Als je na 2,5 jaar nog niet over m heen bent en hij ook niet
maandag 1 februari 2010 om 18:00
Tja, de titel zegt het al.
Verhaal: na een intensieve relatie van vier jaar (gebeurtenissen gelijk aan acht jaar) heb ik het 2,5 jaar geleden uitgemaakt. Drie maanden lang gehuild, geklungeld (wij allebei). Toen kregen we ook allebei een relatie met iemand anders. Nu ben ik weer een jaar vrijgezel en hij sinds oktober ook. Hij heeft me nooit los kunnen laten, en ik ben altijd aan hem blijven denken. En nu kijken we elkaar aan: wat doen we ermee?
Help! Een de ene kant: het gevoel blijft, wat ik ook doe. Andere kant: het is niet voor niks uit...
Wat vinden jullie? How do I make up my mind?
Verhaal: na een intensieve relatie van vier jaar (gebeurtenissen gelijk aan acht jaar) heb ik het 2,5 jaar geleden uitgemaakt. Drie maanden lang gehuild, geklungeld (wij allebei). Toen kregen we ook allebei een relatie met iemand anders. Nu ben ik weer een jaar vrijgezel en hij sinds oktober ook. Hij heeft me nooit los kunnen laten, en ik ben altijd aan hem blijven denken. En nu kijken we elkaar aan: wat doen we ermee?
Help! Een de ene kant: het gevoel blijft, wat ik ook doe. Andere kant: het is niet voor niks uit...
Wat vinden jullie? How do I make up my mind?
maandag 1 februari 2010 om 18:07
maandag 1 februari 2010 om 18:08
Sluit me aan bij vorige post: je hebt t destijds niet voor niets uitgemaakt.
als een relatie heftig is geweest, blijft het gvoel mss wel des te langer, omdat je tijdens de relatie jezelf al geconditioneerd hebt om vooral naar de ups te kijken en niet naar de downs.
kans is groot dat je nu idealiseert. roep dus bewust de downs op en blijf je bedenken dat je het niet voor niets hebt uitgemaakt.
Alleen als je zeker weet dat er echt iets is veranderd zou je een herkansing kunnen overwegen. anders is de kans groot dat je over een half jaar op hetzelfde punt bent als 2,5 jaar terug, en dat zou toch zonde van je tijd zijn.
als een relatie heftig is geweest, blijft het gvoel mss wel des te langer, omdat je tijdens de relatie jezelf al geconditioneerd hebt om vooral naar de ups te kijken en niet naar de downs.
kans is groot dat je nu idealiseert. roep dus bewust de downs op en blijf je bedenken dat je het niet voor niets hebt uitgemaakt.
Alleen als je zeker weet dat er echt iets is veranderd zou je een herkansing kunnen overwegen. anders is de kans groot dat je over een half jaar op hetzelfde punt bent als 2,5 jaar terug, en dat zou toch zonde van je tijd zijn.
maandag 1 februari 2010 om 18:21
Het is niet voor niets uit.....
Dat lijkt me het juiste uitgangspunt.
Van daaraf kun je denken: Zijn de redenen om het toen uit te maken nog steeds aanwezig?
Zo nee => de moeite waard om weer eens met elkaar te gaan praten
Zo ja => Denk je dat jij inmiddels veranderd bent en dat nu wel zou kunnen accepteren?
Zo ja => de moeite waard om weer eens met elkaar te gaan praten
Zo nee => niet verstandig om je hart er nogmaals aan te bezeren
Dat lijkt me het juiste uitgangspunt.
Van daaraf kun je denken: Zijn de redenen om het toen uit te maken nog steeds aanwezig?
Zo nee => de moeite waard om weer eens met elkaar te gaan praten
Zo ja => Denk je dat jij inmiddels veranderd bent en dat nu wel zou kunnen accepteren?
Zo ja => de moeite waard om weer eens met elkaar te gaan praten
Zo nee => niet verstandig om je hart er nogmaals aan te bezeren
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 1 februari 2010 om 18:34
maandag 1 februari 2010 om 18:56
Misschien een leuk voorbeeld: Een vriendin van (3 kinderen) is 10 jaar geleden gescheiden. Wel steeds goed contact met de vader van haar kinderen gehouden. Zij is een andere man tegen gekomen, met hem gaan samenwonen...en nog steeds was het contact met de vader prima (ook omwille van de kinderen). Haar (tweede) relatie liep stuk en op de één of andere manier kwamen zij en haar ex er achter dat er toch nog steeds gevoelens waren/zijn...
Ze waren elkaars eerste vriendje/vriendinnetje en nu? Ze hebben besloten dat de gevoelens tussen hun nog zo sterk zijn, dat ze weer samenwonen! De redenen waarom het destijds stuk liep zijn er niet meer en het gaat nu hartstikke goed!
Ze waren elkaars eerste vriendje/vriendinnetje en nu? Ze hebben besloten dat de gevoelens tussen hun nog zo sterk zijn, dat ze weer samenwonen! De redenen waarom het destijds stuk liep zijn er niet meer en het gaat nu hartstikke goed!

maandag 1 februari 2010 om 19:00
quote:Kaarslichtje schreef op 01 februari 2010 @ 18:00:
[...]
Wat vinden jullie? How do I make up my mind? Je hebt ook niet voor niks nog gevoelens voor elkaar... Doe er wat mee, zou ik zeggen. Ga opnieuw daten, ofzo. Maak een voorzichtige nieuwe start. Als het nog steeds niet lukt, weet je pas echt waar je aan toe bent.
[...]
Wat vinden jullie? How do I make up my mind? Je hebt ook niet voor niks nog gevoelens voor elkaar... Doe er wat mee, zou ik zeggen. Ga opnieuw daten, ofzo. Maak een voorzichtige nieuwe start. Als het nog steeds niet lukt, weet je pas echt waar je aan toe bent.

maandag 1 februari 2010 om 19:37
In die 2.5 jaar heb je toch wat geleerd, lijkt mij. Misschien dat het nu wel zou kunnen werken. Ik weet ook niet waarom jullie het toen uitgemaakt hebben. Als het om iets cruciaals is (wel of niet samenwonen, kinderen wel of niet) dan is dat iets wat je zult moeten accepteren voordat je er weer aan begint...
maandag 1 februari 2010 om 19:40
Je beschrijft zowel jullie relatie als de periode erna in nogal dramatische termen:
"na een intensieve relatie van vier jaar (gebeurtenissen gelijk aan acht jaar)"
"Drie maanden lang gehuild, geklungeld (wij allebei)"
"Hij heeft me nooit los kunnen laten, en ik ben altijd aan hem blijven denken."
Ik krijg de indruk dat je het gewoon graag nog een keer met hem wilt proberen en dat nuchterheid het laatste is waar je naar op zoek bent. Toch zou wat meer nuchterheid niet verkeerd zijn.
"na een intensieve relatie van vier jaar (gebeurtenissen gelijk aan acht jaar)"
"Drie maanden lang gehuild, geklungeld (wij allebei)"
"Hij heeft me nooit los kunnen laten, en ik ben altijd aan hem blijven denken."
Ik krijg de indruk dat je het gewoon graag nog een keer met hem wilt proberen en dat nuchterheid het laatste is waar je naar op zoek bent. Toch zou wat meer nuchterheid niet verkeerd zijn.
maandag 1 februari 2010 om 19:44
Tsja, ik kan alleen vanuit mijn eigen perspectief schrijven
Ik had een ex, we hadden geen contact
Toen kwam de brief
En het praten
Het vuur laaide op
We gingen weer voorzichtig proberen
We hadden een geweldig jaar
En uiteindelijk, uiteindelijk liep het stuk op precies hetzelfde als waar het toen op stuk liep.
Sindsdien geloof ik niet meer in terug naar exen
Er zit vaal zo'n ontzettende barst in je relatie, die kan je wel lijmen maar het blijft een hele zwakke plek.
Maar ik weet ook dat iedereen dat van te voren ook tegen mij zei en wij besloten ook dat wij wel eens het tegendeel zouden bewijzen...
Maar ik zou het niet doen...
Ik had een ex, we hadden geen contact
Toen kwam de brief
En het praten
Het vuur laaide op
We gingen weer voorzichtig proberen
We hadden een geweldig jaar
En uiteindelijk, uiteindelijk liep het stuk op precies hetzelfde als waar het toen op stuk liep.
Sindsdien geloof ik niet meer in terug naar exen
Er zit vaal zo'n ontzettende barst in je relatie, die kan je wel lijmen maar het blijft een hele zwakke plek.
Maar ik weet ook dat iedereen dat van te voren ook tegen mij zei en wij besloten ook dat wij wel eens het tegendeel zouden bewijzen...
Maar ik zou het niet doen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 1 februari 2010 om 22:51
Die keren dat ik heb "gelijmd" had ik nergens last van, maar hij was steeds binnen de kortste keren weer weg, zo van, O Ja
Verder "nooit los kunnen laten" klinkt als vals sentiment. Tuurlijk heb je elkaar wel losgelaten, zelfs allebei een nieuwe relatie begonnen. Als dat geen loslaten is. Als de vonk na lange tijd weer terugkomt, is dat een "weer" en niet een "nog steeds".
Verder "nooit los kunnen laten" klinkt als vals sentiment. Tuurlijk heb je elkaar wel losgelaten, zelfs allebei een nieuwe relatie begonnen. Als dat geen loslaten is. Als de vonk na lange tijd weer terugkomt, is dat een "weer" en niet een "nog steeds".
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
maandag 8 februari 2010 om 17:24
Heb m vrijdagavond gezien, in een café. We hebben biertjes gedronken (ja bier ja), heel gezellig gekletst. Het was echt leuk. Totdat ie ineens klef ging doen, hand op mn knie, hand op nm rug, zoen in mn nek, zoen op mn mond. Ik werd boos, vond dat ie niet moest denken dat ie meteen weer dat soort dingen kon doen. Bedoel; we zijn al 2,5 jaar uit elkaar en het is net uit met zn ex. Zo makkelijk krijgt ie me niet terug. Ik was enorm bang dat ik spijt zou gaan krijgen. Daarvoor was het wel heel leuk. Hij vond dat ik niet zo moeilijk moest doen (zucht), daarop ben ik maar lekker de dansvloer op gegaan.
Snap er niks van, wou m terug (of niet meer?), maar ik wou op dat moment helemaal niet zoenen. Frustration here!
Snap er niks van, wou m terug (of niet meer?), maar ik wou op dat moment helemaal niet zoenen. Frustration here!
maandag 8 februari 2010 om 17:50
Ook een goeie test: vraag eens aan je vrienden en familie of zij denken dat het weer zou werken of niet.
Als ze zeggen: nee toch, ben je dat en dat en dat dan vergeten? Ongelofelijk, niet doen hoor!
Dan zou ik daarnaar luisteren.
Maar als ze zeggen: ow dat zou zo leuk voor je zijn! Want jullie passen zo bij elkaar en we hebben nooit begrepen waar het op stuk is gelopen.
Dan zou ik het nog een kans geven.
Soms heb je zelf geen helder beeld mee, idealiseer je iemand. Een nuchtere blik van een buitenstaander die je goed kent kan heel verhelderend zijn.
Als ze zeggen: nee toch, ben je dat en dat en dat dan vergeten? Ongelofelijk, niet doen hoor!
Dan zou ik daarnaar luisteren.
Maar als ze zeggen: ow dat zou zo leuk voor je zijn! Want jullie passen zo bij elkaar en we hebben nooit begrepen waar het op stuk is gelopen.
Dan zou ik het nog een kans geven.
Soms heb je zelf geen helder beeld mee, idealiseer je iemand. Een nuchtere blik van een buitenstaander die je goed kent kan heel verhelderend zijn.
I only get one shot at life - so I shoot to kill