeoordeling mogen ontvangen: een 8.8!! Ik ben zo blij! Ik had zo hoog niet verwacht. Helemaal niet omdat ik geen conceptversie had ingeleverd. Nu nog presenteren en dan mag ik officieel mijn diploma in ontvangst nemen!!

Ik duim ook voor jullie goede cijfers!!
Zaza en waldorf : Gefeliciteerd! Spannend!

Ik moet nog even een paar daagjes afwachten.. als het goed is hoor ik volgende week of de (concept) scriptie is goedgekeurd.. en dan de week van 23 juni eindgesprek/verdediging.
Hier ook bezig. Inhoudelijk is de scriptie goed bevonden, maar mijn structuur sucks! Na mijn 1e master rechten nooit gedacht dat ik nog een tweede zou doen...AArrgghh!

Succes allemaal!
Ook nog even op dit topic (al was het wel erg gezakt). Ik heb maandag de presentatie gehad en voor mijn gehele afstudeeropdracht heb ik een 6,5 gehaald. Super blij dus!
Hmm Zaza, wij kunnen dus in de OP bij "wie zijn er klaar " :-) een paar maanden terug leek het nog eeuwen ver weg!
Heb niet zo heel gedetailleerd ieders reactie gelezen, maar in elk geval bravo voor de mensen die klaar zijn en sterkte voor de mensen die nog bezig zijn!

Mijn situatie is zo: contact met begeleider niet al te goed. Veel literatuur gelezen, uiteindelijk gaat mijn onderzoek waarschijnlijk een andere kant op dan ik dacht, dus nu weer bijna opnieuw beginnen maar het onderzoek gaat nu wel een richting op die ik erg interessant vind. Gelukkig ook Engelse literatuur te pakken gekregen dus ben helemaal in m'n spreekwoordelijke nopjes!

Moet nu alleen nog heel even de START maken! Oei, wat valt dat lastig zeg! Zeker omdat ik ook daarnaast nog van alles doe.

Ach, een begin maken dan maar!

Iedereen succes he! En tips zijn altijd welkom!
Hé, waarom kom ik dit topic nu pas tegen hahaha.

Afgelopen 5 maanden hard gebikkeld en nu is het zover; scriptie incl bijlagen mogen ingebonden worden. Nu hoop ik dat een doorgewinterde (ex)scriptieschrijver een tip heeft voor mij.

Ik wil 9 documenten inbinden van ongeveer 100 pagina's. Dit wil ik thermisch doen. Mijn thermische omslagen gaan maar tot 6mm ( dat zijn 60 pagina's ) Ik heb dus thermische omslagen nodig van 15mm ongeveer ( dan weet ik zeker dat ze groot genoeg zijn)

Ik heb gegoogled en alles, maar kan alleen maar massapartijen van 50 stuks kopen Wie weet waar ik in hemelsnaam thermische mappen van 15 mm kan kopen? Bruna heeft ze niet en ik heb ook niet eeuwen de tijd om stad en land af te zoeken naar thermische mappen. Daarom mijn vraag, ik hoop dat iemand een tip heeft waar ze ze hebben!
Vandaag ook 12documenten laten inbinden waarvan de grootste 98paginas. Ook thermisch. Heb je geen copie shop in je buurt? Het kostte mij wel 43euro...

Maargoed ingeleverd en wel!nu het eindgesprek nog in augustus.

Raar om na 6 maanden het einde nu in zicht te hebben..

Weer vrije tijd!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven