schoenen aan of uit?

28-01-2010 15:01 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
in huis dus...en waarom wel of niet?
ik had verwacht dat meer mensen uit zouden zeggen. bij mij is het altijd uit. echt altijd. om meerdere redenen:

-ik heb dan net het gevoel of ik niet echt thuis ben als ik in mijn schoenen loop.

-ik loop bijna altijd op hakken, lijkt me niet echt goed voor mijn voeten als ik dat van s ochtends vroeg tot s avonds laat ga doen mijn hele leven

-ik vind het gewoon echt heel vies om op schoenen binnen te lopen, en ik heb overal tapijt dus echt goed schoon krijg je het ook niet.

visite vraag ik ook altijd vriendelijk of ze hun schoenen uit willen doen. nu krijg ik vooral hele goede vrienden en familie over de vloer. familie doen thuis ook allemaal hun schoenen uit, en mijn vrienden zijn het ondertussen wel gewend vind t altijd wel even lastig als er een monteur ofzo langskomt. de meeste doen netjes de schoenen uit maar laatst was er eentje die zij heel droog "nee" en walste vervolgens met zijn vieze schoenen de hele gang/keuken/badkamer door(kon ik weer lekker gaan schoonmaken). bij ouders en schoonouders gaan ook standaard de schoenen uit.
quote:anthro schreef op 28 januari 2010 @ 15:13:

Hier in canada doet iedereen zijn schoenen uit ook als je op visite gaat. Wij doen dat dus ook en nu we het gewend zijn vinden we het raar als we in nederland zijn en iedereen houdt zijn schoenen aan in huis. Soms zie je kleine kindjes de hele dag op schoenen ook in huis, is zo slecht voor het voetje.

Daar moest ik heeeel erg aan wennen om mijn schoenen uit te doen (mijn vriend is canadees). Ik vergat het ook gewoon vaak, want hier loop ik ALTIJD met schoenen aan (al probeer ik me nu aan te leren om in huis mn schoenen uit te doen). Als ik dan weer bij iemand (in canada) binnen kwam en ik met mn schoenen aan liep verontschuldigde ik me altijd maar snel en ging ze alsnog uit doen.

Ik vind wel, dat je als je schoenen draagt, je sneller dingen onderneemt, actiever bent, omdat je gewoon sneller de deur uit bent en zo
punica, wat voor schoenen draag jij dan? want ik heb maar een paar seconden nodig om ze aan/uit te doen.
laarzen :P Met veter, en schoenlepel nodig om ze aan en uit te doen xD
uit natuurlijk! bij de voor deur!
oh, ja dan snap ik het wel...hier laarzen zonder veters, hoogstens een rits hehe. even heel erg offtopic hoor maar vraag me even af: waarom schoenen kopen waar je een lepel voor nodig hebt? is het omdat je kleine voeten maar dikke enkels hebt? anders lijkt het me dat je schoenen gewoon te klein zijn.
Thuis trek ik zelf vaak mijn schoenen uit, maar ik ga echt mijn bezoek niet vragen om in de deuropening de schoenen uit te doen. En ik zou het van vrienden eerlijk gezegd ook een beetje vreemd vinden als ze het aan mij zouden vragen, tenzij ik met naaldhakken hun parket kan vernielen of zo. Voor mij is gastvrijheid dat ik wil dat vrienden zich op hun gemak voelen. Wat zij het fijnst vinden dus, aan of uit! (vind het trouwens niet vies om met schoenen binnen te lopen en als er iemand wat zand naar binnen loopt, maak ik het achteraf gewoon weer schoon)

gastenslofjes vind ik trouwens echt een heel vies idee. Loop liever met koude voeten als het echt moet dan met die slofjes, of mogen 'zweet'-sokken bij sommigen van jullie ook niet?
Dat zeg ik....
websje..ik vind het anders best vies. je schoenen lopen de hele dag op de straat(waar honden poepen/plassen, mensen spugen, urineren etc) en dat hoef ik echt, echt, echt niet op mijn tapijt.
quote:nazife schreef op 28 januari 2010 @ 19:47:

oh, ja dan snap ik het wel...hier laarzen zonder veters, hoogstens een rits hehe. even heel erg offtopic hoor maar vraag me even af: waarom schoenen kopen waar je een lepel voor nodig hebt? is het omdat je kleine voeten maar dikke enkels hebt? anders lijkt het me dat je schoenen gewoon te klein zijn.

ook effe offtopic:

Ze zijn niet te klein, maar anders gaat het leer binnenin bij de hak stuk na verloop van tijd. Ik krijg ze dus wel aan zonder als het moet, maar gebruik altijd een schoenlepel omdat ik zuinig ben op mn laarzen
quote:lotte3500 schreef op 28 januari 2010 @ 15:08:

ik doe ze uit, omdat ik het fijner vind om gewoon lekker pantoffels aan te hebben.Dat is ook mijn reden.
*snapt dankzij punica eindelijk waarvoor schoenlepels nog meer dienen* ik gebruik ze alleen als die schoenen die ik PER SE aan wil te klein zijn
Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb dus om hygienische redenen alleen maar gladde vloeren in huis. Zelf loop ik op sloffen, man meestal. Bezoek mag schoenen aanhouden, ik dweil de vloer gewoon daarna (met een scheutje chloor in het water) zodat de baby gerust van de grond kan eten .

Ik vind het ook niet zo fris dat op het kinderdagverblijf iedereen met zijn schoenen in en uit mag lopen. Maar ja, zal wel goed zijn voor zijn weerstand .
Uit. Beter voor de voeten, en met schoenen klinkt het voor de buren alsof er een olifant op het plafond loopt.
Binnenshuis geen schoenen, die gaan uit bij de voordeur en de sloffen aan. Vanwege comfort maar vooral hygiëne. Vind het vies om alle straatvuil naar binnen te lopen. Bezoek mag wel met schoenen aan naar binnen maar dan dweil ik daarna wel
Ik vind gasten pantoffels niet vies, koop regelmatig nieuwe, en zo vaak worden ze nou ook weer niet gedragen. Of hebben jullie elke dag bezoek?
Maedl, ik zou geen gastenpantoffels aandoen, ik vind dat inderdaad vies. Of je moet van die vliegtuigdingen hebben die 1-malig gebruikt worden.

Het dragen van bowlingschoenen is echt een nachtmerrie voor mij. Ik houd om meerdere redenen niet van bowlen, maar als zou ik het leuk vinden, dan zou ik het nog niet doen om die schoenen.

Je zou voor dan voor de mensen die vaak komen, eigen pantoffels kunnen kopen en van die wegwerpdingen voor gasten die niet regelmatig komen.

Ik heb overigens wel regelmatig mensen over de vloer. Een paar keer per week.
Ik hou mijn schoenen soms aan (als het warme, comfortabele schoenen zijn), maar schoenen met een hak of die op een andere manier niet zo lekker zitten gaan meteen uit. Visite mag gewoon de schoenen aanhouden en ik ga niet nadat ze weg zijn dweilen.

Ik vind gastenpantoffels trouwens extreem, maar dan ook echt extreem ranzig. Ik ken mensen die dat aan hun bezoek vragen en als ik bij ze op bezoek ga, ga ik echt mijn eigen pantoffels aandoen.

Hun gastenpantoffels zijn volgens mij ook afdankertje van hun zelf. :puke:
Uit, vind ik fijner. Bezoek mag het zelf weten, maar de meeste vriendinnen nemen zelf al pantoffels of dikke sokken mee naar mij (en ik naar hen). Kletst veel fijner met je benen op de bank of stoel.

Nu ik erover nadenk: het valt mij op dat vooral het mannelijke bezoek de schoenen aanhoudt. Mijn lief loopt in huis wel altijd op sokken of sloffen.

Aanvulling: als vriendinnen zelf geen pantoffels bij zich hebben biedt ik altijd een paar dikke en schone(!) huissokken aan.
Ik ben als ik dit zo lees zeer blij met mijn laminaat en tegels! maar goed ik heb ook 2 binnenkonijnen, dus alleen om die reden al zou tapijt niks voor me zijn. Ik doe meestal mn schoenen uit, want ik hang graag op de bank. Mn visite moet t zelf weten, de meeste houden schoenen aan. Ik vraag niks en als zij het vragen zeg ik dat het me niet uitmaakt.

Ik zou trouwens echt nooit een monteur vragen om schoenen uit te doen, dat gaat me veel te ver.
sweety...hoezo gaat dat je te ver?
ik vind het erger om dat te vragen dan dat ik na zijn komst de vloer ff dweil. maar ik ben ook niet zo'n Piet Precies qua huishouden. Hebben er hier geen dames een man die monteur ofzo is? Kunnen die vertellen of het vaak gevraagd wordt?
Kinderen schoenen uit. Ik doe het zelf ook. Bezoek mag het lekker zelf weten.
Uit. Maar ook omdat ik graag met mijn voeten op de bank zit. Is niet zo fris met je schoenen aan.

Heerlijk pantoffels of van die dikke sokken met noppen aan, is toch veel lekkerder dan schoenen?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
vaak gaan de schoenen uit omdat ik dat lekkerder vind lopen, niet omdat het hygienischer is ofzo.

Vraagje aan diegenen die vinden dat schoenen binnen vies is omdat je allemaal meuk van de straat mee naar binnen neemt, vind je het dan ook vies om met blote voeten buiten te lopen? in de zomer doe ik dat regelmatig rond het huis (niet naar de supermarkt ofzo, maar toch, de blote voeten of sokken komen op de openbare weg zeg maar) en dan neem ik met mijn blote voeten eigenlijk ook vieze meuk van de straat mee naar binnen? (djeez, lijk wel een hippie zo op mijn blote voeten).

Heb hier trouwens nog nooit over nagedacht, maar het kwam nu zo in me op.
quote:maedl schreef op 28 januari 2010 @ 20:46:

Ik vind gasten pantoffels niet vies, koop regelmatig nieuwe, en zo vaak worden ze nou ook weer niet gedragen. Of hebben jullie elke dag bezoek?

Nee, maar wel zweetvoeten En helemaal in warme pantoffels.

Ik moet er niet aan denken dat iemand na mij nog die sloffen aan moet. Of ik na iemand anders met zweetvoeten, brrrr

Ik doe thuis meestal mijn schoenen uit. Gewoon, omdat ik dat lekkerder vind zitten dan de héle dag op hakken lopen en omdat ik vaak een been/voet onder mijn billen leg als ik op de bank zit.

Visite vraag ik niet om de schoenen uit te doen, dat vind ik niet zo gastvrij. Niet iedereen vindt het prettig om bij een ander op zijn sokken te moeten lopen (ik vind het zelf echt 3x niks als me dat gevraagd wordt). Wanneer bezoek schoenen uit wil doen, mag het natuurlijk wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven