Vanavond ziet m'n vriend z'n Ex op een verjaardag!!!
vrijdag 15 januari 2010 om 19:00
Bahhh ik voel me helemaal rot, vanavond heeft m'n vriend een verjaardag en zijn ex is daar ook. Ik dit vreselijk moeilijk, omdat ik weet dat zijn ex er een tijdje terug nog erg veel moeite mee had dat hij wat met mij had en dat dat zo snel was nadat het tussen hun is uitgegaan. Ik voel me nu heel onzeker en ben bang dat hij haar weer leuk zal gaan vinden. Laatst was ze ook bij 'm langs geweest om z'n nieuwe huis te bekijken en af en toe hebben ze ook nog contact via sms of mail. Ik vind dit erg vervelend en dit weet mijn vriend ook. Hij begrijpt 't opzich wel maar hij heeft ook zoiets waarom doe je daar zo moeilijk over want het is uit en ik zal nooit vreemdgaan of wat dan ook! Ik ben wel blij dat hij 't nu eerlijk heeft gezegd dat ie haar vanavond zal zien, want de vorige x kwam ik er toevallig achter....dit vond ik heel erg, maar hij had 't bewust niet gezegd omdat ik me dan toch onnodig zorgen ging maken.....maar dat maakt 't voor mij eigenlijk alleen maar erger als hij bewust dingen achterhoudt, daardoor wordt ik nog onzekerder!! Pffff wat zal ik blij zijn als deze avond voorbij is!!!
zaterdag 30 januari 2010 om 10:11
Ik wil 'm die rust ook wel geven....maar hij zoekt net zo goed contact op met mij.....het ligt niet alleen aan mij dat we elke x toch weer contact hebben. Hij heeft ook aangegeven dat ie me binnenkort wel weer wil zien en hij 't super leuk zou vinden als ik in z'n huis kom kijken! Maar hoe 't nu tussen ons is, omdat het hem gewoon even allemaal teveel werd!
Eigenlijk sinds we elkaar kennen is hij al aan 't klussen, we hebben alleen in 't begin leuke dingen gedaan en daarna was 't eigenlijk elk weekend klussen en af en toe even uiteten etc. Tja ik kan zeggen dat dat best pittig is en dat dat ook wel een grote rol speelt in deze situatie. Hij baalde daar ook wel erg van dat we geen leuke dingen konden doen en vond dat rot voor mij omdat hij wel zag dat ik er de laatste tijd erg doorheen zat en tjaaa en dan nog dat jaloerse onzekere gedrag van mij.....dat heeft niet goed gedaan
!
Eigenlijk sinds we elkaar kennen is hij al aan 't klussen, we hebben alleen in 't begin leuke dingen gedaan en daarna was 't eigenlijk elk weekend klussen en af en toe even uiteten etc. Tja ik kan zeggen dat dat best pittig is en dat dat ook wel een grote rol speelt in deze situatie. Hij baalde daar ook wel erg van dat we geen leuke dingen konden doen en vond dat rot voor mij omdat hij wel zag dat ik er de laatste tijd erg doorheen zat en tjaaa en dan nog dat jaloerse onzekere gedrag van mij.....dat heeft niet goed gedaan

zaterdag 30 januari 2010 om 10:13
quote:Lalie25 schreef op 30 januari 2010 @ 10:11:
Ik wil 'm die rust ook wel geven....maar hij zoekt net zo goed contact op met mij.....het ligt niet alleen aan mij dat we elke x toch weer contact hebben. .....!
Nog maar een keer dan:
quote:Summerdance schreef op 30 januari 2010 @ 00:50:
Nee je hebt er niet om gevraagd, maar ik zou in zo'n geval zeggen
Zeg Piet, doe maar even niet, laten we nu gewoon zo als afgesproken eens even afstand nemen
Kan jij nadenken en ik net zo goed.Én op deze manier komt het er gewoon niet van
Ik wil 'm die rust ook wel geven....maar hij zoekt net zo goed contact op met mij.....het ligt niet alleen aan mij dat we elke x toch weer contact hebben. .....!
Nog maar een keer dan:
quote:Summerdance schreef op 30 januari 2010 @ 00:50:
Nee je hebt er niet om gevraagd, maar ik zou in zo'n geval zeggen
Zeg Piet, doe maar even niet, laten we nu gewoon zo als afgesproken eens even afstand nemen
Kan jij nadenken en ik net zo goed.Én op deze manier komt het er gewoon niet van
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 30 januari 2010 om 10:46
Tja, wat valt hier nou nog over te zeggen. Is jouw wantrouwen in anderen plotseling spontaan genezen? Je hoeft van mij geen hulp te zoeken hoor, als je dat niet wil.
Maar met deze man gaat het nooit meer iets worden. Want zodra dit allemaal achter de rug is en hij wat meer rust heeft zoekt hij jou weer op. De eerste tijd ben je blij en dan begint het weer van voren af aan. Jij vindt een reden om jaloers te zijn, hij trekt zich terug, etc. Op een dag heeft hij er genoeg van en trekt hij wel de stekker er uit.
Je stort je nu op hem en zijn overspannen zijn, maar zo lang JIJ niet op de één of andere manier iets doet aan JOUW gedrag zal dit je leven lang zo blijven.
Maar met deze man gaat het nooit meer iets worden. Want zodra dit allemaal achter de rug is en hij wat meer rust heeft zoekt hij jou weer op. De eerste tijd ben je blij en dan begint het weer van voren af aan. Jij vindt een reden om jaloers te zijn, hij trekt zich terug, etc. Op een dag heeft hij er genoeg van en trekt hij wel de stekker er uit.
Je stort je nu op hem en zijn overspannen zijn, maar zo lang JIJ niet op de één of andere manier iets doet aan JOUW gedrag zal dit je leven lang zo blijven.
zaterdag 30 januari 2010 om 11:09
Heel goed. Wat is je (hulp)vraag op dat formulier geweest?
Weet je, het gaat erom niet om dat het 'niet alleen aan jou ligt' dat er nog steeds contact is. Het gaat erom dat jíj er meer moeite mee hebt dan híj. Daardoor kan híj dat wel, contact met jou hebben. Voor jóu is het alleen niet goed....
Weet je, het gaat erom niet om dat het 'niet alleen aan jou ligt' dat er nog steeds contact is. Het gaat erom dat jíj er meer moeite mee hebt dan híj. Daardoor kan híj dat wel, contact met jou hebben. Voor jóu is het alleen niet goed....
Peas on earth!
zaterdag 30 januari 2010 om 11:22
Heb erin gezet dat m'n relatie op dit moment op een erg laat pitje staat! Dat ik veel heb meegemaakt in vorige relaties en dat ik daardoor m'n vertrouwen nogal kwijt ben geraakt! Dat het in begin van een relatie goed gaat, maar dat dan uiteindelijk de onzekerheid en jaloerse gedrag weer toeslaat en bang ben dat m'n vriend me niet leuk genoeg vind en hij naar een ander zal gaan. Heb er in gezet dat hij dit erg vervelend vind en het idee heeft dat ik hem niet vertrouw en dit er op dit moment niet bij kan hebben omdat hij al genoeg aan z'n hoofd heeft (verbouwing huis en werk) en dat ik graag wil dat het weer goed tussen ons komt en ik weet dat ik er echt wat aan moet doen omdat het in elke relatie weer de kop op steekt.
Ik wil hem nu zo graag laten weten dat ik me aan heb gemeld, maar weet niet of ik dat nu moet doen of moet wachten totdat hij mij belt?!
Ik wil hem nu zo graag laten weten dat ik me aan heb gemeld, maar weet niet of ik dat nu moet doen of moet wachten totdat hij mij belt?!
zaterdag 30 januari 2010 om 11:59
Vind 't wel heel moeilijk hoor......want ja eigenlijk wil je 'm toch wel graag laten weten dat ik er wat mee ga doen, maar weet ook dat het nu ff beter is om nix te laten horen!
Lastig lastig....kga zo maar 's ff boodschappen etc doen en heb strax verjaardag van zoontje van vriendin van me en vanavond op stap met vriendinnen....dus afleiding genoeg om 't vol te houden!
Lastig lastig....kga zo maar 's ff boodschappen etc doen en heb strax verjaardag van zoontje van vriendin van me en vanavond op stap met vriendinnen....dus afleiding genoeg om 't vol te houden!
zaterdag 30 januari 2010 om 14:17
Het goede moment is volgens mij het moment dat je je níet meer voortdurend afvraagt wat het goede moment is....
Dat klinkt misschien een beetje flauw, maar ik meen het wel. Je bent nu nog zó bezig met wanneer/hoe je contact met hem kunt zoeken. Dat is niet goed. Je moet eerst zélf aan de slag
Dat klinkt misschien een beetje flauw, maar ik meen het wel. Je bent nu nog zó bezig met wanneer/hoe je contact met hem kunt zoeken. Dat is niet goed. Je moet eerst zélf aan de slag
Peas on earth!
zaterdag 30 januari 2010 om 14:17
Goeie stap die je gezet hebt! Nu volhouden!
Je gaat hem niet bellen. Je gaat eerst eens een paar gesprekken met de maatschappelijk werkster aan, en kijkt hoe dat gaat lopen.
En als hij jouw belt, zou ik zoals al eerder gezegd is aangeven dat ook jij even rust wilt. En dat het beter is als jullie even echt geen contact hebben. Dan kun jij je op jezelf richten en hem bewijzen dat je over een tijdje echt veranderd bent.
Eens kijken wat hij daar op te zeggen heeft! Ik denk dat hij het alleen maar kan waarderen als jij hulp gezocht hebt en met jezelf aan de slag gaat.
Je gaat hem niet bellen. Je gaat eerst eens een paar gesprekken met de maatschappelijk werkster aan, en kijkt hoe dat gaat lopen.
En als hij jouw belt, zou ik zoals al eerder gezegd is aangeven dat ook jij even rust wilt. En dat het beter is als jullie even echt geen contact hebben. Dan kun jij je op jezelf richten en hem bewijzen dat je over een tijdje echt veranderd bent.
Eens kijken wat hij daar op te zeggen heeft! Ik denk dat hij het alleen maar kan waarderen als jij hulp gezocht hebt en met jezelf aan de slag gaat.
zaterdag 30 januari 2010 om 20:12
Nou ik ga m'n best doen.....bah hoop dat ik hier snel allemaal wat aan kan doen en 't weer goed komt tussen ons!
Hij is op dit moment op msn.......maar ik wil hem niet blokken, wil ook gewoon leren mezelf in te houden! Maar vind 't wel vreselijk dat hij nu ook nix zegt, weet wel dat we dat hebben afgesproken.....maar tis allemaal wel vreemd! Normaal zou je er niet over nadenken en elkaar gewoon aanspreken!
Hij is op dit moment op msn.......maar ik wil hem niet blokken, wil ook gewoon leren mezelf in te houden! Maar vind 't wel vreselijk dat hij nu ook nix zegt, weet wel dat we dat hebben afgesproken.....maar tis allemaal wel vreemd! Normaal zou je er niet over nadenken en elkaar gewoon aanspreken!
zondag 31 januari 2010 om 10:36
Ik was toch nog een tijdje online.....toen sprak hij even later mij aan! Had miss moeten zeggen wat wohman zei.....maar ik kon het niet omdat we zo gezellig aan 't kletsen waren! Zijn vader komt 9 feb naar nederland....die woon hier namelijk niet! Daar nog tijdje over gehad (ik heb z'n vader nog nooit in 't echt gezien) en hij zei dat 't wel leuk zou zijn om dan wat af te spreken.....Verder gisteravond met vriendinnen bij vrienden wat wezen drinken en kroeg in geweest.....was wel super gezellig, maar moest toch wel hele tijd aan hem denken hoor....normaal is hij er altijd in de weekenden en nu is 't zo stil.....
zondag 31 januari 2010 om 17:52
Ik moet helaas zeggen dat ik je maar al te goed snap, ik herken je gevoelens en handelingen zo goed. Maar zoals meer mensen hier al zeggen dit is niet gezond. Hoe moeilijk het ook lijkt om het anders aan te pakken, de enige manier om erachter te komen is door het gewoon te doen. En uit eigen ervaring weet ik dat het makkelijker is dan je denkt. Als je eenmaal de stap hebt gezet om jezelf de moeite waard te vinden, van jezelf te houden en los kunt laten wat andere mensen van je vinden dan gaat het echt de goede kant op. Natuurlijk met vallen en opstaan, maar hou vast aan je eigen kwaliteiten en gevoel en je komt er en daarmee uiteindelijk ook een goede relatie.
Good luck!
Good luck!
zondag 31 januari 2010 om 19:00
zondag 31 januari 2010 om 20:58
zondag 31 januari 2010 om 21:47
Lalie, probeer uit alle macht te vermijden om het met hem over je gevoelens te hebben en zoek geen contact. Je bent goed bezig nu, hou dit vol. Laat hem maar zelfcontact zoeken en ga daar niet al te enthousiast op in. Laat hem zien dat jij ook een onafhankelijke persoon kunt zijn, dan word je automatisch veel aantrekkelijker voor hem!
Succes.
Succes.
zondag 31 januari 2010 om 21:50
zondag 31 januari 2010 om 22:05
zondag 31 januari 2010 om 22:21
Ja had afgelopen weekend ook wel genoeg te doen, verjaardag, naar vrienden geweest, wezen stappen, vandaag wezen oppassen bij vriendin, bij m'n ouders geweest! Behoorlijk volgepland dacht ik zo
miss komt 't omdat ik normaal ook altijd alleen maar in 't weekend zag en doordeweeks zag ik 'm sowieso nooit!