Gezondheid alle pijlers

vraagje pil Yasmin

31-01-2010 17:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik zoek ervaringen van jullie die zijn overgestapt naar de Yasmin pil, of van de pil naar het spiraaltje?

Welke voor- en nadelen hebben jullie ondervonden?

Zelf was ik aan de mycrogynon30 maar kreeg hierdoor een rare vette huid met puistjes en kwam aan. Ben na een tijd maar naar een andere pil overgestapt (merkloos) waar ik uitslag van kreeg en ben er direct mee gestopt. Nu wil ik dus over op een andere maar wil niet weer die bijwerkingen krijgen. Iemand tips of ervaringen? Ik hoor het graag.
.
Kijk eens hier: http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/Y ... sages/9092
Ik had veel vervelende bijwerkingen van de Yasmin en ben er na 2 maanden weer mee gestopt (zere 'voorgevel' zeg maar ;) ) Nu slik ik microgynon 20. Geen last van vette huid wat jij beschrijft.
Okee, ja op de site die ik zie van biebelie staan veel positieve reacties op de Yasmin pil! Er is ook een 24+4 pil, heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik ben van microgynon 30 naar yasmin gegaan omdat m'n libido tot het nulpunt was gedaald, en nu.....is het nog 3x niks dus ik ben er niets mee opgeschoten.

Maar verder geen klachten.
de site van biebelie is heel positief over yasmin, maar deze site

http://www.anticonceptiep ... asp?M_ID=2417&whichpage=1 is weer zeer negatief..
Ik ben blij met de yasminpil. Ben er zelfs slanker van geworden.xx
quote:siepje1 schreef op 31 januari 2010 @ 18:47:

Ik ben van microgynon 30 naar yasmin gegaan omdat m'n libido tot het nulpunt was gedaald, en nu.....is het nog 3x niks dus ik ben er niets mee opgeschoten.

Maar verder geen klachten.Dat is nog eens anti-conceptie!
Ik heb jaren lang de Diane gebruikt, ben toen overgestapt naar een lichtere pil en kreeg de Mycrogynon maar dat was geen succes. Voelde me heel opgelaten, stress, niet fijn dus. Heb daarna de Yasmin gekregen en dat had ik veeeeeel eerder moeten doen. Voel me goed, minder stemmingswisselingen, ben afgevallen en mijn huid is mooi gebleven!
Hier ook een gebruikster van de Yasmin pil,

Over het algemeen een goede pil maar ik heb al heel lange tijd van haaruitval, huisarts kan geen oorzaak vinden, en aangezien er hier toch al meer mensen het gedacht hebben dat het van Yasmin kan komen ben ik toch wel aan het twijfelen om nog verder te gaan met het gebruik van Yasmin.
Ik heb de Yasmin een paar jaar geslikt, was er op zich wel tevreden over. Mijn huid werd zeker beter dan tijdens de microgynon en yasmin had naar mijn gevoel minder invloed op mijn emoties dan microgynon. Heb nu sinds kort een spiraaltje, want ik was zat van het slikken van de pil en kreeg steeds meer het gevoel dat ik niet helemaal 'mezelf' was. Maar ben wel positief over de yasmin.
Mmm, ervaring van een man (aan de kantlijn dan). Mijn vrouw heeft de Mirena gehad. Erg onregelmatig ongesteld en vette huid gekregen. Veel (volgens haar) ontsierende pukkels in het gezicht was de druppel om van de Mirena af te willen na 8 maanden. Overgestapt op Yasmin. Klachten over vette huid en pukkeltjes bleven al werd het wel wat minder maar het ging niet helemaal over. Deze pil ook een maand of 7 gebruikt. Daarna overgestapt op Diane 35. Na enkele maanden zichtbaar beter qua huidproblemen. Maar na enige tijd een libido van een koelkast. Ook voelde ze zich wat down en kwam een paar kilo aan. Daarnaast veel last gekregen van hoofdpijn voor de stopweek. Doorslikken bleek niet te helpen, hoofdpijn bleef aanhouden. Inmiddels ben ik vorige week 'geholpen'. Zij is inmiddels van de hormonale anti-conceptie af, even oppassen de komende tijd. Maar ze voelt zich nu al een stuk beter. Pukkeltjes en huidproblemen zijn er tot nu toe nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven