Trouwen in 2010
zaterdag 7 november 2009 om 23:48
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
dinsdag 2 februari 2010 om 09:51
quote:goudkever schreef op 02 februari 2010 @ 08:26:
It's me en Boom; jullie hebben de kaart nu ook gekregen!
@MdK: bedoel je het lettertype van de JA op de voorkant, of de binnenkant?
Vinden jullie de foto's van de M&M's en het delftsblauw paartje er wel leuk tussenstaan?
De M&M's zijn eigenlijk een grapje: Onze voorletters beginnen alledrie met de M, vandaar de M&M's.
En het delftsblauwe paartje vonden we ook wel grappig, gezien de kaart delftsblauw moet voorstellen.Ik bedoelde de 'Ja' op de voorkant, dat is(?)/ lijkt op arial, ik denk dat door daar een wat 'zwieriger' lettertype voor te kiezen de kaart helemaal af is. Zelfde geld in mindere mate voor het lettertype aan de binnenkant, dus niet die van jullie namen, maar die andere. De plaatjes van de M&M's en het delfsblauwe paartje is helemaal goed!
It's me en Boom; jullie hebben de kaart nu ook gekregen!
@MdK: bedoel je het lettertype van de JA op de voorkant, of de binnenkant?
Vinden jullie de foto's van de M&M's en het delftsblauw paartje er wel leuk tussenstaan?
De M&M's zijn eigenlijk een grapje: Onze voorletters beginnen alledrie met de M, vandaar de M&M's.
En het delftsblauwe paartje vonden we ook wel grappig, gezien de kaart delftsblauw moet voorstellen.Ik bedoelde de 'Ja' op de voorkant, dat is(?)/ lijkt op arial, ik denk dat door daar een wat 'zwieriger' lettertype voor te kiezen de kaart helemaal af is. Zelfde geld in mindere mate voor het lettertype aan de binnenkant, dus niet die van jullie namen, maar die andere. De plaatjes van de M&M's en het delfsblauwe paartje is helemaal goed!
dinsdag 2 februari 2010 om 10:04
dinsdag 2 februari 2010 om 10:06
En wat vinden jullie ervan dat ik bij ons adres de naam van zoon erbij heb gezet? Ik heb in mn kaartenmap zitten bladeren en ik kwam ook een paar keer trouwkaarten tegen van vrienden/kennissen waarbij de naam van het kind er niet bij staat.
Ergens vind ik dat dat idd niet hoort, hij trouwt tenslotte niet.
Anderzijds hoort hij bij ons.
Ergens vind ik dat dat idd niet hoort, hij trouwt tenslotte niet.
Anderzijds hoort hij bij ons.
dinsdag 2 februari 2010 om 10:18
Kastanje, Heb je inmiddels alweer een keer gepast? Ik zat net de te denken.. Misschien kan je wel een echte trouwjurk proberen en die dan in kleur. Is toch net wat extra's dan een galajurk oid. Is toch je trouwdag. Ja, of je moet een galajurk wat meer laten bewerken/af maken me t dingentjes die je mooi vind. (Denk aan een bloem of wat glittertjes, kraaltjes.)
dinsdag 2 februari 2010 om 10:20
dinsdag 2 februari 2010 om 10:31
Ha Goudkever, wat een leuke kaart! Ik ben het overigens eens met de opmerking van MdK, over het lettertype van 'Ja'. Heb er verder geen verstand van, maar kan het nie thetzelfde type zijn als waarin jullie namen is? Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je je kind erbij zet op de kaart. Het is toch iets wat voor jullie als gezin belangrijk is. Hij 'hoort' niet bij het trouwen, maar wel bij jullie. Gewoon lekker doen dus!
Ga vanmiddag naar Den Bosch, weer wat passen, maar heb de eerste teleurstelling al gehad... De ontwerper die ik mooi vond (www.addydenkrommenacker.nl en dan zijn pret a porter collectie) dacht ik even te bellen voor een prijsindicatie... Uche, uche, de jurken zijn tussen de 3 en 6 duizend euro..... [doodse stilte] Whoehahahahahaha, daar ga ik dus niet eens langs lopen, langs die winkel!!
Ga vanmiddag naar Den Bosch, weer wat passen, maar heb de eerste teleurstelling al gehad... De ontwerper die ik mooi vond (www.addydenkrommenacker.nl en dan zijn pret a porter collectie) dacht ik even te bellen voor een prijsindicatie... Uche, uche, de jurken zijn tussen de 3 en 6 duizend euro..... [doodse stilte] Whoehahahahahaha, daar ga ik dus niet eens langs lopen, langs die winkel!!
dinsdag 2 februari 2010 om 10:32
Goudkever, onderstaande lettertypen zijn net als de jouwe 'sans serif', redelijk basic lettertypes, maar net effe anders.
http://www.dafont.com/antipasto.font
http://www.dafont.com/amerika-sans.font
http://www.dafont.com/london-between.font
http://www.dafont.com/casa-sans.font
Iets andere optie:
Beetje verwassen:http://www.dafont.com/hard-rock.font (lijkt me vooral mooi als je het donkerblauw zou maken)
http://www.dafont.com/antipasto.font
http://www.dafont.com/amerika-sans.font
http://www.dafont.com/london-between.font
http://www.dafont.com/casa-sans.font
Iets andere optie:
Beetje verwassen:http://www.dafont.com/hard-rock.font (lijkt me vooral mooi als je het donkerblauw zou maken)
dinsdag 2 februari 2010 om 10:34
Thanks voor de reacties op de trouwkaart!
We zijn er ook erg blij mee. Hopelijk komt de proefdruk morgen.
Ik ben heel benieuwd hoe de kleur blauw uitvalt.
Dus jullie vinden ook dat zoon op de kaart hoort? Wij dus ook, maar wilden even mening van anderen horen.
Ik hou niet zoveel van gedichtjes vanuit het kind geschreven. Hij heeft de beslissing niet gemaakt dat zijn vader en moeder gaan trouwen.
En wat taak betreft; hij gaat ons de ringen brengen. Hoe weet ik nog niet.
@MdK; Ik heb nog even zitten spelen met andere lettertypen, maar kom er niet helemaal uit. Als we voor iets heel anders gaan heb je 3 verschillende lettertypes op 1 kaart. Dat vind ik niet zo mooi.
We zijn er ook erg blij mee. Hopelijk komt de proefdruk morgen.
Ik ben heel benieuwd hoe de kleur blauw uitvalt.
Dus jullie vinden ook dat zoon op de kaart hoort? Wij dus ook, maar wilden even mening van anderen horen.
Ik hou niet zoveel van gedichtjes vanuit het kind geschreven. Hij heeft de beslissing niet gemaakt dat zijn vader en moeder gaan trouwen.
En wat taak betreft; hij gaat ons de ringen brengen. Hoe weet ik nog niet.
@MdK; Ik heb nog even zitten spelen met andere lettertypen, maar kom er niet helemaal uit. Als we voor iets heel anders gaan heb je 3 verschillende lettertypes op 1 kaart. Dat vind ik niet zo mooi.
dinsdag 2 februari 2010 om 10:41
Tja, dan moet die op de binnenkant ook even mee aangepast.
Kind op de kaart: eigenlijk geen mening over. Werkelijk niet. Gedichtjes, daar heb ik een mening over, vrij duidelijke ook.
Maar kind wel/ niet... Ik kan me zo voorstellen dat dit om een belangrijke stap voor jullie gezin gaat, daar hoort hij bij. Ik kan me ook voorstellen dat je het een romantische keuze voor jullie als stel vind, daar hoort hij niet bij. Heb je wat aan he?
Kind op de kaart: eigenlijk geen mening over. Werkelijk niet. Gedichtjes, daar heb ik een mening over, vrij duidelijke ook.
Maar kind wel/ niet... Ik kan me zo voorstellen dat dit om een belangrijke stap voor jullie gezin gaat, daar hoort hij bij. Ik kan me ook voorstellen dat je het een romantische keuze voor jullie als stel vind, daar hoort hij niet bij. Heb je wat aan he?
dinsdag 2 februari 2010 om 10:51
Ja, MdK; daar heb ik héél veel aan....
Idd zien wij het trouwen als iets romantisch met zn tweeën, daarom staat er ook niet op de kaart iets van : hoera! Papa en mama gaan trouwen. Dat vind ik stom. (Zo, duidelijke mening)
Hij gaat ook geen ring oid krijgen, wat je ook wel eens hoort. Ergens op een ander forum werd er gezegd dat kinderen op zo'n dag ook trouwen. Nou, daar ben ik het totaal niet mee eens. Verschrikkelijk...
Maar onderaan op de kaart erbij met onze namen en adres; ja, daar hoort hij wél bij.
Het laatste lettertype vind ik wel grappig, maar niet voor onze kaart. Het past niet bij de stijl van de kaart. Ook zijn sommige delen van letters wat vager. Ik ben bang dat dat op de kaart (met de blauwige achtergrond) niet mooi overkomt.
De andere lettertypen vind ik wel mooi, ik zal ze aan vriend laten zien.
Maar de binnenkant vind ik wel echt mooi zo in Arial. Maakt de kaart strak en zo komen onze namen mooi uit, omdat die in een mooier lettertype staan.
Idd zien wij het trouwen als iets romantisch met zn tweeën, daarom staat er ook niet op de kaart iets van : hoera! Papa en mama gaan trouwen. Dat vind ik stom. (Zo, duidelijke mening)
Hij gaat ook geen ring oid krijgen, wat je ook wel eens hoort. Ergens op een ander forum werd er gezegd dat kinderen op zo'n dag ook trouwen. Nou, daar ben ik het totaal niet mee eens. Verschrikkelijk...
Maar onderaan op de kaart erbij met onze namen en adres; ja, daar hoort hij wél bij.
Het laatste lettertype vind ik wel grappig, maar niet voor onze kaart. Het past niet bij de stijl van de kaart. Ook zijn sommige delen van letters wat vager. Ik ben bang dat dat op de kaart (met de blauwige achtergrond) niet mooi overkomt.
De andere lettertypen vind ik wel mooi, ik zal ze aan vriend laten zien.
Maar de binnenkant vind ik wel echt mooi zo in Arial. Maakt de kaart strak en zo komen onze namen mooi uit, omdat die in een mooier lettertype staan.
dinsdag 2 februari 2010 om 13:10
quote:sattie2010 schreef op 01 februari 2010 @ 22:44:
Oh, ti-ta-tuttebelle, wat herkenbaar je verhaal!
Met als enig verschil dan dat ik eindelijk gevraagd ben, maar dat komt bij jou ook vast snel!
Op den duur kan het ook bijna geen verassing meer zijn als je er zo lang op moet wachten, elke stap is dan 'verdacht'.
Ik vind het wel knap dat je zo geduldig kan zijn hoor! Ik weet hoeveel moeite het kost! En vriend maar roepen dat hij wilde wachten op een speciaal moment... tja tijdens een avondje zappen op de bank was voor mij ook prima geweest hoor Ben ik weer eens. Ik wacht ook nog steeds Tita! Vroeg aan vriend vanochtend of geduld beloond wordt en dat was wel het geval volgens hem Ik ben binnenkort jarig, dus wie weet heb ik wat leuks te melden binnenkort. Ga nu even terug lezen. En ik ga denk ik ook eens een anoniem emailadres aanmaken want ben wel benieuwd naar kaarten/jurken etc van jullie.
Oh, ti-ta-tuttebelle, wat herkenbaar je verhaal!
Met als enig verschil dan dat ik eindelijk gevraagd ben, maar dat komt bij jou ook vast snel!
Op den duur kan het ook bijna geen verassing meer zijn als je er zo lang op moet wachten, elke stap is dan 'verdacht'.
Ik vind het wel knap dat je zo geduldig kan zijn hoor! Ik weet hoeveel moeite het kost! En vriend maar roepen dat hij wilde wachten op een speciaal moment... tja tijdens een avondje zappen op de bank was voor mij ook prima geweest hoor Ben ik weer eens. Ik wacht ook nog steeds Tita! Vroeg aan vriend vanochtend of geduld beloond wordt en dat was wel het geval volgens hem Ik ben binnenkort jarig, dus wie weet heb ik wat leuks te melden binnenkort. Ga nu even terug lezen. En ik ga denk ik ook eens een anoniem emailadres aanmaken want ben wel benieuwd naar kaarten/jurken etc van jullie.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:12
dinsdag 2 februari 2010 om 14:57
Speesjaal87, Bedantk voor je reactie en het denken aan mijn giraffethema! haha. Wij hebben blikjes met zaadjes erin. Op het blikje kunnen we zelf tekst laten drukken. We zitten te denken aan bedankt, onze namen en de trouwdatum. De zaadjes die in het blikje zitten zijn vergeetmenietjes. De naam op het bilkje is ''vergeet ons nietjes'' Het is al bijna zeker dat we deze willen bestellen, maar ik zal van de week ook zeker ff bij de Wibra kijken. Ons kaartje is ook van vis, dus dat zou wel goed passen bij elkaar.
Wij willen de gasten graag iets meegeven waar ze wat langer mee doen. Bijv. die zaadjes of bijv. zo'n sleutelhanger. iig geen snoepjes ofzo die misschien in de auto terug naar huis al opgaan.
Nogmaals erg bedankt voor je tip!
Wij willen de gasten graag iets meegeven waar ze wat langer mee doen. Bijv. die zaadjes of bijv. zo'n sleutelhanger. iig geen snoepjes ofzo die misschien in de auto terug naar huis al opgaan.
Nogmaals erg bedankt voor je tip!
dinsdag 2 februari 2010 om 15:02
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben opzoek naar plaatjes voor een paar vrouwelijke gasten. Ze willen graag bij mijn jurk passen, maar niet de kijk opzich nemen. (Snap je?) Beetje lastig om het zo goed over te laten komen. Het moet iig netjes en feestelijk zijn. Zowel haar als kleding.
Op internet kan ikzelf niet vinden wat ik zoek. Hebben jullie een idee?
Op internet kan ikzelf niet vinden wat ik zoek. Hebben jullie een idee?
dinsdag 2 februari 2010 om 15:41
Ze hebben mij jurk wel gezien, maar willen er ook netjes en leuk uitzien. Maar niet alle aandacht krijgen, want de bruid moet dat krijgen. (hun woorden) Het gaat dus eigenlijk om leuke plaatjes van mooie kleding die gasten aan kunnen naar een bruiloft. En leuke kapsels voor deze dames. (Mijn moeder, schoonzus en schoonzusje.) Het is wel in November, dus iets met een jasje zou leuk zijn. Rok, jurkje, broekpak zoiets..