Slovenië in de zomer (2026)
vrijdag 12 september 2025 om 11:18
Wij zijn er een paar jaar geleden geweest, de hoofdstad Ljubljana is echt een bezoek waard, Bled natuurlijk, de kleine kuststreek wat mij betreft wat minder (geen stranden, alleen kades aan het water). Grotten van Pivka, maar ook het park van militaire geschiedenis in Pivka - en het Triglav National Park is enorm groot, veel bergen, rivieren, kristal helder water, een prachtig gebied. Bezoek ook zeker het fantastisch gelegen plaatsje Kranjska Gora (ik ben er zelf helaas niet geweest, maar mijn ouders wel en die waren destijds lyrisch over dit plaatsje en de ligging).
Voor Slovenië moet je een vignet kopen.
Wij vonden het een vriendelijk (aardige inwoners) en zeer naturel land.
Voor Slovenië moet je een vignet kopen.
Wij vonden het een vriendelijk (aardige inwoners) en zeer naturel land.
vrijdag 12 september 2025 om 22:01
Ik ben er twee jaar geleden geweest - eerst een kleine week in het zuidwesten (Cerknica) - heel rustig, weinig toerisme. Het is dan ook niet het mooiste gedeelte van Slovenië, maar wel een paar hele mooie wandelingen gemaakt en we zaten in een geweldig leuk pension. Als je het interessant vindt kun je ook de grotten bezoeken (wij hebben alleen de korte versie gedaan, je kunt er ook een hele of halve dag doorbrengen met boottocht etc.). Daarna een paar dagen Ljubljana - leuke stad, maar na 2 dagen heb je het wel gezien. Tenslotte zaten we aan het meer van Bohinj - iets toeristischer, maar nog goed te doen. Schitterend gebied om te wandelen! Al met al vond ik het een prima land om een paar weken door te brengen. Erg aardige mensen ook. Alleen het eten vond ik wat tegenvallen (zeker als je Italië gewend bent).
Nothing happens for a reason
zaterdag 13 september 2025 om 08:13
zondag 14 september 2025 om 08:50
zondag 14 september 2025 om 09:03
Druipsteengrotten! Meerdere met allemaal hun eigen karakter. Postojna alsof je met een treintje door Gringotts (Harry Potter) rijdt. Tip: ze sorteren binnen op taal van rondleiding, kies als je dat enigszins kunt de Duitse dan ben je met een kleiner groepje en zie je het beter.
Er zijn nog meer mooie grotten die weer heel anders zijn dus naar meerdere is nog steeds de moeite waard.
De loopgraven uit WO I rond Kobarid en het museum erbij vond ik indrukwekkend. En in de buurt van de Soca waar het mooi is en waar je kunt raften.
Er zijn nog meer mooie grotten die weer heel anders zijn dus naar meerdere is nog steeds de moeite waard.
De loopgraven uit WO I rond Kobarid en het museum erbij vond ik indrukwekkend. En in de buurt van de Soca waar het mooi is en waar je kunt raften.
zondag 14 september 2025 om 09:25
zondag 14 september 2025 om 13:12
Ik ben er geweest en sluit me bij meerdere mensen aan. Een week is genoeg wat mij betreft. Bled vond ik overrated en bovendien stampend vol aan het meer in de zomer, amper een plekje te krijgen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in