** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Fille, je bent al weg natuurlijk maar volgens mij wordt het juist heel leuk vanavond. De avondjes dat je net niet zo veel zin hebt en toch gaat, zijn altijd de leukste.

Spijker, heel goed dat ontvrienden. Vanavond gaat het zeker goed komen, veel plezier!

Ja Marg, kijk maar uit wat je zegt, straks zitten je slippers weer vast aan t asfalt.

Jooles, lekker even bijkomen van de stress op het werk! Zou je het recept van de scones en de clotted cream hier of in de AK kunnen plaatsen alsjeblieft?

Ik wil het wel eens proberen, heb me nl. voorgenomen eens wat uitgebreider te gaan koken en te gaan bakken, gezien ik nu mn energie wel weer terug heb en verder toch weinig te doen heb.

O ik heb vandaag toch zo'n baaldag gehad. Getverdemme, vanmorgen stond ik aan de afwas en gingen opeens alle sluizen open. Zomaar, heimwee enz. enz. Bleef de hele dag zo'n rotgevoel houden. Ben er nog wel even uitgeweest, uitgewaaid in de zandduinen, maar bleeeeeh, wat een dag. Ben bang dat het iets hormoonachtigs is, want dat gejank om niets gebeurd me niet veel. Nou ja, morgen weer een dag.
quote:Margaretha2 schreef op 30 januari 2010 @ 19:31:

Helpt het als ik zeg dat ik mijn jas aan heb moeten houden?

Nee.

Het was zelfs kouder dan ik dacht. Al word ik soms wat overmoedig. Dan denk ik: '-9, pffff, da's niks.' Nou, het is wel wat: koud.

Feestje begon saai, maar was best leuk, behalve het afscheidgedeelte. En ik ben thuis gekomen met bier en aardappels.

Moon, ik heb dat soort huildingen al zonder zwanger te zijn, dus ik ben soms bang dat als ik ooit zwanger ben, het volledig escaleert. Gewoon aan toegeven denk ik. Maar een rotgevoel is niet leuk natuurlijk. Kan je met iemand, zoals de mama ofzo, even bellen? Dat helpt vaak.
Ben nu dus benieuwd of Spijker nu ergens staat te tongen.
Spijker, goed gedaan! Ben ook benieuwd of je vannacht nog gescoord hebt

Marg, nu al op terras. Ben jaloers. Ondanks jas. Ik heb hier gisteren sneeuw staan ruimen...

Moon, kan me goed voorstellen dat je emotioneel bent, hoor! Het is ook niet niks, zwanger in een "vreemd" land, geen familie om je heen... Goed dat je er toch nog bent uitgegaan! Naast bellen met mama of vriendinnen in NL, zijn er ondertussen geen goede vriendinnen in de buurt, waar je bij uit kan huilen? Want alleen uithuilen is natuurlijk balen!
Moon, hier dan de receptjes:

Scones

225 gr bloem

40 gr boter

2 flinke theelepels bakpoeder (als je zelfrijzend bakmeel gebruikt, dan maar 1 theelepel bakpoeder)

25 gr suiker

mespunt zout

+/- 150 gr rozijnen (laten wellen in water)

150ml karnemelk (gewone melk kan ook, maar met karnemelk worden ze wat luchtiger

verwarm over voor op 225 graden

Mix alle droge ingrediënten met de hand door elkaar totdat het op broodkruim lijkt. Voeg dan de rozijnen (uitgeknepen, dus zonder het water) toe. Doe beetje bij beetje de karnemelk erbij en roer daarbij om. Met een vork gaat dit het beste. Maak hoopjes op een ingevette of met bakpapier bekleedde bakplaat (mengsel is ongeveer genoeg voor 8 tot 10 scones). Bak +/_ 15 minuten in de oven.

Clotted cream

125 ml slagroom

100 gr mascarpone

Slagroom met de mixer lobbig kloppen, mascarpone er beetje bij beetje bij doen en verder stijf kloppen.

Enjoy!!!!!!
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 31-01-2010 11:22
Reden: slgromo?! nee, slagroom!
% gewijzigd
quote:fille schreef op 31 januari 2010 @ 02:57:

Ben nu dus benieuwd of Spijker nu ergens staat te tongen.

Dat stond ik dus echt wel!

De tongen en de dansen en te sjansen, exact volgens plan. Mr. Semibekend is nu Mr. redelijkbekend.

En daarna ook nog met hem mee naar huis gegaan om de lust en de liefde maar weer eens te vieren. En het was te vreselijk maar terwijl ik met hem lag te vrijen moest ik even aan dit topic denken, want het was zoals Nemo schreef: bemind worden, geen plekje ongekust laten.

Oftewel, het was lekkere ongecompliceerde seks.

Ik moet zo lunchen met een goeie vriend maar ik twijfel of ik zelfs al wel weer helemaal nuchter ben! Pffff, toen we die lunchafspraak maakten leek het een goed plan, nu zou ik liever mn bed nog even inrollen...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Moon, balen dat je een rotdag had! Misschien inderdaad de hormonen? Ik ben altijd al lichtelijk labiel als ik ongesteld ben, hormonen zijn rare dingenn.

Ik hoop dat je je alweer wat beter voelt nu!
Nemo en Spijker, jullie zijn goed! Gewoon iets voornemen en het nog regelen ook. Maar zijn jullie voor vrienden ook nog leuk om mee uit te gaan of staan jullie de hele avond mannen te zoeken?

Ik moet ook douchen en gaan lunchen. Brunchen. Ontbijten. Ik weet niet wat het is.

Oh Jooles, dat klinkt echt goed! Hmm, scones, daar zou ik zin in hebben.
Ik was met 2 vriendinnen en we hadden het zeker wel gezellig samen! Ik kwam mn soortvandate pas halverwege de avond tegen, en ik heb heus niet de hele avond in n hoekje staan tongen!
Zo, ik ben ook weer boven water :P Was een avondje stappen, en kwam om half 6 vanochtend een keer thuis (ik trek dat echt slecht voortaan, ik word oud!)

Heb niet zoals Spijker of Nemo de halve avond staan tongen xD (nice, ladies!)

Maar ik had mijn homovriend die lastige mannen van mij af hield haha dat zag er vast grappig uit. "hey schat!" *knuffel* => Weg opdringerige enge man :P

En goed nieuws!

Ik had gisteren avond toch maar even mobieltje van Pa gebeld, en er werd niet opgenomen (keer of 5). Ik nog zenuwachtiger ..

Toen vlak voordat ik ging stappen nog maar een keer gebeld: toen werd er wel opgenomen. Mijn vriend aan de lijn

Alles was goed, alleen had de telefoonmaatschappij een foutje gemaakt. Ze hadden hun aansluiting afgesloten omdat ze dachten dat zij hun nog $400 moesten betalen. Toen zijn ze gisteren naar dat kantoor gegaan want daar klopte helemaal niks van! Daar zagen die medewerkers ook dat het een foutje was van hun kant, en ze zouden ze weer aansluiten als ze $50 zouden betalen Oplichters....

Maar goed, gisterenavond had mn LDR dus weer aansluiting en ik kon met een gerust hart op stap.

Trouwens, het mobieltje lag ergens in de auto te slingeren vandaar dat ze die de eerste 5 keer niet konden vinden
Punica, gelukkig. Zie, niks ergs aan de hand!

Spijker, nee ik bedoel eigenlijk dat je ook mensen hebt die dan de hele avond de ruimte staan te scannen op mannen. Dan kan je geen gesprek voeren of het leuk hebben omdat ze gewoon moeten scoren. Dat is vaak irritant. Vooral als mensen dan chagrijnig worden als ze niet gescoord hebben.
quote:Margaretha2 schreef op 30 januari 2010 @ 20:50:

Trouwens, ik heb ook Nemo's foto gezien van haar legendarische tongen-in-een-hoekje-avond en ze zag er echt smoking hot uit! Snap ik dat je zo'n lekkere kerel gescoord heb.

Thanx!!!

Spijker: you go girl!!!

Echt, iedereen zei altijd; een one night stand is niks voor mij. Maar als alle one night stands zo zijn: ik teken voor meer.

Mijn jonge God kwam ik pas aan het einde van de avond tegen toen vriendin al stond te zoenen en de rest weg was. Dus ik was heel gezellig de hele avond

Mn date voor vanavond heb ik afgezegd. Ik heb koorts en ben ZO brak. Ik moet echt slapen anders komt het a.s week (wanneer het 2e semester begint) niet goed... Hij was wel behoorlijk teleurgesteld want zegt ie: "hoe vaker ik je spreek hoe leuker ik je vind", maar we gaan het als het goed is (hopelijk zet dit niet door) morgen goed maken.

Jooles: vertels eens, ik heb te snel gelezen, maar je date is via Paiq? Heeft hij al eens eerder geinternetdate? Spannend hoor!!! Van paiq kan je idd, helaas, geen foto's knippen en plakken, ik zorg altijd dat ik achter zn Hyves of facebook kom Alhoewel ik voor mn jonge god wel wat speurwerk heb moeten doen want had in 1e instantie niet eens zn voornaam onthouden, laat staat zijn achternaam! Maar via zijn school waar ie over had verteld zn facebook ook gevonden

Heel verhaal weer, maar ik kwam vertellen over vriendin en haar Deen!!

Luchthaven verhaal was misgegaan omdat ie toch niet op de vlucht zat die we dachten (ze heeft zijn telefoon (geheim) gebeld toen ie in het vliegtuig had moeten zitten en toen nam hij op, dus dat ging hem niet worden). De volgende dag (gisteren) is ze dus naar zijn huis gegaan. Ik heb alleen nog maar smsjes ontvangen, maar wat ik weet is dat ie niet thuis was en dat ze stond te twijfelen wat ze zou doen, in een soort van halletje en dat hij toen opeens thuis kwam aan de telefoon. Hij was super super super blij! En verbaasd. Hij heeft meteen al zn vrienden gebeld om het te vertellen en om al zn afspraken af te zeggen. Ze zijn die zelfde avond bij zijn ouders wezen eten en ze zouden in het Mariott gaan slapen (wat ze al geboekt had) waar ze meteen maar de weet ik veel suite hebben genomen!!!!!!!!

Anderhalf jaar hebben ze elkaar niet gezien Geweldig!!

heb vandaag nog niks gehoord.

Het enige jammere -vond ik- was dat ze had gezegd -in 1e instantie, hoop dat ze inmiddels de waarheid heeft verteld- dat ze "toevallig" in de buurt was omdat ze in Denemarken was voor haar werk. Beetje jammer, want het was zo mooi en romantisch. Maar goed, das typisch zij, bang om toch af te gaan...

Maar goed: alles is goed gekomen!! zit met smart te wachten op bericht.

Nu eerst naar bed.

Oh ja, mn jonge God is nu heerlijk via de sms. Kan niet wachten op ontmoeting 2. HIj noemt zichzelf "a friend with benefits",. Prima Heb gevraagd of ie ff een briefje wilt halen bij de dokter dat ie niks heeft, kunnen we ongeneerd ons gang gaan

Hmmmmm kan niet wachten!!!

Ok, ik weet het,. Ik blijf maar grijnzen!

Maar damn, wat is hij lekker!
Jooles, dank je wel voor het recept! Krijg er al helemaal zin in, dus ga eens kijken of het van de week gaat lukken.

Punica, gelukkig maar dat het toch nog goed is gekomen. En we kennen het hier allemaal wel zulke situaties, meestal blijkt er niets aan de hand te zijn, maar ja, op zo'n moment denk je natuurlijk alleen aan het ergste.

Fille, aardappels mee naar huis? Was je van plan na het stappen nog je eigen patat klaar te maken?

Heel goed Spijker en wat leuk dat er nog eens aan ons gedacht wordt tijdens het liefdesspel

En jullie zijn lief!

Vandaag voel ik me gelukkig weer veel beter, was even een tijdelijk dipje.

Uithuilen kon ik gisteren bij E. Toen het lostbarstte was hij niet thuis en nam z'n telefoon ook niet op. Uiteindelijk kreeg ik m te pakken en kreeg hij er ook nog even van langs....waarom had hij niet opgenomen (nou gewoon, hij was in de supermarkt waar geen bereik is, dus ik was weer lekker irrationeel bezig). Gelukkig begreep hij t en kwam daarna naar huis.

Echte vriendinnen heb ik hier niet meer. Het is hier namelijk zo dat het verloop op het eiland vreselijk groot is. Mensen komen, blijven een vaak jaartje oid en vertrekken weer. Zo heb ik er dus al heel wat zien gaan. Natuurlijk blijven er wel mensen over waar je wat mee gaat drinken ofzo, maar die bel ik echt niet op als ik even moet uithuilen.

Zo'n twee maanden geleden is een hele goede (NL'se) vriendin weer naar Nederland teruggekeerd. Ze hield het echt niet meer vol hier en heeft zelfs haar vriend hier achtergelaten (zijn nu aan het LDR'en en zien wel even wat de toekomst brengt).

Haar mis is dus wel heel erg, want we deden alles samen (shoppen, sauna, uitgaan, terrasje pakken) en haar zou ik nu wel opbellen in zo'n geval.

Kijk, zo'n ramp is het allemaal niet hoor en er komt een tijd dat ik weer gewoon lekker in NL zit, maar soms is het wel lastig.

Zo en nu is het klaar, want vandaag voel ik me weer goed en ga dus niet verder zitten sippen.
O wat leuk een vervolg op het verhaal van je vriendin!! Als het nog verder vervolgd wordt, ons wel op de hoogte houden he!
Nemo, ik sluit me aan bij Marg, je zag er supermooi uit! Balen dat je nu niet lekker bent, dus idd snel onder de wol, zodat je er morgen iets leuks van kan maken met je date

Mijn date is idd ook van Paiq. Of ie al ns geïnternetdate (wat een woord) heeft, geen idee. dat hoor ik volgende week wel. Vriendin zat al te grappen: zaterdag date met collega, moet je m zondag uit je bed schoppen om naar de volgende date te gaan. Of weer afbellen. Maar dat zou ik ook lullig vinden. Eerst maar ff kijken hoe het allemaal gaat. Z'n hyves oid weet ik niet, heb alleen z'n voornaam en woonplaats. En daar zijn er veel van (heb nl al wel gekeken, maar iet gevonden ) En wat een mooi verhaal van je vriendin. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Punica, fijn dat er contact is geweest. Geeft een geruster gevoel, he?

Moon, fijn dat je bij E. terecht kon. Vervelend dat het verloop zo groot is, dan heb je net iets opgebouwd, kan je weer opnieuw beginnen... ben het even kwijt, maar zijn jullie nou evt van plan om naar NL te komen? Of is dat nog ver weg of zelfs helemaal geen optie?
O en wat stom vergeet ik helemaal te zeggen Beterschap Nemo!

Jooles, ja we zijn zeker van plan naar NL te gaan. Plan was omstreeks nu. Door de zwangerschap is het plan: na de bevalling, tegen het eind van dit jaar (hoop ik!)
Moon, fijn dat je je weer beter voelt! Het zullen de hormonen wel zijn maarja wat heb je aan die wetenschap! Fijn dat E. er voor je was!

Nemo, beterschap.

Jooles, dat recept schrijf ik ook even op, ziet er goed uit!
Nemo, oh wauw. Wat goed dat het zo gelopen is bij die vriendin. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Beterschap trouwens. Jammer van de date. Hopelijk ben je morgen weer helemaal fit.

La Moon, fijn dat je bij E terecht kan. Niet zo fijn dat het verloop daar zo hoog is. Ik heb hier ook veel contacten die hier tijdelijk zijn en ik ben het afscheid nemen behoorlijk zat. De aardappels waren van mensen die weggingen en al hun eten mee hadden genomen. Dat is dus verdeeld onder de blijvers. En omdat ik opgevoed ben met het idee dat je geen goed eten weg mag gooien, ging ik dus met aardappels naar huis.

Jooles, je hebt dus al flinke plannen met de collega!

Ik heb net ontdekt dat ik nog maar drie weken hier heb. Dat is zo verdrietig. Ik haat het. Ik wil niet terug! Alles is stom daar! Behalve het brood. En leuke mensen. En het feit dat ik een permanent huis heb. En een fiets. Maar dat is het dan ook.
Sms van vriendin:

Hahahaha alles was en is top!!! Zijn eerst bij zn broertje langs geweest, toen naar zn familie drankje gedaan, toen uiteten geweest en toen in hotel gehchilled samen met drankjes en champagne daarna de rest hahaaaa! Hele nacht heeft ie me niet meer los gelaten dus echt goed. Nu op weg naar zn huis!

Vergat gewoon deze sms te sturen, dus inmiddesl ben ik al een tijdje hier. Vanavond gaan we wandelen hij wil zn dorp laten zien Ben nu ff alleen met zn broertje hij komt zo weer terug. Nemo... met hem wil ik trouwen!!!!!!!!!!!!!!! x

Nu moet ze hem alleen nog ff de waarheid vertellen....

Goed, ik ligin bed. Met grey's anatomy.

Tot morgen weer.
Fille, waarom is Berlijn nu zo leuker dan leuk? Omdat je geen verplichtingen hebt, of omdat je leven daar aan elkaar hangt van feestjes? Of zijn 't de mensen die je leuker vindt dan hier? Waar zie je tegenop als je terug naar NL gaat? Zou Berlijn niet anders zijn als je gewoon iedere dag naar je werk moet, eten koken, afwassen, vroeg naar bed want vroeg op de volgende ochtend?

Spijker (& Nemo), goeie acties, op stap gaan met tongen in 'n hoekje op 't programma en 't dan ook nog doen.

Beterschap Nemo!

En goed verhaal van die vriendin! Komt ze hier schrijven?

Moon, hier geen last van hormonen, en helemaal niet echt ver weg van familie & vrienden, maar ik kan me erg goed indenken hoe je je voelt dan zo. Fijn dat 't dipje weer over is en E. zo'n lieverd.

Jooles, die scones & co klinken goed, ga ik binnenkort ook 'n keer doen. Vorig jaar met 'n hightea-workshop ook gehad maar degenen die ze maakte was niet zo'n keukenprinses. Ze kreeg 't voor elkaar om ze kurkdroog en kaliber 'ruit-ingooi-potentie' van te maken.

Ben de sneeuw nu intussen wel beu. Niet meer normaal hoeveel er iedere keer weer valt. Marg, ik ben zeer jaloers op dat terrasje (ook met jas aan). In Marokko is 't ook koud, waar R's familie overal woont niet zoals hier, maar vlakbij Marrakech in de bergen zijn hele dorpen ingesneeuwd en zijn er voedseldroppings met helikopters geweest, ook heftig.
Nemo, wat een prachtverhaal! Maar ze moet hem natuurlijk gewoon vertellen dat ze daar voor hem is. Daarnaast merkt hij toch ook wel dat ze niets voor werk hoeft te doen daar?

Oh, Isiss, ik had overigens niet in een hoekje staan tongen maar gewoon onbeschaamd midden op de dansvloer
Helemaal goed, midden op de dansvloer.

Nemo, zou de waarheid iets uitmaken eigenlijk? Nee, toch? En als ze denkt van wel, dan kan ze 't nu toch even in 't midden laten en 't later ooit vertellen als ze zover zijn dat ze echt gaan trouwen. Ik vind 't eerlijk gezegd niet zo'n spannende waarheid/leugen.
Volgens mij hoeft ze de waarheid ook niet direct te vertellen. Als ze nou eigenlijk voor zijn broertje naar Denemarken gekomen was, dat was misschien een ander verhaal geweest. Maar dit is niet zo enorm.

Ies, tuurlijk is het leven hier honderd keer fijner omdat ik geen drol verantwoordelijkheid heb. Maar ik hou ook enorm van de stad, de energie die hier is, leuke mensen, enorm veel te doen. Ik zie er tegenop om weer aan het werk te gaan en ik ben als de dood dat ik weer fulltime werk, onderweg ben en van weekend naar weekend leef en vervolgens dood ben voordat ik het door heb. Ik merk nu gewoon dat ik de laatste tijd in NL niet lekker in mijn vel heb gezeten en ik heb geen zin om in een situatie van algehele ontevredenheid te blijven zitten.
Kan je dan niet een beetje je instelling van hoe je daar nu leeft meenemen in je normale leven hier Fille? Leven van weekend tot weekend zoals je beschrijft is niet verplicht hoor! Het is natuurlijk een beetje onzin dat je saai moet worden als je je moederstaal weer kan spreken, we zijn geen totaal suf land hoor!
Is ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven