Zwanger van een tweeling

02-02-2010 16:31 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nu 10 weken zwanger van een tweeling. uitgerekend dus eind aug 2010. Ik heb al een dochter van 2,5 jaar die het net als ons erg leuk vind.

Wie zit er in het zelfde schuitje? Wie weet er nu gaat gebeuren aan controles in het ziekenhuis?

groetjes marianne
Hoi Marianne,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben nu niet zwanger van een tweeling maar heb wel een tweeling.

Ik raad je aan om het tweelingenboek te kopen van Anjo Geluk en er is een meerlingenforum/vereninging (nvom).

Ik hoop dat dit niet valt onder reclame maken?

Je controles verlopen nu in het ziekenhuis en net iets vaker als bij een eenling zwangerschap!Je krijgt regelmatig ctg en echo's!

Jeetje wat leuk voor jullie!

Ik raad je aan om te genieten en alle horror verhalen langs je af te laten glijden.

Mijn tweeling is geboren met 38.5 en ze waren beide 2520 gr.!

Als je meer wilt weten hoor ik het wel!!

Geniet ervan!

Mup
Ha Marianne,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hier niet zwanger van een tweeling, maar ik heb ook een tweeling. Ze zijn in januari net 1 geworden en mijn dochtertje wordt in mei 3.

Je krijgt extra echo's in het ziekenhuis en staat onder behandeling van de gyn. Geniet van je zwangerschap, het is echt heel bijzonder!!! Mijn jongens zijn ruim een maand te vroeg geboren en wogen 2500 gram en 3300 gram.

Groetjes!!
Hee gefeliciteerd wat leuk.... volgens mij is mamasaar zwanger van een tweeling.... Spannend.
Hi Marianne,

gefeliciteerd! hier een tweeling van inmiddels 14 jaar Destijds was het zo dat ik iedere drie weken naar de gyn ging voor de controles, daarna elke twee wken en vervolgens elke week. Mijn kinderen zijn na 33 weken zwangerschap geboren.

Its double the trouble but also twice the fun

Geniet ervan!
Hoi Marianne,

Wij hebben ook een tweeling van net 3 jaar en nog een dochter van bijna 5. Ik kreeg in het begin volgens mij iedere 3-4 weken controle met wel steeds een echo, daarna vaker, iedere 2 weken en daarna iedere week en ook af en toe een CTG. Onze meiden zijn uiteindelijk geboren na 40 weken en 5 dagen en ze wogen bijna 3 en 3,5 kilo.

Geniet van je zwangerschap!!
Hoi Marianne,

Hier ook een tweelingmama, mijn jongens zijn in Januari 3 jaar geworden. Geboren na 38 weken, ze waren aardig aan de maat, 3500 gram, en 3980 gram.....

Je zwangerschap wordt zoieso begeleid door een gynacoloog. Het ligt er ook aan of ze 1-eiig, of 2-eiig zijn, en of ze aparte vruchtzakken hebben. Het boek van Anjo Geluk is idd een aanrader om te lezen.

Het is natuurlijk leuk om het hier te kunnen delen met andere as tweelingmoeders, ik hoop voor je dat dat gaat lukken hier op het forum. Er zijn trouwens meerdere fora op internet te vinden speciaal over tweelingen, zoals eerder genoemd NVOM, of twinsite.nl.

Ik wens je een fijne zwangerschap toe!
Gefeliciteerd, ik ben op dit moment 37 weken en deze week worden de meiden gehaald met een geplande keizersnede.

Alle controles heb ik gehad in het zhuis en natuurlijk heel veel echo's dat ik met een keizersnede beval heeft niets te maken met mijn tweelingzwangerschap trouwens.

Geniet van je zwangerschap
Hoi allemaal,

Fijn dat jullie zo snel reageren.

Erg leuk te lezen dat er genoeg tweelingen zijn. alleen jammer dat er nu geen dames in het zelfde schuitje zitten op soessa na dan.

Spannend soessa waarom halen ze jouw meiden met een keizersnede??

Ik vind het vooral spannend omdat ik niet weet wat staat te wachten behalve dat ik super dik word dan. op internet word ik ook niet echt wijzer. dan word het nu afwachten tot as vrijdag voor mijn intake in het ziekenhuis.

Dames waren jullie ook erger misselijk de eerste 3 maanden dan een 1 lingzwangerschap?

groetjes Marianne
Hoi Marianne,

Niet zwanger maar wel een tweeling van 6 weken. Na een probleemloze zwangerschap (alleen de laatste paar weken moeten rusten) van 37.5 weken zijn onze dochter en zoon gehaald met de keizersnede. Dit omdat de één in stuit lag en de ander dwars. Zoals al eerder gezegd vonden alle controles bij de gyneacoloog plaats, altijd met echo. Oh ja, en ik was niet eens zo dik

Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!
Hoi Marianne,

Misselijk was ikinderdaad ook en heel erg moe de eerste 3 mnd kon heel de dag slapen.

Mijn bekken zijn te smal voor een normale bevalling en door mijn bekken liggen ze in stuit.

Wat omvang betreft ben ik niet veel dikker dan mijn 1e zwangerschap ik heb eigenlijk een prima zwangerschap gehad tot 30 weken toen ben ik gaan tobben met hoge bloeddruk maar op zich mag ik zeker niet klagen.

Het enige waar ik gek van werd waren de negatieve opmerkingen van mensen als je sommige mensen mag geloven heb je geen leven meer als je een tweeling krijgt.

Ik weet niet of je hyves heb daar is een leuk hyves genaamd tweelingmama met allemaal vrouwen die zwanger zijn of net bevallen.

Groetjes
Hoi Marianne, gefeliciteerd met je tweeling-zwangerschap!! Ik ben moeder van een tweeling van 13 maanden. En wij vinden het geweldig!! Ze zijn met 37 weken gehaald, keizersnede dus. Dit omdat eentje dwars lag en de ander in een stuit. Een kindje woog 2100 gram en de ander 2500 gram. Gelukkig waren ze van meet af aan goed gezond.

Mijn zwangerschap is heel goed verlopen. Maar ik wil je wel aanraden om het een beetje rustig aan te doen. Met werken, thuis etc. Ik voelde me supergoed, maar werd met 35 weken toch opgenomen. Hoge bloeddruk en de groei van een van de kindjes bleef achter. Is allemaal goed gekomen hoor. Maar nogmaals; bouw je rust in. Echt. Je moet het ook psychisch allemaal bij benen he, ook als de kindjes straks geboren zijn. Veel plezier, geniet ervan, en veel geluk! Het is echt geweldig mooi!
Oh ja, die rare en negatieve opmerkingen van (bijna) iedereen! Daar werd ik ook niet goed van. Het is best flink aanpoten hoor, maar onze kindjes zijn nu 6 weken en het gaat steeds beter. Met een beetje hulp komt het wel goed, zeker voor een ervaren moeder als jij!
Ik werd ook helemaal gek van de opmerkingen van iedereen. Je zult het wel druk krijgen straks met 3 kinderen onder de 2. Dochter was toen de jongens kwamen 20 maanden. En JAA het is druk, maar het is zo super leuk. Nu nog, de jongens zijn nu 12 maanden en dochter wordt in mei 3 zijn de opmerkingen niet van de lucht...... Ik zeg: GENIET!!!!

Hier ook een keizersnede van de jongens, had het hellp syndroom en 1 manneke had groeiachterstand en lag vooraan en overdwars, combi van alles waarom de gyn. voor een keizersnede heeft gekozen.
Oehhh, die opmerkingen...ik ken ze! Een wildvreemde vrouw die zelfs reageerde met "oh wat erg..." Hartstikke gek dat mens

Ben nu 32 weken in verwachting van een eeneiige tweeling, 2 dochters en ben moeder van een 2,5 jarig, meisjes peuterbeest

Tot nu toe gaat het echt heel erg goed, bloeddruk is netjes en ben pas 9 kilo aangekomen. Slaap zelfs nog fatsoenlijk Mag dus echt niet klagen! *behalve dat ik echt als een idioot aan het snurken geslagen ben, heb zelfs last van keelpijn 's morgens vroeg*

In het begin was ik wel erg moe en misselijk maar verder heb ik (buiten erg pijnlijke borsten, maar die heb ik bij de oudste ook gehad) geen noemenswaardige klachten gehad.

Omdat we een eeneiige tweeling krijgen moet ik elke 2 weken op controle bij de gyn en krijg ik elke keer een echo om te zien of het vruchtwater nog gelijk is en of het vlies er nog tussen zit.

Dochter geeft nu ook de hele tijd kusjes op de buik en roept "beeeebie's, komen jullie naaaaar buiteeeen!!? " maar ze weet dat ze nog goed moeten groeien "en dan gaan ze slapen en naar bed" en dat het nog heel even duurt.

Ze valt baby's nog net niet aan om te knuffelen en ze is ook niet jaloers wanneer ik met een ander kindje knuffel, denk dat het allemaal wel los loopt.

Het enigste waar ik nu wel een beetje tegenop zie is de bevalling, maar dat komt ook omdat ik wel weet hoe het is om te bevallen maar geen idee heb hoe een tweeling bevalling zal zijn.

Kindjes liggen allebei met hun hoofdje naar beneden dus dat is wel al heel erg positief.
Ja, dat vind ik echt.
Oh en trouwens, het tweelingboek is idd erg leuk maar koop het niet, leen het bij de bieb. Ik heb nl het boek in het kraampakket erbij gekregen.

Ben zelf verzekerd bij CZ, vond het wel erg attent!
Ja, dat vind ik echt.
Opmerking nr. 1: Dat is zeker wel heel druk?
Nou, meer in de vorm van: "OOOOOOHHHHH, jij krijgt het DRUK!!!" en ook een leuke "Moet er niet aan deeeeeeeenken!!"

En dat nog net niet geschreeuwd
Ja, dat vind ik echt.
Ja erg ja die reacties. Ik heb er nog eentje; "jij liever dan ik!"

Of ook een erge: "is het via de natuurlijke weg gegaan?"

En hoe trots ik ook op mijn kinderen ben, ik zat echt niet altijd te wachten op die belangstelling, meestal herken je ze al van ver, vaak wat oudere mensen die elkaar aanstoten en je staan op te wachten.... "oh is het een tweeling?? Wat leuk! ( ja dat dan weer wel) En dit zijn ook vaak de wangenknijpers, dit tot groot verdriet van mijn tweeling, die de knijpers ook van een afstand herkent...
Dat van 'ik moet er niet aan denken' krijg ik nooit te horen. Wel zo'n zucht (en dan denkend aan hun eigen koters) van 'oh wat druk'.

En iemand zei ook een keer; 'ja een nichtje van mij is nu ook zwanger via ivf' toen zei ik 'nee, het is een spontane zwangerschap!!'. Ha ha.

Gelukkig geen wangenknijpers hier, maar wel mensen die echt voor de kinderwagen gaan staan, zodat je er niet meer langs kan. Of een man die kwam aanfietsen en van ver roept 'nou was eentje niet genoeg?' en ook voor de kinderwagen even stopt. Ach, ik vind het ook wel weer erg leuk hoor. Let maar op, als je geen aandacht krijgt ga je denken; 'hallo ik heb een tweeling hoor!'.
Ik ben zestien weken zwanger van een tweeling. Heb ze gister nog zien spartelen in mijn buik. Zo mooi. Ben wel heel benieuwd hoe het allemaal zal zijn. We hebben al een dochter van nu 19 maanden.

Ik snap die mensen trouwens wel die zeggen: zeker heel druk. Dat lijkt het mij namelijk ook wel worden.
Gefeliciteerd aan de tweeling zwangeren hier.

Voor mij is het al weer 14 jaar geleden dat ik na een echo in het ziekenhuis te horen kreeg dat er niet 1 maar 2 aankwamen.

Na de 1e schok, mijn man liep al piepend - waarom krijgt iedereen er maar gewoon 1 en wij 2....., was het ook wel weer een heel leuk idee. Helaas had ik wel gelijk dubbel zorgen (ben nogal een doemdenker), maar was nergens voor nodig. Mijn jongens zijn 31 augustus 1996 2 weken te vroeg geboren, waren wel lichtgewichtjes (2000g en 2680g), maar wel gezond.

Mijn advies, net als wat de anderen zeggen: geniet ervan. Wat er aan controles zijn, kan ik echt niet meer zeggen. Er is alweer zoveel veranderd in al die jaren, en ehmmm, ik ben eigenlijk ook een heleboel vergeten.

Ik kan niet anders zeggen dat ik al ruim 13 jaar enorm geniet van mijn mannen (zelfs nu in de pubertijd).
Ik heb eindelijk weer internet.

Wat een reacties in middels. De goed bedoelde reacties van iedereen worden hier ook om mijn oren gegooid. en vooral dat ik zo dik ga worden.

Afgelopen vrijdag ik het ziekenhuis geweest. In wendige echo gehad. Het is een een eiige tweeling. Hij was wel van hup hup snel echo maken. terwijl ik nog gezegt heb dat mijn man de kleintjes nog niet gezien had. ik moet nu om de 2 weken terug komen en dan elke keer een echo.....:)

Ik krijg in het erasmus met 19-20 wkn een uitgebreide echo en ze worden zowiezo met 36 weken gehaald. betekend dat ik 19 juni al met verlof ga

Zo dan zijn jullie weer op de hoogte....

Groetjes Marianne
Dat is een heel ander beleid dan bij mij. Ik ga om de vier weken naar de gynaecoloog met echo. En het is zeker niet zeker dat ze bij 36 weken worden gehaald. De gynaecoloog zei alleen: niet langer dan 40 weken. Misschien komt het omdat mijn kindjes allebei een eigen vruchtzak en placenta hebben. Weet iemand waar het verschil vandaan komt?
Hoihoi,

mijn tweeling wordt in april 1 jaar. Ik kreeg en krijg nog steeds van die opmerkingen van lekker druk, redden jullie dat wel. In het begin maakte ik mij daar toch wel heel druk over maar nu is het mij echt 100% mee gevallen. Natuurlijk is het in het begin wat moeilijker helemaal als het er 2 zijn maar je vind snel genoeg je draai wel. Je leert er mee leven net als de tweeling.

Ik ben met 36 weken bevallen. Het was een nauurlijke bevalling wat wel zwaar was, maar het was ook heel mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven