Casema email instellingen op Iphone?

03-02-2010 16:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb sinds vandaag een iphone (jippie!) en nu wil ik graag mijn email ook kunnen ontvangen en versturen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Al gezocht op internet uiteraard, maar kan nergens de goede instellingen vinden voor Casema.

Iemand een idee hoe de instellingen moeten zijn?
Dat is erg lastig, en gaat niet lukken. Heb de Iphone al vanaf het begin en kan nu wel ontvangen maar niet mailen.

Bij de Apple store adviseren ze om een Gmail account te nemen. Casema is onbegonnen werk.
Hier lukt het gewoon!

Ik heb als instellingen:

pop.casema.nl

en smtp.casema.nl

Gaat prima, binnenhalen en verzenden allebei!
Geen dank hoor... :(
@Vinyl: sorry voor m'n late reactie....helaas werken deze instellingen bij mij niet.

Van de week kon ik wel ontvangen en niet versturen, nu kan ik wel versturen en niet ontvangen

Jaaaah, je bent er weer!

He, dat is gek dat het niet werkt?

Ik heb KPN als telefoonprovider, en jij? Misschien maakt dat nog uit?
Ik heb geen iPhone dus kan ik je niet helpen met de exacte instellingen, wel wat tips voor mail in het algemeen. Mail ophalen van de server via POP3 kan bijna altijd wel, ongeacht op welk netwerk je zit. Mail verzenden is wat lastiger. De SMTP server (mailserver om mail te verzenden) accepteerd bij vrijwel geen enkele provider dataverkeer dat niet van het eigen netwerk komt. Reden is dat anders heel gemakkelijk spam verzonden kan worden vanaf externe netwerken. Om mail verzenden mogelijk te maken moet de SMTP server gebruikt worden van de (internet of telecom) provider waar je het abonnement hebt lopen. Als je bijvoorbeeld T-Molbile hebt als provider moet je de SMTP server van T-Mobile gebruiken. Probeer dan eens mail.t-mobile.nl òf smtp.gprs.t-mobile.nl zonder enige gegevens van Casema-account in te vullen als SMTP server.
@Vinyl: ik zit bij telfort en dat is ook KPN, vind het zo raar...

@bennie: dat versturen lukt dus wel, niet via Casema of de smtp van telfort, maar via een omleiding via gmail.com. Zou het kunnen dat ik sinds ik die gmail heb ingesteld niet meer kan ontvangen? Kan het daarmee te maken hebben?
GMail kun je instellen als POP3 maar meestal wordt voor GMail via mobiel verkeer het IMAP-protocol gebruikt. Mij is nu niet duidelijk of je mail wilt ophalen en verzenden op je Casema account of GMail account. Je kunt bijvoorbeeld je mail van Casema automatisch doorsturen naar een GMail account. Wil je POP3 voor Casema instellen dan moet je toch voor inkomende mail POP3 instellen met als POP-server pop3.casema.nl Om mail te verzenden moet de SMTP-server van je provider ingevuld worden. Voor Telfort is dat smtp.telfortmail.nl en werkt uiteraard alleen als je verbonden bent met het Telfort netwerk. Voor GMail op je iPhone staat hier https://mail.google.com/s ... wer.py?hl=nl&answer=77702 een goede uitleg.
Ik heb m'n account weer eens helemaal verwijderd en nu weer de pop3.casema en smtp.telfortmail.nl ingesteld, werkt helaas niet.

Ik krijg de melding:

De pop-server 'pop3.casema.nl reageert niet. Controleer of de netwerkverbinding werkt en of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld "Server inkomende post"

Maar die instellingen staan volgens mij goed:

Hostnaam: pop3.casema.nl

Gebruikersnaam: "emailadres" (ook geprobeerd met gedeelte alleen voor de @)

Wachtwoord: m'n wachtwoord.

Doe ik hier nu iets fout?

Hoe bedoel je dat ik met het Telfort netwerk verbonden moet zijn? Ik ben via Telfort, dus als ik bereik heb zou het moeten werken bedoel je?
Niemand die me kan helpen?
Volgens mij moet je niet pop3 gebruiken maar pop.
foutje
Ik heb ook pop ingesteld, maar helaas kan ik nog steeds niet versturen.

Ik heb ook m'n hotmailaccounts erop gezet en dat werkt wel gewoon....gggrrr....
Kijk eens op onderstaande site:

www.e-mailinstellingen.nl

Super handig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven