FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
quote:lilalore schreef op 01 februari 2010 @ 13:01:

Was je eigenlijk verrast dat het een jongetje is? Ik realiseerde me pas een halfuur ofzo na je smsje dat ik helemaal nog niet wist dat je een jongen zou krjgen. Vond het zo logisch, ook door de naam, heel grappig. Terwijl ik hier toch meisje had gestemd.

Nee, het was meteen zo vertrouwd! Toen hij geboren werd was ik ook helemaal niet bezig met het geslacht. Hij was er... en pas later drong tot me door dat het dus een jongen was terwijl GW meteen bij zijn geboorte riep 'nog een zoon!'

Het klopt gewoon... misschien overbodig (maar heb wel het gevoel dat moeders van alleen maar zonen vaak een beetje zielig gevonden worden) maar ik ben zo blij met mijn gezin. Het plaatje klopt en de puzzel is compleet.
quote:nippo schreef op 01 februari 2010 @ 13:04:

Leuke namen Wind, zijn bij ons allemaal langsgekomen (alleen Noor niet).Wat grappig. De meeste mensen kennen Lise niet en Fiene hoor je ook niet veel. Hebben we toch dezelfde smaak
Ja, dat idee heb ik ook altijd. En ik snap er niks van, het lijkt me zoooo leuk drie jongens! Ik werd er toen ik zwanger was van Poppetje ook heel recalcitrant van, van al die mensen die zeiden dat het nu wel een meisje móest worden.
Hmm, nu lijkt het net of ik niet blij ben met mijn mijsje, maar dat is natuurlijk niet zo . Maar ik was net zo blij geweest als het een jongetje was. En wat minder van slag de eerste maanden , moest zo wennen aan het idee!
Ja, ik werd ook heel recalcitrant van opmerkingen "oh, dan zou een meisje nu wel heel erg leuk zijn'. Hoe vaak ik die niet heb gehoord. We kozen toch voor een derde kind, niet voor een meisje. En ik denk dat ik een meisje ook heel leuk had gevonden, maar nu zeg ik dat ik dit leuker vind

Het komt natuurlijk ook wel door ervaringen van vrouwen waardoor dit beeld is ontstaan. Er zijn gewoon vrouwen die teleurgesteld zijn als er wéér een jongen uit komt en hun geen meisje gegund is.

Ik ben moeder van 3 jongens en ik ben er trots op!

Ik ben niet zielig
Gelukkig maar!
quote:Wind schreef op 01 februari 2010 @ 13:13:

Ik ben moeder van 3 jongens en ik ben er trots op!

Ik ben niet zielig

Ik ben moeder van 3 zonen en ik vind het geweldig!

Als ik tegen iemand zeg (in de supermarkt ofzo) dat het mijn derde zoon is ben ik helemaal trots en gelukkig!
. Lief!

En klinkt als een heftige bevalling, maar heerlijk dat je niet naar ziekenhuis hoefde. Dus toch beetje eind goed al goed.

Gek is dat als je al twee kinderen hebt van zelfde geslacht. Dat is wel anders met eerst meisje en dan jongen. Bij ons is de derde altijd de derde geweest en niet "kans op een ander geslacht" want we hadden alle soorten al .
Jeetje Wind, wat een verhaal zeg. Vooral dat braken bij het persen. Wat lijkt me dat naar!

Maar gelukkig is hij er nu en kun je genieten van je 3 jongens! Ik ben blij dat het een jongen was, want anders had jij gedacht dat ik jouw jongens leuker vond dan jouw dochter door alles wat ik daarover gezegd heb .

Nippo, leuk jou weer te zien. Ik heb laatst nog naar je gevraagd bij de Mutsen omdat ik je miste.
quote:lien schreef op 01 februari 2010 @ 13:53:

Gek is dat als je al twee kinderen hebt van zelfde geslacht. Dat is wel anders met eerst meisje en dan jongen. Bij ons is de derde altijd de derde geweest en niet "kans op een ander geslacht" want we hadden alle soorten al .

Ja, dan is het wel 'makkelijker', lijkt mij. Ik zou nu alleen een 3e willen als ik zeker wist dat het een jongen werd. Erg he. Maar het lijkt me zo leuk. Ben echt een beetje (gezond!) jaloers op Pebb en Wind wat dat betreft.

Ik had zojuist ook buikpijn. Heb binnen 5 minuten mijn 1e investering gedaan. Ben naar beneden gelopen, 2 winkels verderop gegaan, heb gezegd dat ik een laptop wilde, afgerekend, en zit nu thuis met een glimmende 17inch laptop met 4GB geheugen en 500 Mb harde schijf. Windows 7 erop. Nog een pakketje office erbij ook. Ik kan los.

Maar mijn hart klopt wel uit mijn lijf, vind het allemaal erg spannend .
Tsjakka!

En kan me enorm voorstellen hoe spannend dat is, ik zit nu op oude laptop te tiepen omdat MacBook niet meer oplaadt (en ik echt te duur vindt om een nieuwe te kopen, zal dus toch een andere laptop worden tzt) en boven op de Mac al een week een recovery programma draait in de hoop dat onze foto's er dan weer zijn. Don''t ask, Linoleum maakte vergissing bij back-up draaien en slechts 8 jaar foto's die we dan nergens meer hebben, de recovery draait echt al dagen en is waarschijnlijk morgen klaar, Linoleum zegt dat het goed komt en ik heb verzonnen pas te ontploffen als dat zin heeft. Nog fijner als de fotos weer netjes op externe harde schijf en op de mac staan. .En dan is 1 van de eerste investeringen die ik ga doen nog een externe harde schijf zodat ik de foto's van 2002 tot nu gewoon ergens veilig in de kast kan leggen. En om nog even mijn ellende aan te geven: wij hebben nooit iets geprint... Dus echt alles is alleen maar digitaal.
Gelukkig heb je soms wat foto's op SG's enzo gezet .

Maar jeetje, dat zou wel balen zijn ja.

Ik ga de foto's die ik nu op deze desktop heb staan ook op mijn laptop zetten. Althans, een deel ervan denk ik. Volgens de laptopmeneer kan er echt heel veel op, op mijn laptop, dus heb je er geen externe harde schijf meer bij nodig.

Ik vond het meevallen trouwens, wat hij kostte. Minder dan ik begroot had. Dus ik heb nu al geld verdiend . Ga nu wel kijken naar een echt leuke laptoptas. Of een grote damestas en dan een sleeve om de laptop. Daar twijfel ik nog over.
Ik moet trouwens zo nog naar het UWV om de uitslagen van de testen te bespreken. Misschien komt daar wel uit dat ik niet geschikt ben voor het ondernemerschap .

Lien, lukt het schrijven van het plan?
Jep, ben een heel eind, voordeel als je het al grotendeels verzonnen hebt. Tegelijkertijd lijkt het nu heel weinig omdat ik gewoon niet zoveel tekst heb. Maar goed, stevig en krachtig dan dus.

En nu heb ik het even losgelaten en ga vanmiddag of morgen weer verder, zo achter elkaar doorschrijven heeft ook geen zin, dus wegleggen en weer teruglezen was voor vandaag het idee . En nu de was, goh, wat zou ik graag een kraamhulp in huis hebben .
Wind, klinkt inderdaad als een heftige bevalling, oei.

Wel fijn dat je uiteindelijk toch gewoon thuis kon blijven, daarna wel zo lekker om gewoon allemaal meteen thuis te zijn.

Enne: al visite voor donderdag staan? Als het uitkomt kom ik dan heel graag je Zuchtje bewonderen. Tijd maakt me niet zo heel veel uit, als ik maar weer op tijd bij Mini op school ben. Ergens in de ochtend dus.

Spannend Morrie en Lien, al die ontwikkelingen bij jullie! Ben echt heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen
Oh, en geen idee of Pebbles donderdag ook kan en wil meerijden, en of jij dat niet te druk vind Wind? Hoe dan ook, wat mij betreft kan dat iig!
Jij kunt ook nog voor de 3e zoon gaan .

Ik was ook al aan het wassen en bedacht me dat dat zo handig was van de kraamhulp dat ze alles wegwerkte. Maar vroeg me ook af of de kraamhulp van Wind wel overdag en buiten het weekend mag wassen .

Het hoeft volgens mij ook niet veel te zijn, als er maar uit blijkt dat je er goed over nagedacht hebt. En dat heb je de afgelopen tijd wel. Heb jij nog contact met je coaches uit de Frankrijk?

Ik ga de mijne (uit Nederland ) zo even mailen om haar op de hoogte te brengen, vind ik wel leuk om te doen, heb het toch ook aan haar te danken dat ik nu mijn gevoel volg.
Met jij en die 3e zoon bedoel ik Lien .

Wil ook Zuchtje wel zien, maar zit moeilijk in mijn tijd. Ik vind het eigenlijk ook wel leuk om met Schorrie te komen namelijk Wind, zodat KW zijn broertje kan laten zien. Of denk je niet dat dat leuk is?

Maar dat lukt dan natuurlijk niet door de weeks.
Derde zoon, nee hoor, wij hebben Leen al, dat is genoeg .

En behalve dat ik dus elk jaar een kraamweek zou willen moet ik er echt niet aan denken om nog een keer zwanger te zijn, laat staan te baren en op te voeden . Maar mocht Linoleum nou alle foto;s hebben kwijtgemaakt, ja, dan moeten wel wel, want anders hebben we geen babyfotoos (en aangezien al onze kinderen exact op elkaar lijken is 1 setje wel genoeg ).
Wind, deze week ga ik niet redden, heb morgen al lunch date en ga daarna met kinderen naar Monkey Town (ik ben een held, vinden jullie ook niet ) en vanaf woensdag weer diverse kinder clubjes. Heel misschien vrijdag, maar heb dan gezegd dat ik vrij zou houden voor opdrachtgever, dus dat gaat dan voor.
Jeetje Wind, wat een pittige bevalling. Je hebt het niet kado gekregen. Maar wat een prachtig kereltje! Leuk om de meisjesnamen te horen. Erg mooi

En ik ben zooo blij voor je dat je wat aan mijn adviezen hebt gehad. Zo blij dat ik er een traantje van weg moest pinken. Ik ben zelf dan wel slecht in bevallen maar adviezen erover gaan me gelukkig een stuk beter af.

Ik kom ook graag op kraambezoek. Deze week moet ik nog even buffelen op het werk maar ben volgende week maandag en dinsdag vrij. Mag het ook dan?
CV is weer gemaakt hoor! Echt heel fijn iemand in mijn netwerk kon langskomen en die heeft hem gemaakt.

Dat ding is net twee jaar oud en had echt al behoorlijk onderhoud nodig. Gek toch? Als hij die storing niet had gehad dan had hij over een jaartje misschien wel helemaal stuk geweest.

Jij hebt dus een superapparaat Morrie!

Apie vond de botsing gelukkig niet eng. Aap bleef er ook heel rustig onder dus dat scheelt. En zij heeft nergens last van. Aap heeft een beetje pijn in rug maar niks ernstigs.

Raar fenomeen is dat eigenlijk met een derde kind. Best wel onbeschoft ook. Ik denk dat als wij een derde zouden krijgen wij ook weer een knul zouden krijgen en dat lijkt me helemaal leuk.

Ik was 'boze telefoontjes' aan het voorbereiden maar toen kwam er een ander telefoontje tussendoor. Ik moet ze dus nog steeds doen. Bah!

We hebben wel weer een nieuwe leuke opdracht. Het maken van een creatieve werkplek. Echt iets voor ons dus.
Bij ons zeiden veel mensen dat Nano vast een meisje zou worden omdat Millenium alleen maar meisjes kon maken. Ook zo raar.

En daarna krijg je dan van dezelfde mensen de vraag of het niet zielig is, zo'n klein jochie met 4 moeders boven hem. Terwijl het andersom waarschijnlijk leuk was geweest want 4 oudere broers om je te beschermen ofzo.

Ach, het is ook onzinnig, uiteindelijk. Ik vind zo'n echt jongensgezin hartstikke leuk, en helemaal bij Wind en Peb passen. Maar als het een meisje was geworden had je het gelukkig net zo lief en bijzonder gevonden

Fijn dat cv het weer doet Nathje!
Ja ik vind het ook onbeschoft. En ik werd er ook echt best kwaad om dat iedereen dat toen zei, net alsof mijn jongens niet leuk genoeg waren, dat er perse een meisje moest komen. Maar goed, nu dat meisje er dan toch is moet ik zeggen dat ze ook wel heeeeeeeel leuk is hoor .

Wat een gedoe zeg Nathje. CV, botsing en ook nog 'boze telefoontjes'. Naar mensen die niet betalen?

Ik vind het ook heel leuk om op kraamvisite te komen Wind, (als jij dat ook leuk vindt natuurlijk) maar ik wil even kijken of ik het met mijn moeder kan combineren, het is toch wel een eind.
Morrie, eigenlijk vind ik dat je een echt mooie tas moet kopen, maar anders kan je dit alvast kopen en er nog rustig over nadenken:

http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/seizoen ... 2714).aspx

En nu ga ik kindersnoep opvreten, ben ongesteld en heb ernstig behoefte aan zoetigheid, we hebben geloof ik alleen van die kleine beren zakjes.... moet ik al die losse zakjes wel goed onderin de prullenbak stoppen, anders krijg ik weer commentaar van mijn kinderen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven