Geld & Recht alle pijlers

Mouw in de fik.

31-01-2010 20:06 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag mijn nieuwe zwarte vest aan. Tijdens het koken wilde ik in de pan roeren en vloog mijn mouw in de fik. Het was zo'n blauwe vlam. De vlam schoot echt razendsnel omhoog. Gelukkig kon ik hem uitblazen.

De mouw ging niet door de vlam heen maar was er ongeveer 25 cm vanaf.

Nu zitten er dus bruine vlekken op de mouw. Zou ik nu terug kunnen naar de winkel? Of is het mijn eigen schuld?
Zou je je niet meer zorgen maken om je gasfornuis? Hoe oud is dat ding?
quote:Zatla schreef op 31 januari 2010 @ 21:07:

Wooowwww, you guys, wat is dit... Ik ben laatst van m'n fiets gevallen, en mn spijkerbroek heeft nu een gat. Ik ga ff terug naar de Hennes, kijken of ze me een nieuwe geven en smartegeld voor m'n val. Hahahah, Maansteen, gekkie, dat slaat toch nergens op!Vergeet de schade aan je fiets niet. Trouwens, waar was dat, ben ook wel toe aan een nieuwe broek. Wat denk je wat die kosten tegenweurdig....
Beetje op de Amerikaanse tour...er stond niet op het etiket dat ik het niet bij vuur mocht houden....dus ik stel u aansprakelijk.
quote:Zoey_ schreef op 31 januari 2010 @ 20:45:

Een trui van de Wibra?Nee van G-star, 150 euro.
Oei, da's wel balen! Gelukkig heb je zelf niets!
Lieve dames,

hij zit in de wasmachine.

Bedankt voor jullie reacties!!!
Ik heb het ook een keer gehad met mijn veel te grote badjas (is tweedehands dus ik snap nu waarom iemand hem weg deed ) nog aan even iets gaan koken. Is wel schrikken als je mouw ineens in de fik staat! Ik kon hem gelukkig ook gewoon uitblazen. Het kan natuurlijk zo zijn dat er een haar aan je mouw zat ofzo. In elk geval is het echt niet normaal dat je kleding zo snel vlam vat.
Dat zou denk ik zomaar kunnen. Heb ik niet over nagedacht. Ik heb lange haren.
quote:maansteen2001 schreef op 31 januari 2010 @ 21:29:

[...]

Nee van G-star, 150 euro.

Je verzekering bellen. Als je geluk hebt....

Nouja, met 1 telefoontje weet je dat.
Heb je een doorlopende reisverzekering? Zeg dat je met vakantie was!
quote:mamalelie schreef op 31 januari 2010 @ 21:23:

Zou je je niet meer zorgen maken om je gasfornuis? Hoe oud is dat ding?

5 jaar . Het gas stond niet vol open.

Maar ik denk dat het best eens zou kunnen komen door een haar. Vandaar ook de 25 centimeter.
Beste Maansteen,

Ik vind de reacties van de andere forummers best flauw.

Na 'Volendam' zijn winkels in de confectie razendsnel overgegaan op nóg meer waarschuwen en uitdelen van folders. Best goed initiatief, want láng niet iedereen weet hoe erg polyesters fikken.. probeer het eens zelf, met een draadje uit een trui.

Mocht je een trui hebben met langere, uithangende vezels, dan zijn deze veel vatbaarder voor vlammen. Ook uit te proberen trouwens. Ik weet dat een x aantal geleden, vóór Volendam, een aantal winkels terugroepacties hadden voor truien met imitatie-mohair vezels, juist omdat deze vlam vatten terwijl je niet echt heel direct bij de vuurbron was.

Ik zou het dus melden, als je gelijk hebt en 25 cm van het vuur af was (kan écht!) dan is er iets belangrijks aan de hand. Ga er niet vanuit dat je je geld terugkrijgt, maar meld het als belangrijke klantenopmerking, om verder leed te voorkomen.
quote:Joepie1 schreef op 31 januari 2010 @ 21:53:

Beste Maansteen,

Ik vind de reacties van de andere forummers best flauw.

Na 'Volendam' zijn winkels in de confectie razendsnel overgegaan op nóg meer waarschuwen en uitdelen van folders. Best goed initiatief, want láng niet iedereen weet hoe erg polyesters fikken.. probeer het eens zelf, met een draadje uit een trui.

Mocht je een trui hebben met langere, uithangende vezels, dan zijn deze veel vatbaarder voor vlammen. Ook uit te proberen trouwens. Ik weet dat een x aantal geleden, vóór Volendam, een aantal winkels terugroepacties hadden voor truien met imitatie-mohair vezels, juist omdat deze vlam vatten terwijl je niet echt heel direct bij de vuurbron was.

Ik zou het dus melden, als je gelijk hebt en 25 cm van het vuur af was (kan écht!) dan is er iets belangrijks aan de hand. Ga er niet vanuit dat je je geld terugkrijgt, maar meld het als belangrijke klantenopmerking, om verder leed te voorkomen.

Daarom opende ik ook dit topic. Ik vond het vooral vreemd dat het zo'n afstand was. Als ik nou door de vlam heen ging dan vind ik het een ander verhaal.

De vest is gewassen en op het eerste gezicht valt het volgens mij best mee. Ik hoop morgen in het daglicht ook. Ik ga morgen wel even langs de winkel om het te melden.

Mijn vest heeft trouwens geen uithangende vezels.

Bedankt voor je bericht.
Ik heb dat ook eens gehad en het was een hele dure trui..ik heb het geld terug gekregen van de verzekering.
gromm.....een 2e hands badjas?????
Ja hoor, ik heb een wasmachine! Als ik zo'n ding dan kan kopen voor 2 euro waarom dan niet? Hij zag eruit als nieuw. Dat ie dan zomaar in de fik vliegt als je even een eitje wilt koken dat is wat minder...
Ik heb de winkel gebeld. De man schrok er erg van en was blij dat ik niet gewond ben geraakt. Morgen moet ik even terug bellen dan kan ik doorgeven wat voor artikelnummer het vest heeft. Hij gaat het voorval dan aan de andere vestigingen doorgeven zodat ze de klanten kunnen inlichten.
Ik heb tijdens een scheikundeles mezelf wel eens in de hens gestoken. Eén of ander proefje met melkpoeder verstrooien boven een gasvlam (ik weet niet meer of ik het zelf bedacht had of mijn scheikundeleraar). Maar in ieder geval, mijn trui was opeens een steekvlam en er zat een grote schroeiplek op. Ik vond het vooral vrij stom van mezelf.

Misschien hing er wel iets brandbaars in de lucht boven je pan of kreeg je vlam in de pan en schoot dat in je mouw. Maar ik geloof niet dat de winkel aansprakelijk is.

En Joepie. polyether vezels fikken juist veel minder goed dan bijvoorbeeld katoen. Vrijwel alle brandvertragende meubel en gordijnstoffen zijn gemaakt van Trevira cs, een polyethervezel. De manier van weven zorgt er veel meer voor dat iets snel vlam vat dan het materiaal waarvan het gemaakt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven