Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Weet je wat het is?

Ergens doet het meer zeer dat we gelijk hebben gekregen op ons bezwaar. De tijd is immers niet terug te draaien. En een 'nee' waren we min of meer aan gewend in die tussentijd.

De scenes met 'wat als', en de vraag waarom je leven in vredesnaam in de handen van 1 luie/chagrijnige/verkeerde/ongeinteresseerde/kwaaie ambtenaar kan liggen, vliegen helaas door m'n hoofd.

Maar goed, als het allemaal loopt zoals men ons beloofd heeft (men is nu alweer een week te laat ) dan heb ik nog 3 maanden om een lijst voor hem te maken met klussen hier in huis waar ik echt geen trek in heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het wrang voelt Kjong. Heel fijn natuurlijk dat hij nu wel mag komen. Maar had daar dan, aangezien hij toen ook al aan alle eisen had voldaan, maanden geleden toestemming voor gegeven zodat hij hier had kunnen zijn bij de bevalling . Schiet het klussenlijstje een beetje op ondertussen? :-)

Oei Pim, luizen en dan een kapotte droger. Hoe wreed kan het lot zijn.
Kjong, dat was het eerste wat ik dacht, toen jij me smste dat het visum rond was... Gotver dan hád ie dus ook...

Tjongejonge, we zijn nóg niet klaar! Door kapotte droger hadden we al achterstallige was, het schiet dus voor geen meter op. Inmiddels hebben we maar waslijnen door de woonkamer (!) gespannen, ik hang hier dus lekker tussen de schone was. Maar nog 2 machines te gaan, manana, manana! Alle matrassen gezogen, alle meubels gesopt, alle koppies 10x gekamt, alles verschoond, gewassen, gezogen, verkleedkleren, poppenkleren, twee volle kapstokken etc. etc. etc. We hebben er gelijk maar een soort van najaarsschoonmaak van gemaakt. Heb dus nu wel een heeeeel erg schoonhuis van zolder tot en met beneden. Ellek nadeel...

Ben heul erg moe! Vanaf vanmorgen 8 uur alleen maar aan het rennen, vloegen en poetsen geweest, tussendoor nog ff ouderraad vergadering (kon ik ff zitten)

Overigens heeft de kat ook nog vlooien... dus die heb ik ook nog uitgebreid gekamt (met een ander kammetje, hoor) Zou eea verband houden?

Mims:
Had ik jullie al bedankt voor alle tips? Nee he? Sorry, bedankt!

Ik voel me ineens heel stom met mijn domme gezeik over luizen. Ik lees van Mimsey, Zoyla en Rommel en schaam me diep dat ik me druk maak over zoiets doms.

Ik moet mijn zegeningen tellen ipv te zaniken, want ondanks gedoe was het gewoon een leuke dag.

Slaap lekker, lieve meisjes allemaal!
Kweetniet.

Ik zit juist zomaar in een Enorme Herfstschoonmaak. Alles móet anders. (Reeds 5 vuilniszakken vol buiten staan. Vloer compleet bezaaid want kasten leeggerukt zodat ik wel aan de slag moet. Er komen er toch zeker nog 5 aan. En dan heb ik straks niet eens de kelder gedaan.)

Krijg ik dan luizen of vlooien?
Trouwens. Ik zag dat Blokker een hoop speelgoed in de aanbieding heeft.

(Ik ben ook gelijk even mijn mail aan het schonen. Ik heb me in de zwangerschap op alle maillijsten geabonneerd.)

Nu er toch ook al sinds een dikke week kruidnoten en marsepein bij AH liggen, ga ik maar weer vast een goedkope Sint verzinnen.

(Somebody ... Help !)

Vandaag heb ik vis gegeten. Kan alleen tegen zg witvis, dus lekkerbekken gebakken. Ondertussen nog even voor morgen gekookt, gehaktballejtes, heerlijk, heb er alweer een paar op , dus dan kan ik fijn weer verder ruimen zonder dat getrut aan het aanrecht.

(Seriously!! ANYBODY, SHOOT ME !!)

...

...

Ok.

Klaar.

Dit wordt te gek.

Ik laat de zooi gewoontegetrouw een week of 3 liggen en ga morgenochtend als eerste ergens solliciteren.

(Thank you sanity.)

Truste
Goedenmorgen

Pimpel, geloof me, wat Mims en Zoyla meemaken is enorm erg, niet te bevatten, maar 4 kinderen met luizen dáár mag je ook écht wel over klagen! Man, ik vind 1 kind met luizen al een crime, houd me eroverop! En dan ook nog geen droger Dusss... klaag maar lekker verder hoor

heb trouwens nog 1 tip, die je liever niet uit moet voeren: bij LE in de klas heeft een vader z'n dochter kaalgeschoren. Zo, geen luizen meer

LE had zelfs tranen in z'n ogen, toen hij het vertelde. Bij LD heb ik wel eens haar haar kort laten knippen, maar zij wilde ook niet kammen en sjaa....

Kjong, ehm.. klinkt goed?

Rustig in een hoekje gaan zitten, wachten tot de bui voorbij is, zou ik zeggen. Werkt(e) bij mij ook altijd erg effectief.

En nu

moet IK me weer aankleden en naar het werk gaan.

't ontbijt was weer lekker

toedels
Later is nu
En ik zat me tijdens het lezen van jouw posting heel hard in te houden om niet gelijk Mops rode lokken preventief af te knippen, dus ook van mijn kant alle medeleven, Pim.
Wat wilde ik nou toch typen?
Brr... ik krijg er jeuk van!

Mogguh allemaal.

Ik heb een krijsende Jootje op school achtergelaten en een Vietje met een licht trillend onderlipje op het kdv. Op de een of andere manier had ik het andersom ingeschat. Dat Jootje - bijna - lachend de klas in zou stappen en Vietje krijsend aan me vast geplakt zou zitten bij kdv-aflever-ritueel. Tsk, denk je je kinderen een beetje te kennen....

Enne Mims, niet knippen! Mops heeft prachtige rode lokken!!!!
Gossie.... een krijsend kindje achterlaten is NIET leuk. Zeker niet als het van degene komt waar je het niet van verwachtte!

Kjong.... hele duidelijke zaak. Tijd teveel; je moet weer aan het werk.

Heb je al een nieuwe droger, Pim? (Toen ik de mijne een tijdje terug ter reparatie eventjes moest afstaan, kreeg ik een .... LEENDROGER! Service, of niet?!?!)
ajakkes hoofdluis..... Verhgeet de baken en dergelijke niet goed te zuigen. Alles waseen, ook poppenkleertjes en verkleedkleren..... het is een klus, gatver!

O, ons etentje was zo geweldig!!! Wat een superrestaurant zeg, heerlijk eten, geweldige bediening, ik voelde me helemaal DE gast,. Daarna heerlijk blijven slapen en toen nog een ontbijt geserveerd krijgen. Zalig. Bentos was inderdaad superverrast, het was echt superleuk (en nu de rest van de maand droog brood).

Heb veel gelezen, maar te weinig tijd om op alles te reageren, mocht namelijk maar voor de duur van 1 koffie forummen van mezelf en koffie is op. Begrijp dat het slecht gaat met iris, wat vresrelijk! Mims, krijgt een echte dikke knuffel, fijn dat je naar de psych mag vandaag, is het de eerste keer weer? Je gebioortedrop is enig om te sightsee-en, maar snap dat je er niet oud wil worden.

Bam, dikke kus, voor jou extra confronterend zeker al diot rotverhalen?

Lieverds, tot later!
Goeiemorgen!

Gek he, met die kinderen, Meave. Zo riep Yentl in de vakantie regelmatig dat ze weer naar school wilde (en bedankt, is het niet gezellig thuis ofzo ) en nu wil ze na 2 schooldagen (vrijdag pas weer begonnen natuurlijk) alweer thuis blijven..

Gisteren naar zkh geweest en daar best heel positief nieuws gehad!!

Bloedwaarden zitten binnen het acceptabele, wat inhoudt dat er nu met zekerheid gesteld kan worden dat er geen tumorvorming is ergens in het lichaam en daardoor chemo-kuren helemaal van de baan zijn! joehoe!

Wel moeten lymfeklieren verwijderd worden uit mijn oksel, als de boel vanaf melanomen namelijk toch uitzaait, zijn lymfen de boosdoeners qua verspreiding naar longen, dus min of meer uit voorzorg / redelijk noodzakelijk nu, is dit nu de planning. Vanmorgen opname-formulier daar ingevuld en nu afwachten wanneer dat gebeuren gaat.

Jammer alleen dat ik daarna de rest van mijn leven aan de medicatie zit dat vochthuishouding moet reguleren, kan stijve armen armen krijgen en soms vochtophopingen in polsen maar als dat alles is.. kan daar wel mee leven.

Volgende heb ik ook een gesprek met een dieetiste, want wil eens horen of ik wellicht dmv andere voeding weer wat meer energie terug krijg.

Dus, rondje koffie voor de zaak. :-)

Verder enorm druk hier, verhuisdozen all over the place, mount everest aan was dat ook eerst opgeruimd moet, vuilniszakken overal met weg te gooien zooi (solidariteit, Kjong, solidariteit) en zo maar eens de halve zolder op Marktplaats gooien.

Later!
Oh Bam, wat fijn! Goed nieuws! Rest van je leven aan de medicijnen is ook niet leuk natuurlijk. Maar als dat verdere ellende kan voorkomen... Moet je nou nog bestraald worden, eigenlijk?

En jeetje verhuischaos... blech! Je klinkt als "goed bezig".

Ik moet eigenlijk was vouwen (want gisteren 8 machines gedraaid) maar er is nog bijna nix droog, dus ik heb vanmorgen met een boek op de bank gezeten! Lekker!

Een nieuwe droger zit er financieel niet in op het moment, durf zelfs geen monteur te bellen. Maar goed, met onze normale was is ophangen best te doen, er moeten dan alleen geen luizen tussendoor komen. (Heb vannacht zelfs gedroomd van die kutbeesten!)

Fijn dat ik van jullie toch best mocht klagen.
He, Bam, DAT is weer eens goed nieuws! Fijn! Operatie aan lymfeklieren tuurlijk niet echt heel fijn, maar toch! Geen chemo........ super!

Fijn, Bentetje, dat het zo geslaagd was. Mss vraag ik je in de AK nog eens een keertje om adres!
anoniem_37374 wijzigde dit bericht op 11-09-2007 13:07
Reden: Pffff.... Waarom ik nou even dacht dat Meave uit eten was geweest vanwege trouwdag?? No idea!
% gewijzigd
Bam, wat een SUPERfijn nieuws!!!! Ben werkelijk héél blij dat het toch geen chemo hoeft te worden. Sjemig, pak van je hart, zeker??

Ik heb hier overigens naast me nog wat liggen dat ik je nog steeds moet opsturen (echt, degene die mij ooit attent hebben genoemd, hebben een toevalstreffer van mijn zijde meegemaakt, denk ik; als mijn hoofd niet vastzat, vergat ik die ook steeds mee te nemen :-S). Kan ik het nog naar je huidige adres sturen?

Pimpel, gadverdegadver luizen! Ik zou daar ook echt van over de zeik gaan hoor. Zéker als mijn droger het zou begeven. Er waren hier bij Zoon op school ook weer luizen geconstateerd en ik hou mijn krullenbol dan ook angstvallig in de gaten.

Pffffff, heb het druk. September is hier altijd gevuld met verjaardagen en nu is het op het werk ook al zo achterlijk druk. Krijg er nieuwe taken en verantwoordelijkheden bij, wat vooral gewoon leuk is. Maar het betekent direct wel dat ik én meer moet ga investeren qua tijd én mijn huidige taken ofwel deels moet gaan afstoten ofwel nog efficiënter moet gaan werken. En nu mag ik thuis wel volledig ongeorganiseerd te werk gaan, maar op m'n werk sta ik bekend om mijn efficiëntie en organisatietalent. Geen idee dus hoe ik nóg efficiënter moet gaan werken. Vooralsnog zit ik er dus gewoon meer tijd aan te besteden.

Jootje inmiddels alweer wat bedaard, Meave? Krijsende kindjes moeten achterlaten is echt niet leuk..
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Geen idee Alex, of hij al bedaard is. Ik denk van wel, anders hadden ze me vast al gebeld om 'm te komen ophalen.

Qua luizen hè, dat wat je niet wilt wassen en niet direct nodig hebt, mag volgens mij ook gewoon in een dichte vuilniszak en dan 10-14 dagen laten liggen. Volgens mij schreef whop dat ook al. Je hoeft dus niet alles (knuffels, poppenspul, etc) te wassen... Toch?
Wow Bambi, wat een supergoed nieuws. Zal vast een opluchtig voor je zijn. Ik hoop dat de operatie en de gevolgen van die operatie mee zullen vallen. Maar dat komt vast helemaal goed!
Oh, Bam...wat ben ik blij voor je! Hélémáál goed.

Operatie is natuurlijk kut, maar scoort op De Schaal Van Kut beduidend lager dan de andere opties.

Pfoei, wat een opluchting!
Wat wilde ik nou toch typen?
Bambi, wat fijn voor je zeg! Had ik je eigenlijk al welkom terug geheten? Volgens mij niet. Nou, welkom terug dan!

Dat luizenverhaal, mega-brrrr! Tot nu toe gelukkig nog nooit last van gehad *klopklop* moet er ook niet aan denken. (zeker niet zonder droger en zonder zolder om was op te hangen).

Noisette is nog wel kaal te scheren, valt toch niet op, maar de andere twee zullen er niet echt blij mee zijn, denk ik, alhoewel ze laatst toch ontzettend moesten lachen om Floddertje die naar de kapper gaat: "Zo kort mogelijk, kapper." En dat de kapper haar dan helemaal kaal scheert, want dat is zo kort mogelijk.

Zie nu wel steeds Pimpel voor me die tussen de waslijnen lekker een boek leest.

Iemand nog belangstelling voor een 20 inch meisjesfiets? Gaat van de week op MP, want we hebben gister een nieuwe (2e hands) meisjesfiets opgehaald. Wat groeien kinderen snel zeg! niet normaal.

Ik had vorige week een niet zo aardige opmerking op de viva-pijlert gezet, maar kan die nergens terugvinden, zou ik gecensureerd zijn?
anoniem_23885 wijzigde dit bericht op 11-09-2007 13:32
Reden: mislukte smilies
% gewijzigd
Bambi, wat een fijn nieuws!!!!

Jippieee

Meave, je hebt gelijk hoor! Poppenkleertjes en knuffels heb ik eigenlijk nooit gewassen, die mogen toch niet op 60 graden. (of heb je dat wel gedaan Pimpel en heb je nu gezellig een lijn vol met poppenkleertjes? lijkt me wel leuk staan, eigenlijk, vastgemaakt met van die 'kaartenwasknijpertjes', nét echt.. misschien willen Lientje en Lotje dat alsnog doen?)

Ging of in de vriezer óf in een vuilniszak. Bij winterdag helemaal mooi, zit het ín de vuilniszak búiten in de vorst, gewéldig!

waar je al niet blij van kunt worden.

Later is nu
OH, en Bentetje, wat klinkt je etentje heerlijk!

Veranoo, volgens mij kun je via één van die tekeningetjes onder je avatar naar je last geposte postings, maar JIJ iets onaardigs zeggen, neeeee, toch?

Later is nu
't Is gedaan met de rust hier. Stap zo op de fiets op het tuig van school te halen en ga vervolgens de zwemlesmolen weer in. Hoezee!

Pim tussen de was met boek is inderdaad een leuk gezicht denk ik zo...
quote:meave schreef op 11 september 2007 @ 14:08:

Pim tussen de was met boek is inderdaad een leuk gezicht denk ik zo...

En het voelt ook prima! Ben er nog steeds mee bezig.

Hoop wel dat ik mezelf vanmiddag nog kan oppeppen om te gaan vouwen, want zo kunnen we natuurlijk niet verder.

Vanavond begint flamenco weer, zin in!
Welk boek lees je, Pimp?

Om in de stemming te blijven..

null

Kleine wasjes, grote wasjes..
Ha, bij mij is het net andersom. Ben al 2x naar boven gelopen om m'n boek op te halen, maar bleef steken in de was, wat vouwen, wat uitzoeken, wat in de machine doen, en kwam zonder boek weer beneden

Nu eerst maar koken, kan ik even lezen wanneer e.e.a. in de oven staat
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven