Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
Hmmm ja ik snap het.

Maar ik sowieso een nogal analyserend type.

Doe het de hele dag, op werk, bij vrienden, mezelf, familie...

Vraag me altijd af wat mensen drijft, hoe ze tot bepaald gedrag komen.

Als ik mijn leven nog eens over zou kunnen doen zou ik sociale antropologie willen studeren.

Dus tja... hoe zet ik die knop dan uit?

Jaaaaaaaaaah kunnen we niet een keer een 'alle meelezers melden aub actie doen'?

Ik vergeet echt altijd dat er hier meer mensen komen dan ons eigen vaste cluppie.

Sneeze, op tijd naar bed?

Echt?

Ik hou je eraan!
Zo, ben ik ook hier voor het eerst. Ik herken het frizzy maar als ik me ergens heel erg op stort: schoonmaken, sporten, dansen op muziek , dan denk ik daarna wel eens: goh ik heb nergens over na zitten denken. :-)
quote:frizzy schreef op 29 januari 2010 @ 18:48:

Hmmm ja ik snap het.

Maar ik sowieso een nogal analyserend type.

Doe het de hele dag, op werk, bij vrienden, mezelf, familie...

Vraag me altijd af wat mensen drijft, hoe ze tot bepaald gedrag komen.Lieve Frizz is het analyseren voor jou juist geen teken dat je dus nu niet op je gevoel afgaat/wilt afgaan?
Hé Sneeze, lees nu dat je naar Maastricht gaat. Leuk! Het is toch niet nu al carnaval?? Vraag ik mij nu opeens af.

Ben deze week begonnen met hardlopen en ik heb inderdaad het idee dat mijn buik de neiging heeft om al dat vet weg te laten trekken . Ben zo benieuwd hoe het over 10 weken eruit ziet en hoeveel kilo's eraf zullen zijn. Dan mag ik pas weer nieuwe kleren voor mijzelf kopen heb ik besloten.
Ha die Pom!

Sjee ja, misschien ben ik wel onrustig erover, maar ik weet niet beter dan dit eigenlijk.

Ik bedoel, ik vergelijk het met mijn eerdere relaties en dan is dit een oase van rust!

Klopt, MX neemt nu niet dagelijks contact op.

Hij legt ook zelf uit waarom: "Ik heb op dit moment mijn handen vol aan mezelf. Kom er niet aan toe om jou te bellen want ik kom niet eens aan mezelf toe".

Ik denk dan ook van, tja, hij heeft zo'n periode, dat ligt dan toch niet aan mij/ons?

(Nog daargelaten dat ik wel voor mezelf vind dat ik er goed over moet nadenken of ik wel iets wil met iemand die regelmatig dit soort dips heeft.)

Misschien maak ik het wel mooier dan het is, geen idee.

Ik heb niet gemerkt dat een van ons nog zijn best doet om iets geheim te houden, maar we hebben ook niets gezegd tegen anderen nee.

Maar ik zie ook niet helemaal voor me hoe we dat zouden moeten doen dan.

Ik bedoel, men weet dat ik met hem naar de film ben geweest, men weet dat hij bij mij thuis komt, en dat ik (alleen voor hem) sigaretten en een souvenirtje voor hem heb meegenomen vanaf vakantie.

Hem vol op de mond zoenen zou ik NOOIT doen op zijn werk, daar zou ik mezelf niet prettig bij voelen.

Ik wil ook echt niet zeggen dat er geen vuiltje aan de lucht is hoor, ik weet het gewoon niet.
Ha die kikkerkwaak!

Ik kan weleens niet analyseren hoor, als ik alleen ben heb ik daar geen last van.

Maar ja, wat ik al zei, ik vraag me altijd af waarom mensen zich gedragen zoals ze zich gedragen, dus ik doe dat ook bij MX.

Pom je zegt: Lieve Frizz is het analyseren voor jou juist geen teken dat je dus nu niet op je gevoel afgaat/wilt afgaan?

Ik heb echt niet het idee dat ik MEER analyseer dan anders.

Dus er gaat geen alarmbelletje wat dat betreft, het voelt niet alsof ik een onderbuikgevoel probeer weg te analyseren ofzo.

Wat goed dat je bent gaan hardlopen hee!

Wauw!

Ben je gewoon zelf, alleen aan de slag gegaan?

Of heb je iets gedownload ofzo?

Ik wil ook...
Allemaal herkenbaar lieve Frizz. Misschien moet je wel de situatie helemaal ondergaan. Het kan toch maar 2 kanten op. Of het gaat goed. Of het gaat fout, maar dan weet je voor de toekomst waar je op moet letten.

Mijn les met MI, was dat ik vanaf nu altijd mijzelf voorop stel. Als ik niet goed voor mijzelf zorg (lees grenzen laat vervagen), dan kan ik ook nooit een gelijkwaardige en goede relatie met iemand aangaan. Ik snij gewoon in mijn eigen vingers als ik in en met alles rekening met hem houd/ een illusie nastreef. Maar goed mijn les is niet jouw les en kijk maar waar het schip strandt. Als je weer te veel over MX aan het wauwelen bent, dan fluiten we je weer terug.
Ik heb wel het idee dat je meer aan het analyseren bent. De laatste tijd gaat het wel weer heel erg veel over MX en dan met name dat je weer boos op hem bent omdat je geen aandacht krijgt of niet op de manier zoals jij het wilt. Ik weet het niet en ik merk dat ik het nu moeilijk vind om mijn gedachte hierover tactvol te brengen. Dus ik zeg nu maar even niets .
quote:Pompiedoe schreef op 29 januari 2010 @ 19:09:

Allemaal herkenbaar lieve Frizz. Misschien moet je wel de situatie helemaal ondergaan. Het kan toch maar 2 kanten op. Of het gaat goed. Of het gaat fout, maar dan weet je voor de toekomst waar je op moet letten.

Mijn les met MI, was dat ik vanaf nu altijd mijzelf voorop stel. Als ik niet goed voor mijzelf zorg (lees grenzen laat vervagen), dan kan ik ook nooit een gelijkwaardige en goede relatie met iemand aangaan. Ik snij gewoon in mijn eigen vingers als ik in en met alles rekening met hem houd/ een illusie nastreef. Maar goed mijn les is niet jouw les en kijk maar waar het schip strandt. Als je weer te veel over MX aan het wauwelen bent, dan fluiten we je weer terug.

Dankje lieverd!

Misschien heb ik ook wel een verkeerd referentiekader ofzo, ik heb altijd erg veel rekening gehouden met mijn exen.

Ik voel snel aan wat een ander fijn/niet fijn vind, en dan speel ik er automatisch op in.

En ja, achteraf ging dat in mijn laatste relatie fout.

Ik keek op straat niet meer om me heen (want dan ving ik misschien de blik van een andere man en werd ex jaloers), ik ging geen uren bij mijn ouders hangen (want dan was hij alleen) en verzorgde hem lekker veel want daar werd hij zo blij van.

Ik zette de eigenschap 'aanvoelen wat een ander prettig vindt' ook wel handig in hoor, om af en toe te bereiken wat ik wilde.

Maar ja, we waren veel te veel met elkaar bezig en uiteindelijk zo ongeveer met elkaar vergroeid.

Ik heb nu gewoon NIET het idee dat MX (of ikzelf) mijn grenzen overschrijdt.

Of... heb ik gewoon geen grenzen?

Of liggen ze op de verkeerde plek ofzo?

Voor mijn gevoel leef ik behoorlijk lekker mijn eigen leven en heb ik best veel plezier (los van die pleurisdrukte op mijn werk).

Maar ja, blijkbaar hebben jullie een heel andere indruk, dus ik begin toch aan mezelf te twijfelen.
Grappig, ik heb ook een lesje geleerd (meerdere lesjes eigenlijk ). Ook hier verloochen ik nooit meer mijn grens en mijn onderbuikgevoel. En ook weer sta ik op mijn strepen als dat beter is voor mij.

En ook geleerd dat ik heel tevreden en gelukkig met mezelf kan zijn, ik mij probeer niet zo blind te staren op wat anderen wel hebben.

Dat werkt goed voor mij!
I am Spaaartaaacus.
Lieve schat laat je tact maar varen hoor, ten eerste ken ik je al langer dan vandaag, en ten tweede kan ik wel wat hebben.

Voordat ik de verminderde aandacht analyseerde, analyseerde ik de aandacht die ik destijds kreeg, en de dingen die hij toen zei.

Die postte ik ook hier, totdat ik dacht dat ik iedereen ermee verveelde.

En ik analyseer ook het gedrag van mijn moeder, dat van die mevrouw in de bus, en dat van de client die net aan mijn bureau zat.
quote:frizzy schreef op 29 januari 2010 @ 19:21:

[...]

......

Ik heb nu gewoon NIET het idee dat MX (of ikzelf) mijn grenzen overschrijdt.

Of... heb ik gewoon geen grenzen?

Of liggen ze op de verkeerde plek ofzo?

Voor mijn gevoel leef ik behoorlijk lekker mijn eigen leven en heb ik best veel plezier (los van die pleurisdrukte op mijn werk).

Maar ja, blijkbaar hebben jullie een heel andere indruk, dus ik begin toch aan mezelf te twijfelen.Ik zou absoluut niet aan jezelf twijfelen. Als jij je goed bij voelt, dan vertrouw ik erop dat het zo is. Niet vergeten we lezen enkel wat je kwijt wilt en dat gaat (op zich logisch) heel veel over MX.. Voor je vakantie was je druk bezig met je nichtje, de relatie met je moeder te onderzoeken, dat gedoe in Laos, etc. en nu lees ik daar niets meer over. Dat wekt de indruk dat MX je leven beheerst en dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Daar heb je ook een punt.

Ik denk dat ik op dit moment alleen nog hetgeen beschrijf dat ik gewoon echt ff ergens kwijt moet.

De rest laat ik hangen omdat er zo weinig geschreven wordt hier, ik mis de interactie.

Maar eehh... nu je het toch zegt:

Ik heb een probleem wat betreft Laos: de bank daar zegt geen BIC te hebben, en ik kan met mijn bank geen geld meer naar het buitenland overmaken zonder BIC (ik geloof dat dat de afkorting was voor de betreffende code).

Het lijkt erop dat ik dus enkel nog gebruik kan maken van Western Union, en dat vind ik eigenlijk vrij duur.

Plus, dan moeten ze het volgens mij ophalen in contanten, terwijl ik liever heb dat ze maandelijks een bedrag van de bankrekening plukken.

Trouwens, nu denk ik ineens: ik heb toch ook best veel over werk geschreven hier?

DAT is namelijk vooral wat me bezig houdt de laatste tijd, haha!
Hoe is het trouwens met dat gesprek afgelopen tussen die collega en je leidinggevende?
Weet je wat ik denk?

Je schrijft en zegt zoveel zodat je niet toe komt aan je gevoel.

En net als Pompiedoe denk ik ook dat je dit gewoon moet doormaken om te kijken welke kant het opgaat. Je groeit er van en het is ook eigenlijk een stukje volwassenheid dat jou ontwikkelt tot wie jij werkelijk bent. En ik geloof dat het een hele oprechte en zachte Frizzy is.
I am Spaaartaaacus.
Wat betreft de bic code, tja dat wordt lastig. Geen bic code houdt voor een bank in dat een dubieuze transactie is en dan krijgt jouw bank een boete. Wat je kan doen is onderzoeken of via een grote internationale bank een rekening geopend kan worden (zo zomaar kunnen zijn het via de Rabobank of ING kan). Grote internationale banken hebben allemaal een bic code. Welke banken zitten in Laos, dan kan ik even checken of ze en wat hun bic code is. Dan is het gewoon een kwestie van rekening openen bij die bank.
Volgens mij moet het lukken via Triodos bank.
Ooh lees dat het via paypal goedkoper is. Ff tekst kopiëren. Humm website loopt vast.

Frizz als je het rekeningnummer invult op deze pagina

http://www.ibannl.org/iban_check.php?showbanks

dan heb je meteen de iban en bic gegevens waar je de storting mee rond kan maken. Want je had toch wel een rekeningnummer waar je normaal op stortte?
Wauw Pom, wat ben je goehoed!

Ik ga dat straks eens even allemaal bekijken.

Wat betreft MX, ik heb net onderweg nog eens zitten denken (handig dat ov!).

Het zou kunnen hoor Sam, dat ik een stukje gevoel heb weggestopt.

Ik weet ook wel dat ik op het gebied van relaties/intimiteit nogal angstig ben, dus dat zou daarmee te maken kunnen hebben.

Maar verder denk ik dat ik de laatste week tweemaal mijn grenzen heb aangegeven bij MX, en dat heeft me geen moeite (ook niet de vorm van analyses) gekost.

Ook ben ik juist de laatste weken minder met hem bezig, ik ga normaal zeker 1 a 2 x p/week een paar uurtjes naar zijn werk, de laatste weken ben ik 1x een half uurtje geweest, omdat iemand me oppikte om even langs te gaan.

Denk ook wel dat ik anders naar MX kijk dan jullie in die zin, dat ik al die tijd al weer dat hij iemand is met een gebruiksaanwijzing.

Ja hij doet soms bot, maar zo ís hij.

Kan niet verwachten dat dat ineens zal veranderen.

Ach, misschien gaat het allemaal wel mis, binnenkort of op de lange termijn, en dan kijk ik terug en zie ik toch allerlei voortekens.

Nu zie ik ze niet.

Vind het in ieder geval wel heel fijn dat jullie me scherp in de gaten houden, bedankt!
Oh, en wat werk betreft: mijn leidinggevende, coordinator en collega hebben maandagmiddag een gesprek.

Ik zal daar dinsdag wel meer over horen.

Het is bij mij trouwens alweer iets naar de achtergrond gezakt, omdat ik de info in ieder geval heb kunnen delen.

Het voelde even alsof het disfunctioneren van een collega op mijn schouders lag, en nu is het mijn pakkie an niet meer, dit moeten anderen oplossen.

Alhoewel ik persoonlijk vind dat iemand die dit soort acties uithaalt ontslagen dient te worden.

Kun je voorstellen dat hij al 20 jaar bij ons werkt?

Straks doet ie dit al zó lang!
Goed dat t jouw pakkie an niet meer is Frizz.

Wat gebeurt er nou toch steeds met de tijd? Echt werkelijk waar, t is alweer bijna 22u en ik heb de hele avond nog niks zinnigs gedaan. Waardeloos, ik heb juist zoveel te doen.
Ik post ff rustig verder hier aan Pom.

Die link heb ik niets aan, de bank die ik nodig heb staat er niet tussen.

De bank waar ik naar wil overmaken is overigens de enige bank in Laos die aan internationale betalingen doet.

Ik heb ze ook al gemaild, maar nooit antwoord gekregen.

Zou vrij goed kunnen dat er niemand werkt die Engels spreekt.

Heb al iemand in Laos met een briefje waar heel duidelijk op staat welke codes ik nodig heb naar de bank gestuurd, maar daar blijven ze maar zeggen dat bankrekeningnummer voldoende moet zijn.

De andere optie die ik had bedacht was hier in Nederland een rekening voor ze openen (op mijn naam), en dan het pasje op te sturen.

Geld overmaken is dan gratis, pinnen kost ze 2 a 3 euro.

Maarrr aangezien ik een registratie heb staan bij BKR (ook een stom verhaal) mag ik geen nieuwe bankrekening openen.
Sneeze, dat heb ik nou ook steeds met de tijd.

Voor ik het weet is het 2.00 uur en denk ik: "Ooooooh shit ik moest naar bed!".

Ik sliep vannacht pas weer om 3.30 uur...

En inderdaad, allerlei klusjes en mails blijven steeds maar liggen, zó stom!
Hmmm wat een gedoe met die rekening. Ik kan je er niet mee helpen. Ik had hier voor vandaag een hele reële to-do list, maar echt ik heb wel geteld 1 ding wel kunnen strepen. T is echt stom, want ik weet nu al dat ik binnenkort gigantisch in de stress ga schieten, omdat ik nog ontzettend veel moet doen.

Ik ga dus NU ook eerst mijn tas inpakken voor morgen en mijn was ophangen, dan heb ik tenminste nog iets zinnigs gedaan.
Dat gedoe met die rekening, dat laat ik dus ook steeds tussendoor liggen.

Net als de heren aldaar mailen, want ik heb nog steeds geen goed nieuws te melden.

Oh ja, en het niet-sporten, niet-schoonmaken, niet-lekkere dingen bakken en koken, niet-boodschappen halen en niet-bestellen van de kleren van H&M met korting.

Pak jij ff lekker je tas op en je hang je kleding in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven