op spokenjacht...

03-02-2010 12:04 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit even met het volgende. Mijn vriend en ik zijn nu 4 jaar bij elkaar en we hebben trouwplannen. Nu is het zo dat zowel hij als ik in onze vorige relaties geen heilige boontjes waren. Hij ging vreemd en ik nog heel veel vreemder. Nu is het wel zo als ik naar mezelf kijk dat ik in mn huidige relatie dus écht die behoefte niet heb. Het stiekeme gedoe...was er helemaal klaar mee en hoe niet-netjes het ook was, achteraf zie ik in dat mijn toenmalige vriendjes niet echt Mr Right te noemen waren. Nog steeds niet netjes van me maar al doende leert men..toch?

Afijn mijn vriend zegt er hetzelfde over te denken. Het was tussen ons vanaf dag 1 vlam in de pan, boem en 'het gevoel' van dit is hem/haar. Wel is het zo dat ik zie dat hij veel aandacht krijgt. Ook van een bepaade vrouwelijke collega die altijd krabbeltjes op zn hyves zet in de trant van "hey handsome" "hey lekker ding" "hey mr Greeneyes" en weetikveel wat voor nét iets te kleffe zooi. Ik heb weleens een gesprek gehad over exen, vorige liefdes etc met een flessie wijn erbij. Typisch avondje ouwe zonden ophalen. Ik heb een neus voor dingen en heb hem al eerder geconfronteerd met die vrouw en dat ik dacht dat zij hem leuk vind. Maar hij zegt 'och ze is een flirt en zo doet ze bij heel veel mannen.' Tja...kan natuurlijk.

Laatst stond er weer een klef verhaal op zn hyves. Dus ik hem vragen van Spreek je haar nog weleens dan (hij heeft sinds kort een andere baan) Dus hij vertelt me dat ze af en toe nog hyves contact hebben en dat ze het moeilijk heeft want ze gaat scheiden. Dus ik draai beetje door (heb ik 1x per maand vlak voor mn ongesteldheid last van) en ja hoor komt de aap uit de mouw. Ze zijn vreemd met elkaar gegaan. 10 jaar geleden volgens hem, terwijl ze allebei een partner hadden.

Ik voel me zo genaaid want heb altijd dat gevoel gehad van Er broeit wat en ik kan de vinger er niet op leggen. Hij heeft me vrolijk meegenomen naar haar verjaardag en ze doet altijd kei aardig tegen me als ik haar tegen kom.

Aan de ene kant denk ik jeeeej meid overdrijf niet (dat zeg ik tegen mezelf he) het was 10 jaar geleden, let the skeletons stay in the closet. Maar de schoen wringt bij mij dat ik denk Waarom hier over liegen? Ik lieg dus echt nooit over exen, scharrels etc. Waarom niet? Waarvoor zou ik...dat is over and done with. Ik hou nu van hem. Ik sta met 1 voet in de bruiloft, de jurk hangt al klaar en ineens weet ik t allemaal niet zo zeker meer. Het vertrouwen is een beetje weg zeg maar...

Ben effe in een baalbui want ik kom er ook net achter dat mijn inschrijving bij de woning bouw dus gecancelled is en mn inschrijving per 2001 in rook is opgegaan. (ja uit pure nijd dacht ik laat ik eens inloggen om te kijken of ik ergens goedkoop een flatje kan regelen just in case) Afijn mn emoties springen beetje van de hak op de tak.
quote:eightieschick schreef op 03 februari 2010 @ 12:43:

Ik denk wel dat ie niet is vreemdgegaan. Ik weet alleen wel dat als hij vrouwelijke aandacht krijgt zn ego begint te kwispelen. En daar zit het hem in. Ik vind zelf aandacht ook leuk. Ging laatst met vriendinnen stappen en heb aandacht zat gehad. Maar daar houdt het op.

Dat was precies wat ik dacht toen ik je eerdere berichtjes las. je vriend lijkt me een flirt en een 'pleaser' (sorry, weer een Engelse term, weet zo gauw geen goede vertaling). Daar is op zich nog niet zoveel mis mee, als hij zich dan maar aan jullie afspraken kan houden. Met zulk gedrag trekt hij natuurlijk een bepaald soort vrouwen aan, en dan moet je zeker weten dat hij sterk genoeg in zijn schoenen staat om de verleiding te weerstaan.

Een vriendin was getrouwd met precies zo'n type en hij heeft altijd alles ontkend als ze weer eens achterdochtig was. Uiteindelijk bleek dat hij haar gedurende hun hele huwelijk heeft bedrogen, met een heel aantal vrouwen. Zwak vlees, zeg maar, want hij hield wel veel van zijn vrouw. Maar ze zijn nu wel gescheiden, nog niet eens vanwege het vreemdgaan maar vanwege het liegen.

Zo hoeft het bij je vriend natuurlijk niet te gaan maar ik zou dit toch nog eens allemaal heel duidelijk bespreken voordat jullie trouwen.
mahna mahna tuduuuudududu
zoals ik al eerder zei; jouw onderbuikgevoel gaat volgens mij niet over of hij nou wel of niet vreemdgaat (want kennelijk vertrouw je hem, en dat is mooi!), maar jouw onderbuikgevoel gaat over de manier waarop hij reageert op jouw angsten/onzekerheden!!!!

Is dit een man met wie je wilt trouwen?

NIET omdat hij misschien nog steeds vreemdgaat of geen sterke ruggengraat heeft, maar

WEL omdat hij zich op dit moment niet laat zien als een man die jou liefde geeft op de manier die jij verdient (namelijk met respect!)

Zoals je good old Aretha Franklin het zo mooi noemde

R.E.S.P.E.C.T..... (maar da's dan weer engels, en dat werd niet zo gewaardeerd)
Wil je dit gevoel de rest van je leven houden? Dat geeft veel stress hoor. Praat er over met hem. Dat je het niet leuk vindt.

Mijn vriend had in het begin ook veel contact met andere vrouwen op een flirterige manier (ging niet vreemd) en ik heb laten weten dat ik dat niet prettig vond. Omdat hij van mij houdt, heeft hij gezegd dat hij er mee zou stoppen en dat is ook het geval. Ik ben belangrijker voor hem dan die stomme flirtjes.
Franje; dat is het soort RESPECT waar ik het over had!
Hij mag flirten wat ie wil zolang ie zich maar houdt aan de afspraken die we samen hebben gemaakt. En dat is het punt, ik vind dat hij de kat op het spek bind. Echt ik heb een foto van die chatvriendin gezien en ik ken die meid van zn werk ook en niet om heel arrogant te doen (want er is meer dan alleen uiterlijk) maar eigenlijk kan ik er alleen maar om lachen. Ik zou die types op straat nooit zien als bedreiging ofzo. En dat is dus juist het gevaarlijke. Ik denk dat hij wel degelijk vreemd kan gaan. Niet omdat hij niet van me houdt, want dat doet hij echt wel. Maar omdat hij zwak is in dat opzicht. Hij geeft zn grenzen niet aan. Die kwijlerige hyvesberichten vind ik net een tikkeltje te ver gaan. En als ik wist dat hij sterk in zn schoenen stond zou ik er om lachen vanuit het idee 'joh wat ben jij een zielig mens dat je je zo te grabbel gooit'. Maar ik verwacht ook van hem dat hij de ballen heeft om te zeggen "joh ik vind je een aardig mens maar ik heb een vriendin en ik vind dat je te ver gaat om dit nog vriendschap te noemen" maar dat doet ie niet want dat vind ie weer lullig voor haar etc etc bladiebla.

Niet alleen moet ik de vrouwen vrezen die 'mooier, leuker' zijn maar nu ook alle anderen want als ze zijn ego maar genoeg kietelen dan hapt ie. Zo voelt dat. Dit heb ik hem ook gezegd en hij zweert dat hij niet vreemdgaat. Maar hij geeft tegelijkertijd toe dat dit hele ego spel wel goed is ingeschat door mij. Hij wil er aan werken. En ik? Ik weet het niet meer. Nu ik hem heb betrapt op inconsistenties wil hij er 'ineens' aan werken. Beter laat dan nooit? Of een teken om hardloopschoenen onder de trouwjurk aan te trekken...
ik gun je het beste meid!

en alleen jij weet wat het beste is... jij kent jezelf... jij kent je vriend!

dus alleen jij weet of die trouwjurk van jou mooier staat met trouwschoenen of met hardloopschoenen.

By the way (ooooo ik hou zo van engelse termen!!!!):

lijkt me ook niet iets wat je nu meteen moet beslissen.....

Zeker niet nu je toch een beetje in "paniek" PMSserig zit te zijn.
mmm jah inderdaad daarom probeer ik mn hoofd leeg te maken. (en mijn maag vol.... doritos zijn ook lekker bij pms yeeey) ~klikt heel rap zijn hyves weg waar weer een bericht van de slijmjurk op staat dat zij ook op die chatsite zit braak~
Vraag hem gewoon of er iets is....zo nee, dan ophouden met janken en hem gaan vertrouwen. Zegt hij ja, dan kan je altijd nog rennen.

Maar je maakt jezelf gek zo.

Er is trouwens verschil tussen eigenwaarde en arrogantie.
quote:biebelie schreef op 03 februari 2010 @ 12:26:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]hee we hebben bijna hetzelfde onderschrift..

waar is mijn onderschrift?????
anoniem_94589 wijzigde dit bericht op 03-02-2010 13:25
Reden: huh?
% gewijzigd
eet smakelijk meid,

en nogmaals (dat wilde ik nog wel ff kwijt); ik vind het knap dat je zo kritisch durft te kijken naar alles wat je voelt en daar ook mee aan de slag durft te gaan. In het verleden al; door aan je zelfbeeld te werken, maar nu ook; door jezelf goed af te vragen of je wel met deze man wil trouwen.

Er zijn genoeg mensen die dat niet durven (stilstaan bij hun gevoel), en dus maar gewoon trouwen, kinderen krijgen en dat na een paar jaar met de gebakken peren zitten!

Knap hoor!!

ps; gebakken peren zou ik niet aanraden bij een PMS-bui.... veel te gezond!!
Ik zou niet willen trouwen als ik me zulke dingen af zou moeten vragen.
heb je nou je plaatje veranderd in hardloopschoenen????

je hebt humor meid! leuk! die vent van jou mag erg blij zijn met je!
Klopt er is een verschil tussen eigenwaarde en arrogantie en dat is soms een dun draadje. In mijn ik-laat-niemand-meer-over-me-heenlopen-zoals-vroeger kan ik soms nog beetje doorslaan maar ik heb het volste vertrouwen er in dat dit zich nog wel stabiliseert. Wil gewoon nooit meer in die positie zitten zoals vroeger met nul vrienden en constant jezelf afvragen Ben ik wel leuk, ben ik wel de moeite waard, help iedereen vind me stom. Dat is achteraf zo zonde geweest.... zeker nu ik zie dat het ook anders kan.
quote:Star10 schreef op 03 februari 2010 @ 13:26:

heb je nou je plaatje veranderd in hardloopschoenen????

je hebt humor meid! leuk! die vent van jou mag erg blij zijn met je!Hahaha nee dat zijn L.A. Gear schoenen, en ik vond die standaard foto van dat boos kijkende smiley ding niet leuk. Aangezien ik nogal van de 80s ben (l.a. gears, original adidas kleding etc) heb ik dit plaatje gekozen. Nu pas zie ik de dubbele lading hihi.
toeval????

de echt zweverige types onder ons zouden waarschijnlijk noemen dat je ook gewoon een plaatje uit had kunnen kiezen van een ander eighties item), maar dat je voor deze eighties schoenen hebt gekozen is waarschijnlijk toch uit je onderbuik gekomen.... hahahaha!!!!!!
Whahahaa ~kut de doritos zijn op...waar is de chocola.~ als ik echt verstandig ben dan gebruik ik mn agressie om buiten te gaan hardlopen haha. Weet je, ik baal gewoon omdat ik me heel lang niet zo rot heb gevoeld. Alles ging goed, ik voelde me on top of the world en nu voelt het alsof er aan mn stoelpoten word gezaagd. Heb veel ups downs gehad en moeite om te komen waar ik nu ben. Daarbij spelen ook zijn kinderen mee waar ik een heel goeie band mee heb. Zou ik de handdoek in de ring gooien dan heeft dat best grote gevolgen.

Trouwens echt heel stom. Door een storing kon ik destijds mn adresgegevens niet online wijzigen bij de woningbouw dus heb ik een correspondentie adres op gegeven. Nu is mijn inschrijving dus op VANDAAG komen te staan ipv dat ik al sinds 2001 ben ingeschreven. Even gedeeltelijk offtopic maar ik vind het echt heel krom. Voorlopig geen leuk betaalbaar huurhuisje voor me moch ik besluiten mn L.A. Gears aan te trekken...
Het is kolereglad buiten..pas op als je gaat rennen.
Zou het kunnen zijn dat je met je eigen, inmiddels ongewenste, verleden geconfronteerd wordt en hem daarom niet meer vertrouwd??

Je kan ook afspreken om een open relatie te hebben samen.
O, wat herkenbaar... zo'n "ik raak alle controle kwijt" gevoel.

Dat je zo hard gewerkt hebt om te komen waar je nu bent; om je zo goed te voelen, en dat dan nu alles op losse schroeven komt te staan.

Ik kan daar ook helemaal niet tegen!

Maar ja, je kunt er ook helemaal niets tegen doen. Het leven komt zoals het gaat. Daar heb je eigenlijk helemaal geen controle over..... (dat vind ik lastig hoor - lees; beangstigend-, om te beseffen).

En idd wat een belachelijke toestand bij de woningbouw! Heb je het niet uit kunnen leggen aan ze? Dat het niet klopt? Ik bedoel, ze kunnen toch ook in hun eigen systeem kijken dat je al zolang stond ingeschreven en dat je nooit hebt opgezegd?

Die huizenshit is echt wel eng, ja.... ik had dat ook.

Wij hadden appartement gekocht, maar uiteraard ook al verkocht, want we hadden samen een huis gekocht. Maar daar kon ik niet meer in blijven wonen (onbetaalbaar, plus slechte vibe!). Dus; opeens hartstikke dakloos..... en moest ik op zoek. en ik stond niet ingeschreven. Ik heb mezelf daar wel ff de tijd voor gegeven (bijna een jaar gelogeerd bij vrienden/familie)

Ik heb mezelf ook suf getwijfeld of ik nou moest huren of niet. Uiteindelijk gekocht, wat gelukkig lukte.

Dus; staar jezelf niet blind op de woningbouw. Maar ik zou mezelf daar nog wel ff boos staan maken, mocht het zover komen.

Zoals een goede vriendin mij in die tijd altijd zei: de praktische dingen zijn er om opgelost te worden. Dat kunnen anderen ook voor je doen. De emotionele problemen kan niemand anders doen dan jijzelf! Dus concentreer je daar eerst maar op. Voordat je je gaat bezig houden met de praktische dingen.
Het lijkt wel een slechte soap. Ineens kreeg ik net de ingeving dat ons draadloos netwerk wachtwoord ook weleens zn hyves wachtwoord kon zijn. Natuuurlijk niet goed om te snuffelen maar je moet toch wat met je onbevredigd gevoel.

En voila, wat berichten over en weer met Hey schatje en eindigend op mis je en xxx. Heb net een sms gestuurd waar ie denkt mee bezig te zijn en ik krijg een bericht terug dat ik niet moet zeiken omdat het al 10 jaar terug is. Ben naar de spiegel gelopen om te kijken of er Goedgelovige Domme Koe op mijn voorhoofd getatoeeerd staat. Nee, dit is niet het geval. Dus ik ga wat spullen pakken en ik bel effe mijn moeder of ik daar kan zitten. Ben het nu zat.
(eigenlijk ben ik van binnen nu heel hard aan t janken en boos etc maar ik sta beetje in robot modus omdat ik zo pissed off ben)
Oooooooh..... wat naar, meid!

Maar, je onderbuikgevoel klopt dus!

En supergoed dat je voor jezelf kiest!
Wat een lul trouwens!

Hij doet iets wat gewoon niet door de beugel kan en zegt vervolgens tegen jou dat je niet moet zeiken.....

Waar is dat respect?
Jee, wat een heftige ontwikkelingen opeens. Het klinkt niet goed - het lijkt erop dat hij wel degelijk iets te verbergen heeft. Sterkte en hopelijk komen jullie er toch nog uit.
mahna mahna tuduuuudududu
Ik weet niet wanneer ik weer online ben... heb wel een iphone maar om daarop te gaan forummen is me teveel gepriegel. Hij zat trouwens ook vrolijk met zn exvrouw te berichten. De exvrouw waar ie zogenaamd niks meer mee te maken wil hebben omdat ze zo'n trut is. Van mij mag ie normaal met een ex omgaan hoor, geen probleem. Hij wilde dit zelf niet. Ook goed. Waarom hierover ook liegen? Ik heb echt geen idee. Heb het idee dat ik hem dus eigenlijk gewoon NIET ken. Er gaat een knop om in mn hoofd nu, ik voel het. Tot hier en niet verder. Ben er klaar mee. Van binnen huil ik, want ik hou zielsveel van degene die ik dacht dat hij was. Maar hou net iets meer van mezelf. Vandaar deze stap. Hoop dat ik t droog kan houden in de trein wil niet dat iedereen me dom aan zit te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven